Hoe was het in Grathem ?

Voor de zware jongens op (semi)noppenbanden

Moderators: ghulst, Jo VdB, Zot, henk-v

Plaats reactie
Freek
Site Admin
Contacteer:

Hoe was het in Grathem :?:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
adje

Wat was er in Grathem dan :?: :?:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Freek
Site Admin
Contacteer:

All-road-rit
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
STTEVE
Contacteer:

Grathem was super, 's ochtends om 5.15 ging de wekker, want we (we waren met zijn 3-en) zouden, om het echt AllRoad te houden de 150 km van Utrecht naar Grathem zonder karretje doen, een unicum.

Kwart voor 9 in Grathem, koffietje, 9 uur kwam de rest van de groep 2 man uit Maastrich en een jongen uit de buurt en 5 minuten later kwamen er allemaal mensen met papieren, er werd snel een rijtje tafels achter elkaar gezet en de inschrijving kon beginnen.

Het roadbook was al in stroken gesneden, moest alleen nog worden geplakt, roadbook in kastje, ToPeak tellertje vastplakken (ik had de avond ervoor een mooi beugeltje aan mijn roadbookastje gemaakt, met mijn teller erboven, alleen de schroeven kwamen op de snelweg al los...ik ben dan ook boekhouder, geen metaalbewerker), beetje rondkijken naar de andere deelnemers en motoren, veel BMW's (o.a de Alto Turia's van Bert Duursma, en er waren 2 1150's met duo pasagier!!!), Transalps, Suzuki's DR Big en een DRZ400, een Super Tenere, Africa Twins, een Varadero, 1 KTM, een XR250 en een veel Yamaha XT en TT's. Even groepje indelen (6 man en ik mocht als laatste) en rijden.

De route ging in noordelijk richting, met afwisselend zand- en gravelwegen, single-tracks met verradelijk knippen door t bos en mooie stukken langs een spoorlijn. Door t mooie weer en weinig wind was er weinig modder en bleef vooral op de paden tussen landerijen t stof hangen, en zag je echt niks! Alles bij elkaar een kilometer of 180, waarvan zo'n 60-65% onverhard

Drie maal een lekke band en een gemist bochtje (telkens bij een van onze Maastrichters, dat kan geen toeval zijn :wink: ). Ander oponthoud: Friet eten in de buurt van Stevensbeek, zoeken naar tankstations (stonden niet p t roadbook aangegeven, maar met wat rondvragen kom je er ook) 2 verloren kentekenplaten en een verkoren rugzak en op een gegeven moment verloor ik een draaiknop van mijn roadbookkastje. Dat moet ik voor de 28e even fixen.

Om een uur of half 8 's avonds waren we weer binnen, door t late tijdstip was een groot deel van de overige deelnemers al weer vertrokken. De TT uit Maastricht heeft wel 6 volt als boordspanning (en inderdaad, als je goed kijkt zie je heel in de verte een waxinelichtje branden) dus die wilde na 2 biertjes ook naar huis. Na een fijne biefstuk met friet jas aan en helm op en maar weer 150 km terug naar boven.

Goede voornemens voor editie 2004: grotere tank, alles goed vastschroeven, betere binnenbanden en eigenlijk hopen op een beetje meer hemelwater in de weken ervoor!!!
henry

Was leuk!

Zaterdag avond nog even met het groepje de moet er in gedronken in Amersfoort,
Om zondag om een uurtje of 9 te paard gegaan richting Grathem.

In Grathem stonden nog wat bekende soortgenoten dus die zijn ook aangehaakt
Uiteindelijk daar om een uurtje of 11 vertrokken met 6 man/vrouw

Road book bestond uit VEEL pagina's, dus iemand alleen eerste gedeelte in de rol, volgende het midden enzv.
Dit verwarde de organisatie nogal bij terugkomst, dachten dat we het road book gedeeld hadden en niet iedereen zich ingeschreven had. Vonden ook nog een leuk onpersoonlijk briefje hierover terug op een motor, als ze even de moeite hadden genomen op kentekens te controleren, (wat je op moest geven) had deze verwarring voorkomen kunnen worden

Lekker gereden, genoten van het zonnetje en leuke rit. Al leek een gedeelte wel erg op de odiliapeel rit.
Was een mooie 185 km lang, uurtje of 18.00 waren we weer terug. Zand, graffel en een klein beetje blub van alles wat
Greetz

Henry
Monaco

Het was weer heel mooi en schitterende omgeving. O

p het punt waar "iedereen" fout reed werd ik, en andere naar mij, gefotografeerd. Dat was al de tweede keer die dag. Maar de eerste keer reed ik 60 waar ik 50 mocht en de tweede keer ging ik 30 waar je ... mocht. Wil die fotograaf zich bekend maken want ik heb wel belangstelling voor die foto.
Gast

Twas een hele mooie rit.

Nog een biggetje tussen de koeien uitgevist :wink: :
http://luckyluke.smugmug.com/gallery/24175/2/826690

Wij waren om 18.30 binnen en toen was het ook al bijzonder stil. Volgende keer toch iets eerder aanrijden :wink:

Leo
Plaats reactie