DR 650 probleem

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Ja ik weet het is geen Big, maar toch wel familie.
Ik ben voor een vriend aan zijn 650 aan't sleutelen.
Naar zijn zeggen is de choke blijven hangen en heeft hij daar kromme kleppen van gekregen. bij inspectie bleken die inderdaad krom.
Nu ik de boel weer aan het dichtbouwen ben, blijkt er iets raars met de nokkenas aandrijving aan de hand te zijn.
Met de ketting op spanning kan ik de nokkenas +/- drie tanden verdraaien zonder dat de krukas meedraait.
Nu heb ik de timing zo afgesteld dat de nokkenas door de krukas getrokken op tijd staat maar het lijkt me dat bij afremmen op de motor de nokkenas door zijn massa doorzet en zo vroeger komt te staan.
Misschien "echte" oorzaak kromme kleppen?
Maar kan ook zijn dat het normaal is.
Heeft iemand daar ervaring mee?
In het wph zijn de foto's niet echt duidelijk.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Ridge
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 19:08
Locatie: Wijhe

Dat opvangen van de kettinglengte is toch juist de taak van de spanner?
Lijkt me toch dat er iets mis is met de kettinglengte of de spanner.
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

heb 'm maar wat verder opengehaald.
blijkt de moer los te zitten die het tandwielpakket op de krukas houdt.
nu maar met luchtsleutel en locktite vastgezet.
knappe jongen die 'm nog los krijgt.
maar wel gek, linkse draad en dan toch loslopen.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2200
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) 1 ding is zeker, van een hangende choke krijg je geen kromme kleppen, ik denk dat die speling van een paar tanden de kleptiming behoorlijk ik de war heeft gebracht.
Gr HansD
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

misschien een stomme vraag, maar hoe ziet die zuiger er uit dan? want die kleppen worden niet zomaar krom :?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

@ CW dat viel gelukkig reuze mee.
twee kleine deukjes van nog geen cm. lang.
de kleppen waren ook maar een klein beetje krom.
dus die beschadiging heb ik weggefreesd maar de kleppen zijn wel vervangen.
alles bij elkaar dus toch nog wel geluk gehad. :?
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

Ik heb nog een dr 650 kickstart blok liggen , 3e versnelling ligt eruit

in terresse??????
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

@madmenno, bedankt voor het aanbod maar hij loopt alweer prima.
en de fiets is niet van mij maar van een vriend en die heeft niet zo'n interesse in reserve onderdelen.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

Geen probleem, wou in de toekomst de cyl. en kop van de 650 op 600 zetten, maar eerst maar mijn andere project afmake'n :oops:

Dacht wie weet kon je het goed gebruiken, ja toch 8)

groet menno
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

no problemo, maar is wel grappig want op deze 650 zit'n 600 kop :lol:
deels omdat het blok in een honda ft500 frame zit en zo de dubbele uitlaat gehandhaafd blijft.
en maar 1 carb om af te stellen. :wink:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

Nou moet ik zeggen dat zowel de 650 als de 600 één carb hebben, alleen
heeft de 600 een vlakschuif met acceleratiepomp en de 650 heeft een constantvacuum en is iets groter qua doorlaat, de Big 750/800 hebben wel dubbele carbs.

De 650 pikt iets mooier op door de c.v. carb, de vlakschuif 600 is moeilijker af te stellen zeker als het blok niet meer vers is ?!

Maar idd grappig hé wat je allemaal kan wisselen, vind de enkele uitlaat van de 650 mooier maar de 600 dubbele is eigenlijk iets beter qua doorstroming.
Plaats reactie