Nederland wordt snel kleiner op het vlak van 'endurozwerven' en 'off-road ritten'.
Heeft het volgens jullie zin om voor quads en off-roadmotoren proberen zelfregulerende afspraken samen met gemeenten en faunabeheer te maken over geluid en overlast?
Hier vervolgens publiciteit mee zoeken?
Codever, of gedragscode
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
het zou mooi zijn, de haalbaarheid acht ik iets kleiner, aangezien ze niet echt happig zijn op dingen toegeven, nemen zijn ze net iets beter in
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Ik heb misschien gestemd, omdat ik net als crazy wezel het niet zie gebeuren dat er ook maar iets wordt toegegeven.
Aan de andere kant is het het proberen wel waard natuurlijk.
Niet geschoten is altijd mis.
Aan de andere kant is het het proberen wel waard natuurlijk.
Niet geschoten is altijd mis.
Laatst gewijzigd door klomp op zo jul 06, 2008 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik denk inderdaad dat het primair zou moeten zijn om aan te kunnen tonen dat we er vanaf onze kant op een positieve manier een bijdrage aan proberen te geven.
Spelbrekers hou je altijd maar dat hoeft niet te betekenen dat je dit niet moet proberen.
Ik stem voor!
Spelbrekers hou je altijd maar dat hoeft niet te betekenen dat je dit niet moet proberen.
Ik stem voor!
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ik heb voor ja gestemd. Wanneer wij doen alsof onze neus bloedt en met niemand in gesprek gaan, is het over een tijdje af gelopen.
Samen afspraken maken, ons van onze goede kant laten zien en hiermee in gesprek gaan met instellingen.
Wanneer het niks opleverd dan nergens wat van aantrekken en overal gaan rijden.
Samen afspraken maken, ons van onze goede kant laten zien en hiermee in gesprek gaan met instellingen.
Wanneer het niks opleverd dan nergens wat van aantrekken en overal gaan rijden.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
-> grotendeels met houten klaas eens,
maar het lijkt me niet zo geschikt om zomaar overal te gaan rijden, want dan is het wel heel snel overal afgelopen denk ik.
dat er wel iets moet gebeuren lijkt me duidelijk.
dus ik zou zeggen, laat de idee'en maar komen..
maar het lijkt me niet zo geschikt om zomaar overal te gaan rijden, want dan is het wel heel snel overal afgelopen denk ik.
dat er wel iets moet gebeuren lijkt me duidelijk.
dus ik zou zeggen, laat de idee'en maar komen..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Eén van de slechte ideeën is: paardekrachten maken nu eenmaal veel lawaai. Welke merken uitlaten maken aanmerkelijk minder lawaai en toch veel PK's en koppel?
Akrapovic meestal niet, Yoshumira is ook een herrieschopper. CRD schijnt een hele stille variant te maken.
Mijn idee is een paar dynorun's te maken met hele stille en hele luide uitlaten, liefst per merk enduromotor.
DEP, CRD en FMF maken speciale stille uitlaten.
Of met zo'n stop van Adje als aftermarket.
Zodra de mythe van geluid / paardekrachten ontkrachtigd kan worden er publiciteit mee zoeken, bijv. in de vorm van stickers. 'Ok' en 'Not OK' met een URL van de 'groenecode' o.i.d.
Met een kraampje bij de off-roadritten (MON) staan met materialen en dynarapporten (of een laptop of zo). Ik weet wel dat de KNMV-ritten streng gecontroleerd worden, maar het kan voor vrijrijden altijd nog veel stiller!
Heeft iemand nog andere ideeën?
Akrapovic meestal niet, Yoshumira is ook een herrieschopper. CRD schijnt een hele stille variant te maken.
Mijn idee is een paar dynorun's te maken met hele stille en hele luide uitlaten, liefst per merk enduromotor.
DEP, CRD en FMF maken speciale stille uitlaten.
Of met zo'n stop van Adje als aftermarket.
Zodra de mythe van geluid / paardekrachten ontkrachtigd kan worden er publiciteit mee zoeken, bijv. in de vorm van stickers. 'Ok' en 'Not OK' met een URL van de 'groenecode' o.i.d.
Met een kraampje bij de off-roadritten (MON) staan met materialen en dynarapporten (of een laptop of zo). Ik weet wel dat de KNMV-ritten streng gecontroleerd worden, maar het kan voor vrijrijden altijd nog veel stiller!
Heeft iemand nog andere ideeën?
Volg de discussies hier al een tijdje, maar hele idee lijkt me eigenlijk een beetje kansloos. Snap ook niet goed waarom er steeds vanuit een dader rol van onze kant uit gekeken word op het geheel. Denk dat wij eerder slachtoffers zijn nu het steeds moeilijker word om nog ergens te kunnen rijden. Zolang er niet iedere week een legale off-road rit gereden kan worden, en er geen locaties zijn waar we onze hobby legaal kunnen uitoefenen buiten de baan om zullen we onze heil toch elders moeten zoeken.
Surfdude, zielig doen heeft geen zin. Je bent een minderheid.
Kijk eens hoe ze het bijv. in de UK aanpakken:
http://www.trf.org.uk/index.php?OP=1
Kijk eens hoe ze het bijv. in de UK aanpakken:
http://www.trf.org.uk/index.php?OP=1
Niet verkeerd zo een TRF code.Noppy schreef:Surfdude, zielig doen heeft geen zin. Je bent een minderheid.
Kijk eens hoe ze het bijv. in de UK aanpakken:
http://www.trf.org.uk/index.php?OP=1
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
40km/h
Zeg 60km/h in super losse modder..
70 in zacht zand
90 in mul zand
Anders val ik om
Sorry Noppy, maar waar wij wonen [midden NL] is er niks waar het mag, dus..
En ik denk dat als we een vereniging oprichten we alleen maar meer pers en dus gezeik krijgen.
Resutaat zal zijn dat een of andere groene in de kamer z'n kans ruikt op wat PR en......
Begrijp me niet verkeerd, als ik dacht dat het zin had wou ik er best wat tijd in steken maar hier wint 1 zeikerd van een groep
Zeg 60km/h in super losse modder..
70 in zacht zand
90 in mul zand
Anders val ik om
Sorry Noppy, maar waar wij wonen [midden NL] is er niks waar het mag, dus..
En ik denk dat als we een vereniging oprichten we alleen maar meer pers en dus gezeik krijgen.
Resutaat zal zijn dat een of andere groene in de kamer z'n kans ruikt op wat PR en......
Begrijp me niet verkeerd, als ik dacht dat het zin had wou ik er best wat tijd in steken maar hier wint 1 zeikerd van een groep
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Vriend van mij heeft al eens 160 km/u gereden in Brabants zand, lekker handig als je dán een aanrijding veroorzaakt
Er zijn in België al diverse succesvolle verzoekschriften geschreven. Ik vond deze wel indrukwekkend:
Geachte Heer Minister,
Ik ben een belgische onderzoeker werkzaam in Nederland aan het Academie van Nederlandse Wetenschappen. Ik ben verantwoordelijk voor de grootste verzameling levende gisten, schimmels en paddestoelen ter wereld. Het behoud van de bio-verscheidenheid is dus iets wat me nauw aan het hart ligt. Ik werk in deze sector sinds 20 jaar en heb onderzoekervaring in verschillende landen. Ik geef heel regelmatig conferenties over dit onderwerp zowat overal ter wereld. Ik ben eveneens endurist en neem af en toe deel aan endurotochten in het bos. Mijn motorvrienden brengen mij op de hoogte van uw acties om het verkeer in bossen te beperken en zelfs te verbieden, om ecologische redenen. Deze onderneming verwondert mij, omdat endurotochten in het bos in geen geval een bedreiging vormen voor onze bio-verscheidenheid of een reële bron van vervuiling zijn. Ik verklaar me nader:
1. Onderzoek heeft zelfs aangetoond dat het plukken of de verspreiding door gebruikers (waaronder de enduristen) verschillende soorten stimuleren en hun geografische verspreiding te zien toenemen. Bioverscheidenheid mag niet verward worden met bedreigd wild of enkele planten die slechts een klein deel vormen van de iceberg. De microscopische organismen of van zeer kleine afmeting maken het grootste en belangrijkste deel uit van de verscheidenheid. Deze moeten zeker beschermd worden maar daar hebben uw acties geen vat op, integendeel.
2. De 200 à 300 motorrijders die elke weekend in bos +- 100km afleggen voor een gemiddeld verbruik van 5l/100 km (ongeveer 1500 l benzine) vormen onder geen beding een bedreiging voor onze bossen. Wanneer 20.000 of 30.000 personen zich naar De Standard of Anderlecht verplaatsen is de vervuiling niet vergelijkbaar met die van de motorrijders (50 km heen/terug per wagen van 2 personen à 6l/100 km geeft een gemiddelde van 3 x 15.000 = 45.000 l benzine voor De Standard, Anderlecht, Brugge,…). Geen mens die de voetbal terug in vraag stelt, en terecht.
3. Motorrijders maken lawaai en dat kunnen we niet ontkennen. We moeten ook toegeven dat de geluidsoverlast heel beperkt zijn in tijd omdat bij enduro de motos slechts enkele seconden hoorbaar blijven (…). Wandelaars zijn in vergelijking een grotere bron van storing voor de natuur omdat ze trager zijn. Niemand trekt de “zachte gebruikers van het bos” in vraag of de houthakkers die de bomen verzagen voor het commercieel beheer van de bossen maar op zeer luidruchtige wijze plaatselijke fauna verstoren.
4. Enduristen zijn grotendeels verantwoordelijke personen die de andere bosgebruikers eerbiedigen. De gemiddelde leeftijd is tussen de 40 en 45 jaar en de meesten zijn huisvaders die helemaal geen schade of last willen berokkenen. Wij stoppen bij het naderen van ruiters, wij rijden stapvoets wanner wij voetgangers tegenkomen en groeten ze. Sommigen spannen zelfs draden op halshoogte wat dodelijk kan zijn voor de motorrijder. Twee franse motorrijders zijn onlangs slachtoffer geweest met één dodelijke afloop. Anderen openen het vuur; sommige boswachters of andere extremisten handelen dusdanig omdat ze zich in hun recht wanen door decreten, die u in het leven wenst te roepen, en aanslag plegen op het leven van sommige gebruikers.
Ik veronderstel dat u zult begrijpen dat mijn professionele situatie mij een objectief perspectief geeft over deze problematiek. Mocht ik ook maar één reden hebben om uw nieuwe Boscode te ondersteunen, of toch het luik over het gemotoriseerd verkeer in bos, zou ik u deze brief niet schrijven. In alle wetenschappelijke objectiviteit bevestig ik u dat u de verkeerde richting uitgaat. Volledig. Ik twijfel niet aan uw intellectuele capaciteiten en uw eerlijkheid en ik ben ervan overtuigd dat u uw standpunt in deze materie zult herzien. Ik sta ter uw beschikking om dit onderwerp te bespreken en u te informeren over bepaalde wetenschappelijke gegevens die uw ecologische gesprekspartners u blijkbaar niet hebben vermeld.
In de hoop een antwoord te mogen ontvangen op deze lange brief, wens ik u een wijs beraad.
Er zijn in België al diverse succesvolle verzoekschriften geschreven. Ik vond deze wel indrukwekkend:
Geachte Heer Minister,
Ik ben een belgische onderzoeker werkzaam in Nederland aan het Academie van Nederlandse Wetenschappen. Ik ben verantwoordelijk voor de grootste verzameling levende gisten, schimmels en paddestoelen ter wereld. Het behoud van de bio-verscheidenheid is dus iets wat me nauw aan het hart ligt. Ik werk in deze sector sinds 20 jaar en heb onderzoekervaring in verschillende landen. Ik geef heel regelmatig conferenties over dit onderwerp zowat overal ter wereld. Ik ben eveneens endurist en neem af en toe deel aan endurotochten in het bos. Mijn motorvrienden brengen mij op de hoogte van uw acties om het verkeer in bossen te beperken en zelfs te verbieden, om ecologische redenen. Deze onderneming verwondert mij, omdat endurotochten in het bos in geen geval een bedreiging vormen voor onze bio-verscheidenheid of een reële bron van vervuiling zijn. Ik verklaar me nader:
1. Onderzoek heeft zelfs aangetoond dat het plukken of de verspreiding door gebruikers (waaronder de enduristen) verschillende soorten stimuleren en hun geografische verspreiding te zien toenemen. Bioverscheidenheid mag niet verward worden met bedreigd wild of enkele planten die slechts een klein deel vormen van de iceberg. De microscopische organismen of van zeer kleine afmeting maken het grootste en belangrijkste deel uit van de verscheidenheid. Deze moeten zeker beschermd worden maar daar hebben uw acties geen vat op, integendeel.
2. De 200 à 300 motorrijders die elke weekend in bos +- 100km afleggen voor een gemiddeld verbruik van 5l/100 km (ongeveer 1500 l benzine) vormen onder geen beding een bedreiging voor onze bossen. Wanneer 20.000 of 30.000 personen zich naar De Standard of Anderlecht verplaatsen is de vervuiling niet vergelijkbaar met die van de motorrijders (50 km heen/terug per wagen van 2 personen à 6l/100 km geeft een gemiddelde van 3 x 15.000 = 45.000 l benzine voor De Standard, Anderlecht, Brugge,…). Geen mens die de voetbal terug in vraag stelt, en terecht.
3. Motorrijders maken lawaai en dat kunnen we niet ontkennen. We moeten ook toegeven dat de geluidsoverlast heel beperkt zijn in tijd omdat bij enduro de motos slechts enkele seconden hoorbaar blijven (…). Wandelaars zijn in vergelijking een grotere bron van storing voor de natuur omdat ze trager zijn. Niemand trekt de “zachte gebruikers van het bos” in vraag of de houthakkers die de bomen verzagen voor het commercieel beheer van de bossen maar op zeer luidruchtige wijze plaatselijke fauna verstoren.
4. Enduristen zijn grotendeels verantwoordelijke personen die de andere bosgebruikers eerbiedigen. De gemiddelde leeftijd is tussen de 40 en 45 jaar en de meesten zijn huisvaders die helemaal geen schade of last willen berokkenen. Wij stoppen bij het naderen van ruiters, wij rijden stapvoets wanner wij voetgangers tegenkomen en groeten ze. Sommigen spannen zelfs draden op halshoogte wat dodelijk kan zijn voor de motorrijder. Twee franse motorrijders zijn onlangs slachtoffer geweest met één dodelijke afloop. Anderen openen het vuur; sommige boswachters of andere extremisten handelen dusdanig omdat ze zich in hun recht wanen door decreten, die u in het leven wenst te roepen, en aanslag plegen op het leven van sommige gebruikers.
Ik veronderstel dat u zult begrijpen dat mijn professionele situatie mij een objectief perspectief geeft over deze problematiek. Mocht ik ook maar één reden hebben om uw nieuwe Boscode te ondersteunen, of toch het luik over het gemotoriseerd verkeer in bos, zou ik u deze brief niet schrijven. In alle wetenschappelijke objectiviteit bevestig ik u dat u de verkeerde richting uitgaat. Volledig. Ik twijfel niet aan uw intellectuele capaciteiten en uw eerlijkheid en ik ben ervan overtuigd dat u uw standpunt in deze materie zult herzien. Ik sta ter uw beschikking om dit onderwerp te bespreken en u te informeren over bepaalde wetenschappelijke gegevens die uw ecologische gesprekspartners u blijkbaar niet hebben vermeld.
In de hoop een antwoord te mogen ontvangen op deze lange brief, wens ik u een wijs beraad.
zappa.suzuki schreef: 40km/h
Zeg 60km/h in super losse modder..
70 in zacht zand
90 in mul zand
Anders val ik om
Sorry Noppy, maar waar wij wonen [midden NL] is er niks waar het mag, dus..
En ik denk dat als we een vereniging oprichten we alleen maar meer pers en dus gezeik krijgen.
Resutaat zal zijn dat een of andere groene in de kamer z'n kans ruikt op wat PR en......
Begrijp me niet verkeerd, als ik dacht dat het zin had wou ik er best wat tijd in steken maar hier wint 1 zeikerd van een groep
je kan natuurlijk altijd ook gaan neerliggen en bloeden zonder voor de zaak gevochten te hebben... als er niets gebeurd verliezen we zowizo. ik heb gestemd op misschien, met als enige opmerking: een goed beleid kan wonderen doen, een grote menigte ook enkel moet ze goed gestuurd worden. wrok en haat helpt niet, enkel het bewijs dat het niet die ene buurjongen is die de hele dag loopt herrie te schoppen in het veld en de bossen, maar het feit dat enduro rijden een sport is zoals mountaibike of paardrijden, of wandelen, en het grootste doel nog steeds het verkennen en berijden van paden is, maar alsook voor het genieten van de natuur op onze manier. een wandelaar wandelt naar een bergtop om een mooi uitzicht te hebben, een fietser neemt een bergpas om een knap dal te doorkruisen, een endurist doet ze beiden....
Het grootste probleem is dat mensen de dag van vandaag nog niet inzien dat er een verschil is tussen endurorijden en motocross. Enduro is een koereur die parijs-roubaix rijdt, motocross is een koereur die in een piste rijdt...
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Alleen voor de sticker zou ik bijna al lid worden, en mezelf dan identificeren met een pasje waarop staat dat ik volgens de wet rij doet het ook vast erg goed. Moeten we nog wel even knippers, spiegels en een stillere dan wettelijk toegestane uitlaat op onze fiets zetten. Dan kunnen we vast helemaal niet meer stuk bij onze medemens.
Helaas denk ik dat er hier maar weinig zijn die tijdens hun ritje geen verkeers overtredingen begaan. Dus denk dat we wat dat betreft gewoon realistisch moeten zijn en ons plekje in dit land op een fatsoenlijke manier moeten afdwingen, en zeker niet zielig gaan doen hierover.
Helaas denk ik dat er hier maar weinig zijn die tijdens hun ritje geen verkeers overtredingen begaan. Dus denk dat we wat dat betreft gewoon realistisch moeten zijn en ons plekje in dit land op een fatsoenlijke manier moeten afdwingen, en zeker niet zielig gaan doen hierover.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Begrijp me niet verkeerd, snelheid minderen bij wandelaars, stopen en motor uit voor ruiters vind ik verplicht net zoals op al gebaande paden blijfen.
Maar als ik al hoor wat er een aversie is tegen de ATB-ers maak ik me zorgen..
En geef een groenen zeker geen stok om mee te slaan want dan pakt ie hem.. zoals elke idealist dat doet..
[edit]
Maar als ik al hoor wat er een aversie is tegen de ATB-ers maak ik me zorgen..
En geef een groenen zeker geen stok om mee te slaan want dan pakt ie hem.. zoals elke idealist dat doet..
[edit]
Laatst gewijzigd door zappa.suzuki op ma jul 07, 2008 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zielig hoeven we in ieder geval niet te doen,uiteindelijk als puntje bij paaltje komt betalen we al genoeg taxen en belastingen om uiteindelijk met onze motor te mogen rijden, laat staan dat we betalen voor die 10km asfalt die we rijden met onze enduro. Ik vind tenslotte nog steeds dat we evenveel recht hebben om ergens te komen dan eender waar...
de groen maken alles kapot, in elk bos huisvest wel iets...
dat de huismus aan het uitsterven is is waar, maar dat komt niet omdat wij met onze motor in het bos komen... vogels wonen nog steeds in de bomen. en wie beweert dat motoren het broeien en dergelijke verstoort is een grote leugenaar, in men garage nestelt zich 2x per jaar een nest mussen en wees gerust dat het daar soms dondert en brult en die beeste komen niet eens van hun nestje af...
kan zo uren doorratelen
ER IS MAAR 1 PROBLEEM: egoisme
wandelaars,fietsers,paardrijders,enduristen,quadrijders,4x4ers,jagers, uiteindelijk wijzen we allemaal wel eens met de vinger naar elkaar, maar ze hebben allen evenveel recht om ergens te komen en moeten respect geven en krijgen voor anderen.
de groen maken alles kapot, in elk bos huisvest wel iets...
dat de huismus aan het uitsterven is is waar, maar dat komt niet omdat wij met onze motor in het bos komen... vogels wonen nog steeds in de bomen. en wie beweert dat motoren het broeien en dergelijke verstoort is een grote leugenaar, in men garage nestelt zich 2x per jaar een nest mussen en wees gerust dat het daar soms dondert en brult en die beeste komen niet eens van hun nestje af...
kan zo uren doorratelen
ER IS MAAR 1 PROBLEEM: egoisme
wandelaars,fietsers,paardrijders,enduristen,quadrijders,4x4ers,jagers, uiteindelijk wijzen we allemaal wel eens met de vinger naar elkaar, maar ze hebben allen evenveel recht om ergens te komen en moeten respect geven en krijgen voor anderen.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Klx,
Je hebt helemaal gelijk, maar...
...bekijk het ook eens van hun kant.
Ze zien een felgekleurde motor, ok, waar wat herrie en rook uitkomt, met een aggressief uitziende man, met een soort vechtpantser aan de buitenkant van zijn shirt (dat zo uit Starwars zou kunnen komen) en een spiegelende crossbril.
Zijn helm belooft ook al niet veel goeds, want die is geairbrushed met bliksemschichten en doodshoofden.
Tsja...
Je hebt helemaal gelijk, maar...
...bekijk het ook eens van hun kant.
Ze zien een felgekleurde motor, ok, waar wat herrie en rook uitkomt, met een aggressief uitziende man, met een soort vechtpantser aan de buitenkant van zijn shirt (dat zo uit Starwars zou kunnen komen) en een spiegelende crossbril.
Zijn helm belooft ook al niet veel goeds, want die is geairbrushed met bliksemschichten en doodshoofden.
Tsja...
Ik heb uiteraard voor gestemd.
Vraagje voor de 4 personen die tegen hebben gestemd: Wat zijn jullie plannen om te voorkomen dat we over 5 jaar alleen nog maar op circuits mogen rijden - die er ook niet meer zijn?
Vraagje voor de 4 personen die tegen hebben gestemd: Wat zijn jullie plannen om te voorkomen dat we over 5 jaar alleen nog maar op circuits mogen rijden - die er ook niet meer zijn?
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Lijkt mij beter om de sport veel meer onder de aandacht te brengen, in plaats van ons te verstoppen tussen de gewone motorrijders. Dus meer ritten organiseren naast de KNMV ritten, gewoon klein beginnen. Crossers doen dit ook bijvoorbeeld tijdens de feestweken, en brengen zo hun sport onder de aandacht bij het grote publiek. Laatste 3 jaar heeft de 4x4 club bij ons zo ook voet aan de grond gekregen. Staat nu een stukje terein voor ze open waar ze een beetje kunnen rijden. Hiernaast zouden we moeten gaan lobbyen voor een enduro park. Als ik kijk wat er voor off road trainingen betaald word dan lijkt de financiële haalbaarheid hiervan me in ieder geval geen probleem. En als we willen dat we echt niet meer met crossers geassocieerd worden dan zullen we er ook niet als crossers moeten uitzien. Alleen een kenteken plaat en een sticker is dan echt niet genoeg lijkt me.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Wanneer het helemaal geen zin heeft, had ik ook nee moeten stemmen.
Denk jullie dat je de bossen op de nw veluwe weer open krijgt met wat gesprekken en afspraken. Ik denk het niet ?
Denk jullie dat je de bossen op de nw veluwe weer open krijgt met wat gesprekken en afspraken. Ik denk het niet ?
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik rij met een zwarte intergraal helm, met een niet spiegelend vizier
maar kan me voorstellen dat als ik mijn zonnebril op zet dan dat ik er erg gevaarlijk uit zie, net alsof ik uit starwars kom
[edit]
ik denk dat als je serieus iets wilt bereiken de weg die je nog te gaan hebt heel erg lang is, en of je ooit het einde bereikt.. tja dat is de vraag, aangezien het allemaal al steeds strenger wordt..
ik zelf denk niet dat ze snel zullen toegeven, of je zou iets moeten gaan opzetten van een hele grote vereniging en dan vanuit daar iets proberen.
maar ik ben bang dat het allemaal niet veel uit haald, en je beter je eigen klein kunt houden, wegen die nog open zijn niet met 100man tegelijk te berijden, en geen boomknuffelaars om ver moet rijden, denk dat je dan nog het langste plezier hebt van de paden die nog wel open zijn.
anders zou je het meer moeten gaan zoeken in de richting van particulieren met veel eigen grond, of oude steengroeves ofzo.
in hoeverre dat haalbaar is.. ik weet het niet.
maar kan me voorstellen dat als ik mijn zonnebril op zet dan dat ik er erg gevaarlijk uit zie, net alsof ik uit starwars kom
[edit]
ik denk dat als je serieus iets wilt bereiken de weg die je nog te gaan hebt heel erg lang is, en of je ooit het einde bereikt.. tja dat is de vraag, aangezien het allemaal al steeds strenger wordt..
ik zelf denk niet dat ze snel zullen toegeven, of je zou iets moeten gaan opzetten van een hele grote vereniging en dan vanuit daar iets proberen.
maar ik ben bang dat het allemaal niet veel uit haald, en je beter je eigen klein kunt houden, wegen die nog open zijn niet met 100man tegelijk te berijden, en geen boomknuffelaars om ver moet rijden, denk dat je dan nog het langste plezier hebt van de paden die nog wel open zijn.
anders zou je het meer moeten gaan zoeken in de richting van particulieren met veel eigen grond, of oude steengroeves ofzo.
in hoeverre dat haalbaar is.. ik weet het niet.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !