Hallo ik ben benieuwd wat voor benzine jullie gebruiken voor een 2takt en met name ook welk merk mengsmering, wat zijn voor en nadelen enz enz
Met andere woorden wat zijn jullie ervaringen met 2 takt brandstof?
Brandstof
Moderator: ghulst
Castrol TTS met '98. voor-/nadelen? geen idee, maar afgelopen 2 jaar (ongeveer) 1:50 getankt, geen maatbekertje, gewoon op de maatstreepjes van de fles en nooit ellende gehad. Hoogstens een vette bougie wanneer schoonbranden niet lukte (trialsparcours)allardcr250 schreef:Hallo ik ben benieuwd wat voor benzine jullie gebruiken voor een 2takt en met name ook welk merk mengsmering, wat zijn voor en nadelen enz enz
Met andere woorden wat zijn jullie ervaringen met 2 takt brandstof?
ow enne, reed minimaal 50 uur met een zuiger (mengeling van cross/offroad/hobbien op bergjes)
Allways replace the cheapest parts first
Ook altijd met castrol tts gereden ( heeft nu een andere benaming )
Nooit problemen gehad.
Wel altijd gemengd met euro 98.
De denicol 2-takt olie schijnt ook heel goed te zijn.
Nooit problemen gehad.
Wel altijd gemengd met euro 98.
De denicol 2-takt olie schijnt ook heel goed te zijn.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Altijd Bel-Ray si-7, vind ook echt fijn nooit geen problemen mee gehad.
GasGas 450
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: di jul 10, 2007 21:32
- Locatie: omg. Eindhoven
Altijd Putoline MX met euro 98 gemengd. Geen problemen mee gehad.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
waarom 98 en geen 95? of vraag ik nu iets raars?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Ik smeer al jaren met Castrol TTS. Verhouding 1:40 tot 1:60. Dat komt namelijk omdat ik op route altijd een busje van 100 cc bij me heb. Ik tank gewoon vol dus dan eens 4 liter en dan eens 6.5 liter. Ik meng in de jerry altijd 1:50 met Euro 95. Ik heb trouwens al mijn leven met euro 95 gemengd.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
20 Jaar met mijn oude KTM GS250/ 1984 op 95 , 1:40 met verschillende merken olie.
Het begon met Kendall, toen Valvoline (bleef, bij nattigheid, soms de gasschuif hangen), Castrol super TT (rode) en geëindigd met castol TTS. En dan tussendoor met Putoline MX..., Bellray enz enz, wat er maar net voor handen was als de olie weer een keer op was.
1x een zuiger aan gort gereden met 98 + loodvervanger, op advies van Brouwer. Was toen net "in de mode" . Daarna alleen nog met 95 gereden.
Momenteel hoef ik alleen maar te verversen
Het begon met Kendall, toen Valvoline (bleef, bij nattigheid, soms de gasschuif hangen), Castrol super TT (rode) en geëindigd met castol TTS. En dan tussendoor met Putoline MX..., Bellray enz enz, wat er maar net voor handen was als de olie weer een keer op was.
1x een zuiger aan gort gereden met 98 + loodvervanger, op advies van Brouwer. Was toen net "in de mode" . Daarna alleen nog met 95 gereden.
Momenteel hoef ik alleen maar te verversen
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Bel Ray si7, fijne olie. Nog geen problemen gehad.
98 heeft een hogere klopvastheid dan 95. Dat betekent dat je bij een hogere compressie (afhankelijk of je je kop nog wat getuned hebt>hogere compressie) minder snel kans hebt op pingelen. Check de verschillende bronnen op internet en zie hoeveel er al over geschreven isCrazyWezel schreef:waarom 98 en geen 95? of vraag ik nu iets raars?
Gas?Gas!