'(Rij) gedeelte' Dus ik plaats het hier .
Ikzelf heb een Honda CRF450 uit 2004 wat me uitstekend bevalt op de crossbaan! (alleen crossbaan rijd ik).
Vandaag was ook een goede kameraad mee met zijn KTM 525 (Enduro is het), en uiteraard heb ik er ook ff goed opgereden om te kijken wat dat is.
Het eerste wat me opviel was: Hmm voelt direct vertrouwd aan , Hmm... goed vering... . Maar dat is per fiets verschillend natuurlijk .
Het volgende wat direct naar voren kwam was de enorme koppel van de motor! damn! Bij elke kleine gasbeweging schiet dat ding vooruit! Nu snap ik dan ook waarom je op een crossbaan bijna geen 520/525 ziet!. Wat is dat intensief/vermoeiend rijden!. De CRF en KTM liggen naar mijn idee met flink gassen dicht bij elkaar. Maar de CRF is veel tammer onderin. De KTM is meteen vol der boven op!
Wat fijner/makkelijker/gaver/mooier is?
Voor mijn gevoel:
Crossbaan een 450cc, Enduro twijfel achtig, Supermotard zeker een 525!
Ik ben beniieuwd naar jullie ervaring
Honda CRF450 VS KTM 525 (revieuw?)
Moderator: ghulst
verstand op nul en nadenken
Ik heb dezelfde ervaring. Vermogen van een dikke KTM is ,,voller" dan van een CRF, maar het is ook meer werken.
Gemiddeld weg ben ik ook altijd wel positief over de vering van KTM.
Gemiddeld weg ben ik ook altijd wel positief over de vering van KTM.
Mij viel ook op dat een KTM meteen erg fijn stuurt. Vandaar dat ik ben overgestapt van Yamaha naar KTM. Yamaha wou erg goed in een rechte lijn vooruit, als geen ander zou ik zeggen. Een KTM laat zich erg makkelijk sturen. Daar komt bij dat je met de crossers van KTM ook nog eens de balhoofdhoek kunt aanpassen waardoor het sturen nog makkelijker wordt. Gaat wel ten koste van de rechte stukken. Met de Yam viel ik nooi op een recht end. Met KTM meerdere keren gebeurd dat deze van achter wat begon te slaan. Had mijn vering toen ook niet goed voor elkaar.
Heb nu een 530 EXC. Rijd er ook veel mee op de crossbaan. Deze bike is soepel in vermogensafgifte. Kost me niet veel meer moeite dan de 450 onder controle te houden. Heb wel merkbaar meer power. Zou bijna zeggen dat je er luier mee kunt rijden.
Voor mij dus zeker een KTM voor op de baan, op de weg en als ik niet van zand zou houden ook voor Super Motard.
Toch veel plezier op je Honda gewenst Ook mooi spul!
Heb nu een 530 EXC. Rijd er ook veel mee op de crossbaan. Deze bike is soepel in vermogensafgifte. Kost me niet veel meer moeite dan de 450 onder controle te houden. Heb wel merkbaar meer power. Zou bijna zeggen dat je er luier mee kunt rijden.
Voor mij dus zeker een KTM voor op de baan, op de weg en als ik niet van zand zou houden ook voor Super Motard.
Toch veel plezier op je Honda gewenst Ook mooi spul!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
In Marokko heb ik naast mijn WR450 ook een dag op een 525 gereden. Het voelde vanaf het begin heel vertrouwd, die 525 en inderdaad een stuk luier te rijden. Wel vond ik dat mijn Yamaha beter de bocht uit accelereert want de 525 brak telkens heel snel uit. Maar later bedacht ik me dat het natuurlijk komt door het grotere koppel en daarom die extra wielspin. En natuurlijk het geluid van de 525 is erg mooi, flinke klappe is ook wel geil.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
- Locatie: Twente
Een keer een CR500 proberen Barry?..
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
Jazeker
verstand op nul en nadenken