remklauwen

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
pHino

nu wil ik toch eindelijk eens weten wat ik in HEMELSNAAM fout doe :evil: :evil: :evil:

IEDERE keer als ik remblokjes vervang, of bv het wiel eruit haal (kortom, als ik de remklauw open pits) blijven ze hangen.

ik heb het al aan de hand gehad met: 2x klx 300, klx250, kdx200, wr426, wr450, wr250, ktm exc250, en zelfs met een zx6r.

dus, ik pits de remblokjes open, monteer alles, en als gevolg blijven de remmen hangen, waardoor je de blokjes en remschijven onmiddelijk zou kunnen opstoken.

iedere keer krijg ik het pas verholpen door een revisie te doen van de remklauw, want in al deze gevallen schiet gewoon de buitenste stofkeerring van de zuigers gewoon half eruit, waardoor de zuigers geblokkeerd geraken.

dit kan toch gewoon niet? en zelfs als ik een volledige revisie doe, werkt het terug behoorlijk, maar het loopt zelfs dan NOG niet 100% vrij zoals het zou moeten :roll:

ben het kots moe nu, het kan toch niet dat telkens je je remblokken vervangt, je ineens een revisie moet doen :x
speedphreax

Wat je precies fout hebt gedaan weet ik niet want ik was er niet bij maar DAT je iets fout doet is zeker want zo vaak hoor niet eens in je hele leven een remklauw te reviseren.

Ik maak het uitstekende deel van de zuigers regelmatig goed schoon met veel WD40. Zeker als ik ze helemaal terug moet drukken want dan duw je maar zo vuil onder de keering. Ik zou ze ook niet verder terug drukken dan strikt noodzakelijk maar soms moet je ze gewoon helemaal indrukken.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
zappa.suzuki

Idd de klauw en vooral de zuigers goed schoonmaken met remreiniger, eerst nog met de schijf er in en daarna met de losse klauw.

Goed laten drogen [10 minuten] en daarna de zijgers in spuiten met WD40 of Brunox turbo spray [ maken vuil los]

in laten trekken en dan wat teflon smeerolie er op en de zuigers indrukken..

Ook voor alleen het wiel demonteren, rem schoon en zuigers smeren.

Ook na modderriten met daarna schoonspuiten na het drogen wat teflon olie op de zuigers.

Teflon beschermt de zuigers en rubbers en geeft een soepel glijdende zuigers.

Als je klauwen "zwevend" zijn, aan 1 kant zuigers en klauw schuift op en neer over geleiders deze ook regelmatig smeren.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Fox-kid
Contacteer:

Vergeet vooral ook niet om de geleiders (die pennen die je er uit moet draaien met een inbus om je blokken los te maken) goed schoon te maken. Een nieuw blokje heeft meer voering dus komt deze op een andere plek op de geleider te zitten. Dit moet wel goed gangbaar zijn anders blijven ze hangen. Gebruik een staalborstel of fijn schuurpapier om aanslag en corrosie te verwijderen.

Gaat je lukken de volgende keer !!!!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
JoeBaR

ik druk de remblokjes uitelkaar zodat het wiel met de remschijf er weer makkelijk tussenkan bij de montage , monteer de nieuwe blokjes en daarna het wiel , soms smeer ik even het pennetje in waar de blokjes op hangen , met kopervet ... ik heb nog nooit gehad dat de blokjes na vervanging blijven aanslepen .
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
Plaats reactie