hier ben ik nou altijd bang voor op een crossbaan ...
http://blikophetnieuws.nl/bericht/83760
weer een minder bericht
Moderator: ghulst
Understatement van de maand (of jaar zelfs) .brommer schreef:Ja dat is triest.
In bleiswijk zijn er op veel punten vlaggers, dit kan soms helpen.
In Gouda weer niet.
Zowiezo de afgelopen twee weken iedere keer een ongeluk op de baan.
Ik ben medewerker van een organisatie die circuitdagen organiseert (wel op verharde circuits voor racemoto's).
En bij ons is dat net een heel belangrijk punt, ALTIJD vlaggers om zo'n dingen te voorkomen. Piloten stoppen gewild of ongewild op de vreemdste en gevaarlijkste plaatsen.
Op de circuitdag afgelopen zaterdag hadden we terug zo ene, op het rechte stuk ging ie opeens van de gas af om dan te stoppen aan de pitsuitgang . Man man man, dat is gewoon .... achterlijk, klinkt grof maar het is gewoon zo .
Ongelukken kan je nooit uitsluiten, ben der zelf afgereden in juli door iemand die zijn rempunt compleet gemist had, maar tja, dat gebeurt hé, das circuitrijden. Maar dat mensen aangereden worden omdat er niet gevlagd wordt .
op de crossbaan hier zijn geen vlaggers op een zaterdag.
Neem daarbij het verschil in snelheid tussen de offroadrijders (zoals ik) en crossers op de baan...
Daarom ga ik altijd maar van de baan af en de bossen in als het drukker wordt.
Neem daarbij het verschil in snelheid tussen de offroadrijders (zoals ik) en crossers op de baan...
Daarom ga ik altijd maar van de baan af en de bossen in als het drukker wordt.
Ligt er ook een beetje aan op welke baan je gaat rijden.klomp schreef:op de crossbaan hier zijn geen vlaggers op een zaterdag.
Neem daarbij het verschil in snelheid tussen de offroadrijders (zoals ik) en crossers op de baan...
Daarom ga ik altijd maar van de baan af en de bossen in als het drukker wordt.
Ben je wel eens op een zaterdag in Hapert geweest ? Voor jou niet ver, en de hobbyist rijdt er niet gauw in de weg. Er zijn nooit zo heel veel rijders in de baan, en met je kentekenplaat als waarschuwing houden ze meestal wel een beetje rekening met je. Vandaar ook dat het mijn favoriete baantje is. Je hebt er geen lange (snelle) rechte stukken met blinde jumps. Keigezellig daar !
Snap inderdaad niet waarom met trainingen niet overal vlaggers staan.
tijdens een wedstrijd is het al moeilijk genoeg is om vlaggers te vinden
daarom is het meestal zo dat die gene moet vlaggen, die in een andere klasse rijden
en tijdens een training rijd alles en iedereen, dus geen vlaggers
daarom is het meestal zo dat die gene moet vlaggen, die in een andere klasse rijden
en tijdens een training rijd alles en iedereen, dus geen vlaggers
never drive faster then your angel can fly
Krijg er nog steeds kippenvel van.
Tig jaar geleden ook zo'n ongeval (niet van mij) .Manneke van een paar turven hoog verongelukt doordat er iemand bovenop sprong.
Sinds die tijd ben ik altijd huiverig voor onoverzichtelijke schansen gebleven.
Je zou tijdens de trainingen, mits er vlaggers zijn, de blinde schansen kunnen uitsluiten.
Maar ja, hoe train je dan op die technieken?
Tig jaar geleden ook zo'n ongeval (niet van mij) .Manneke van een paar turven hoog verongelukt doordat er iemand bovenop sprong.
Sinds die tijd ben ik altijd huiverig voor onoverzichtelijke schansen gebleven.
Je zou tijdens de trainingen, mits er vlaggers zijn, de blinde schansen kunnen uitsluiten.
Maar ja, hoe train je dan op die technieken?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250