CW Winterbikkel treffen 14-15/02/09

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
celsa
Contacteer:

haha,terug van weggeweest?
Zijn jullie brokkenmakers zeg,
Ik hoop dat het enkel bij blikschade bleef :roll:

CW, de helft van de route gereden 150km??
zappa.suzuki

Was idd poke weer terug... natte sneeuw met regen van vertrek tot aankomst thuis.. ben net thuis.. word het droog :evil:

Zaterdag met mooi naar CW en pa Kikker..
Frans had geluk.. storing in de bedrading van het contact speelde devinitief op bij aan komst bij CW..die een meester soldeerder is dus alle draadjes opnieuw gesoldeert 8)
Terwijl ik en Frans een nieuwe tank op z'n BIG zetten en de kuip er weer op zette..
daarna ik een Xeon lamp in Shiny..

De scouting slaapplek was de bom en de verzorging door Hans en familie
was helemaal te gek.. Bedankt :!:

Redelijk vroeg naar bed om 3 uur met niet te veel bier [helaas Bavaribah...]

Lekker uitslapen en om 7.45 op... weer in de watten gelegd door Hans en familie met onbijt :!:

Toen op pad.. en het eerste pad was een drama van diepe hard bevroren sporen en plassen.. keek nog even of het land er naast een optie was maar dat was nog erger..

Dus kwam achter de groep aan.. zie Kikker vallen.. daarna laat Edwin de fiets maar vallen daarna laat ik de mijne vallen en toen CW en die had z'n ketting eraf..
even later had Frans z'n ketting eraf..
daarna ging het wat beter en na 37km bij de mac energie geladen.. daarna ging het lekker en hebben we toch nog 130km gereden.. mooie route :wink:

Bij aankomst bij de scouting warme soep en knack worstjes door die top Hans en familie 8) [ Dus denk dat we hier de BIG XL 2009 meeting houden :wink: 8) ]

Mijn schade... Shiny verliest z'n vermogen rond de 100km/h in de 5 met volg gas optrekken :? :cry: dit begon op het eind van de dag op te spelen.. [heb lekker doorgereden op het laatst.. Kikker achter mij hield het tempo voor de jonge honden redelijk :wink: ]

Net nog lopen klooien om de Xeon goed afgesteld te krijgen [ al daar geprobeerd maar Edwin ziet kennelijk geen verschil tussen hoog en laag en LINKS en RECHTS..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Frans van Roosmalen

Was inderdaad allemaal TOP :!: :!:

Johan had alles goed geregeld en dat begon eigenlijk al bij hem thuis.
We (Zappa and I) konden in de tuin( workshop ) parkeren en kregen warme choco 8) .
Toen over naar het sleutelen/bakken. Onderweg naar Eindhoven bleek een van mijn contact draden afgebroken :cry: . CW zag dit echter als uitdaging en heeft alles meteen goed vast gebakken 8) Thanx again :!: Zappa's HID projekkie werd zodoende wat later uitgevoerd maar ook dit is nog gelukt, als was de afstelling "ietsje" te hoog :wink:
Toen op naar het Basiskamp waar Edwin ondertussen was opgevangen door Hans en zijn vrouw onze gastheer en dame. Hij had al een chineesje naar binnen maarwat vet van de friterie ging er nog prima bij :wink: Lekkere kleffe hap gegeten en na de eerste paar happen kwam Kikkert met de Biertjes :D Erg gezellig avondje. De verhalen ga ik niet uitschrijven maar 't was goe :lol:
Na wel 5 uurtjes slaap gingen de oogjes weer open en werden er eieren gebakken en goede koffie gedronken. Toen de lucht uit de bandjes en starten!!
Eerste pad was afslagje te vroeg en da was meteen goed pittig. 2 kettingen eraf gelopen, 4 man bodemonderzoek, iedereen meteen ochtend gymnastiek gehad. :wink:

Prachtige Route verder met van alles; zand, blub, ijs, knippen en greppels. Wereld rit met dank aan Zappa die hiervoor het kaartmateriaal had geregeld 8)

Terug in het Basiskamp :arrow: Tomatensoep met brood en Knakworsten en de keuze tussen warme choco en Koffie. Alles weer goed te knagen en bij deze nogmaals bedankt Hans en vrouw :!:

Toen nog naar huis. We hebben veel vocht opgevangen de terugweg gelukkig zijn wij niet van suiker en al met al zitten we nu allemaal weer droog thuis. Had op het laatst wel problemen met mijn benzine toevoer net voorbij Utrecht begon hij te ploffen etc. Gelukkig kon ik blijven rijden en ga nu toch de carb's op de revisie pallning zetten. Gelijk maar benzine en lucht filter erbij doen en dan hopen dat ie weer als een Biggetje knort :wink:

Foto impressie :!:

Wat zijn wij toch bevoorrecht dat we met een BIG kunnen klooien :wink:
Heren ik vond het echt waanzinnig dat doen we zeker over :!:

Edit, fototje minder ivm kentekens :oops:
Laatst gewijzigd door Frans van Roosmalen op zo feb 15, 2009 23:17, 3 keer totaal gewijzigd.
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Frans van Roosmalen

Nog ff de Workshop foto's 8)

Mazzel

Frans
zappa.suzuki

Hey.. was je net voor met mijn verslag :P

Was vergeten te vertellen dat Frans de enige was die niet gevallen is.. en was z'n 2e rit en z'n eerste met de BIG club :wink:
Goed gedaan!!
Frans van Roosmalen

En natuurlijk het Basiskamp :wink:
Frans van Roosmalen

zappa.suzuki schreef:Hey.. was je net voor met mijn verslag :P
Hoe meer details hoe beter :wink: Ik most het ook gewoon ff kwijt dat het zo'n te gek weekendje was 8)

Toch jammer dat die nokia van jou niet actief was. Had nog meer mooie pics opgeleverd, nu maar hopen dat Crazy niet te lang wacht met z'n foto's:roll: Die zal wel aan 't restantje van de Bavaria zitten :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

cw gaat morgen foto's uploaden, ik ga nu naar mn nest, morge weer erg vroeg naar mn werk :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Ridge

Ziet er goed uit jongens, vindt het jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Maar heb nu wel wat leuks te lezen tijdens de nachtdienst :? .
zappa.suzuki

Just don't mis the DR BIG XL Meeting 2009 :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

ik zeg nix:
http://www.youtube.com/watch?v=OZuf7PpOlis

voor de rest feauteaux:

komen morgen.. :lol: zit met een klein technisch probleem..
Laatst gewijzigd door CrazyWezel op ma feb 16, 2009 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
futurist

ben weer jalours
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
CrazyWezel
Contacteer:

feauteaux! :lol:

ff aftanken met wat gezonde peut:
Afbeelding

de nachtstalling achter slot en grendel
Afbeelding

openhaardje dr bij :lol: op begeven moment had niemand het meer koud..
Afbeelding

zapkees na 3 biertjes rond 22:00 :lol: of na wat meer bier rond 03:30..
Afbeelding

frans die geen flitser heeft op zn iPhone :D
Afbeelding

na 5min op het eerste pad te hebben geploegt.. ketting dr af :(
Afbeelding

zomaar een impressie van het pad.. voor zover je het een pad kon noemen..
Afbeelding

de ketting van frans vond het ook wel genoeg om over dat pad te ploegen..
Afbeelding

frans zn brommer duwe.. ik tijd zat voor n mooie foto :lol:
Afbeelding

frans duwen, de andere brommers op de foto, want n big in nood helpen we niet :lol:
Afbeelding

callorie'en bijtanken bij de mac :D nomnom nom
Afbeelding

waar de rest van de foto't zijn.. geen idee..
maar edwin is nog te bezichtigen @ www.youtube.com/crazywezel ;)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
futurist

Als jullie geluk hebben dan zijn de padjes van de fotos geplaveide wegen in vergelijking van de rit bij de grenslandrijders. Ik heb daar nog nooit droog weer gehad en weet dus zeker als je de hele 180km wil doen je nog terug denkt aan het "toerritje" van 15/02. Ik weet zeker dat Zappa al zit te smullen bij het vooruitzicht.
greetz Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki

Vind modder wel leuk :wink:
Maar dit was hard bevroren :? ben blij dat er niemand hard gevallen is..
gelukkig waren er maar een aantal paden er zo aan toe anders had ik de boel al snel gestopt..

Later op de dag nog wat van dat soort paden tegen gekomen maar dan met de bovenste paar cm ondooit.. helemaal leuk :?

2 x vast gestaan met slippend a-wiel tussen 2 sporen die ik probeerde te kruisen .. nog bedankt jongens voor het duwen :lol: :wink:
CrazyWezel
Contacteer:

zapkees, als jij t had gestopt dan had ik alleen verder moeten gaan.. das onsportief, dat eerste pad was best humor :lol:
en op begeven moment ging het erg goed, je moet gewoon ff fatsoenlijk in je ritme komen en vooruit kijken..

en dat van dat aanduwen.. daar heeft de wezzel natuurlijk n filmpje van.. maar echt geweldig istie niet:

http://www.youtube.com/watch?v=BOZKDlyya1s
(kan zijn dattie nog niet meteen beschikbaar is, net geupload)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

:lol: hoor onze benjamin..

Hoe had je verder gewild zonder GPS?

Als de hele route zo was geweest was ik gestopt, je vader ook..
Was geen kwestie van in je ritme komen en vooruit kijken maar van begaanbare paden en de toplaag die ondooit was zo dat er weer wat grip was..

Zag jouw anders ook het grasspoor pakken waar ik uit het modderspoor werd geholpen.. enne.. koop eens een Nokia.. die hebben geluid bij een filmpje :P :wink:

Ga nu maar weer een powerslide proberen op een net ondooiend grasveld :P

Maar we doen de route binnenkort als het warmer is nog een over..
starten dan vroeg en rijden hem uit 8)
CrazyWezel
Contacteer:

juist ja, zet je geluid is aan, want het filmpje heeft hier wel gewoon geluid :lol:

we rijden m zeker nog n keer :lol: en dan hou ik je handje wel vast als je het gaat proberen over die berg in t bos.. :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Edwin
Contacteer:

Ook nog wat gevonden op die Nokia, t'is niet veel, maarja...krijg er wel gelijk weer zin in.
Assumption is the mother of all fuck ups
Frans van Roosmalen

Ga morgen die stickers er maar eens af halen :? al weet ik niet of ie dan minder opvallend wordt met die mooie kleurstelling :D

Mijn motert deed het van de week gewoon weer zonder stotteren :roll: Waarschijnlijk was het na de rit in de regen gewoon ergens even te nat :?: Wie weet wat overslag bij bougiekabels/bobines, al vind ik het dan wel raar dat 'ie stationair als een zonnetje liep.
Ga na de rit van Grensland als ik 't haal :wink: en mijn wintersport 8) de Big maar eens beurt (distributieketting/luchtfilter/benzinefilter/carbs cleanen(reviseren)/oliefilter/olie/kleppenchecken etc.) geven zodat ik in ieder geval die ritten in april goed voor de dag kan komen.
Zal alles met de I-phone vastleggen en wie weet wat sleuteltips toevoegen.

Voor de heren die volgendeweek ook gaan:
@edwin, hoe staat 't met die pijp van u?
@Zappa, problem solved?
Edwin
Contacteer:

hee @Frans

Heb vandaag maar weer ff de wegwielen eronder gezet. Gelijk ff naar demper gekeken, die zat nog vast aan 1 bout haha. Heb bij de automaterialenzaak maar ff zo'n stukkie blik gekocht, beetje bijgeknipt en hiermee demper en pijp vastgeknoopt. Zit zo vast als een huis weer, iets minder geluid (eigenlijk wel lekker geluid moet ik zeggen :lol: ) Is wel acceptabel zo vind ik. Zit nog te wachten op de produro, maar tussenstuk schiet nog niet echt op. Had bij Hessler geïnformeerd, maar die vroeg maar liefst 190 euro hiervoor :shock: Misschien dat ik hem weer te koop aanbied en die Marvin van Zappa neem. Voorlopig kan ik gewoon weer rijden, en zie wel hoe het afloop met de rest.
futurist

Hoi Frans,
tijd/spoed is altijd een slechte raadgever, ik weet niet hoever je woont maar ik heb nog een "redelijke" originele liggen die je kan lenen zodat je op je gemak iets anders kan regelen of ik kan die marving misschien nog bij die van mijn regelen. Als je bij de grenslandrijders gaat rijden dan ben je in ieder geval dicht bij mij in de buurt
greetz Futurist
ps € 190 alleen voor het tussenstuk???
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Frans van Roosmalen

futurist schreef:Hoi Frans,
Dit moet Edwin zijn :wink:
Edwin
Contacteer:

Hee @Futurist.

Denk dat je mij bedoelde, maar maak niet uit. Ik ga zeker bij de grenslandrijders die rit doen. Maar wat bedoel je met "of ik kan die marving misschien nog bij die van mijn regelen."

Demper zit op zich wel goed nu, maak ik me geen zorgen over, maar ik woon in nieuwerkerk aan den ijssel, niet echt naast de deur denk ik. Maar als het echt niet verder zou gaan, en ik heb nog niets kunnen regelen, dan hou ik jouw aanbod in mijn achterhoofd.

Thx
zappa.suzuki

Hmmm.. die van mij.......... :?
Niet meer op gereden.. verwacht niet dat dat probleem vanzelf weg gaat :(

Ga dit weekend een andere a-veer + demper onder Dirty gooien + de v-veren omwisselen met Shiny + stuurvehogers en footpegs omwisselen zo dat ie een beetje offroad waardig wordt :?

Knel punt word de kettingset.. met de oude ga ik niet offroad dus hoop dat de nieuwe voor volgende zaterdag binnen is..

En Frans, benzine lekken ook over?
Plaats reactie