Brandstof

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gebruikersavatar
allardcr250
Berichten: 69
Lid geworden op: do sep 27, 2007 21:25
Locatie: Drenthe

Hallo ik ben benieuwd wat voor benzine jullie gebruiken voor een 2takt en met name ook welk merk mengsmering, wat zijn voor en nadelen enz enz
Met andere woorden wat zijn jullie ervaringen met 2 takt brandstof? :?:
cr250
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

allardcr250 schreef:Hallo ik ben benieuwd wat voor benzine jullie gebruiken voor een 2takt en met name ook welk merk mengsmering, wat zijn voor en nadelen enz enz
Met andere woorden wat zijn jullie ervaringen met 2 takt brandstof? :?:
Castrol TTS met '98. voor-/nadelen? geen idee, maar afgelopen 2 jaar (ongeveer) 1:50 getankt, geen maatbekertje, gewoon op de maatstreepjes van de fles en nooit ellende gehad. Hoogstens een vette bougie wanneer schoonbranden niet lukte (trialsparcours)

ow enne, reed minimaal 50 uur met een zuiger (mengeling van cross/offroad/hobbien op bergjes)
Allways replace the cheapest parts first :P
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Ook altijd met castrol tts gereden ( heeft nu een andere benaming )
Nooit problemen gehad.
Wel altijd gemengd met euro 98.

De denicol 2-takt olie schijnt ook heel goed te zijn.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
royke
Berichten: 43
Lid geworden op: ma feb 09, 2009 23:31
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Altijd Bel-Ray si-7, vind ook echt fijn nooit geen problemen mee gehad.
GasGas 450
Orange_exc
Berichten: 28
Lid geworden op: di jul 10, 2007 21:32
Locatie: omg. Eindhoven

Altijd Putoline MX met euro 98 gemengd. Geen problemen mee gehad.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

waarom 98 en geen 95? of vraag ik nu iets raars?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Ik smeer al jaren met Castrol TTS. Verhouding 1:40 tot 1:60. Dat komt namelijk omdat ik op route altijd een busje van 100 cc bij me heb. Ik tank gewoon vol dus dan eens 4 liter en dan eens 6.5 liter. Ik meng in de jerry altijd 1:50 met Euro 95. Ik heb trouwens al mijn leven met euro 95 gemengd.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

20 Jaar met mijn oude KTM GS250/ 1984 op 95 , 1:40 met verschillende merken olie.
Het begon met Kendall, toen Valvoline (bleef, bij nattigheid, soms de gasschuif hangen), Castrol super TT (rode) en geëindigd met castol TTS. En dan tussendoor met Putoline MX..., Bellray enz enz, wat er maar net voor handen was als de olie weer een keer op was.
1x een zuiger aan gort gereden met 98 + loodvervanger, op advies van Brouwer. Was toen net "in de mode" . Daarna alleen nog met 95 gereden.
Momenteel hoef ik alleen maar te verversen ;-)
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
JdM
Berichten: 99
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 12:41
Locatie: Aalst-Waalre NL ;)

Bel Ray si7, fijne olie. Nog geen problemen gehad.


CrazyWezel schreef:waarom 98 en geen 95? of vraag ik nu iets raars?
98 heeft een hogere klopvastheid dan 95. Dat betekent dat je bij een hogere compressie (afhankelijk of je je kop nog wat getuned hebt>hogere compressie) minder snel kans hebt op pingelen. Check de verschillende bronnen op internet en zie hoeveel er al over geschreven is ;)
Gas?Gas!
Plaats reactie