Ad Ketelaars weekend 4 en 5 juli
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Heren wees gerust ik heb zo'n echte
huishoudschaar en die neem ik wel mee
Rol nu lekker mijn bedje in en morgen de boel maar eens pakken.
matje, tent, slaapzak, tandeborstel,handoek, fris ondergoed
, gereedschaptasje, camel zak en schaar.
Nog wat vergeten?
suggesties zijn welkom

Rol nu lekker mijn bedje in en morgen de boel maar eens pakken.
matje, tent, slaapzak, tandeborstel,handoek, fris ondergoed

Nog wat vergeten?

suggesties zijn welkom

DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
Inderdaad!! zie je zo bij Zappa 

-
Valt wel mee toch?
En gisteravond de motor al bepakt
Koffie staat klaar
En gisteravond de motor al bepakt

Koffie staat klaar

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Hoorde het vandaag tijdens de rit, hij was net als gister alleen en vroeg vertrokken..
Hij is er zelf kennelijk ongeschonden van af gekomen hoorde ik van Ad..
Frans had gister een gebroken gaskabel op weg naar mijn huis, ben toen maar met Edwin naar Ad vertrokken terwijl hij deze repareerde..
Heb daar het roadbook geregeld voor hem die Edwin vervolgens netjes heeft geplakt voor hem..
Daarna gewacht op Frans, en toen wat laat samen met Hans erbij vertrokken met ons 4e.
Het roadbook bleek niet echt nauwkeurig, na veel zoeken de GPS maar aangezet met de rit van vorig jaar er op, bleek de zelfde te zijn..
Toen de rit maar half op GPS en roadbook gereden, na 200km was de GPS leeg en zijn we naar de camping gereden..
Wat gegeten, gedronken en tot mijn en Hans verbazing lag iedereen al op bed om 12 uur..
Vandaag rustig op gestaan en vertrokken, Ad vertelde dat het eerste gedeelte veel van dag 1 had, dus hebben we het eerste stuk maar overgeslagen..
Het roadbook bleek veel meer te kloppen en we begonnen het te snappen, dus redelijk fout vrij en af en toe gecorrigeerd door onze veteraan Hans op hoog tempo de rit uit gereden om om 14 uur terug te zijn..
Er was veel mul zand en stof, mijn excuses aan de mensen die achter me gereden hebben
Met 100 over dat mulle zand dansen heeft wel wat, soms voor 1 tot 2 km lang aan 1 stuk
Hij is er zelf kennelijk ongeschonden van af gekomen hoorde ik van Ad..
Frans had gister een gebroken gaskabel op weg naar mijn huis, ben toen maar met Edwin naar Ad vertrokken terwijl hij deze repareerde..
Heb daar het roadbook geregeld voor hem die Edwin vervolgens netjes heeft geplakt voor hem..
Daarna gewacht op Frans, en toen wat laat samen met Hans erbij vertrokken met ons 4e.
Het roadbook bleek niet echt nauwkeurig, na veel zoeken de GPS maar aangezet met de rit van vorig jaar er op, bleek de zelfde te zijn..
Toen de rit maar half op GPS en roadbook gereden, na 200km was de GPS leeg en zijn we naar de camping gereden..
Wat gegeten, gedronken en tot mijn en Hans verbazing lag iedereen al op bed om 12 uur..
Vandaag rustig op gestaan en vertrokken, Ad vertelde dat het eerste gedeelte veel van dag 1 had, dus hebben we het eerste stuk maar overgeslagen..
Het roadbook bleek veel meer te kloppen en we begonnen het te snappen, dus redelijk fout vrij en af en toe gecorrigeerd door onze veteraan Hans op hoog tempo de rit uit gereden om om 14 uur terug te zijn..
Er was veel mul zand en stof, mijn excuses aan de mensen die achter me gereden hebben

Met 100 over dat mulle zand dansen heeft wel wat, soms voor 1 tot 2 km lang aan 1 stuk

Wij hebben hem uit zijn eerste lijden verlostRidge schreef:Las op ARM dat shifty tegen een boom aan is gereden ..... hopelijk niet teveel schade aan lijf en machine.
Motor uit de kant getrokken en gebracht waar de assistentie van Ad er bij kon.
Shifty wat heb jij geluk bij je ongeluk gehad zeg!
Ik hoop dat je die onverwoestbare Big toch nog wat kan redden!
Het voornaamste is dat jij er gelukkig zo bent vanaf gekomen!
Laatst gewijzigd door celsa op zo jul 05, 2009 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Edwin
- Contacteer:
Eerst laat die mij zijn Big het halve Safaricamping aanduwen, kon bijna aan de zuurstof daarna, en dan horen we even later dat die zijn voorkant in de prak rijdt.
Zonde en klote man, ik zou d'er goed van balen in iedergeval. Klopt het dat je "harnas" een flinke klap te verduren heeft gehad? Misschien ook maar eens zo'n ding aanschaffen in de toekomst. Goed om te horen dat jezelf niets mankeert.
En Zappa...als ik later de diagnose krijg van mijn dokter..."stoflongen" dan zal ik nog een keer aan je terugdenken
Zonde en klote man, ik zou d'er goed van balen in iedergeval. Klopt het dat je "harnas" een flinke klap te verduren heeft gehad? Misschien ook maar eens zo'n ding aanschaffen in de toekomst. Goed om te horen dat jezelf niets mankeert.
En Zappa...als ik later de diagnose krijg van mijn dokter..."stoflongen" dan zal ik nog een keer aan je terugdenken

Assumption is the mother of all fuck ups
Zo eindelijk tijd om even wat te posten:
Ik was inderdaad redelijk vroeg uitgeschakeld, 't begon vroeg vandaag:
Mijn harnas heeft zijn nut bewezen. Er zat een flinke schouder bescherming op en daar zat een flinke deuk in; die ik met de hand ook niet terug gedeukt kreeg. Verder voel ik helemaal geen pijntje aan mijn schouders alsof er niets is gebeurt; niets meer dan lof over mijn simpele vest.
De big is flink gehavend; de snavel en lamp zijn aan diggelen; de tank bevestigingen zijn flink verbogen (tanks zelf lijken niet serieus beschadigd te zijn...pffeuh), zadel kapot, roadbook frame krom, koplamp frame krom, scherm aan diggelen.
Positief: Voorvork leek vooralsnog onbeschadigd net als het nieuwe voorspatbord, en ik zelf heb niets.
+ Marten bood deze ochtend een rally kuip aan die wellicht wel zou kunnen passen(voor de start! Er zijn kwade krachten in het spel!) Dus wellicht dat de snavel gaat verdwijnen
Edwin sorry dat ik je zo heb moeten uitputten, maar je hulp werd grandioos gewaardeerd! Mijn startmotor lijkt namelijk overleden te zijn dus ik kon alleen aanduwen dit weekend
En sorry dat ik jullie zo alleen heb gelaten big vriendjes; maar ik rij het liefst mijn eigen tempo en zeker niet in het stof. Bovendien heb ik gemerkt dat je met roadbook rijden te snel achter iemand anders aan gaat rijden en het roadbook daardoor vergeet. Alleen rijden brengt ook risico's met zich mee, wat dat betreft ben ik er nog goed mee weg gekomen.
Ik heb trouwens niet zoveel problemen met het roadbook gehad; soms was er best een onduidelijke situatie maar een beetje vooruit kijken hielp meestal wel...volgens mij moet je gewoon eens toegeven
Ik was inderdaad redelijk vroeg uitgeschakeld, 't begon vroeg vandaag:
Zelf heb ik nagenoegen niks, een zere kuitspier(??) en een gevoelige teen.Het was beetje jammer hoe het ging; notabene het stuk wat er vorig jaar ook inzat en gisteren ook en vandaag dus ook. Redelijk in het begin waar je een lus hebt met diep mul zand met daartussen een single track. Daarin heb je af en toe wat van die opgedroogde geultjes. Waarvan ik er eentje over het hoofd zag. Mijn voorwiel schoot erin en zette mijn voorwiel een stap opzij, alsof je van een paralele stoep afrijdt. Toen kon ik niet meer corrigeren en belande ik in het bos ernaast. Eerst 2 boompjes meegenomen in de ondergang en toen stopte hun grote broer mij: 2:1 voor mij dus
Mijn harnas heeft zijn nut bewezen. Er zat een flinke schouder bescherming op en daar zat een flinke deuk in; die ik met de hand ook niet terug gedeukt kreeg. Verder voel ik helemaal geen pijntje aan mijn schouders alsof er niets is gebeurt; niets meer dan lof over mijn simpele vest.
De big is flink gehavend; de snavel en lamp zijn aan diggelen; de tank bevestigingen zijn flink verbogen (tanks zelf lijken niet serieus beschadigd te zijn...pffeuh), zadel kapot, roadbook frame krom, koplamp frame krom, scherm aan diggelen.
Positief: Voorvork leek vooralsnog onbeschadigd net als het nieuwe voorspatbord, en ik zelf heb niets.
+ Marten bood deze ochtend een rally kuip aan die wellicht wel zou kunnen passen(voor de start! Er zijn kwade krachten in het spel!) Dus wellicht dat de snavel gaat verdwijnen

Edwin sorry dat ik je zo heb moeten uitputten, maar je hulp werd grandioos gewaardeerd! Mijn startmotor lijkt namelijk overleden te zijn dus ik kon alleen aanduwen dit weekend

En sorry dat ik jullie zo alleen heb gelaten big vriendjes; maar ik rij het liefst mijn eigen tempo en zeker niet in het stof. Bovendien heb ik gemerkt dat je met roadbook rijden te snel achter iemand anders aan gaat rijden en het roadbook daardoor vergeet. Alleen rijden brengt ook risico's met zich mee, wat dat betreft ben ik er nog goed mee weg gekomen.
Ik heb trouwens niet zoveel problemen met het roadbook gehad; soms was er best een onduidelijke situatie maar een beetje vooruit kijken hielp meestal wel...volgens mij moet je gewoon eens toegeven

Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Contacteer:
@zappa
na 200km was de GPS leeg en zijn we naar de camping gereden
-> daar hadden we toch n kabeltje voor?
@shifty
bij zappa had zn startrelais brand gehad, dus ik zou die eerst ff uit wisselen voordat je er een nieuwe startmotor op schroeft..
en succes met het fixe van je schade, mijn motor is alweer bijna in orde.. alleen de gedeukte uitlaat bocht nog ff vervangen
na 200km was de GPS leeg en zijn we naar de camping gereden
-> daar hadden we toch n kabeltje voor?

@shifty
bij zappa had zn startrelais brand gehad, dus ik zou die eerst ff uit wisselen voordat je er een nieuwe startmotor op schroeft..
en succes met het fixe van je schade, mijn motor is alweer bijna in orde.. alleen de gedeukte uitlaat bocht nog ff vervangen

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Had dag 1 niet verwacht de GPS nodig te hebben, en had je top kabel wel bij me maar de auto lader niet
Josja gelukig heb je zelf niks ernstigs en suc6 met het opknappen van je BIG..

Josja gelukig heb je zelf niks ernstigs en suc6 met het opknappen van je BIG..
-
- Contacteer:
me zelf quoten.. leukCrazyWezel schreef:\mijn motor is alweer bijna in orde..

maar dat neem ik even terug,
hij ligt op het moment helemaal uit elkaar,
moest nog even de uitlaatbocht vervangen, en even nakijken waarom mijn cockpit en achterlicht lampjes niet branden, tegelijk maar even de gasnaalden een standje hoger gezet en de carbs een keer goed schoongemaakt,
en nu gaan we een kapot kabeltje zoeken, iemand zo uit zn hoofd enig idee waar de koplamp unit splitst van de achterlicht en cockpit verlichting in de kabelboom, want met het kabeltje volgen kom ik er even niet uit, want dan moet ik mijn hele kabelboom open knippen.. er staat geen 1 nummertje op, en er zitten een stuk of 5 massa kabels in

ik denk dat ik hem n extreme makeover geef

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Kijk ff recht onder/achter je koplamp of daar geen draadje door gesleten is in de kabelboom die daar loopt..
Heb ik gehad toen de cockpit verlichting het niet deed, ook kunnen de lampjes gewoon door gebrand zijn of slecht contact maken..
Heb ik gehad toen de cockpit verlichting het niet deed, ook kunnen de lampjes gewoon door gebrand zijn of slecht contact maken..
een sr41 heeft al die stekkerverbindingen tussen de framebuizen liggen boven het motorblok onder de tank
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Heb zo te lezen heel wat actie gemist van `t weekend!!
Hopelijk gaat het snel beter met je machine shifty en kan je weer snel van de partij zijn, gelukkig maar dat je een harnas droeg!!
Ik ga morgen of woensdag avond weer eens in het zand spelen bij ijmuiden, om het gevoel te houden, even stoom afblazen en de Dr flink op zijn staart te trappen.
greetz sander
Hopelijk gaat het snel beter met je machine shifty en kan je weer snel van de partij zijn, gelukkig maar dat je een harnas droeg!!
Ik ga morgen of woensdag avond weer eens in het zand spelen bij ijmuiden, om het gevoel te houden, even stoom afblazen en de Dr flink op zijn staart te trappen.
greetz sander
-
- Contacteer:
conclusie mijn electra probleempje, er ligt ergens een draad aan massa die geen massa moet maken, de koplamp doet het wel, de kont niet,
moggel ff n nieuwe kabel dr bij hangen, toen ik net lekker bezig was moest ik even mn vriendin van dr werk halen, had de hele kabelboom open liggen, kom ik terug regent het nogal hard.. dus morge ff kijken wat de schade is
moggel ff n nieuwe kabel dr bij hangen, toen ik net lekker bezig was moest ik even mn vriendin van dr werk halen, had de hele kabelboom open liggen, kom ik terug regent het nogal hard.. dus morge ff kijken wat de schade is

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Met mijn sr41 ook wel eens problemen met het achterlicht gehad. Lag toen aan het contactslot; verbindingen waren losgekomen.
Het achterlicht is aangesloten op contactslot voor de parkeerstand.
Het achterlicht is aangesloten op contactslot voor de parkeerstand.
Suzuki DR 750SK Big '89
-
- Contacteer:
ik zal mn contactslot maar eens nakijken, de rest heb ik eigenlijk alles al gehad, maar krijg het maar niet gevonden, vrij frustrerend..
was ook wel moeilijk zonder multimeter, want die had zwemles gehad
wou bijna leo belle voor de zijne
was ook wel moeilijk zonder multimeter, want die had zwemles gehad

wou bijna leo belle voor de zijne
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-

-
Nog wat kiekjes en natuurlijk de prijsvraag
Wat moest Edwin vast zetten met Ti raps
T ip! het is al eerder gebeurt
Prijs: biertje bij Leo (alleen de eerste die het goed heeft anders blijf ik bier uitdelen
)

Prijs: biertje bij Leo (alleen de eerste die het goed heeft anders blijf ik bier uitdelen