dr 800 170 kg

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

hakinnen
Berichten: 31
Lid geworden op: do jan 01, 2009 21:20
Locatie: Stein
Contacteer:

zappa.suzuki schreef:Backfire..

Heb bij Dirty mee gemaakt dat bij een paar harde klappen in de pijp de demper van de bocht lag :lol:

kan me voorstellen dat als een pijp niet genoeg flow heeft hij uit elkaar klapt..
juist!

Afbeelding

hierboven het resultaat van één training rijden met een ééncilinder supermono in combinatie met een carbon einddemper (+ DB killer)

werkt niet dus.
nu wist ik dat wel maar ik was alleen even vergeten dat de DB killer er nog in zat.

zal het hele verhaaltje ff vertellen

Ik moest voor GSA supermono weekend hockenheim natuurlijk eerst naar de technische keuring met het fietsje.
Nu rijdt de supermono volgens FIM reglement en dan mag je 104db maken.
Min fietsje rijdt eigenlijk het beste met een open demper.
Echter, omdat er op de keuring regelmatig geluid gemeten wordt vertrouwde ik het niet en propte ik "voorkoming van een afkeur" maar een DB killer in de open carbon einddemper.

nou..blijkbaar hadden ze bij de keuring de DB killer al zien zitten want ik hoefde niet naar de geluidsmeting hetgeen een hele opluchting was ..niet in de laatste plaats omdat het fietske gestart moet worden op de startrol en die stond nog bij mijn bus ergens op het paddock

Daarna de eerste training rijden en vlak voor ik de baan op ging hoorde ik aan het geluid dat de DB killer er nog in zat..fuck..vergeten eruit te nemen.
Zat niks anders op dan door te rijden want je hebt maar 20 minuten training dan

na ongeveer 5 rondjes hockenheim begon "#26 Stamperke" opeens een bak meer lawaai te maken en ik voelde dat er ergens iets niet okay was.
binnenkomen dan maar, pitlane ingereden.. en ja hoor..
de uitlaatdemper..groot gat erin!

blijkt maar weer...
carbon dempers op éénpitters..en dan geknepen door een db killer.
gaan kapot..door de trillingen , door de druk en door de hitte

was meteen de laatste keer dat ik met een carbon demper heb gereden
rij nu met een titanium Arrow demper die een heel klein beetje dempend is..

fietske loopt er goed mee..en hoewel het zeker niet de snelste mono is, is het wel nog steeds "world fastest DR400" :D

;)
Laatst gewijzigd door hakinnen op wo jan 28, 2009 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ridge
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 19:08
Locatie: Wijhe

Leuke reactie's maar zie hier liever meer topic gericht info :roll:

Zou die DR650 acerbis tank op een 750 passen ?
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

vandaag met 5ltr in de tank en zonder plastics(zijkappen en tankspul), maar met originele uitlaat de Big op een weegschaaltje gezet.....
en zie hier het resultaat:



motor........voorwiel 91kg=44,17%............achterwiel115kg=55,83%................totaal=206kg

rijder........voorwiel 29kg=26,85%............achterwiel 79kg=73,15%............totaal=108kg

samen.......voorwiel 120kg=38,22%............achterwiel 194kg=61,78%...........totaal=314kg


hierbij zat ik in normale rij positie.

veranderen harstikke leuk, maar denk dat deze gegevens toch de uitslag geven dat hij goed uitgebalanceerd is en daarmee beste stuureigenschappen heeft.

waar exact het middenpunt zwaartekracht ligt heb ik niet gemeten, maar gok ergens bij de olie aftap-plug......
:?:
greetz sander
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

Met een 650 tank kom je zon 10cm tekort .En het is aan de achterkant anders ,mijn650 tank zit met bouten onder het zadel vast en niet in rubbers zoals bij m'n 750 ,ik ben nog aan het uitproberen of ik net als de 170kg Big een vulstuk [niet echt mooi ] of een verlenging op de 650 tank ga maken of het 750 zadel meer naar voren op het frame ga zetten ,
Ik heb een los 800 frame staan en daar ben ik een beetje mee aan het spelen .

Weet iemand wat zo'n dubbele pijp weegt ,want er zit toch 15kg drooggewicht verschil tussen 750/179kg en 800/194kg .

Dus een vervangingspijp zou vermogen en gewichtsvoordeel geven .

Vindt zelf een dubbele pijp wel iets hebben ,maar zou die 15kg alleen in
die pijp zitten ??
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Als ik mijn Big lichter wil hebben, kan ik het beste zelf thuisblijven :shock:
Daar zitten toch de meeste kilootjes :twisted:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
hakinnen
Berichten: 31
Lid geworden op: do jan 01, 2009 21:20
Locatie: Stein
Contacteer:

800S schreef:vandaag met 5ltr in de tank en zonder plastics(zijkappen en tankspul), maar met originele uitlaat de Big op een weegschaaltje gezet.....
en zie hier het resultaat:



motor........voorwiel 91kg=44,17%............achterwiel115kg=55,83%................totaal=206kg

rijder........voorwiel 29kg=26,85%............achterwiel 79kg=73,15%............totaal=108kg

samen.......voorwiel 120kg=38,22%............achterwiel 194kg=61,78%...........totaal=314kg


hierbij zat ik in normale rij positie.

veranderen harstikke leuk, maar denk dat deze gegevens toch de uitslag geven dat hij goed uitgebalanceerd is en daarmee beste stuureigenschappen heeft.

waar exact het middenpunt zwaartekracht ligt heb ik niet gemeten, maar gok ergens bij de olie aftap-plug......
:?:
greetz sander
interessant!
goede info dus.

mag ik vragen hoe je dat gemeten hebt?
stonden voor en achterwiel beide op dezelfde hoogte?
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

madmenno schreef: Weet iemand wat zo'n dubbele pijp weegt ,want er zit toch 15kg drooggewicht verschil tussen 750/179kg en 800/194kg .

Dus een vervangingspijp zou vermogen en gewichtsvoordeel geven .

Vindt zelf een dubbele pijp wel iets hebben ,maar zou die 15kg alleen in
die pijp zitten ??
Dubbele pijp weegt zo'n 12 kilo samen met het verdeelstuk..
Open pro duro levert merkbaar meer koppel en pk's op + minder gewicht boven op :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Goede info sander. 204kg is een mooi resultaat! Zeker als dat met originele 12kg dempers is.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

sander, heb je dr crash beugels opzitten bij jou ofniet?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

FYI - original SR43 exhaust system is 13.4-13.5 kg with all hardware. There is large metal pieces and bolts that holding it all together....quite heavy. I have it in corner of my garage and just measured all together :)
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

@hakinnen; heel voorzichtig op vriendin haar (glazen) weegschaal gereden en vervolgens erop gaan zitten, en ja was wel soort van gelijkvloers.....
@crazy; nee die moeten nog steeds gelast worden na mijn crash

even theoretisch; als je de laatste cijfers neemt 40/60 zou het zwaartepunt dan op 0,4xlengte wielbasis(1510mm) van achteras zijn?
= 60,4cm vanuit achteras naar voren.......... en guess what???
daar zitten de stepjes (niet geheel onverwacht)
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Sander, het andere wiel wat niet op de weegschaal staat moet ook op precies dezelfde hoogte staan als de weegschaal zelf, anders krijg je al afwijking van enkele kg's.

Toch ga ik de stepjes naar achteren verplaatsen. Als je bochten wilt maken zit je toch...en staand rechtuit wil je meer gewicht naar achteren hebben. Ik heb trouwens een idee waarmee ik verstelbare stepjes wil gaan maken, keuze uit 1,3 en 5cm naar achteren. En 1cm omlaag oid.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

hobby-bob noemen ze dat hier :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

Shifty-PK schreef:Ik heb trouwens een idee waarmee ik verstelbare stepjes wil gaan maken, keuze uit 1,3 en 5cm naar achteren. En 1cm omlaag oid.
He Shifty hou je dr dan wel rekening mee dat je tenen moeten groeien om te schakelen of te remmen :wink:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Nah.. na al dat verbouwen aan z'n BIG verlengt Josja ook wel even z'n laarzen :lol: :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Schakelpookje en rempedaal is zo stuk tussenuit doorgeslepen en weer aan elkaar gelast.

Die big zal perfect worden, dan kunnen we die oostenrijkers een poepie laten ruiken :roll:
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Als de tanks gevuld zijn is het evenwicht wel weer verstoord. Dat heb ik ook gemerkt, met 29 liter in de tank is de voorkant veel te zwaar en gevoelig. In modder schiet het voorwiel alle kanten op.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

joh, meen je dat nou :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Wat je dus eigenlijk wilt hebben is een voetsteundje wat zich automatisch aan de hoeveeld brandstof in je tank aanpast. Als je tank vol is gaan de voetsteunen 5cm naar achteren...als die bijna leeg is dan zou die op de originele stand moeten komen. :roll:
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

@shifty,

Wil je die busjes nog laten maken ?

Ik heb je PBtjes niet meer :cry:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

Ben de 750 blok aan het loshalen ,vanwege m'n nokkenaskettingspanner ,en toen dacht ik laat ik mijn pijp is ff wegen .
Compleet met bocht 5,2kg :lol: en zonder 3,7kg .
Daar is dus al bijna 8kg te winnen ,vergeleken met dubbele pijp !!
bluesman
Berichten: 266
Lid geworden op: ma jul 21, 2008 16:46
Locatie: hoegaarden

All titanium Arrows :wink: it used to be part of Benelli 1130 Tre....but scratched and sold to me for 35 Euro on eBay.uk. Link pipe made from pieces of VTR collector I got for free from motorcycle dismantling shop - it was in pile of garbage :lol:
Stock twin pipe used as weight in garage :wink: this one weights no more than race-type Laser but makes nicer and not so loud noise and gives very good breathing to engine. It is semi-labirynth/semi-straight through construction. I am sure any other type of pipe from large displacement twin or tripple sport will work. Yes, it is BIG but DR engine is big too, no miracle - big motor need big exhaust :lol:
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

Loud pipes save lifes :wink:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Do you have pictures from front / behind the bike too ?

LEO
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

hij was op de meeting.. toen hing dr ook al die uitlaat onder ;)
net geluidje :D bobbobbob
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Plaats reactie