Wij zijn trots leden van Grensland vzw te mogen volgen in hun Dakar 2009!
DATE START FINISH CONNECTION SPECIAL CONNECTION TOTAL
03/01/09 Buenos Aires Sta Rosa 196 km 371 km 166 km 733 km
04/01/09 Sta Rosa Puerto Madryn 0 km 237 km 600 km 837 km
05/01/09 Puerto Madryn Jacobacci 70 km 616 km 8 km 694 km
06/01/09 Jacobacci Neuquen 4 km 459 km 25 km 488 km
07/01/09 Neuquen San Rafaël 173 km 506 km 84 km 763 km
08/01/09 San Rafaël Mendoza 76 km 395 km 154 km 625 km
09/01/09 Mendoza Valparaiso 80 km 419 km 317 km 816 km
10/01/09 Rest day
11/01/09 Valparaiso La Serena 245 km 294 km 113 km 652 km
12/01/09 La Serena Copiapo 88 km 449 km 0 km 537 km
13/01/08 Copiapo Copiapo 20 km 666 km 0 km 686 km
14/01/08 Copiapo Fiambala 20 km 215 km 445 km 680 km
15/01/08 Fiambala La Rioja 4 km 253 km 261 km 518 km
16/01/08 La Rioja Cordoba 161 km 545 km 47 km 753 km
17/01/08 Cordoba Buenos Aires 224 km 227 km 341 km 792 km
18/01/08 Buenos Aires Buenos Aires 0 km 0 km 0 km 0 km
TOTAL 1,361 km 5,652 km 2,561 km 9,574 km
Henno Van Bergeyck kan je hier volgen
http://www.hennovanbergeijk.nl/
Michel Vandendriessche kan je hier volgen
http://www.flandersrallyteam.be/
Grensland vzw naar Dakar 2009 met Henno en Michel
Moderators: ghulst, celsa, Djob
Laatst gewijzigd door celsa op vr jan 02, 2009 23:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Flanders Rally Team
Ons team, bestaande uit 2 motorpiloten, Michel Vandendriessche en Philippe Depoorter, zal voor de eerste keer deelnemen aan de fameuze ‘ Dakar’ rally welke in 2009 doorgaat in Argentinië en Chili.
Michel en Philippe, sedert meer dan 20 jaar vrienden, hebben het ambitieus plan opgevat om deze rally te rijden als team, zij aan zij, van start tot aankomst. Beiden hebben ruime motorervaring, door deel te nemen aan verscheidene motordisciplines.
Michel was actief in de motorcross tussen 1986 en 1992 en behaalde toen enkele provinciale en nationale titels. Vanaf 1998 nam hij deel aan verscheidene motorreizen en raids in Europa en Afrika. In 2003 nam hij, met succes, deel aan de Farao rally in Egypte.
Philippe is al 20 jaar actief in motorraces. Tussen 1995 en 1999, snelheidsraces in Zolder, Francorchamps en Assen. In 1999 werd hij Belgisch kampioen Superbike 750cc. Vanaf 2002 tot nu rijdt hij wedstrijden in de Supermoto en Monobike klasse in Belgie en Nederland. In 2005 was hij vice-kampioen Supermoto. Ook hij nam deel aan verschillende motorreizen en raids in Europa.
Beiden hebben gekozen voor de beste motor op het vlak van rallyraids. Michel zal rijden met een KTM 660 rally, geprepareerd door Motorsport Verburgh uit Zelzate. Philippe start met een KTM 690 rally, geprepareerd door Moto’s Hautekiet uit Ruddervoorde.
Deze motoren zijn echt ontworpen voor dergelijke wedstrijden, alle voorzieningen zoals grote benzinetanks, navigatie equipement, drinkwaterreservoir en andere zijn af fabriek gemonteerd. Deze motoren hebben ook aangepaste vering en zijn hierdoor optimaal gebalanceerd. Door dit alles wordt de kans op technische problemen tot het minimale beperkt.
Voor assistentie tijdens de rally zijn er reeds contacten gelegd met andere deelnemende teams.
Op fysiek vlak zijn Michel en Philippe bezig om klaar te zijn voor de zware beproevingen die zij zullen moeten doorstaan.
De betrachting is om zo goed mogelijk voorbereid aan de start te komen en in de eerste plaats, tezamen, de aankomst in Buenos Aires te halen. Aangezien het voor hen beiden een eerste deelname is, is een goede klassering van minder belang.
http://www.flandersrallyteam.be/
Ons team, bestaande uit 2 motorpiloten, Michel Vandendriessche en Philippe Depoorter, zal voor de eerste keer deelnemen aan de fameuze ‘ Dakar’ rally welke in 2009 doorgaat in Argentinië en Chili.
Michel en Philippe, sedert meer dan 20 jaar vrienden, hebben het ambitieus plan opgevat om deze rally te rijden als team, zij aan zij, van start tot aankomst. Beiden hebben ruime motorervaring, door deel te nemen aan verscheidene motordisciplines.
Michel was actief in de motorcross tussen 1986 en 1992 en behaalde toen enkele provinciale en nationale titels. Vanaf 1998 nam hij deel aan verscheidene motorreizen en raids in Europa en Afrika. In 2003 nam hij, met succes, deel aan de Farao rally in Egypte.
Philippe is al 20 jaar actief in motorraces. Tussen 1995 en 1999, snelheidsraces in Zolder, Francorchamps en Assen. In 1999 werd hij Belgisch kampioen Superbike 750cc. Vanaf 2002 tot nu rijdt hij wedstrijden in de Supermoto en Monobike klasse in Belgie en Nederland. In 2005 was hij vice-kampioen Supermoto. Ook hij nam deel aan verschillende motorreizen en raids in Europa.
Beiden hebben gekozen voor de beste motor op het vlak van rallyraids. Michel zal rijden met een KTM 660 rally, geprepareerd door Motorsport Verburgh uit Zelzate. Philippe start met een KTM 690 rally, geprepareerd door Moto’s Hautekiet uit Ruddervoorde.
Deze motoren zijn echt ontworpen voor dergelijke wedstrijden, alle voorzieningen zoals grote benzinetanks, navigatie equipement, drinkwaterreservoir en andere zijn af fabriek gemonteerd. Deze motoren hebben ook aangepaste vering en zijn hierdoor optimaal gebalanceerd. Door dit alles wordt de kans op technische problemen tot het minimale beperkt.
Voor assistentie tijdens de rally zijn er reeds contacten gelegd met andere deelnemende teams.
Op fysiek vlak zijn Michel en Philippe bezig om klaar te zijn voor de zware beproevingen die zij zullen moeten doorstaan.
De betrachting is om zo goed mogelijk voorbereid aan de start te komen en in de eerste plaats, tezamen, de aankomst in Buenos Aires te halen. Aangezien het voor hen beiden een eerste deelname is, is een goede klassering van minder belang.
http://www.flandersrallyteam.be/
Laatst gewijzigd door celsa op za jan 03, 2009 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Het vertrek morgen 3 januari
Henno;
Op 3 januari is de echte start om 5.00 uur.
We krijgen dan meteen een vrij lange special van 371 km.
Deze schijnt heel snel te zijn, maar wel tricky i.v.m. navigeren.
Ik heb er zin in!
Ik ben wel eens benieuwd naar hun eerste dag!
ZATERDAG 3 JANUARI : Buenos Aires - Santa Rosa (etappe 1)
De Dakar-karavaan krijgt tijdens de eerste etappe de kans om de uitgestrekte vlaktes van La Pampa te ontdekken.
De special is de langste special op de eerste dag uit de geschiedenis van Le Dakar.
Henno;
Op 3 januari is de echte start om 5.00 uur.
We krijgen dan meteen een vrij lange special van 371 km.
Deze schijnt heel snel te zijn, maar wel tricky i.v.m. navigeren.
Ik heb er zin in!
Ik ben wel eens benieuwd naar hun eerste dag!
ZATERDAG 3 JANUARI : Buenos Aires - Santa Rosa (etappe 1)
De Dakar-karavaan krijgt tijdens de eerste etappe de kans om de uitgestrekte vlaktes van La Pampa te ontdekken.
De special is de langste special op de eerste dag uit de geschiedenis van Le Dakar.
Laatst gewijzigd door celsa op zo jan 04, 2009 12:28, 3 keer totaal gewijzigd.
3-01-09
CHECKPOINTS BY HOURS BIKE
138 147 VAN BERGEIJK (NLD) 08:47:30
206 220 VANDENDRIESSCHE (BEL) 09:04:30
het begin is gemaakt
CHECKPOINTS BY HOURS BIKE
138 147 VAN BERGEIJK (NLD) 08:47:30
206 220 VANDENDRIESSCHE (BEL) 09:04:30
het begin is gemaakt
Volg Henno en Michel via iritrack!
http://tracking.dakar.com/ASO/index_us.html
hoe ga je te werk?
- onder Bike klik je "follow the stage"
- select a participant
- search a name are number (Henno 147 - Michel 220)
- wanner de geselcteerde verschijnt klik op het + symbool om toe te voegen.
Je kan hier max. vijf deelnemers invoegen.
- dan Validate
en je weet precies hun positie en tijd!
Succes!
http://tracking.dakar.com/ASO/index_us.html
hoe ga je te werk?
- onder Bike klik je "follow the stage"
- select a participant
- search a name are number (Henno 147 - Michel 220)
- wanner de geselcteerde verschijnt klik op het + symbool om toe te voegen.
Je kan hier max. vijf deelnemers invoegen.
- dan Validate
en je weet precies hun positie en tijd!
Succes!
4 Januari Etappe 2
Volg met iritrack...Henno om 10.30h al op de 28 ste plaats !!!!!
...........................Michel nog op 118
Volg met iritrack...Henno om 10.30h al op de 28 ste plaats !!!!!
...........................Michel nog op 118
Ik vind op het ogenblik enkel Henno, geen Michel?
29 pl. - nr.147 - VAN BERGEIJK HENNO (NLD) - KTM 06:20:23 01:06:51 - straftijd 06:00
Michel ......
De Belg Michel Vandendriessche heeft een zware valpartij meegemaakt op de tweede dag van de Dakar rally. Nabij Santa Rosa – Puerto Madryn ging het mis. Een groepje motorrijders was gevallen, maar Vandendriessche zag dit te laat. Hij reed op de groep in en is over de kop gevlogen.
Michel is per helicopter naar een ziekenhuis gebracht in Puerto Madryn en wordt daar momenteel onderzocht. Verwacht wordt dat de schouder van Vandendriessche gebroken is. Mochten de verwondingen tegen de verwachtingen in toch meevallen, dan zou hij de rally kunnen vervolgen. Hij heeft vandaag twee CP’s gemist en in de hele rally mag je er twee missen. Als hij morgen dus weer op zijn motor kan stappen, mag hij de rally uitrijden.
29 pl. - nr.147 - VAN BERGEIJK HENNO (NLD) - KTM 06:20:23 01:06:51 - straftijd 06:00
Michel ......
De Belg Michel Vandendriessche heeft een zware valpartij meegemaakt op de tweede dag van de Dakar rally. Nabij Santa Rosa – Puerto Madryn ging het mis. Een groepje motorrijders was gevallen, maar Vandendriessche zag dit te laat. Hij reed op de groep in en is over de kop gevlogen.
Michel is per helicopter naar een ziekenhuis gebracht in Puerto Madryn en wordt daar momenteel onderzocht. Verwacht wordt dat de schouder van Vandendriessche gebroken is. Mochten de verwondingen tegen de verwachtingen in toch meevallen, dan zou hij de rally kunnen vervolgen. Hij heeft vandaag twee CP’s gemist en in de hele rally mag je er twee missen. Als hij morgen dus weer op zijn motor kan stappen, mag hij de rally uitrijden.
Laatst gewijzigd door celsa op ma jan 05, 2009 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
dr zijn dr een paar gruwelijk laat binnen.. net eurosport zitten kijken, en dr was nog practisch niemand rond 19:00
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
5 Januari etappe 3
Henno gestart op plaats 29
Henno baant zich een weg door het stof.......
http://www.hennovanbergeijk.nl/
Michel ......laatste nieuws gisteren!
http://www.flandersrallyteam.be/Nieuws/nieuws.html
MICHEL AANGEKOMEN BIJ DE KAMION!!!!! ZIJN SCHOUDER ZWAAR GEKNEUSD, EN GEZICHT ALS EEN INDIAAN DOOR DE SCHRAMMEN!!!
Hij toch proberen te vertrekken!
Met wat pijnstillers zal 't hopelijk lukken!
NU mag hij uiteraard geen cp's meer links laten liggen!!!!
Wij zijn benieuwd of hij is kunnen starten vandaag,
Henno gestart op plaats 29
Henno baant zich een weg door het stof.......
http://www.hennovanbergeijk.nl/
Michel ......laatste nieuws gisteren!
http://www.flandersrallyteam.be/Nieuws/nieuws.html
MICHEL AANGEKOMEN BIJ DE KAMION!!!!! ZIJN SCHOUDER ZWAAR GEKNEUSD, EN GEZICHT ALS EEN INDIAAN DOOR DE SCHRAMMEN!!!
Hij toch proberen te vertrekken!
Met wat pijnstillers zal 't hopelijk lukken!
NU mag hij uiteraard geen cp's meer links laten liggen!!!!
Wij zijn benieuwd of hij is kunnen starten vandaag,
Henno profiteert van goede eerste dag
Net als op zaterdag reed Henno een zeer sterke special gisteren. Hij reed de 26e tijd. Een zeer goede prestatie als je kijkt wie er allemaal om hem heen staan in het klassement. Henno profiteerde maximaal van zijn goede prestatie van gisteren. Hoe verder naar voren, hoe minder last van het stof en kapotgereden sporen.
"Ik sta waar ik hoor denk ik. Niemand haalt mij in, op mijn beurt haal ik ook weer niemand in. Na de start heb ik even geknokt met Rob van Pelt. We gingen tegelijk weg........................................
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
Henno, vandaag,voorlopig op 44 positie
Net als op zaterdag reed Henno een zeer sterke special gisteren. Hij reed de 26e tijd. Een zeer goede prestatie als je kijkt wie er allemaal om hem heen staan in het klassement. Henno profiteerde maximaal van zijn goede prestatie van gisteren. Hoe verder naar voren, hoe minder last van het stof en kapotgereden sporen.
"Ik sta waar ik hoor denk ik. Niemand haalt mij in, op mijn beurt haal ik ook weer niemand in. Na de start heb ik even geknokt met Rob van Pelt. We gingen tegelijk weg........................................
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
Henno, vandaag,voorlopig op 44 positie
6 Januari etappe 4
Elke seconde moet je 200 % geconcentreerd zijn
6 januari 2009
Henno deed gisteren in etappe 3 wat hij zich voor had genomen. Een goede tijd rijden zonder risico’s te nemen. Het was een lange dag, die al zeer vroeg begon.
Zoals bekend heeft Henno assistentie....................
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
Voor Michel is het Dakar verhaal gedaan!
5 januari :
12.30u: Net een telefoontje gekregen van Michel:
'Alles goed met mij, wel schouder gekneusd en wat schrammen in het gezicht. Gisteren morgen kort na de start in de speciale zag ik voor mij een grote stofwolk, toen ik vertraagde werd ik langs achter aangereden door een andere deelnemer, hierdoor ben ik gevallen en was ik een 10-tal minuten bewusteloos. Lees verder....
http://www.flandersrallyteam.be/Nieuws/nieuws.html
Elke seconde moet je 200 % geconcentreerd zijn
6 januari 2009
Henno deed gisteren in etappe 3 wat hij zich voor had genomen. Een goede tijd rijden zonder risico’s te nemen. Het was een lange dag, die al zeer vroeg begon.
Zoals bekend heeft Henno assistentie....................
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
Voor Michel is het Dakar verhaal gedaan!
5 januari :
12.30u: Net een telefoontje gekregen van Michel:
'Alles goed met mij, wel schouder gekneusd en wat schrammen in het gezicht. Gisteren morgen kort na de start in de speciale zag ik voor mij een grote stofwolk, toen ik vertraagde werd ik langs achter aangereden door een andere deelnemer, hierdoor ben ik gevallen en was ik een 10-tal minuten bewusteloos. Lees verder....
http://www.flandersrallyteam.be/Nieuws/nieuws.html
Het is een waar slachtveld geweest, er zijn veel motorrijders uitgevallen vandaag. Henno doet knap mee met een 58e plek in de special en een 34e plek algemeen. Het was een echte Dakaretappe vandaag. Nog steeds (22.35) moeten er nog een heleboel deelnemers binnenkomen. Technisch moeilijk, en lastige navigatie. Vooral de laatste 30 kilometer waren erg zwaar. .......
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
7 Januari etappe 5
Slopende dag voor mens en machine
Stage 5 : Neuquen - San Rafaël
Henno was ‘keikapot’ zoals hij het zelf noemde na de lange special van vandaag. Toch mag hij zich gelukkig prijzen, want een heleboel andere motorrijders zijn er heel wat slechter aan toe. Wederom was het vandaag een zware dag met flink wat uitvallers, zeker ook bij de auto’s en trucks. De special is geneutraliseerd na cp2. Door de vele regen veranderden de laatste duinen in modderbaden. Omdat het laatste deel van de route morgen ook onbegaanbaar is door de regen, is de finish verlegd naar cp2 en is de special nog 235 kilometer lang. Via een alternatieve route rijden de deelnemers vervolgens naar Mendoza.
Henno: "Gisteren was ik niet in vorm. Ik heb rustig aan gedaan. Later ging het wat beter en kon ik weer wat rijders inhalen. Ik heb na de special wat extra rust gepakt, en....................
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
7 Januari etappe 5
Slopende dag voor mens en machine
Stage 5 : Neuquen - San Rafaël
Henno was ‘keikapot’ zoals hij het zelf noemde na de lange special van vandaag. Toch mag hij zich gelukkig prijzen, want een heleboel andere motorrijders zijn er heel wat slechter aan toe. Wederom was het vandaag een zware dag met flink wat uitvallers, zeker ook bij de auto’s en trucks. De special is geneutraliseerd na cp2. Door de vele regen veranderden de laatste duinen in modderbaden. Omdat het laatste deel van de route morgen ook onbegaanbaar is door de regen, is de finish verlegd naar cp2 en is de special nog 235 kilometer lang. Via een alternatieve route rijden de deelnemers vervolgens naar Mendoza.
Henno: "Gisteren was ik niet in vorm. Ik heb rustig aan gedaan. Later ging het wat beter en kon ik weer wat rijders inhalen. Ik heb na de special wat extra rust gepakt, en....................
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
Laatst gewijzigd door celsa op vr jan 09, 2009 09:59, 2 keer totaal gewijzigd.
8 januari etappe 6
Hersteldag voor Henno
Stage 6 : San Rafaël - Mendoza
Nadat Henno gisteren erg diep gegaan was, en behoorlijk stuk zat, heeft hij de dag van vandaag aangegrepen om te herstellen. En dat ging hem goed af. Zonder risico’s te nemen reed hij een 60e tijd, en is hij nu 38e algemeen.
De 5e etappe van afgelopen donderdag gaat zeker een plekje in de geschiedenisboeken van Le Dakar krijgen. Pas nadat de verhalen van de deelnemers een beetje doorkwamen werd duidelijk wat zich had afgespeeld in het donker in de duinen voor de finish. Vrachtwagens op hun kant, auto’s muurvast, motorrijders die na een nacht doorrijden even hun tanks vulden en zo weer in de rij aansloten om te beginnen aan de 6e special. Er gaan vast nog een heleboel sterke verhalen opduiken.
Het eerste deel van etappe 6 ging terug door het zelfde beruchte duinengebied...........................
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
Hersteldag voor Henno
Stage 6 : San Rafaël - Mendoza
Nadat Henno gisteren erg diep gegaan was, en behoorlijk stuk zat, heeft hij de dag van vandaag aangegrepen om te herstellen. En dat ging hem goed af. Zonder risico’s te nemen reed hij een 60e tijd, en is hij nu 38e algemeen.
De 5e etappe van afgelopen donderdag gaat zeker een plekje in de geschiedenisboeken van Le Dakar krijgen. Pas nadat de verhalen van de deelnemers een beetje doorkwamen werd duidelijk wat zich had afgespeeld in het donker in de duinen voor de finish. Vrachtwagens op hun kant, auto’s muurvast, motorrijders die na een nacht doorrijden even hun tanks vulden en zo weer in de rij aansloten om te beginnen aan de 6e special. Er gaan vast nog een heleboel sterke verhalen opduiken.
Het eerste deel van etappe 6 ging terug door het zelfde beruchte duinengebied...........................
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
Laatst gewijzigd door celsa op vr jan 09, 2009 20:10, 3 keer totaal gewijzigd.
9 Januari etappe 7
Laatst gewijzigd door celsa op zo jan 11, 2009 11:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Hersteldag voor Van Bergeijk
Nadat Henno in etappe vijf erg diep gegaan was, en behoorlijk stuk zat, heeft hij de rit naar Mendoz aangegrepen om te herstellen. En dat ging hem goed af. Zonder risico’s te nemen reed hij een 60ste tijd, en is nu 38ste algemeen.
Duinen
Het eerste deel van etappe zes ging terug door het zelfde beruchte duinengebied als etappe vijf, maar de route week volledig af van die van gisteren. Van Bergeijk's gps was weer gerepareerd, en nu kon hij wel zonder problemen de juiste koers volgen om alle waypoints te pakken.
Aquaplannen
"Ik heb het het echt rustig aan gedaan. Het blijft link in de duinen, er kunnen altijd van die onverwachte afstappen zijn. Na de duinen heb ik nog wel even flink gas gegeven, daar is de motor die ik rij perfect voor. Op volle snelheid door een grote plas begon de motor te aquaplannen, dus dat deed ik maar niet meer, ook al vind ik dat zo leuk. Ik heb toch nog een topsnelheid van 173 km per uur gehaald. Op de 300 kilometer lange liaison heb ik ook flink doorgehaald, en ik merkte dat ik eigenlijk goed herstelde en me fitter begon te voelen. Gisteravond deed mijn hele lijf nog zeer, nu ben ik weer helemaal o.k."
rtl7.nl
Nadat Henno in etappe vijf erg diep gegaan was, en behoorlijk stuk zat, heeft hij de rit naar Mendoz aangegrepen om te herstellen. En dat ging hem goed af. Zonder risico’s te nemen reed hij een 60ste tijd, en is nu 38ste algemeen.
Duinen
Het eerste deel van etappe zes ging terug door het zelfde beruchte duinengebied als etappe vijf, maar de route week volledig af van die van gisteren. Van Bergeijk's gps was weer gerepareerd, en nu kon hij wel zonder problemen de juiste koers volgen om alle waypoints te pakken.
Aquaplannen
"Ik heb het het echt rustig aan gedaan. Het blijft link in de duinen, er kunnen altijd van die onverwachte afstappen zijn. Na de duinen heb ik nog wel even flink gas gegeven, daar is de motor die ik rij perfect voor. Op volle snelheid door een grote plas begon de motor te aquaplannen, dus dat deed ik maar niet meer, ook al vind ik dat zo leuk. Ik heb toch nog een topsnelheid van 173 km per uur gehaald. Op de 300 kilometer lange liaison heb ik ook flink doorgehaald, en ik merkte dat ik eigenlijk goed herstelde en me fitter begon te voelen. Gisteravond deed mijn hele lijf nog zeer, nu ben ik weer helemaal o.k."
rtl7.nl
10 Januari rustdag
Ik ben door ’t oog van de naald gegaan
Rustdag Dakar 2009, 10 januari Valparaiso Chili
Henno hield de mensen thuis nog even in spanning door afgelopen nacht pas om 4 uur het bivak binnen te rijden. Hij beleefde een dag zoals we die kennen van zijn Dakar 2006, toen hij iedere dag wel iets beleefde. Met Henno’s bekende inventiviteit wist hij in de rally te blijven. Bedenk het maar: een lekke radiator met een stuk brood weer afdichten!
Henno: "Bij de start hadden we veel last van de lage zon. Ik had een nieuw glaasje in mijn bril, en de bovenste rand met een stukje tape afgedekt. Het was mijn geheime wapen, want ik kon vol gas door en ging wel 20 man voorbij. Het was heet, ik was aan het ploeteren door het zand. Met de KTM 690 moet je tempo houden, anders gaat het echt niet. Ik schoot uit het spoor en vloog een bosje in. Met een klap kwam ik tot stilstand. Ik voelde letterlijk nattigheid. Een tak was dwars door de radiator heengegaan. Slangen stuk, radiator krom. Ik heb de slangen met epoxylijm en door ze in te korten weer kunnen maken. Bij de verschilende deelnemers heb ik water gebietst. Van Richard de Groot kreeg ik een flesje, en Gerard Rond herinnerde me eraan dat ik ook nog water in de achtertank heb zitten. Stom, had ik niet aan gedacht! Even daarna komt er een 4x4 in tegengestelde richting aangereden. Het was een toerist die vrolijk met z’n vrouw over de special aan het rijden was. Ik heb ‘m meteen gezegd als de sodemieter aan de kant te gaan. Even later kwam de eerste auto voorbij blazen en toen begreep hij het wel.
Hij had nog wel een fles sodawater voor me, dus dat was dan weer niet verkeerd. Toen ik de radiator ging bijvullen zag ik al snel dat de radiator lek was. Ik had nog een broodje in m’n jas en propte deze op de plek waar het water uit de radiator drupte. Ik had een paar uur verloren, maar kon weer door.
Toen ik weer wat snelheid kon maken werd het brood harder, en bleef lekkage uit. In een modderig stuk liep de radiator helemaal vol en sloeg de fan aan. Was dat nu van de modder of van te weinig water? Ik ben gestopt en heb de radiator schoongemaakt. Voor mezelf heb ik allerlei scenario’s door zitten nemen. Moest ik naar het asfalt gaan op zoek naar iemand die een radiator kon repareren?"
Het tweede deel van de liaison was heftig. Mooie bergpaden met moeilijk trialsecties. Gelukkig was dit na 35 kilometer voorbij, en kon ik het tempo opvoeren. Ik heb van toeschouwers water gekregen en ik heb nog 2 eieren in de radiator gegooid. Net toen het donker werd kwam ik bij de grens aan. Daarvandaan was het nog ruim 200 kilometer naar Valparaiso. Ik was vermoeid en begon foutjes te maken. Ik besloot even rust te nemen. Ik heb 2 uurtjes geslapen bij een kerel die me zijn bank aanbood. Hij maakte me later wakker, en toen ben ik rustig naar het bivak doorgereden.
Ik ben zo blij met de rally service van KTM. Bij hen heb ik een nieuwe radiator en slangen opgehaald, en de monteurs maken mijn motor weer helemaal in orde. Dat het nu rustdag is komt perfect uit. Mijn klassement is volledig om zeep geholpen. Dat is niet zo erg, want ik ben door het oog van de naald gekropen.....
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
Goed zo Henno, we zijn echt trots op je en duimen dat je verder van pech gespaart blijft!
_________________
Ik ben door ’t oog van de naald gegaan
Rustdag Dakar 2009, 10 januari Valparaiso Chili
Henno hield de mensen thuis nog even in spanning door afgelopen nacht pas om 4 uur het bivak binnen te rijden. Hij beleefde een dag zoals we die kennen van zijn Dakar 2006, toen hij iedere dag wel iets beleefde. Met Henno’s bekende inventiviteit wist hij in de rally te blijven. Bedenk het maar: een lekke radiator met een stuk brood weer afdichten!
Henno: "Bij de start hadden we veel last van de lage zon. Ik had een nieuw glaasje in mijn bril, en de bovenste rand met een stukje tape afgedekt. Het was mijn geheime wapen, want ik kon vol gas door en ging wel 20 man voorbij. Het was heet, ik was aan het ploeteren door het zand. Met de KTM 690 moet je tempo houden, anders gaat het echt niet. Ik schoot uit het spoor en vloog een bosje in. Met een klap kwam ik tot stilstand. Ik voelde letterlijk nattigheid. Een tak was dwars door de radiator heengegaan. Slangen stuk, radiator krom. Ik heb de slangen met epoxylijm en door ze in te korten weer kunnen maken. Bij de verschilende deelnemers heb ik water gebietst. Van Richard de Groot kreeg ik een flesje, en Gerard Rond herinnerde me eraan dat ik ook nog water in de achtertank heb zitten. Stom, had ik niet aan gedacht! Even daarna komt er een 4x4 in tegengestelde richting aangereden. Het was een toerist die vrolijk met z’n vrouw over de special aan het rijden was. Ik heb ‘m meteen gezegd als de sodemieter aan de kant te gaan. Even later kwam de eerste auto voorbij blazen en toen begreep hij het wel.
Hij had nog wel een fles sodawater voor me, dus dat was dan weer niet verkeerd. Toen ik de radiator ging bijvullen zag ik al snel dat de radiator lek was. Ik had nog een broodje in m’n jas en propte deze op de plek waar het water uit de radiator drupte. Ik had een paar uur verloren, maar kon weer door.
Toen ik weer wat snelheid kon maken werd het brood harder, en bleef lekkage uit. In een modderig stuk liep de radiator helemaal vol en sloeg de fan aan. Was dat nu van de modder of van te weinig water? Ik ben gestopt en heb de radiator schoongemaakt. Voor mezelf heb ik allerlei scenario’s door zitten nemen. Moest ik naar het asfalt gaan op zoek naar iemand die een radiator kon repareren?"
Het tweede deel van de liaison was heftig. Mooie bergpaden met moeilijk trialsecties. Gelukkig was dit na 35 kilometer voorbij, en kon ik het tempo opvoeren. Ik heb van toeschouwers water gekregen en ik heb nog 2 eieren in de radiator gegooid. Net toen het donker werd kwam ik bij de grens aan. Daarvandaan was het nog ruim 200 kilometer naar Valparaiso. Ik was vermoeid en begon foutjes te maken. Ik besloot even rust te nemen. Ik heb 2 uurtjes geslapen bij een kerel die me zijn bank aanbood. Hij maakte me later wakker, en toen ben ik rustig naar het bivak doorgereden.
Ik ben zo blij met de rally service van KTM. Bij hen heb ik een nieuwe radiator en slangen opgehaald, en de monteurs maken mijn motor weer helemaal in orde. Dat het nu rustdag is komt perfect uit. Mijn klassement is volledig om zeep geholpen. Dat is niet zo erg, want ik ben door het oog van de naald gekropen.....
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
Goed zo Henno, we zijn echt trots op je en duimen dat je verder van pech gespaart blijft!
_________________
Laatst gewijzigd door celsa op zo jan 11, 2009 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
11 Januari etappe 8
Motorcoureur uit Strijbeek komt als allerlaatste binnen.
De achtste etappe over 294 kilometer tussen Valparaiso en La Serena is een regelrechte lijdensweg geworden voor de motorrijders Alex van de Broek en Henno van Bergeijk. Laatstgenoemde kwam als laatste op ruim zeven uur en een kwartier binnen van de winnaar.
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
Motorcoureur uit Strijbeek komt als allerlaatste binnen.
De achtste etappe over 294 kilometer tussen Valparaiso en La Serena is een regelrechte lijdensweg geworden voor de motorrijders Alex van de Broek en Henno van Bergeijk. Laatstgenoemde kwam als laatste op ruim zeven uur en een kwartier binnen van de winnaar.
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
Laatst gewijzigd door celsa op ma jan 12, 2009 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
12 Januari etappe 9
Ik ketste op de motor van steen naar steen
"Mijn handen zijn opgezwollen, al mijn gewrichten en spieren doen pijn en ik sta steeds om vier uur 's ochtends op. Deze Dakar-editie is een vreselijke aanval op mijn fysieke gesteldheid. En het wordt alleen maar zwaarder en zwaarder. Vanaf vandaag liggen de moeilijkste drie dagen in het verschiet. De 449 kilometer tussen la Serena en Copiapo heb ik gisteren redelijk verteerd, terwijl ik als laatste van start ben gegaan. Volgens de organisatie had ik tijdens de achtste etappe drie waypoints (markeringspunten) gemist. De straftijd hebben ze ook in de daguitslag verrekend. En dus ................
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
Henno van Bergeijk krijgt niets kado
Stage 9 Dakar 2009, 12 januari La Serena - Copiapo
Met een veel betere motor, betere begeleiding en meer ervaring krijg je in de Dakar nog steeds niets cadeau. Henno van Bergeijk staat er vele malen beter voor dan toen hij in 2006 met zijn klassieke XT500 meedeed. Toch moet hij er ook nu keihard voor knokken om de finish te halen. Omdat Henno heel laat binnen was met de rustdag moest hij gisteren als laatste vertrekken. Schijnbaar heeft hij een aantal waypoints gemist, waardoor hij vandaag wederom als laatste van start moest.
''Bij de start was het mistig, en door het stof werd het een bruine mist, heel apart. Later kwamen we in de bergen boven de mist, dat was wel weer heel mooi. Het was zwaar. Heel veel rivierbeddingen met los zand en stenen. Moeilijk om die zware KTM ...........
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
Ik ketste op de motor van steen naar steen
"Mijn handen zijn opgezwollen, al mijn gewrichten en spieren doen pijn en ik sta steeds om vier uur 's ochtends op. Deze Dakar-editie is een vreselijke aanval op mijn fysieke gesteldheid. En het wordt alleen maar zwaarder en zwaarder. Vanaf vandaag liggen de moeilijkste drie dagen in het verschiet. De 449 kilometer tussen la Serena en Copiapo heb ik gisteren redelijk verteerd, terwijl ik als laatste van start ben gegaan. Volgens de organisatie had ik tijdens de achtste etappe drie waypoints (markeringspunten) gemist. De straftijd hebben ze ook in de daguitslag verrekend. En dus ................
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
Henno van Bergeijk krijgt niets kado
Stage 9 Dakar 2009, 12 januari La Serena - Copiapo
Met een veel betere motor, betere begeleiding en meer ervaring krijg je in de Dakar nog steeds niets cadeau. Henno van Bergeijk staat er vele malen beter voor dan toen hij in 2006 met zijn klassieke XT500 meedeed. Toch moet hij er ook nu keihard voor knokken om de finish te halen. Omdat Henno heel laat binnen was met de rustdag moest hij gisteren als laatste vertrekken. Schijnbaar heeft hij een aantal waypoints gemist, waardoor hij vandaag wederom als laatste van start moest.
''Bij de start was het mistig, en door het stof werd het een bruine mist, heel apart. Later kwamen we in de bergen boven de mist, dat was wel weer heel mooi. Het was zwaar. Heel veel rivierbeddingen met los zand en stenen. Moeilijk om die zware KTM ...........
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
13 Januari 10de Etappe
14 Januari 11de etappe
ASO annuleert elfde etappe naar Fiambala
Door slechte weersvooruitzichten en voorspelde mist heeft de A.S.O. besloten om de etappe naar Fiambala te annuleren. In de etappe zouden de deelnemers via de 4.700 meter hoge
Cordillère-pas en de grens tussen Chili en Argentinie oversteken. Vandaag zullen de deelnemers vanaf 8.00 uur via de openbare weg naar het bivak in Fiambala rijden.................
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... e&Itemid=1
ASO annuleert elfde etappe naar Fiambala
Door slechte weersvooruitzichten en voorspelde mist heeft de A.S.O. besloten om de etappe naar Fiambala te annuleren. In de etappe zouden de deelnemers via de 4.700 meter hoge
Cordillère-pas en de grens tussen Chili en Argentinie oversteken. Vandaag zullen de deelnemers vanaf 8.00 uur via de openbare weg naar het bivak in Fiambala rijden.................
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... e&Itemid=1
15 Januari 12de etappe
Etappe 12 : Fiambala - La Rioja
We hebben nog geen nieuws over Henno ontvangen vanuit het bivak. Vandaag is het weer een normale Dakar dag. Fiambala - La Rioja : Liaison 4 km - special 253 km - liaison 261 km.
Tweede deel van de Marathonetappe
15 januari 2009
Vandaag is het tweede deel van de Marathonetappe verreden, van Fiambala naar La Rioja. Alle assistentie voertuigen zijn vanaf Copiapio direct naar La Rioja gereden.
Doordat veel deelnemers in de problemen waren gekomen tijdens het rondje Copiapio - Coiapio werd de etappe naar Fiambala gecancelled en alleen als verbinding verreden. Dit ook omdat deze dag de rally weer terug zou keren in Argentinie, en de organisatie niet wilde riskeren dat teveel delneemers te laat aan de grens zouden verschijnen. En zo blijft het een rommelige Dakar, met veel aanpassingen en wijzigingen.
Na de zware etappe Copiapio - Copiapio was er veel discussie over een gemist waypoint. Een deel van de rijders had het laatste wp voor de finish niet gehaald, en een deel wel. Omdat er 4 uur straftijd op stond, was er veel om te doen. Er werd tevergeefs een protest ingediend, uiteindelijk kreeg iedereen die wayoint 32 gemist had de tijdstraf.
Henno had het waypoint zien verschijnen op zijn gps, en hij moest diep gaan om het alsnog op te halen. Henno: ''Het was zo'n lange etappe. Ondanks het inkorten van 178 kilometer. Ik mis de kracht om hard te rijden. Ik heb zoveel energie verloren. Wat een levenloze plek hier. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Er groeit werkelijk nog geen plantje. Volgens mij kun je hier nog geen dag overleven. Het was wel erg mooi. Kiezels, grind, pistes, en in het laatste deel bergen waar stuifduinen op lagen. Echt heel bijzonder.
Ik reed zo'n bergduin af, toen ik waypoint 32 zag verschijnen op het display van mijn gps. Toen ik naar links keek zag ik weer zo'n hele grote berg, waar ik tegenop moest! En ik was er net vanaf gereden.... Ik heb de KTM echt die berg op geramd! Vol gas naar boven, het voorwiel wilde steeds de lucht in. Na een heel tijdje zoeken had ik het waypoint te pakken. Ik ging door hetzelfde dal weer terug, al snel kon ik de finish zien. Wat een opluchting!
Morgen een lange verbinding, dat vind ik wel leuk, dan kunnen wij ook eens wat zien. Ik ben nog steeds erg moe, die dag voor de rustdag met de radiator problemen doet me nog steeds een beetje de das om, toen heb ik heel veel energie moeten geven. Ik kan nu aan het rijden merken dat ik de fut niet heb om de motor te gebruiken zoals deze bedoeld is. Het is niet anders. Mijn klassement is toch al om zeep geholpen, aankomen is nu wat telt.''
Na de vele uitgedeelde strafuren kon Henno iets profiteren en werd 51 in de special. Hij stond tot vandaag 91 algemeen. Hopelijk kunnen we hem later vandaag (het is nu 13.00 uur lokale tijd) weer spreken om te horen hoe de special van vandaag is verlopen...
Etappe 12 : Fiambala - La Rioja
We hebben nog geen nieuws over Henno ontvangen vanuit het bivak. Vandaag is het weer een normale Dakar dag. Fiambala - La Rioja : Liaison 4 km - special 253 km - liaison 261 km.
Tweede deel van de Marathonetappe
15 januari 2009
Vandaag is het tweede deel van de Marathonetappe verreden, van Fiambala naar La Rioja. Alle assistentie voertuigen zijn vanaf Copiapio direct naar La Rioja gereden.
Doordat veel deelnemers in de problemen waren gekomen tijdens het rondje Copiapio - Coiapio werd de etappe naar Fiambala gecancelled en alleen als verbinding verreden. Dit ook omdat deze dag de rally weer terug zou keren in Argentinie, en de organisatie niet wilde riskeren dat teveel delneemers te laat aan de grens zouden verschijnen. En zo blijft het een rommelige Dakar, met veel aanpassingen en wijzigingen.
Na de zware etappe Copiapio - Copiapio was er veel discussie over een gemist waypoint. Een deel van de rijders had het laatste wp voor de finish niet gehaald, en een deel wel. Omdat er 4 uur straftijd op stond, was er veel om te doen. Er werd tevergeefs een protest ingediend, uiteindelijk kreeg iedereen die wayoint 32 gemist had de tijdstraf.
Henno had het waypoint zien verschijnen op zijn gps, en hij moest diep gaan om het alsnog op te halen. Henno: ''Het was zo'n lange etappe. Ondanks het inkorten van 178 kilometer. Ik mis de kracht om hard te rijden. Ik heb zoveel energie verloren. Wat een levenloze plek hier. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Er groeit werkelijk nog geen plantje. Volgens mij kun je hier nog geen dag overleven. Het was wel erg mooi. Kiezels, grind, pistes, en in het laatste deel bergen waar stuifduinen op lagen. Echt heel bijzonder.
Ik reed zo'n bergduin af, toen ik waypoint 32 zag verschijnen op het display van mijn gps. Toen ik naar links keek zag ik weer zo'n hele grote berg, waar ik tegenop moest! En ik was er net vanaf gereden.... Ik heb de KTM echt die berg op geramd! Vol gas naar boven, het voorwiel wilde steeds de lucht in. Na een heel tijdje zoeken had ik het waypoint te pakken. Ik ging door hetzelfde dal weer terug, al snel kon ik de finish zien. Wat een opluchting!
Morgen een lange verbinding, dat vind ik wel leuk, dan kunnen wij ook eens wat zien. Ik ben nog steeds erg moe, die dag voor de rustdag met de radiator problemen doet me nog steeds een beetje de das om, toen heb ik heel veel energie moeten geven. Ik kan nu aan het rijden merken dat ik de fut niet heb om de motor te gebruiken zoals deze bedoeld is. Het is niet anders. Mijn klassement is toch al om zeep geholpen, aankomen is nu wat telt.''
Na de vele uitgedeelde strafuren kon Henno iets profiteren en werd 51 in de special. Hij stond tot vandaag 91 algemeen. Hopelijk kunnen we hem later vandaag (het is nu 13.00 uur lokale tijd) weer spreken om te horen hoe de special van vandaag is verlopen...
Laatst gewijzigd door celsa op vr jan 16, 2009 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Stage 12 Dakar 2009, 15 januari Fiambala - La Rioja
"Iedereen die vandaag de finish heeft gehaald, kan wat mij betreft een aardige partij rijden. Man, er zaten dingen in de special vandaag die ik echt als niet voor mogelijk hield."
Henno van Bergeijk ziet er getekend uit. Met nog twee dagen te gaan komt de finish binnen handbereik. De zwaarste etappes zijn achter de rug, iedereen die nu in het bivak is kan de finish halen. Mits ze geen gekke dingen meemaken, want ook de vermoeidheid gaat nu een rol spelen.
"Het was een afvaletappe vandaag. Na CP1 begon de ellende. Van dat vervelende zand, waar je met je voorwiel zomaar ineens in weg zakt zodat je over de kop slaat. Dat soort zand. Je moest echt op je hoede blijven. Daarna volgde een combinatie van stenen en zand, gevolgd door hoge zandduinen. Het zand was daar bijna wit van kleur. Het laatste deel liep door een canyon. Een soort rivierbedding van een kilometer of 12 met heel erg mul zand. Man, er kwam geen einde aan! Met Kees Koolen kwam ik vanmiddag in een zandstorm terecht. Was wel even lekker, want het zorgde voor wat verkoeling. Minder was dat de sporen verdwenen en we gezandstraald werden."
"Ik leer de motor nog steeds beter kennen. Aan het eind van de dag ben ik vaak het sterkst, dan maakt het me allemaal niet meer uit, terwijl ik het eerste uur van de dag vaak nog even los moet komen. In de duinen heb ik die meid met die quad een paar keer geholpen, die stond muurvast. Nou, er kon nog geen dank je wel vanaf. Robert van Olst stond zonder benzine, met hem achterop zijn we naar zijn motor gereden. Na 2 ½ liter bijgevuld te hebben, wilde zijn motor niet starten. Toen nog een liter erbij in de achtertank, nog steeds niet starten. Ik blazen op de ontluchtingsslang van de tank, hij
starten, en jawel, zijn KTM kwam weer tot leven. Ik begrijp nu niet dat ik me de eerste ..............
http://www.hennovanbergeijk.nl/index.ph ... &Itemid=70
16 Januari 13de Etappe