Wat doen jullie eraan?
Ik rij tegenwoordig met een lange runnersbroek onder mijn broek en kniekappen, en dat lijkt wel een hele verbetering.
De blaren daarentegen wordt ik wel verdrietig van Met mijn nieuwe o neal handschoenen die erg fijn rijden en zitten is het elke keer prijs met bloed/blaren
sporttape eronder helpt wel maar tot daar waar het zit.... plaktroep beetje onhandig allemaal
zou dit: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0270322753
wat zijn
tips over merken handschoenen of andere preventieve maatregelen? Ik heb echt geen poezelige handjes ( 15 jaar runderuitbener geweest) Maar een lange rit is soms echt tandjes bijten
Blaren en afgesleten bilnaden :)
Moderator: ghulst
KTM 300 EXC a world of joy
ik ben afgestapt van een rennersbroek, de mousse nam teveel vocht en water op en dit is op het einde van de rit ook pijnlijk, een strakke boxershort doet het veel beter.
wat handschoenen betreft: zorg dat je een paar hebt dat strak zit maar niet te strak zodat je handen kunnen leven, belangrijk is dat ze onder de vingers niet samenplooien. Ook veel effect op je handen hebben je hadvaten, bestaan in verschillende compounds,misschien is zachter gaan... en donuts steken, helpt veel... maar gebruik het zelf ook niet.
greetz
wat handschoenen betreft: zorg dat je een paar hebt dat strak zit maar niet te strak zodat je handen kunnen leven, belangrijk is dat ze onder de vingers niet samenplooien. Ook veel effect op je handen hebben je hadvaten, bestaan in verschillende compounds,misschien is zachter gaan... en donuts steken, helpt veel... maar gebruik het zelf ook niet.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Billen: flink zalf erop, liefst vaseline en een fietsbroek over een strakke onderbroek (die niet van katoen is; dat blijft te nat). (en minder zitten/meer staan)
Handen: (en reken maar dat ik kantoorhandjes heb): om te beginnen knijp je denk ik veel te hard in je handvatten. Laat die fiets maar lopen door die sporen.
Ik rijd meestal met neopreen handschoenen van Scott of Hebo. Daar krijg je overigens wel natte en dus zachte handen in, maar dat gaat niet anders, zeker niet in Enter op zaterdag. Ik tape alleen mijn duimen op de plek waar anderen donuts gebruiken met dat witte Hansa sporttape en nooit blaren.
Handen: (en reken maar dat ik kantoorhandjes heb): om te beginnen knijp je denk ik veel te hard in je handvatten. Laat die fiets maar lopen door die sporen.
Ik rijd meestal met neopreen handschoenen van Scott of Hebo. Daar krijg je overigens wel natte en dus zachte handen in, maar dat gaat niet anders, zeker niet in Enter op zaterdag. Ik tape alleen mijn duimen op de plek waar anderen donuts gebruiken met dat witte Hansa sporttape en nooit blaren.
Ik ben ook aan het concenteren op staan en om de motor meer te knijpen met de knietjes, verder is het bij mij toch meer de pink en ringvinger waaronder ik blaren krijg.
zal toch weer is zo'n slap handschoendje aandoen de volgende keer... heb ook een setje palmsavers besteld, laat ik wel weten wat dat voor me doet
Nou is mijn brommer wel redelijk sterk dus dat vasthouden kan ik niet veel minder doen denk ik, zal er toch eens op letten.
Binnenkort wil ik gaan kijken & rijden op de baan van Biest houtakker daar wil ik graag aan techniek gaan werken. Iemand hier die er rijdt? cq ervaring heeft met die baan?
zal toch weer is zo'n slap handschoendje aandoen de volgende keer... heb ook een setje palmsavers besteld, laat ik wel weten wat dat voor me doet
Nou is mijn brommer wel redelijk sterk dus dat vasthouden kan ik niet veel minder doen denk ik, zal er toch eens op letten.
Binnenkort wil ik gaan kijken & rijden op de baan van Biest houtakker daar wil ik graag aan techniek gaan werken. Iemand hier die er rijdt? cq ervaring heeft met die baan?
-
Zitten je handschoenen wel strak genoeg? Te los zorgt ook voor veel blaren omdat het gaat plooien in je handpalm.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Op deze baan train ik ook altijd je kan er lid van worden of per dag betalen als je gaat rijden.Om te trainen een leuk baantje kan je goed aan je techniek werken.Rico schreef:Ik ben ook aan het concenteren op staan en om de motor meer te knijpen met de knietjes, verder is het bij mij toch meer de pink en ringvinger waaronder ik blaren krijg.
go faster on a ktm 500 exc nv 40 836
Biest houtakker ben ik jaren lid van geweest.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
- KTM-Schuimpie
Fietsbroekje gaat bij mij perfecto!!Rico schreef:Wat doen jullie eraan?
Ik rij tegenwoordig met een lange runnersbroek onder mijn broek en kniekappen, en dat lijkt wel een hele verbetering.
De blaren daarentegen wordt ik wel verdrietig van Met mijn nieuwe o neal handschoenen die erg fijn rijden en zitten is het elke keer prijs met bloed/blaren
sporttape eronder helpt wel maar tot daar waar het zit.... plaktroep beetje onhandig allemaal
zou dit: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0270322753
wat zijn
tips over merken handschoenen of andere preventieve maatregelen? Ik heb echt geen poezelige handjes ( 15 jaar thuisrukker geweest) Maar een lange rit is soms echt tandjes rapen:roll:
eerder ging ieder haartje van me naad.... tegenwoordig weer stoppeltjes erop!
Handen..... klote handschoentjes wegwerpen
liefst mijn kant op, probeer ik ze ook ff..
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
-
ik rij met een thermobroek en heb geen last van blaren of een zweetbibs
Ik rij met alleen een "gewone" boxershort er onder en heb ook nergens last van
En nu? Kom je er nooit meer?adje schreef:Biest houtakker ben ik jaren lid van geweest.
Ik wil zaterdag even gaan... wanneer is het een beetje kalm op die baan? Nog tips? Geef eens een gil als je nog een keer gaat, dan kan ik eens proberen te volgen (kopieren )wheely34 schreef:Op deze baan train ik ook altijd je kan er lid van worden of per dag betalen als je gaat rijden.Om te trainen een leuk baantje kan je goed aan je techniek werken.Rico schreef:Ik ben ook aan het concenteren op staan en om de motor meer te knijpen met de knietjes, verder is het bij mij toch meer de pink en ringvinger waaronder ik blaren krijg.
-
Het ligt aan een onverharde weg. vanaf Biest Houtakker kan het wel eens behoorlijk modderig zijn. Om te voorkomen dat je vastrijd, met de auto,
Kun je het eerste stuk over het fietspad rijden.
Kun je het eerste stuk over het fietspad rijden.
ktm300mxc
Niet echt, ik heb ze laatst mee laten komen uit Engeland en als ze eenmaal op hun plek zitten voelt het best lekker zacht aan in je handschoenen, maar omdat het losse neopreen flappen hebben ze de neiging op te frommelen in je handschoenen waardoor ze alleen maar voor meer drukplekken zorgen.Rico schreef:zou dit: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0270322753
wat zijn
Misschien nog eens proberen met Palmsavers gecombineerd met sporttape om ze op hun plaats te houden .......................
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
naja, krijg ze binnenkort binnen misschien valt het mee
Ach, voor die prijs kun je allicht eens proberen.
Zal ze misschien ook nog eens testen, zoals gezegd mét de sporttape (hopelijk a.s. zaterdag).
Zal ze misschien ook nog eens testen, zoals gezegd mét de sporttape (hopelijk a.s. zaterdag).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!