4 weken geleden remblokken vervangen van mijn 300exc-e 07
nu al weer bijna op
schijf is ook erg versleten en aan vervanging toe.
Iemand ook problemen hiermee??
Had er met m'n vorige KTM geen problemen mee.
Rem schaaft ook niet ofzo.
remschijf KTM vreet blokken
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
- Locatie: N.Brabant
is moeilijk te vermijden met dit pokkeweer
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Er zijn af en toe van die ritten die een setje blokken opvreten in 1 dag
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
minder remmen en meer gas geven
is inderdaad onvermijdelijk met dit vochtige weer, wat wil helpen is dat je bij nieuwe remblokken ze eens goed heet rijdt op straat.
het kan ook aan je schijf liggen..
is inderdaad onvermijdelijk met dit vochtige weer, wat wil helpen is dat je bij nieuwe remblokken ze eens goed heet rijdt op straat.
het kan ook aan je schijf liggen..
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Remblokken moet je idd "inremmen" eerst rustig en dan steeds harder en dus heter..
Net zo als je banden eerst eens rustig warm moet rijden en af laten koelen..
Net zo als je banden eerst eens rustig warm moet rijden en af laten koelen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik heb wel is het idee gehad dat juist niet remmen meer slijtage geeft, doordat je em de hele rit niet schoonremt.Klx300R schreef:minder remmen en meer gas geven
Dus, toch meer gas geven (dat is altijd goed ) en dan hard remmen voor de bocht
#777 - Mijn fotoboekenplank
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik verslijt mn achterremblokken standaard ongeveer in 3weken tijd, en dan doe ik er niet echt veel raars mee.. mn achterschijf heeft nog niet veel gelede.. gebruik wel goede remblokjes opzich.. Ferodo Platinum
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 09:50
- Locatie: Limburg
Heel simpele oplossing , gewoon een volle schijf plaatsen en je doet heeel lang met je remblokken (gesinterde hé).
KTM heeft deze ook in zijn power parts gamma , en het is een wereld van verschil zeker met deze weersonstandigheden.
KTM heeft deze ook in zijn power parts gamma , en het is een wereld van verschil zeker met deze weersonstandigheden.
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
- Locatie: N.Brabant
bedankt voor de antwoorden.
Zal eens kijken wat een nieuwe schijf gaat kosten
Zal eens kijken wat een nieuwe schijf gaat kosten
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Husqvarna heeft een dichte achterremschijf. Je hebt zo minder modder tussen je blokken. Hij remt alleen minder sterk als bij een open schijf. Ik ga dit nog een keer proberen, KTM Sommer omschijft dit probleem ook in hun catalogus. Zij verkopen een dichte schijf voor de exc.
Dat is veel te snel; ik rij minimaal enige duizenden offroad km's met dezelfde remblokken met mijn EXC 450 Zit je niet toevallig onbewust tijdens het rijden lichtjes met de voet op het rempedaal zodat ze daardoor hard slijtenblubberboerke schreef:4 weken geleden remblokken vervangen van mijn 300exc-e 07
nu al weer bijna op
schijf is ook erg versleten en aan vervanging toe.
Iemand ook problemen hiermee??
Had er met m'n vorige KTM geen problemen mee.
Rem schaaft ook niet ofzo.
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
- Locatie: N.Brabant
ik zit zo min mogelijk. als ik zit, zit ik ook niet met m'n voet op de rem.
hij blijft ook niet hangen ofzo
hij blijft ook niet hangen ofzo
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Hoeveel rij jij in 4 weken ? Bij droge omstandigheden is het idd te snel.
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
- Locatie: N.Brabant
Heb 3 maisplakcrossen gereden en 4 tochtjes van zo'n 50 km
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
KTM blokken of imi. Veel blubber of droog. het is zo afhankelijk van factoren, maar ze staan bekent om de slijtage.
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Voor schijfjes!!!
Hier ff winkelen, kosten weinig, en gaan bij mij een seizoen mee, topspul dus.
http://www.mx-tec-parts.de/englisch/index.htm
Met deze rij ikzelf:
Rear Brake disc for EXC/SX 220mm, Design for Mud Races
Brake disc is no original disc but out of a highly alloyed steel.
Thickness 4mm.
For 15 Eur more I can alternative offer the disc in racing quality that means original steel, especially heat treated of a hardness like original or better and plane grinded of a tolerance less than 0.01mm.
Fitting on KTM from CY 1994 till now and Husaberg from CY 2000 till now.
Art.-Nr.: 1050-MR
Succes ermee.
Hier ff winkelen, kosten weinig, en gaan bij mij een seizoen mee, topspul dus.
http://www.mx-tec-parts.de/englisch/index.htm
Met deze rij ikzelf:
Rear Brake disc for EXC/SX 220mm, Design for Mud Races
Brake disc is no original disc but out of a highly alloyed steel.
Thickness 4mm.
For 15 Eur more I can alternative offer the disc in racing quality that means original steel, especially heat treated of a hardness like original or better and plane grinded of a tolerance less than 0.01mm.
Fitting on KTM from CY 1994 till now and Husaberg from CY 2000 till now.
Art.-Nr.: 1050-MR
Succes ermee.
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: ma mei 16, 2005 21:26
is de remklauw wel goed gangbaar?
die moet makkelijk heen en weer kunnen gaan, zodat de remschijf precies in het midden van de beide remblokken komt
zo niet, dan zal de schijf altijd een van de remblokken raken, en dus onnodige slijtage veroorzaken
die moet makkelijk heen en weer kunnen gaan, zodat de remschijf precies in het midden van de beide remblokken komt
zo niet, dan zal de schijf altijd een van de remblokken raken, en dus onnodige slijtage veroorzaken
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Heb je je remolie ook vervangen? als je dit niet vaak genoeg doet dan kan er vocht in je olie terecht komen ,die door warmte uitzet en als ware ga je dan continu een beetje remmen(en slijten dus)
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
- Locatie: N.Brabant
remklauw is goed en remolie ook vervangen.
Ga voor een nieuwe schijf en blokken rondkijken
bedankt voor de antwoorden
Ga voor een nieuwe schijf en blokken rondkijken
bedankt voor de antwoorden