juist!zappa.suzuki schreef:Backfire..
Heb bij Dirty mee gemaakt dat bij een paar harde klappen in de pijp de demper van de bocht lag
kan me voorstellen dat als een pijp niet genoeg flow heeft hij uit elkaar klapt..
hierboven het resultaat van één training rijden met een ééncilinder supermono in combinatie met een carbon einddemper (+ DB killer)
werkt niet dus.
nu wist ik dat wel maar ik was alleen even vergeten dat de DB killer er nog in zat.
zal het hele verhaaltje ff vertellen
Ik moest voor GSA supermono weekend hockenheim natuurlijk eerst naar de technische keuring met het fietsje.
Nu rijdt de supermono volgens FIM reglement en dan mag je 104db maken.
Min fietsje rijdt eigenlijk het beste met een open demper.
Echter, omdat er op de keuring regelmatig geluid gemeten wordt vertrouwde ik het niet en propte ik "voorkoming van een afkeur" maar een DB killer in de open carbon einddemper.
nou..blijkbaar hadden ze bij de keuring de DB killer al zien zitten want ik hoefde niet naar de geluidsmeting hetgeen een hele opluchting was ..niet in de laatste plaats omdat het fietske gestart moet worden op de startrol en die stond nog bij mijn bus ergens op het paddock
Daarna de eerste training rijden en vlak voor ik de baan op ging hoorde ik aan het geluid dat de DB killer er nog in zat..fuck..vergeten eruit te nemen.
Zat niks anders op dan door te rijden want je hebt maar 20 minuten training dan
na ongeveer 5 rondjes hockenheim begon "#26 Stamperke" opeens een bak meer lawaai te maken en ik voelde dat er ergens iets niet okay was.
binnenkomen dan maar, pitlane ingereden.. en ja hoor..
de uitlaatdemper..groot gat erin!
blijkt maar weer...
carbon dempers op éénpitters..en dan geknepen door een db killer.
gaan kapot..door de trillingen , door de druk en door de hitte
was meteen de laatste keer dat ik met een carbon demper heb gereden
rij nu met een titanium Arrow demper die een heel klein beetje dempend is..
fietske loopt er goed mee..en hoewel het zeker niet de snelste mono is, is het wel nog steeds "world fastest DR400"