Bijna einde in Spanje, VOORZICHTIG!!

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
BIG BartJ

Eigenlijk is dit bericht voor een ieder die van plan is om in Frankrijk/Spanje op vakantie te gaan.

Het zal een aantal van jullie reeds bekend zijn dat er (ook) daar slecht gereden wordt en dit is bijna mijn Waterloo geworden.

Op 26/07 in San Sebastian hebben wij, twee vrienden en ikzelf, een verkeerde weg in geslagen waardoor wij moesten draaien. Aan de linkerkant van de weg bevond zich een bushalte waar wij de mototen hebben gedraaid. No problem. Vanaf deze halte op een afstand van ongeveer 50 meter liep de weg in een bocht zodat deze weg overzichtelijk genoeg was om weer weg te rijden.

De volgende informatie heb ik van mijn vrienden omdat ik bij de eerste klap al buiten kennis was en pas 10 minuten later in de ambulance bijkwam.

Als eerste rijdt mijn vriend de weg op waarna ik, nadat ik achterom gekeken heb en zag dat de weg vrij was, hem volg. Steeds op mijn eigen weghelft met een snelheid van ongeveer 20 km/uur komt er een auto door de bocht met een geschatte gang van 80-100 km/uur die mij rechtsachter ramt.

Motor, berijder en auto verplaatsen zich 10 meter over de weg waarna, als dit geheel tot stilstand is gekomen, ikzelf nog 6 meter door de lucht vlieg en een allerbelabberste landing maak.
Schade in het ziekenhuis blijkt de gehele rechter ribbenkast gekneusd, wat kleine schaafwonden en een lichte hersenschudding. Helm en kleding kapot.

Bestuurder blijkt dronken te zijn en hield zich niet aan de max. snelheid.

Autoriteiten zijn allemaal correct geweest maar jullie begrijpen dat ik er niet helemaal met mijn hoofd bij was.

Terug in Nederland begint het verzekeringstraject wat een drama is.

Was wel een leuke vakantie in de Pyreneeen trouwens.........

De DR..... ijzersterk maar wel zo´n €3000 schade.
Quote:''Assumption is the mother of all fuckups'', unquote.
800S

welkom thuis.......
en uiteraard sterkte met herstel!!
t zal nog een heel getouwtrek worden als ik t zo lees.

greetz sander
zappa.suzuki

Ai Bart,
Sterkte met de ribben en de afhandeling...
Hoop dat je snel weer normaal kan lachen en een nieuwe BIG kan kopen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
adje

Er staat nog een Big te koop op dit forum :idea:

Sterkte met je blessure en de verzekering.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Noppy

Beterschap!

Wij gaan volgende maand ook naar de Pyreneeen en zullen extra opletten!

Nou, doe rustig aan en neem je tijd voor het herstel!
:toost:
MANUS-3000

Beterschap Bart en heel veel sterkte met het herstel.
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
CrazyWezel
Contacteer:

ha bart,

heb je niet iets van een politie rapport of iets dergelijks of in iedergeval iets waar zwart op wit staat dat de tegen partij gedronken had?
dan lijkt het me een vrij snelle afwikkeling.. zo niet.. dan wens ik je veel sterkte met het heen en weer schrijven/bellen/mailen.

en veel beterschap!
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Noppy

Indien je voor 'regres' verzerd was dan gaan ze standaard achter de uitkering aan, ongeacht de taal waar ze dat in moeten doen.

Sluit overigens bij een WIA of AO nooit een regresclausule af, want dan komen ze standaard achter je vrienden aan als je een keer samen botst op de crossbaan...
:toost:
ikrijbig

laat in nederland nog even een keer door een bodyscan halen.
Bij mij kwamen ze er ook pas na 9 jaar achter dat ik ooit mijn rug heb gebroken. :oops:
Frans van Roosmalen

Zo Bart da's ff schrikken dus. :shock:

Ik maar denken dat jij in Noorwegen zat. :roll:

Beterschap in ieder geval!

mazzel Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
BIG BartJ

Ja Noorwegen was de bedoeling maar ophet laatste moment werd dat vanweg het weer verandert. Was wel een teleurstelling trouwens....

De ontwikkeling tot zo ver is dat men weet dat Interpolis het aanspreekpunt in NL is. Zij hebben de gegevens dus ik hoop volgende week meer te horen.

Wat betreft het incident rapport, de Spaanse politie heeft mij geen volledig rapport gegeven. Slechts de gegevens van de chauffeur dus dat dronken verhaal is slechts verbaal op dit moment. Hier wordt nog aan gewerkt.
BIG BartJ

Nou daar ben ik weer na een verplicht opgelegde rustperiode.

Het begint echter weer te kriebelen dus heb ik alweer een paar kleine reparaties uitgevoerd. Hou ongelofelijk het ook klinkt, de BIG heeft nauwelijks schade. Alles is weer rechtgezet en verder beperkt mijn werk het bijwerken van wat krassen.

Verzekeringtechnisch ben ik alleen theoretisch verder gekomen. Een expert van de tegenpartij heeft gekeken en de motor total loss met behoud van motor. In praktijk wordt dus een klein bedrag uitgekeerd en daarvan mag ik de motor opknappen. Probleem is echter dat dit pas gaat spelen na bevestiging van de schuldvraag. In Spanje kan dat behoorlijk lang duren helaas. :evil:

Lichamelijk toch wat rest irritaties, na zo'n klap kom je er niet geheel zonder schade van af. Ribben zijn nu OK maar rechter schouder en linker pols doen nog vervelend. Alweer verzekeringstechnisch, dit een gebed zonder end dat jaren kan duren.

Terug naar de orde van de dag, BIG klaarmaken....
CrazyWezel
Contacteer:

verzekeringen.. daar ben je vet mee..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Plaats reactie