Wellicht wordt het tijd voor een F.A.Q. over de rechten van een off-road rijder.
Als Ad of iemand anders die goed op de hoogte is, deze wil schrijven, zal ik dit onderwerp sticky maken.
Boa met foto aan mijn deur
Moderator: ghulst
-
Lijkt me een heeeel goed idee. Beter idee dan een hele avond de search gebruiken en dan gefragmenteerd de info vinden (en dan een hoop missen).Freek schreef:Wellicht wordt het tijd voor een F.A.Q. over de rechten van een off-road rijder.
Als Ad of iemand anders die goed op de hoogte is, deze wil schrijven, zal ik dit onderwerp sticky maken.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
Lijkt me idd heel goed, er is idd moeilijk er iets over te vinden..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Contacteer:
Dat is een goed plan. Het vergt natuurlijk wel wat denkwerk en uitzoekwerk. Ik heb natuurlijk ook niet de wijsheid(rechtsgeleerdheid) in pacht. Maar met samen met wat anderen wil ik daaraan best meewerken. Ik heb binnenkort een afspraak met Noppy over deze materie. Dus achter de (PC)schermen zijn we daar al mee bezig.
Het is natuurlijk wel zo, dat iedereen op dit forum meeleest. Alle trucs die je bedenkt en openbaar maakt, worden zodoende ook weer getackeld door handhavers. Het moet mijns inziens ook niet de bedoeling zijn om mazen in de wet te vinden die het "rechtvaardigen" om door natuurgebieden te gaan raggen.
Je zou het inderdaad kunnen copieeren. Ik rij altijd rond met een complete copie van het Vlaamse Bosdecreet. Ook gerechtelijke uitspraken, betreffende het rijden met motoren op onverharde wegen heb ik op zak.
Het is natuurlijk wel zo, dat iedereen op dit forum meeleest. Alle trucs die je bedenkt en openbaar maakt, worden zodoende ook weer getackeld door handhavers. Het moet mijns inziens ook niet de bedoeling zijn om mazen in de wet te vinden die het "rechtvaardigen" om door natuurgebieden te gaan raggen.
Je zou het inderdaad kunnen copieeren. Ik rij altijd rond met een complete copie van het Vlaamse Bosdecreet. Ook gerechtelijke uitspraken, betreffende het rijden met motoren op onverharde wegen heb ik op zak.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Leer die FAQ-lijst uit je hoofd en eet het papier waar het op gedrukt is op en daarna niet poepen in het bos want je weet nooit welke boswachter het leest
Nee, geintje, we zoeken t.z.t. wel naar een gepaste wijze om deze info te publiceren. Kan zijn dat we dat bijv. via 2 x 2 noppennieuws doen of via een ander ons bekend medium.
Voor tips (alleen via PB) staan we natuurlijk altijd open!
Grx.
Nee, geintje, we zoeken t.z.t. wel naar een gepaste wijze om deze info te publiceren. Kan zijn dat we dat bijv. via 2 x 2 noppennieuws doen of via een ander ons bekend medium.
Voor tips (alleen via PB) staan we natuurlijk altijd open!
Grx.
Laatst gewijzigd door Noppy op ma nov 10, 2008 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Wordt voor mij bijzonder moeilijk als ik weer eens last van mijn darmen heb onderwegNoppy schreef:Lees die FAQ-lijst uit je hoofd en eet het papier waar het op gedrukt is op en daarna niet poepen in het bos want je weet nooit welke boswachter het leest
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Fijne feestdagen toegewenst door Centraal Justitieel Incasso Bureau :
U wordt verdacht van een strafbaar feit te weten:
Het kenteken is niet behoorlijk zichtbaar aanwezig op of aan het motorrijtuig.
Bedrag OM-transactie : E 350,-
Dusssssssssssssssssss
Dusssssssssssssssssss
Luctor @ stiletto
Hoe komen ze er dan bij dat het jouw plaat is ?ktmjan schreef:Fijne feestdagen toegewenst door Centraal Justitieel Incasso Bureau :
Dusssssssssssssssssss
bezwaarschrift....
-
Volgens de boetebase is dat 60 euro!ktmjan schreef:Het kenteken is niet behoorlijk zichtbaar aanwezig op of aan het motorrijtuig.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Contacteer:
da kan nooit 350 euro zijn.. bezwaar.. std.=60,- zoals speedphreax al aangeeft.
-> bezwaar.
en zoiezo omdat het knap is dat ze het dan naar jou kunnen sturen als ze er geen bewijs van hebben en het niet duidelijk is welk kenteken het nou daadwerkelijk was?
-> bezwaar.
en zoiezo omdat het knap is dat ze het dan naar jou kunnen sturen als ze er geen bewijs van hebben en het niet duidelijk is welk kenteken het nou daadwerkelijk was?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
laatst bekeurd voor vies/slecht leesbaare plaat a e120.-
Wat hier word bekeurd is;
"Het kenteken is niet behoorlijk zichtbaar aanwezig op of aan het motorrijtuig. "
Maar idd bezwaar maken..
Suc6
Wat hier word bekeurd is;
"Het kenteken is niet behoorlijk zichtbaar aanwezig op of aan het motorrijtuig. "
Maar idd bezwaar maken..
Suc6
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Betalen van een Transactievoorstel
Een transactievoorstel krijgt u thuisgestuurd als u een overtreding heeft begaan die niet valt onder de wet Mulder. Bijvoorbeeld een zware snelheidsovertredingen of een situatie waarbij alcohol een rol speelt. U ontvangen van het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) een transactievoorstel. Dit is een financiële schikking om strafvervolging te voorkomen. Bij dit voorstel is een acceptgiro gevoegd. Hierop staat een vervaldatum aangegeven. Indien u voor deze datum betaald is daarmee de zaak gesloten.
U bent het niet eens met het transactievoorstel
Het kan natuurlijk zo zijn dat u het niet eens bent met het transactievoorstel. Er zijn bij een transactievoorstel geen mogelijkheden tot bezwaar of beroep. Als u niet accoord gaat met de transactie moet u niet betalen. Als u besluit niet te betalen, geeft het CJIB de zaak door aan de Officier van Justitie. Het is mogelijk dat deze de zaak voor de rechter brengt. Het komt soms voor dat u na het niet betalen van het eerste transactievoorstel nog een tweede ontvangt. Dit transactievoorstel heeft een hoger bedrag dan de eerste.
Niet betalen en voor laten komen, ik heb al een juridisch adviseur.
Dit grapje kan nog 1 jaar doorhobbelen
Een transactievoorstel krijgt u thuisgestuurd als u een overtreding heeft begaan die niet valt onder de wet Mulder. Bijvoorbeeld een zware snelheidsovertredingen of een situatie waarbij alcohol een rol speelt. U ontvangen van het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) een transactievoorstel. Dit is een financiële schikking om strafvervolging te voorkomen. Bij dit voorstel is een acceptgiro gevoegd. Hierop staat een vervaldatum aangegeven. Indien u voor deze datum betaald is daarmee de zaak gesloten.
U bent het niet eens met het transactievoorstel
Het kan natuurlijk zo zijn dat u het niet eens bent met het transactievoorstel. Er zijn bij een transactievoorstel geen mogelijkheden tot bezwaar of beroep. Als u niet accoord gaat met de transactie moet u niet betalen. Als u besluit niet te betalen, geeft het CJIB de zaak door aan de Officier van Justitie. Het is mogelijk dat deze de zaak voor de rechter brengt. Het komt soms voor dat u na het niet betalen van het eerste transactievoorstel nog een tweede ontvangt. Dit transactievoorstel heeft een hoger bedrag dan de eerste.
Niet betalen en voor laten komen, ik heb al een juridisch adviseur.
Dit grapje kan nog 1 jaar doorhobbelen
Luctor @ stiletto
Via de WOB (Wet Openbaarheid v Bestuur) kun je alle documenten opvragen die je normaliter niet zomaar krijgt.
Op Flitsservice kun je veel info erover vinden (en ook hulp).
Op Flitsservice kun je veel info erover vinden (en ook hulp).