Ja, Fox-kid heeft zich ingeschreven voor zijn 1e enduro in Harfsen. Ben benieuwd hoe dat allemaal in zijn werk gaat, Moet het maar gewoon ondervinden.
Toch een paar vraagjes:
Hoeveel is het inschrijfgeld. Ik kan dit op de site van Hamac niet vinden maar er staat wel dat het voor de 13e binnen moet zijn
Kan ik op 1 tank met een 530 EXC rond komen? Een rondje is 65 km. Ik heb geen helpers en weet ook niet hoe of wat met die servicepunten en hoe ik daar benzine op de plaats moet krijgen. Kan ik mijn jerryvan op bij de start in de buurt neer zetten?
Sorry, maar ben echt leek wat enduro betreft dus de antwoorden zijn meer dan welkom.
Tot slot nog een gereedschapadviesje gevraagd:
Wat neem ik mee onderweg en wat zet ik naast mijn benzinekannetje? Denken jullie dat het nodig is de ketting na te spannen etc?
Groeten
inschrijven Enduro
Moderator: ghulst
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Wanneer je met een daglicentie rijdt moet jij je inschrijven op de dag zelf,niet via het web. Ook betalen. Je hebt in Harfsen 2 TC's . Start / Finish en TC 1
Bij allebei de servicepunten heb je brandstof en eten en drinken nodig.
Voordat je door de tijdcontrole gaat heb je eerst tijd voor service. Soms heb je tijd over en soms kom je tekort. 's ochtends de motor eerst keuren,daarna inschrijven en daarna terug om je nummers op de motor te plakken. Inleveren bij parc fermé en 10 minuten voordat je start, motor weer ophalen met kenteken en startkaart.
Schrijf ff een verzoekje voor service op het gastenboek van enduro.nl er is vast wel iemand die wat voor je mee wilt nemen naar TC 1 . Start finisch kun je lopen brengen.
Neem je rijbewijs,kenteken en eventueel je offroadlicentie mee. Mag je eenmaal daglicentie mee rijden. Hoef je maar 30 euro te betalen anders nog eens 25 euro.
Nog vragen ?
Bij allebei de servicepunten heb je brandstof en eten en drinken nodig.
Voordat je door de tijdcontrole gaat heb je eerst tijd voor service. Soms heb je tijd over en soms kom je tekort. 's ochtends de motor eerst keuren,daarna inschrijven en daarna terug om je nummers op de motor te plakken. Inleveren bij parc fermé en 10 minuten voordat je start, motor weer ophalen met kenteken en startkaart.
Schrijf ff een verzoekje voor service op het gastenboek van enduro.nl er is vast wel iemand die wat voor je mee wilt nemen naar TC 1 . Start finisch kun je lopen brengen.
Neem je rijbewijs,kenteken en eventueel je offroadlicentie mee. Mag je eenmaal daglicentie mee rijden. Hoef je maar 30 euro te betalen anders nog eens 25 euro.
Nog vragen ?
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Wat gereedschap betreft, als je de service regelt bij anderen hebben zij wel gereedschap. Wanneer je dit niet regeld neem je wt mee. ketting afstellen is meestal niet nodig, of je moet een nieuwe ketting hebben, die snel inslijt.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Of een oude, die breekt
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Als volleerd eendagslicentie rijder kan ik verklaren dat tanken op start/finish genoeg is voor een 65km rondje. Of zijn die 4takten zo dorstig? Of rijd je 65km tegen de stuit? Nee toch, dacht ik alHouten Klaas schreef: Bij allebei de servicepunten heb je brandstof en eten en drinken nodig.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Huskie er zijn enduro's waar bij je het niet red met 1 tank.
Harfsen is op het randje, probeer het ,je zit dan lekker ontspannen op de motor!
Harfsen is op het randje, probeer het ,je zit dan lekker ontspannen op de motor!
En ik maar denken dat ze die enduro's speciaal 65km een rondje maken, zodat ik rond kan komen op een tank
En Bar, ik zou er eens een kleiner hoofdsproeier ingooien scheelt een paar liter per km. (vastloper, nooit van gehoord )
Maar ff serieus, een 10ltr tank bij een enduro moet toch genoeg zijn om rond te komen. Als je de route een beetje normaal rijdt, en alleen bij de proeven het gas echt open draait.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Bedankt voor de tips!
Heb een 9 litertank dus durf de gok voor een heel rondje wel aan.
Krijg je het startnummer en de bijbehorende plakcijfers van de organisatie?
Is de crosslicentie gelijk aan de offroadlicentie? (Zal voor de zekerheid ee paar tientjes extra meenemen)
Heb een 9 litertank dus durf de gok voor een heel rondje wel aan.
Krijg je het startnummer en de bijbehorende plakcijfers van de organisatie?
Is de crosslicentie gelijk aan de offroadlicentie? (Zal voor de zekerheid ee paar tientjes extra meenemen)
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Ja doe dat maar, want dat geld zal je nodig hebben.Fox-kid schreef: Is de crosslicentie gelijk aan de offroadlicentie? (Zal voor de zekerheid ee paar tientjes extra meenemen)
Districtslicenties gelden niet als offroadlicentie, zou helemaal wat worden
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Overigens geld een offroadlicentie wel weer als disctrictslicentie.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
530 met een 9 liter tank ?
Mowah, je betaalt toch ook méér voor een offroad- dan voor een cross-licentie?huskie schreef:Ja, krom heHouten Klaas schreef:Overigens geld een offroadlicentie wel weer als disctrictslicentie.
Ja, dat is ook wel weer waarFrank! schreef:Mowah, je betaalt toch ook méér voor een offroad- dan voor een cross-licentie?huskie schreef:Ja, krom heHouten Klaas schreef:Overigens geld een offroadlicentie wel weer als disctrictslicentie.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?