off road staphorst 30 dec 2008

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

henk-v
Contacteer:

Geachte offroad rijder,

De motorclub AMBC is nog steeds volop in voorbereiding op de eerste Off Road rit sinds jaren op Staphorster grondgebied. De route is inmiddels klaar en is, op een aantal kleine puntjes na, goedgekeurd door de gemeente.
Hij is ruim 40km lang en er zit van alles in, van zandpaden tot maïslanden. Natuurlijk zal er ook de nodige stukjes verbindingsroute over de verharde weg zijn, hier ontkom je bijna niet aan. Maar dit is wel tot een minimum beperkt gehouden!

Op de AMBC website is inmiddels een inschrijf formulier te downloaden. Vooraf even invullen en ter plaatse meenemen scheelt ’s ochtends veel wachttijd.

Doordat het een officiële KNMV Off Road rit is dient elke deelnemer in het bezit te zijn van een KNMV Off Road licentie. Er is bij de start ook een daglicentie te koop. Ook deze aanvraag voor een daglicentie is vanaf de AMBC website te downloaden.

De club verzoekt deelnemers deze documenten alvast ingevuld mee te nemen om de wachttijd voor eenieder zo kort mogelijk te houden.

Alle verdere info zal de komende weken op de website van de club staan ( www.ambc-staphorst.nl )
KTM-Schuimpie

henk-v schreef:Geachte offroad rijder,

De motorclub AMBC is nog steeds volop in voorbereiding op de eerste Off Road rit sinds jaren op Staphorster grondgebied. De route is inmiddels klaar en is, op een aantal kleine puntjes na, goedgekeurd door de gemeente.
Hij is ruim 40km lang en er zit van alles in, van zandpaden tot maïslanden. Natuurlijk zal er ook de nodige stukjes verbindingsroute over de verharde weg zijn, hier ontkom je bijna niet aan. Maar dit is wel tot een minimum beperkt gehouden!

Op de AMBC website is inmiddels een inschrijf formulier te downloaden. Vooraf even invullen en ter plaatse meenemen scheelt ’s ochtends veel wachttijd.

Doordat het een officiële KNMV Off Road rit is dient elke deelnemer in het bezit te zijn van een KNMV Off Road licentie. Er is bij de start ook een daglicentie te koop. Ook deze aanvraag voor een daglicentie is vanaf de AMBC website te downloaden.

De club verzoekt deelnemers deze documenten alvast ingevuld mee te nemen om de wachttijd voor eenieder zo kort mogelijk te houden.

Alle verdere info zal de komende weken op de website van de club staan ( www.ambc-staphorst.nl )
Mooi!! zin in.
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
Freek
Site Admin
Contacteer:

Het gaat de goeie kant op hier in de buurt;

Een OTR-rit, die na jaren weer eens gereden wordt, en de crossbaan tussen Zuidwolde en Hoogeveen is ook, na jaren weer open.
:D
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
henk-v
Contacteer:

dan zul je ook weer aan de motor moeten freek :twisted: staat alhier nog een leuke husaberg te koop :lol:
Haaans

Lijkt me leuk zo'n ritje aan het eind van het jaar.

Mooie omgeving! Laatst met de mountainbike geweest dus als hij door gaat ben ik er zeker bij.
KTM-Schuimpie

Gaatie nog steeds door?
Etienne

KTM-Schuimpie schreef:Gaatie nog steeds door?
Volgens de website wel. http://www.ambc-staphorst.nl/
Houten Klaas

Ik heb er wel zin !!!!!
singlerider1

Iemand uit de omgeving daar die inzicht kan geven hoe nat het er is .
De maisvelden hier in midden nederland staan geheel blank.
allardcr250

Is hier niet anders, en woon vlakbij staphorst. Maar volgens mij is het ieder jaar zo nat rond deze tijd toch? :twisted: Dus het zal wel geen reden zijn om de rit niet door te laten gaan lijkt me! :D :D :D
cr250
Houten Klaas

Bietje bos, en een bietje de droge stukken. Ik vermoak me wel. :P
zappa.suzuki

Ik ook.. op 't werk.. kan geen vrij krijgen :(
Maar jullie gaan volgend jaar toch een keer opgehouden worden door een zwarte BIG.. tenzij er lange rechte stukken in zitten.. dan kom ik voorbij stuifen :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Designer

allardcr250 schreef:Is hier niet anders, en woon vlakbij staphorst. Maar volgens mij is het ieder jaar zo nat rond deze tijd toch? :twisted: Dus het zal wel geen reden zijn om de rit niet door te laten gaan lijkt me! :D :D :D

heb je gezien wat het weer gaat doen, vanaf komende vrijdag tot dinsdag 's nachts vorst en overdag rond het vriespunt, dus alles wat nu nat is, is dan hard bevroren, ik hoop dat het doorgaat, maar heb min twijfels, dit ivm de veiligheid.
KTM-Schuimpie

http://www.weeronline.com/Nederland/Meppel.htm

Zie het jah... als het niet langer wat vriest dan zondag, is het geen probleem
Freek
Site Admin
Contacteer:

Ik ben er vrijdag nog aan het werk geweest en heb geen plassen in de landerijen gezien. Met de nattigheid zal het dus wel meevallen.
Ik heb'm overigens 1x bij -7 gereden :roll:
Freek

huskie

Komt deze rit nog bij je langs Freek? Nodig je ons allemaal uit, ff een bakkie doen :wink:
Als alles doorgaat natuurlijk.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Freek
Site Admin
Contacteer:

huskie schreef:Komt deze rit nog bij je langs Freek? Nodig je ons allemaal uit, ff een bakkie doen :wink:
Als alles doorgaat natuurlijk.
Als je bij me langs komt tijdens de rit, ben je behoorlijk verdwaald(zo'n 15 km) :lol:

Maar als je langskomt, krijg je een bakkie.
Freek

Houten Klaas

Wat gaat de vorst voor de rit betekenen, ik twijfel.
speedphreax

Als het zo gaat vriezen als ze zeggen dan kan het wel eens gevaarlijk worden. Schaatsen op natuurijs is ook wel weer een keer mooi. :D
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Designer

zoals het er nu uitziet :(
overdag niet boven het vriespunt en 's nachts....
26-12 -3
27-12 -5
28-12 -5
29-12 -5
30-12 -7

weersvoorspellingen Staphorst
Houten Klaas

Mij niet gezien met die harde ondergrond.
Rolando
Contacteer:

De voorspellingen zeggen inderdaad dat je na het weekend kan schaatsen, dus.....
Ben benieuwd, heb nog nooit kunnen schaatsen. :lol:
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Designer

Ik ga ervan uit dat de organisatie zo verstandig is, om indien noodzakelijk het allemaal af te lasten,
hoe vervelend ook, maar als je het mais op mag, met de vorst erop, dat is vragen om problemen en ongelukken,
maar ieder voor zich natuurlijk.

maarre ikke niet :cry:
Bosje

Ons clubbie gaat waarschijnlijk wel. Mijn gevoel zegt (wanneer er wel n beetje opkomst is) dat de eerste ronde de maisvelden wel kapotgereden zijn. Als er een 200/300 motoren overheendenderen zal de toplaag wel kapot zijn en kan je dus ronde 2 vol op t gas :Y En (als het er is) de stukken in het bos zijn echt nog niet bevroren.
Laatste redmiddel: we doen met ons clubbie gewoon een heel lang bakkie als er echt niet gereden kan worden, ook gezellig, en gaan dan weer naar huis.
Allways replace the cheapest parts first :P
Houten Klaas

Koffie dik kijken, ik ga niet.
Plaats reactie