Brabo 600

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

spgoesdakar

Hey Zappa,

ik heb jou taak dit weekend een beetje overgenomen.
Al het denkbare wat nodig kon zijn, heb ik meegenomen. :wink:
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
800S

spgoesdakar schreef:Hey Zappa,

èn moeten gebruiken op andere motoren.........

waarvoor dank

ps; ik ruik als een olielamp na die snelwegrit met lekke tank
Shifty-PK
Contacteer:

Zo, uurtje geleden aangekomen, helemaal gaar ...maar wel voldaan!

Wat een gaaf weekend was dit, maar zeker ook erg vermoeiend!
Ik wilde graag de 300km op een dag halen en ook niet te laat aankomen dus daarom ben ik op op mijn eigen houtje gaan rijden kort na de start. Niet te veel pauze's nemen en zeker niet te lang. Goed door rijden, ook op de asfalt verbindings wegen.

...en dat hielp! Zaterdag reed ik als eerste de camping weer op rond een uurtje of 5. De fietsteller had 7 rij uren geregistreerd en 350km afgelegd. (330km gps en 20 km verkeerd gereden :oops: ), een gemiddelde van 50kmpu gehaald.

Zondag had ik duracell batterijen gekocht voor mijn gps, maar die hielden het niet langer dan 2uur uit op de Etrex legend. Dus toen heb ik mij aangesloten bij Rob(ta), Harruk en Timo. De heren hadden het tempo er flink in, dat bleek ook achteraf toen aan einde van de rit de fietscomputer 55kmpu gemiddeld aangaf.

Bleh ik moet er niet aan denken dit 3 of meer dagen achter elkaar te moeten doen...of wel :roll:

De Pirelli mt21's bleken ook een goede keuze; het weer was droog genoeg om geen enorme modderpoelen te hebben gecreeerd waardoor trackmasters niet goed tot hun recht kwamen.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki

spgoesdakar schreef:Hey Zappa,

Heel goed :wink: geen ernstige problemen hoop ik? en geen auw's?

@ Sander, lekke tank? krijg je dat voor elkaar?

@ Josja, lekker door gereden dus :wink:

Veel asfalt en zandpaden, of lekker technisch??
Baal dat ik niet kon rijden.. of sleutelen :(
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ronny

Jowww ...
Ik heb er ook van genoten maar ik was toch op het laatste stik naar de kloten maargoed dat ik maar één dag heb meegereden want twee zou ik niet hebben aangekund vrees ik gezien ik me vandaag een afgerakkerde ouwe man voelde.

De rit was heel mooi en zowat alles is wel aan bod gekomen denk ik modder,lange zandpaden,grasbermen en graspaden enzv...
Ik was bijna twee keergevallen; in de begin kilometers bij de eerste modderpoeltje's had ik even de controle kwijt vanwege die lekkere T63 die het zo geweldig goed doen in de modder en waarvan ik bij elke drassige en vettige ondergrond extra uit mijn doppen moest kijken die nog moesten komen en ik daardoor op die stukken mijn snelheid toch moest aanpassen maar gelukkig waren er meer droge stukken dan natte en daardoor kon ik heel veel goed maken om mijn twee voorrijders te volgen.

Dan nog een schuiver gemaakt zomaar ineens zonder echte reden tegen een goed tempo en als bij wonder niet tegen de vlakte gegaan en terug het spoor opgepikt alsof er niks gebeurd was maar het was een akelig schuivertje dat precies bleef duren brrrr daardoor even mijn vertrouwen weg maar kwam snel terug en dus gassen maar.

Ik heb Iwan ook een mooi stuntje zien uithalen in een modderpoel net een scene uit een actie film.
Als je zelf zoiets meemaakt besef je dat niet echt maar als je dat ziet gebeuren woow word je pas wakker.

Ik stond wel versteld van onze mederijder zijn naam is me weeral ontgaan maar hij reed op de afrika twin en die deed het verdorie goed met dat ding en ik moest goed gassen om hem bij te houden en die heeft dan ook het tempo erin gehouden.

Vanaf 11 uur laat ons zeggen ging het heel goed en mede het goede weer werd het gras overal goed droog zodat het schuif gevaar een heel stuk is gezakt en ik toch goed kon doorrijden op de T63 en gelukkig maar ik mocht er niet aan denken als het moest regenen.

We hebben ruime pauze's genomen en dat vond ik wel goed even bijkletsen is altijd leuk en dan nog even tanken en winkelen ondertussen en zodoende zijn wij op een eervolle laatste plaats terug binnen gereden en met geheven hoofd konden we toch zeggen we hebben ze uitgereden.

Het was ook fijn om alle bekende gezichtjes terug te zien en de goede verstandhouding en ik wil bij deze ook even de mensen bedanken voor de tijd en de wil bij het organiseren en het uitstippelen van deze mooie rit want zoiets vraagd veel tijd en werk zeg maar dus bij deze bedankt.

Wat kan ik nog vertellen alles was goed(toppie) en mijn xeletje heeft het goed gedaan zou ik zo zeggen.
Ik wil ook even de berijder van de afrika twin bedanken voor het gidsen met zijn gps zodat we toch terug op de camping zijn geraakt.

Maar voorlopig moet ik nog wat spiertje's kweken want 300 km is voor mij toch de limiet bij een goed tempo en ik had echt de 600 niet gehaald denk ik.
Ik ben nog diezelfde avond terug naar Belgie gefietst en ik had de laatste kilometers moeite om mijn koppelingshendel in te nijpen,mijn handje zag er ineens tegenaan en gaf er de brui aan en ik was blij toen ik mijn gemeentebord zag staan.

Vandaag was ik zo stijf als een plank en heb ik geluierd op zijn Belgisch gezegd eens lekker mijn ballen geschuurd.

Groetjes
Altijd blij op mijn xletje
Noppy

ronny schreef:J...en ik had de laatste kilometers moeite om mijn koppelingshendel in te nijpen,mijn handje zag er ineens tegenaan en gaf er de brui aan en...

Groetjes
Mooi verhaal man, er komen oude herinneringen boven!

Dat verhaal met de koppeling is 1 van de redenen waarom ik een Rekluse gemonteerd heb; ben niet zo sterk in mijn armen en 2 tot 3.000 keer koppelen op een dag is mij toch iets te veel.

Inmiddels heeft schakelen met een Rekluse wel gevoel gegeven voor schakelen zonder koppeling. Onbewust doe ik het nu ook zo op een gewone motor en het werkt perfect :lol:

Jongens, mijn complimen voor Harruk en Jos. Ik heb alleen de zondag meegereden maar wat een lekkere technische rit. Wat er uitsprong was de kruip-door-sluip-door bij de kazematten (bunkers). Werkelijk geniaal!

Verder werd het licht tegen 17:30 erg mooi ivm de zon, zeer mooie plaatjes, alleen geen foto' s van kunnen maken.

Volgend jaar graag weer!
:toost:
zappa.suzuki

Mooie verhalen mannen 8)
Baal.. baal.. baal :x
Leo

Zouden wij als club een deal kunnen sluiten met Harruk en zo de meeting voor 2009 al op de rit kunnen zetten ?

LEO
ronny

jongens, mijn complimen voor Harruk en Jos. Ik heb alleen de zondag meegereden maar wat een lekkere technische rit. Wat er uitsprong was de kruip-door-sluip-door bij de kazematten (bunkers). Werkelijk geniaal!
Watte bunkers en kazematten verdorie wat heb ik gemist waar was dat....
:cry:
Shifty-PK
Contacteer:

Dat was dag 2. Een singeltrack van 1km+ lang en 5 meter breed. Lopend in een sinus vorm....na 500 werd ik misselijk van het korte bochten werk en hetzelfde...
Suzuki DR 750SK Big '89

Leo

Shifty-PK schreef:Dat was dag 2. Een singeltrack van 1km+ lang en 5 meter breed. Lopend in een sinus vorm....na 500 werd ik misselijk van het korte bochten werk en hetzelfde...
Ja, mooi stukkie hè. Heb ik ooit toevallig ontdekt toen ik lang geleden even aan het pauzeren was bij het uitzetten van een rit en heb dat vanaf toen in de allroadritten opgenomen. Is met een stevige allroad behoorlijk werken daar ja :lol:

LEO
800S

niks van gemerkt dat korte bochten gedoe..........

@zappa; tank na val rechts te veel naar binnen gebogen en daardoor te veel spanning op bovenste lasnaad >lekkage

ps; was nadat ik op mulle tankbaan al eerder mijn stootbeugels had gebroken (60km/h)

greetz sander
ronny

Een rekluse daar heb ik nog nooit van gehoord,hoe ziet dat er uit ik denk dat ik een keer bij de honda winkel langs ga.
:wink:
adje

ronny schreef:Een rekluse daar heb ik nog nooit van gehoord,hoe ziet dat er uit ik denk dat ik een keer bij de honda winkel langs ga.
Jij rijdt toch op een XL600 ?
Daar maken ze helaas geen Rekluse koppelingen voor :(
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
zappa.suzuki

800S schreef:niks van gemerkt dat korte bochten gedoe..........

@zappa; tank na val rechts te veel naar binnen gebogen en daardoor te veel spanning op bovenste lasnaad >lekkage

ps; was nadat ik op mulle tankbaan al eerder mijn stootbeugels had gebroken (60km/h)

greetz sander
Hey das minder, heb wel een tank voor je.. zonder kraan en deksel en moet wel een anti-roest behandeling krijgen :wink: geen deuken..
Af te halen voor e35.-
ronny

adje schreef:
ronny schreef:Een rekluse daar heb ik nog nooit van gehoord,hoe ziet dat er uit ik denk dat ik een keer bij de honda winkel langs ga.
Jij rijdt toch op een XL600 ?
Daar maken ze helaas geen Rekluse koppelingen voor :(
Dejuuke's maar intussen gaat het alweer met men handje :wink:
Shifty-PK
Contacteer:

Nieuwe koppelingskabel kan wonderen doen :)

Magura heeft ook hydrolische koppelingen, die kan je op veel motoren bouwen...zo ook de BIG, kijk maar eens op Stefans website.
Suzuki DR 750SK Big '89

Shifty-PK
Contacteer:

Ik ben de 25 duitse bigs plus nog wat andere motoren nog tegengekomen ben ik vergeten te zeggen. Voor het eerst kruisde elkaars wegen zich aan het eind van het eerste lange spoor stuk waarna je een u turn maakte om een smal modderig paadje in te gaan. Hierna kwam ik nog eens achterop de groep ingereden toen we op dezelfde paden reden voor een paar km.

Toevallig :idea:
Suzuki DR 750SK Big '89

Plaats reactie