Remblokken voorzijde

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Bart M

BIG BEK schreef:Weet iemand of dit een afwijkend model is, want elders op internet vind ik alleen blokken voor een SR43B
Ook ben ik nieuwsgierig hoe het in vredesnaam mogelijk is dat je een complete remblok kwijtraakt!
Bij mijn weten niet afwijkend, want in mijn werkplaatshandboek wordt alleen gesproken over SR43A (boek gaat slechts tot model '95). Weet niet wat SR43B is.
Oorzaak van kwijtraken misschien bladveertje in remklauw weg?
zie motofiches, fig. 48-1, onderdeel 7
http://www.motofiches.com/sites/TYRBUW/ ... S&id=SR43A
Keep on smiling!
Bart M

BIG BEK schreef:Dit is geweldige aanvullende info. Als ik een andere keer iets zoek, hoe weet ik dan welk plaatje ik moet hebben?

De onderdelen eens goed bestudeerd en ik mis het volgende:
6: de binnenste remblok
10: een van de twee veertjes
2. 3, 4, 5: de vier ringen

Volgens mij ben ik ondertussen het beste af met een geheel niewe voorrem. Wie kan me hier verder helpen?
't Zijn gewoon gescande microfiches denk ik: als je dus eens iets anders zoekt, moet je gewoon naar index en de het juiste plaatje zoeken. Zit geen verwijzingspagina bij.
Veertje 10 kwijt kan idd mogelijke oorzaak van verlies remblok 6 zijn: het lijken wel haakjes om de remblokken op hun plaats te houden.
Ringen 2-4 kwijt zou me sterk verbazen: dit zijn de oliekeerringen en stofdichtingen van de rempompjes, zonder dichting spuit de olie zó naar buiten! (moet wel zeggen dat ik de stofdichtingen van mijn achterrem al 2x vervangen heb omdat het rubber opkrulde)
Je gaat voor zo'n stom veertje toch niet je hele voorrem vervangen: dat kost je gegarandeerd een bom geld!
Keep on smiling!
Plaats reactie