Nieuwe DR rijder...
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Sorry.. had het over schoonen wielen met wegbanden...
Zal volgende keer duidelijker zijn..
Zal volgende keer duidelijker zijn..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Bij mij is het volgens mij echt de motor maar ik zal straks eens gas geven en snelheoid maken en dan de koppleing intrekken kijken of het trillen dan in een keer weg is..
Wil binnekort een rental stuurtje er op zetten (wat hoger en rechter) iemand hier ervaring mee... Kom ik in de problemen met de remleiding?
Wil binnekort een rental stuurtje er op zetten (wat hoger en rechter) iemand hier ervaring mee... Kom ik in de problemen met de remleiding?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nop.. heb het Renthal Dakar stuur die valt het hoogst uit + stuurvehogers.. denk dat m'n stuur 7cm hoger staat..
Hmm.. heb wel staaflex remleidingen..
Maar een gewoon renthal stuur gaa iig prima, je kan ff kijken hoeveel ruimte je hebt door het oude stuur los te halen en omhoog/zijwaarts te halen en te kijken hoeveel ruimte je hebt op de orginele leiding
Hmm.. heb wel staaflex remleidingen..
Maar een gewoon renthal stuur gaa iig prima, je kan ff kijken hoeveel ruimte je hebt door het oude stuur los te halen en omhoog/zijwaarts te halen en te kijken hoeveel ruimte je hebt op de orginele leiding
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
welkom Blok,
je zal je thuis voelen bij deze groep vreemde eenden,
miss heb ik het gemist maar waar is in het zuiden van het land.
2 extra wieltjes maakt je motor met 1/2 uur wisselen per keer geschikt voor weg en terrein.
greetz Futurist
je zal je thuis voelen bij deze groep vreemde eenden,
miss heb ik het gemist maar waar is in het zuiden van het land.
2 extra wieltjes maakt je motor met 1/2 uur wisselen per keer geschikt voor weg en terrein.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hmm, je voelt je nog niet echt lekker merk ik Futurist...
Net de noppenwielen er onder gegooit en de a-rem blokken gewisseld en de handen gewasen in precies 15 minuten
Heb zin in nederlandse modder morgen ipv franse klei
Net de noppenwielen er onder gegooit en de a-rem blokken gewisseld en de handen gewasen in precies 15 minuten
Heb zin in nederlandse modder morgen ipv franse klei
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Jij hebt mazzel die maandagen begint nu al lekker te spetteren
Veel plezier morgen
Veel plezier morgen
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
*heeft gewoon lekker mei-vakantie *
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Thanks Frans.. werkse morgen.. doe ik het op de zaterdag
@ CW.. om 10 uur bij mij? ben benieuwd of je meer dan 50 km zwaar offroad met daarin maar 1km asfalt uithoud....
@ CW.. om 10 uur bij mij? ben benieuwd of je meer dan 50 km zwaar offroad met daarin maar 1km asfalt uithoud....
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Niet te diepe geulen trekken hè met die nieuwe sproeiers en dat mooie luchtfiltertje
Ben benieuwd hoe snel je het rondje af hebt eh.. wel voorzichtig blijven he, anders moeten we allemaal op ziekenbezoek
Ben benieuwd hoe snel je het rondje af hebt eh.. wel voorzichtig blijven he, anders moeten we allemaal op ziekenbezoek
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
@Futurist
Dank je voor het welkom en zuiden des lands is Sittard....
Ik heb het rare idee dat het aan de combinatie van toeren en snelheid ligt
Als ik zo'n 4,5 duizend toeren in z'n 4 rij dan is er niks aan de hand. Doe ik het in z'n 5 dan trilt ie veel meer.... Kan dat of zit dat tussen mijn oren..?
Zappa en Crazywezel: Heb een fijne "modderdag" vandaag...
Dank je voor het welkom en zuiden des lands is Sittard....
Ik heb het rare idee dat het aan de combinatie van toeren en snelheid ligt
Als ik zo'n 4,5 duizend toeren in z'n 4 rij dan is er niks aan de hand. Doe ik het in z'n 5 dan trilt ie veel meer.... Kan dat of zit dat tussen mijn oren..?
Zappa en Crazywezel: Heb een fijne "modderdag" vandaag...
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dat ie meer trilt in een hogere versnelling kan klopen, de motor moet harder werken door de zwaardere versnelling en meer luchtweerstand...
Ik ken het zelf van los gelopen blok ophangingsbouten..
En/of dat de lange bout achter/door het blok boven het a-tandwiel speling krijgt op de vulbussen die tussen het frame en blok zitten..
Gewoon een ring tussen pielen dan
Maar hij trilde voor de beurt niet zo? en je ketting staat niet te strak ?
Ik ken het zelf van los gelopen blok ophangingsbouten..
En/of dat de lange bout achter/door het blok boven het a-tandwiel speling krijgt op de vulbussen die tussen het frame en blok zitten..
Gewoon een ring tussen pielen dan
Maar hij trilde voor de beurt niet zo? en je ketting staat niet te strak ?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
@zappa, nee want ik heb vanmorge met t vrouwke in t ziekenhuis gezeten.. nogsteeds voor dr arm.. nog steeds niet gefixt..
maar mn banden en kettingset zijn ook nogsteeds op.. dus ik moet nog ff dimme denk
maar mn banden en kettingset zijn ook nogsteeds op.. dus ik moet nog ff dimme denk
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ach je hebt niks gemist.. geen modder
Ken dat.. met alle kosten afgelopen 2 maanden keek ik een beetje raar naar het saldo vandaag.. lijkt er op dat ik weer wat kan sparen nu alles zo'n beetje vernieuwd is..
Ken dat.. met alle kosten afgelopen 2 maanden keek ik een beetje raar naar het saldo vandaag.. lijkt er op dat ik weer wat kan sparen nu alles zo'n beetje vernieuwd is..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Vandaag weer wat geknutseld..
Renthal stuur zit er op...
Alleen een drama(klein) met het afhalen van het handvat van de gashendel.... Maar na veel snijwerk... (en nu zegt hier natuurlijk iemand van: och joh dat had je zo en zo moeten doen) is het uiteindelijk gelukt..
Rijd een stuk lekkerder vind ik zelf... iets dikkere handvaten en een lekker recht stuur..
Van de week nog nieuwe handkappen er op..
Alleen heb ik nu de stuurgewichten niet er op en dat trilt een stuk meer in het stuur dus toch maar wat gaan uitproberen met het handkappen..
Renthal stuur zit er op...
Alleen een drama(klein) met het afhalen van het handvat van de gashendel.... Maar na veel snijwerk... (en nu zegt hier natuurlijk iemand van: och joh dat had je zo en zo moeten doen) is het uiteindelijk gelukt..
Rijd een stuk lekkerder vind ik zelf... iets dikkere handvaten en een lekker recht stuur..
Van de week nog nieuwe handkappen er op..
Alleen heb ik nu de stuurgewichten niet er op en dat trilt een stuk meer in het stuur dus toch maar wat gaan uitproberen met het handkappen..
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hier is ie dan
Dunne schroefendraaier tussen handvat en stuur/gashendel steken.. remreiniger/wasbenzine er tussen.. beetjewrikken en herhalen.. stukje verder op weer er tussen steken en her.....
Vast plakken met bandenplaksolutie
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
nu dat we het er toch over hebben, heeft er nog iemand een recht renthal stuurtje over voor weinig?
want ik wil mijn chopperstuur nu toch maar gaan replacen door iets fatsoenlijks want ik blijf maar commentaar krijgen van iedereen
Leo,Iwan,Zappa
want ik wil mijn chopperstuur nu toch maar gaan replacen door iets fatsoenlijks want ik blijf maar commentaar krijgen van iedereen
Leo,Iwan,Zappa
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 08:28
- Locatie: Leeuwarden
Hallo Blok,
Ik had ook die ellende met het gashandvat, dat zat gevulcaniseerd, oude kon ik schoonkrijgen met een schuurrolletje op de dremel, 30.000 rpm, wel ergens doen waar het niet erg is dat het vuil wordt, en niet met een witte trui aan
Ik had ook die ellende met het gashandvat, dat zat gevulcaniseerd, oude kon ik schoonkrijgen met een schuurrolletje op de dremel, 30.000 rpm, wel ergens doen waar het niet erg is dat het vuil wordt, en niet met een witte trui aan
@ Leeuwarder:
Ik heb eerst met een stanly mes het meeste er af gehaald en toen nog met de "hand" dremel gedaan met een schuurpapier.. en inderdaad wat een zooi....
Maar de nieuwe zitten wel super vast..
Alleen wil ik er nu nieuwe handkappen opzetten maar moeten de stuurgewichten wel terug want behalve dat het erg trilt in mijn handen zie ik ook niks meer in de spiegels...
Ik heb eerst met een stanly mes het meeste er af gehaald en toen nog met de "hand" dremel gedaan met een schuurpapier.. en inderdaad wat een zooi....
Maar de nieuwe zitten wel super vast..
Alleen wil ik er nu nieuwe handkappen opzetten maar moeten de stuurgewichten wel terug want behalve dat het erg trilt in mijn handen zie ik ook niks meer in de spiegels...
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
die spiegels rij je toch nog wel n keer kapot als je offroad gaat
mn links draait steeds weg, die komt je n kusje geven met optrekken zegmaar, en die rechtse is het kogelgewrichtje gaar ofzo, want die zakt steeds naar beneden..
mn links draait steeds weg, die komt je n kusje geven met optrekken zegmaar, en die rechtse is het kogelgewrichtje gaar ofzo, want die zakt steeds naar beneden..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Handvatten eraf ?, perslucht met tuitje tussen handvat en stuur blazen, en floep !!!! en monteren ook met perslucht .
Hans D
Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dat werkt idd goed.. als de uiteinden nog [ bijna ] dicht zijn. maar om handguards te monteren snij je die er juist af..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Eeeh maar bij mij zat het rubber toch echt vast op de "gashandel" koker...(geen idee hoe dat ding heet..) No way dat die los waren gekomen...
Maar gelukkig is ie er vanaf en voelt het nieuwe (iets dikkere) handvat perfect..
Maar gelukkig is ie er vanaf en voelt het nieuwe (iets dikkere) handvat perfect..
Zondag een lekker stuk geredenop de DR... Ik had vaak het idee alsof ik op een te slappe achterband reed....
Zondag leek het steeds erger te worden en het laatste stuk ben ik zelfs 2x gestopt... Maar band was uiteraard prima.. Maar bij de 2de keer werd ik eindelijk wakker.. Achterwiellager.... Ik iemand de motor laten vasthouden op de standaard en wat proberen te trekken en duwen en idd tik tak en best aardige uitslag.
Dus zometeen een nieuw lager halen (2x).
Nou mijn vraag: krijg ik dat er makkelijk uit of moet ik speciaal gereedschap hebben?
Zondag leek het steeds erger te worden en het laatste stuk ben ik zelfs 2x gestopt... Maar band was uiteraard prima.. Maar bij de 2de keer werd ik eindelijk wakker.. Achterwiellager.... Ik iemand de motor laten vasthouden op de standaard en wat proberen te trekken en duwen en idd tik tak en best aardige uitslag.
Dus zometeen een nieuw lager halen (2x).
Nou mijn vraag: krijg ik dat er makkelijk uit of moet ik speciaal gereedschap hebben?
Let op 3 x lager !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06