Gas Gas

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
KVD

Ik ben op zoek naar een recente 2e-hands enduro, 4-takt van +/- 400 cc (heb net mijn Honda XR400R verkocht, en zoek nu iets met meer "pit").

Een voor de hand liggende keuze zou een KTM of Yamaha WR426F zijn.

Heeft er echter iemand ervaring met Gas Gas ? Hoe rijdt een Gas Gas ? Eerder "log" als een XR ; of eerder pittig als een WR ? Betrouwbaarheid, onderhoud, enz ?

Alvast bedankt voor jullie reacties !

KVD
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Als je de GG 400 FSE met inspuiting bedoeld, dan hoop ik dat je zelf heel handig bent in het inventief oplossen van allerhande "kleinigheden".
Toffe moto, fijn om mee te rijden (gewicht is niet echt voelbaar al rijdende), maar de documentatie is niet zoals bv een KTM of een Yamaha. Je moet dus vaak zelf je plan trekken...

De GG 450 FSE : welnu, dit jaar waren er 4 GG450 FSE's die vertrokken waren bij de rondritten van trail-rando, geen enkele is aangekomen !!!! Allen onderweg in panne gevallen.... Vaak problemen met de benzinepomp en/of de injectie en/of de ontsteking....

Jo VdB
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Jo, Gas Gas is weer erg :lol: blij met jouw eerlijkheid.
Internet, heerlijk.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
kvd

bedankt voor de reactie.

Ik heb intussen ook nog elders vernomen dat een GG 2-takt een ZEER betrouwbare motor zou zijn ; maar de 4-takt inderdaad iets minder (regelmatig sleutelen...). Ik weet dit NIET uit ervaring en kan dit dus uiteraard ook niet bevestigen.

Maar om zeker te spelen zoek ik wel iets anders (KTM of WR426F).

mvg
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

huskie schreef:Jo, Gas Gas is weer erg :lol: blij met jouw eerlijkheid.
Tja,

de GG 2takt zou ik ook wel durven kopen, maar bij de 4takt met inspuiting moeten ze hun huiswerk toch nog wat beter maken !!

Vind ik spijtig, want die fiets heeft wel veel potentieel !

Jo VdB
kvd

...maar vermits ik zeker een 4-takt wil, zal het dus geen GasGas worden. Spijtig, want ik vind ze in elk geval wel mooi, en het is eens iets anders als een KTM

KVD
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

De eerste versie van de GG 450 FSE was inderdaad abominabel (vriend van me viel zowat elke week in panne, maar na de nodige herstellingen draait ie nu feilloos). Schijnt wel dat de nieuwe versie stukken beter is. Ik ken spijtig genoeg niemand die hem heeft.
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Dirty girl schreef:vriend van me viel zowat elke week in panne, maar na de nodige herstellingen draait ie nu feilloos).
Dirty Girl,

't is dan te hopen dat die vriend het predikaat "officieel testrijder van Gas Gas heeft", :D en er voor betaald werd.

Want het kan toch niet dat de koper moet opdraaien voor niet voltooide ontwikkelingskosten :evil: (waar de 950 Adventure ook niet volledig vrijuit gaat trouwens...)

Jo VdB
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

hela jo doe het verhaal van de 950 dan ook eens want ik hoor alleen maar lovende kritieken en ben erg nieuwsgierig :twisted:
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

henk-vermeulen schreef:ik hoor alleen maar lovende kritieken
Henk,

van wie komen die lovende kritieken ?
Van rijders of van zogezegd objectieve journalisten die even mogen rondrijden op speciaal geprepareerde fietsen waarover ze weinig kritiek mogen geven omdat anders het machtige marketing-instrument van KTM tegen de borst gestoten wordt waardoor het misschien wel eens wat minder zou kunnen gaan adverteren in datzelfde tijdschrift dat de objectieve journalist betaalt waardoor deze objectieve journalist zijn job kwijtraakt en ook zijn (plezierige) persvoorstellingen in mondaine en andere oorden...

Enfin,

wat de 950 betreft moet je klaarblijkelijk toch wel wat geluk hebben ...

Een demo-motor die (pas uit de 'verpakking') krakende geluiden ten beste geeft in de versnellingsbak; verschillende (in Duitsland) die problemen hebben met afscheurende achterbruggen, ...

Vandaar ook tegenvallende verkoopcijfers voor de 950.
Het clienteel voor zo'n machine wil betrouwbaarheid, en ik twijfel sterk of deze KTM daar momenteel wel goed in is

Dan koop ik (nochtans een KTM-liefhebber) me liever een 1150 GS !

Jo VdB
Fr@venture
Berichten: 265
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21

Jo,
Waar haal je al die info vandaan over die 950??
Ik kijk zeer regelmatig op het duitse adventure forum en lees daar van alles, maar niet wat jij schrijft.
Heb ik iets gemist??? Andere interessante sites??
Ben heel benieuwd!

Groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Bwah,

bv. hier :

Die 950 hier in der Region stehen alle(wieder) bei den Händlern,die Kunden bündeln sich gerade um geschlossen "vorzugehen"(arme Händler )
Ein Kunde von uns wartet seit 4 Wochen auf eine Stellungnahme KTM's nachdem er eine Probefahrt einer neuen LC8 (bei einem großem KTM Partner)nur knapp überlebt hat!!!!!!!
Die Schwinge ist ABGERISSEN(normaler Straßenbetrieb)!
Bin jetzt schon gespannt wie's weitergeht.


Die nieuwe moto stond bij mijn dealer ,en die moest eens hard lachen over de "kwaliteiten" van de nieuwe 950 :oops:

Ook nog verder
lc8 motorschaden
hallo, bereits nach 700km ging bei meiner lc8 die öldruckkontrolllampe an und es war ein vermutl. lagerschaden schon zu hören. reparatur steht noch aus. ein neuer motor wird von ktm verweigert.
sind ähnliche vorfälle bereis bekannt oder weis man was von rückrufaktionen?
gruß jürgen in
http://www.motorradonline.de/d/118938

ook hier
Es handelte sich um einen Kurbelwellenschaden. Nachdem ich nunmehr mehrere E-Mail bekommen habe, steht fest, dass mehrere LC8 schon vor dem Erreichen der 1000km-Marke mit Motorschaden liegengeblieben sind.

of hier
Hallo Jürgen,
da stehst du wohl mit deinem Problem nicht alleine da. Ich war auf dem Weg zum Nordkap mit der tollen "Adventure" Schon in Dänemark hatte ich heftige Zündaussetzer bei 7000U/min. Das gleiche dann bei 6000U/min was mich dann zum langsamfahren zwang. Stunden später glimmte dann die Ölleuchte leicht auf. Parallel dazu vernahm ich ein ungewohntes Motorgeräusch. Das dauerte alles nur Sekunden bis die Lampe voll leuchtete und das klacken im Motor unerträglich war. Sofort Motor aus schoß es mir durch den Kopf...
Und dann stand ich nun in Schweden. "Adventure" pur.
Das ist alles nach 2400KM Laufleistung und zum Glück in Süd-Schweden geschehen. 4 Std. hat es gedauert bis der KTM-Service mir einen Abschlepper schickte. Nicht auszudenken wenn das oberhalb von Jokkmokk passiert wäre. Nun bin ich gespannt wie KTM auf das Problem reagiert.


De moto van het tijdschrift Motorrad heeft trouwens zelf ook de geest gegeven tijdens de test...

De vertraging met de introductie van de Duke950 heeft trouwens "naar het schijnt" ook te maken met de bevestiging van de achterbrug. (officieel heeft een leverancier problemen met de aanlevering...)

Jo VdB
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Jo VdB schreef:
Dirty girl schreef:vriend van me viel zowat elke week in panne, maar na de nodige herstellingen draait ie nu feilloos).
Dirty Girl,

't is dan te hopen dat die vriend het predikaat "officieel testrijder van Gas Gas heeft", :D en er voor betaald werd.

Want het kan toch niet dat de koper moet opdraaien voor niet voltooide ontwikkelingskosten :evil: (waar de 950 Adventure ook niet volledig vrijuit gaat trouwens...)

Jo VdB
Toch niet! Was gewoon een GasGas fanaat en een onverbeterlijke optimist. Hoeveel keer hebben we niet moeten horen "Maar nu is ie perfect in orde!"
De kosten waren dacht ik voor de dealer. Het heen en weer geloop en in panne geval, dat krijg je natuurlijk niet vergoed ...
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

onze freek en huertecilla zijn degene die hier op het forum lovende kritieken gaven
Mensen met echte praktijk ervaring heb ik nog niet gesproken
Fr@venture
Berichten: 265
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21

Tja Jo, dat is inderdaad klare taal! Ik zal eens wat vaker op motorradonline.de kijken. Toffe site!
Wel jammer dat KTM een motor met zoveel potentie zo in de markt zet. En vooral jammer dat ze jou lijfspreuk niet lijken te hanteren.
Voorlopig heb ik gelukkig alleen maar hele goede ervaringen met m'n Adventure 640.

Groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
Plaats reactie