@ noppen fanaten, hebben jullie een foefje om het voorste tandwiel eraf te halen
Ik weet dat er een speciaal hulpstuk voor is, maar als je dit niet hebt hoe halen jullie t eraf
En de draad die erop of in zit is dit gewoon rechts om
Ik ga binnen kort alles wisselen.
tandwiel
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: do mei 28, 2009 19:44
- Locatie: southpark
Greetz Patrick#70
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: do mei 28, 2009 19:44
- Locatie: southpark
@ joebar het is een Honda 250CR 2-tact B.J;2000JoeBaR schreef:welke motor praten we over?
Greetz Patrick#70
"Gewoon" rechtse draad. Ik laad mijn blok in de versnelling staan en kan de moer losdraaien. Als hij echt vast zit zou je iets in het wiel kunnen stoppen.
Kijk uit dat je geen spaken breekt!!!Rolando schreef:Als hij echt vast zit zou je iets in het wiel kunnen stoppen.
Wat je ook kan doen:
Prop een doek tussen je ketting en het achtertandwiel.
Vraag een maatje op je acterrem te gaan staan
Gebruik een luchtsleutel
Ik gebruik een moment sleutel, dus hij zit nooit te vast!!
Hoogste idd ,de 5 of 4.pHino schreef:laagste versnelling bedoel je? 1ste ...Gix schreef:En om los te draaien zet hem in zijn hoogste versnelling.
Hierbij is nl de reductie het laagst zodat je hem niet door de rem trekt.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Dank je wel Gassen.gassen schreef:Hoogste idd ,de 5 of 4.pHino schreef:laagste versnelling bedoel je? 1ste ...Gix schreef:En om los te draaien zet hem in zijn hoogste versnelling.
Hierbij is nl de reductie het laagst zodat je hem niet door de rem trekt.
Dat was wat ik bedoelde.
Husky WR 250 #405
Husqvarna Vangenechten
MC Scheldeland
Husqvarna Vangenechten
MC Scheldeland
Huh??gassen schreef:Hoogste idd ,de 5 of 4.pHino schreef:laagste versnelling bedoel je? 1ste ...Gix schreef:En om los te draaien zet hem in zijn hoogste versnelling.
Hierbij is nl de reductie het laagst zodat je hem niet door de rem trekt.
Als je 'm met de achterrem (voorrem heeft niet zo veel nut...) tegen gaat houden maakt 't niks uit in welke versnelling 'ie staat.
Als je 'm ook op compressie tegen wilt houden zet je 'm juist in een zo laag mogelijke versnelling, in 1 dus.
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
Toch wel, hoe hoger je versnelling hoe moeilijker je hem met je voortandwiel door de rem zult trekken. Voor de compressie is de laagste versnelling het beste. Maar is een beetje acacemische discussie, het werkt allebei, zet je hem in de één op de achterrem dan kun je toch onderhand wel twee olifanten aan die tandwiel moer hangen. Alsie dan nog niet los gaat heb je sowieso een probleempje... Vast zetten met een moment sleutel is ook nooit een slecht plan.Etienne schreef:gassen schreef:pHino schreef:
Jaja,het leven zit vol moeilijke keuzes....
Grtz,
Dick.
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: do mei 28, 2009 19:44
- Locatie: southpark
Goh,, wat zo`n vraag los maakt Ik ga me er eens aan geven als t zover is,
Bedankt voor jullie reactie`s
Bedankt voor jullie reactie`s
Greetz Patrick#70
Toch denk ik dat je je ergens vergist hoor ...
neem dit voorbeeld:
als je een auto wilt aan duwen en je zet hem in zijn 1ste zal je hem zogoed als nooit aan krijgen, omdat de wielen gelijk blokkeren vanaf je de koppeling los laat.
Zet je hem in 5de, zal je merken dat je de wielen heel makkelijk in beweging krijgt ....
uit mijn ervaringen zet ik hem altijd in zijn 1ste om het tandwiel los te draaien ...
neem dit voorbeeld:
als je een auto wilt aan duwen en je zet hem in zijn 1ste zal je hem zogoed als nooit aan krijgen, omdat de wielen gelijk blokkeren vanaf je de koppeling los laat.
Zet je hem in 5de, zal je merken dat je de wielen heel makkelijk in beweging krijgt ....
uit mijn ervaringen zet ik hem altijd in zijn 1ste om het tandwiel los te draaien ...
Beter nog.
Het maakt in feite weinig of niets uit in welke versnelling hij staat.
Het gaat over de eindoverbrenging.
Ik zat met een vliegwielmoer in mijn hoofd.
Dan maakt de versnelling wel degelijk een verschil.
Sorry jongens, stom van me.
Het maakt in feite weinig of niets uit in welke versnelling hij staat.
Het gaat over de eindoverbrenging.
Ik zat met een vliegwielmoer in mijn hoofd.
Dan maakt de versnelling wel degelijk een verschil.
Sorry jongens, stom van me.
Husky WR 250 #405
Husqvarna Vangenechten
MC Scheldeland
Husqvarna Vangenechten
MC Scheldeland
IdemGix schreef:Beter nog.
Het maakt in feite weinig of niets uit in welke versnelling hij staat.
Het gaat over de eindoverbrenging.
Ik zat met een vliegwielmoer in mijn hoofd.
Dan maakt de versnelling wel degelijk een verschil.
Sorry jongens, stom van me.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250