Sleutel cursus DR BIG 18 mei

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki

Je lijkt Camokat wel, die doet er ook alles aan om maar z'n bier in de buik te houden :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki

Nou, was druk met z'n 2e :wink:

Begon leuk, Edwin was de sleutel van het zadelslot vergeten, heb toen maar het kapje aan de a-kant van het slot geschroefd en de hevel van de slot cilinder.. en zadel kon er af :wink:

Z'n contact slot vervangen, v-rem liep aan, keeringen kwamen er uit puilen :? zuigers maar met wat kruip olie en teflon gesmeerd..

Kregen daarna de dop in de linker carter niet los om de kleppen te stellen, inbus dol :evil: gelukig bleek na plaatsen van carter van m'n sloopblok dat de nul-lijn op de rotor gelijk gezet op puntje op blokhelft zelfde was als OT.. kleppen nagelopen maar oke..

Moeders de vrouw belde naar Edwin waar hij bleef voor het familie etentje van oma..

Balanasketting hing vrij los, gespannen en aan kleden maar...
Moeders de vrouw weer aan de telefoon :wink:

Vonden nog wel een 1/3 stuk van een vrij grote, dikke rubber ring in het oliebezink bakje met er op 44T... zal zo foto proberen te plaatsen..

Mee gereden naar benz-pomp maar kwamen er daar achter dat de tankdop ook niet open ging zonder sleutel :?

Ben je nog thuis gekomen Edwin?
zappa.suzuki

foto's
Laatst gewijzigd door zappa.suzuki op zo mei 18, 2008 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Edwin
Contacteer:

Zozo...wat een dag hé Zappa haha.

Heel erg bedankt nog voor het sleuteldagje, ben blij dat het contactslot er weer netjes inzit en dat de rest ook gecheckt is. Beetje dom dat ik de sleutel vergeten ben, en zeker als je hoognodig moet tanken :evil: Rustig teruggereden (kost echt moeite om het gas niet open te draaien). Het enige minpuntje is nu dat de motor erg inhoud en onregelmatig loopt nu. Waarschijnlijk krijg die nu toch iets te weinig benzine, zal morgen die schroefjes op de carb's weer wat verder open draaien, dat moet volgens mij de reden zijn. Maar voor de rest allemaal top en een leuke dag gehad en veel geleerd. Thanx Zappa...tot de volgdende keer.

Edwin
henk-v
Contacteer:

sorry zappa maar je starttijd was een beetje laat :twisted: kzal de stickers opsturen en de volgende keer beter :lol:
zappa.suzuki

Graag gedaan, heb me vermaakt :wink:
ijk maar of hij beter loopt met de luchtschroefen wat verder uit [of mischien in] nieuw lucht filter zal denk ik ook schelen :wink:
lijkt me stug dat ie slechter loopt door dat de vaciuumslang van de benzinepomp weer op de carb zit...
Blij dat je thuis bent gekomen, hoe was het etentje?
Greetz Zappa
zappa.suzuki

henk-v schreef:sorry zappa maar je starttijd was een beetje laat :twisted: kzal de stickers opsturen en de volgende keer beter :lol:
Moeders de vrouw van Edwin vond ook dat we eerder hadden moeten starten.. :wink:
Maar heb peter ook niet gezien..
Edwin
Contacteer:

Het etentje was heerlijk, alleen iedereen was al klaar toen ik binnen kwam stormen...ughe. De kok was zo vriendelijk om nog het een en ander warm te maken waardoor ik toch nog wat kon genieten van het diner :) Werd vannacht nog wakker om over het probleempje na te denken, zal vanavond eerst eens die vacuumslang eraf halen, dat kost het minste werk haha. Luchtfilter kan er niet veel mee te maken hebben, want de motor liep perfect toen ik bij jou kwam. Komen er wel uit, want ik wil natuurlijk wel die grote brommers eruit scheuren bij het stoplicht... :wink:

Nu eerst maar weer eens werken...pfff

Gr. Edwin
zappa.suzuki

Edwin schreef:Het enige minpuntje is nu dat de motor erg inhoud en onregelmatig loopt nu. Waarschijnlijk krijg die nu toch iets te weinig benzine, zal morgen die schroefjes op de carb's weer wat verder open draaien, dat moet volgens mij de reden zijn.
Edwin
Leuke vraag, het enige wat anders is aan de BIG van Edwin is dat de vacium slang van de benzine pomp weer aangeloten is [hing los]
En dat ik de luchtschroefen op de standaard setting heb gezet, die stonden een tik erg ruim...

Nu houd hij dus in.. Vacium slang lijkt me stug maar...

En herkend iemand dit stuk rubber ring wat uit het blok kwam?

Gr zappa
800S

misschien naar binnen gezogen O-ring nr38??

http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1991- ... IG-01.html
zappa.suzuki

He Sander, bedankt voor het mee denken maar de ring is wat kleiner in diameter en dikker schat de ring een diameter van 3/4 cm en zo'n 3/4 mm breed en 2/3 mm dik..

De o-ring van de inlaat pijpen is grooter en dunner.
Ring komt uit het blok..

Maar thanks 8)
Edwin
Contacteer:

Hee Zappa... :D

Vandaag eindelijk even tijd gehad om mijn motor te ontmantelen om zodoende beter bij de leerlaufgemischregulierschraube te komen. Ik kom er anders toch niet echt lekker bij, waarschijnlijk te grote handen :? Heb hem nu 3/4 meer gegeven en toen tank erop en testrit gemaakt. Maar nee, liep nog steeds heel onregelmatig. Met zelfde gasstand zie je de km-naald heen en weer springen en je voelt hem ook echt inhouden. Dit is het dus niet, dan maar die vacuumslang van de carb afhalen...starten... en gelijk loopt de motor met 3/4 duizend toeren...snel ff toeren naar beneden brengen tot zo n 1500 toeren...lager gaat die trouwens ook niet, hoeveel ik ook draai aan de stelschroef. Testrit gemaakt, en hij liep weer als een zonnetje....ff lekker opendraaien en hij gaat weer als vanouds...TOT...ik wat gerinkel hoor op straat!!!...ff afremmen...maar helaas geen voorrem meer :shock: Blijk dat we blijkbaar de bouten van de voorrem niet hebben vastgezet, nu was er een bout helemaal uitgelopen en de hele zooi mooi opgekruld boven mijn schijf bleef hangen. Rustig naar huis gereden, en beseffen dat het ook net anders had kunnen aflopen..hm..goede les dus maar weer om niets vergeten vast te zetten. Morgen maar ff naar de motorboer voor een nieuwe bout, zit nogal een fijne schroefdraad op. Motor goed, voorrem fout haha.

Grzzz Edwin
zappa.suzuki

:oops: :oops: :oops: :oops:
Ben blij dat het goed is afgelopen :oops:
wijze les voor als er weer met 2 man gesleuteld word aan een fiets :oops:

Maar raar dat ie beter loopt zonder vacium slang, denk dat het membraam in de pomp kapot is en nu mischien ipv alleen zuigt ook drukt.. en je dus te weinig benzine krijgt.
gelukig opgelost en echt blij dat het goed is afgelopen met je v-rem.. :?

greetz Zappa
zappa.suzuki

He Edwin, gevonden waarom je BIG slecht liep..

verschil in aansluiting van de vaciumslang op de carb's, voor '93 op de linker, daarna op de rechter.

Mocht je de tank er eens af hebben druk de slang maar eens op de aansluiting van de rechter carb..
Werkt je pomp ook weer :wink:
leeuwarder

Dat halve rubbertje zit volgens mij in het vliegwiel bij de magneten, of aan de spoelkant, ik zal morgen eens even in de overgebleven onderdelen neuzen, ik weet zeker dat ik ze gezien heb en ben nu zelf ook nieuwsgierig :shock:
zappa.suzuki

Edwins vaciumslang van de bezinepomp hing los, had deze op de zelfde plek aangesloten als bij mijn BIG's..
Maar iig bij de 750 zit deze op de linker carb ipv de R-carb..
Maar begin te twijfelen, had je nu een '91 of een '92 model Edwin?
Edwin
Contacteer:

Hee Zappa, zie nu pas je berichtje over de carb's haha...zal het van het weekend eens uitproberen. Ben toch wel heel benieuwd. Anders kom ik binnenkort weer eens een bakkie doen, kunnen we nog ff in de buurt ff wat geulen trekken bij jou in de buurt.

Op mijn kenteken staat 1992 trouwens. Misschien ook een leuk idee om eens op de mijne te rijden. Heb ook bij een bepaald toerental een bepaalde resonantie. Kan maar niet ontdekken waar dat vandaan komt.
Ik hoor het wel.
Laatst gewijzigd door Edwin op do jul 24, 2008 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki

He man kijk maar even, anders kom je langs op je nopjes, liefs maandag als je ook wil spelen anders op een zondag met wat minder weer :wink:

Druk op het wijzig knopje van je laatste bericht en verwijder even je kenteken bewijs :wink:
Edwin
Contacteer:

Zappa,

Zie aan de rechterkant van de carb een pijpje zonder slang erop. Misschien met een beetje geluk kan ik de ontluchtingsslang onder mijn tank uitpeuteren en hem op dat pijpje zetten. Ben toch wel benieuwd eigenlijk. Fotootje erbij...wat denk je? Foto is wel een kwart gedraaid...
zappa.suzuki

Yip, smalle holle pijpje in het midden van de foto, probeer het gewoon,
Ben geen exper maar als ik m'n losse carb bekijk zuigt je carb daar nu valse lucht aan..
En vuil :?
Edwin
Contacteer:

Hee Zappa,

Je hebt gelijk hoor, heb vacuumslang nu op de rechterkant gezet, even motortoerental wat omhoog geschroefd en klein stukje proefgereden, maar ik voel geen inhoudingen. Plus dat ik mijn stationair nu wel op zo n 1200 toeren kan brengen, iets wat hiervoor niet kon, kreeg hem niet lager dan 1500 a 1600 toeren, wat een beetje hard is. Wat is eigenlijk het normale stationair toerental?

Greetz @win
Shifty-PK
Contacteer:

Volgens wphb +- 1400 toeren heb ik gelezen.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki

He mooi Edwin, zoog dus idd valse lucht aan..
Nu weer mnder zuiger slijtage :wink:

Toeren rond 12/1300

See Ya
Edwin
Contacteer:

Ehm.... :cry:

Vanmorgen getest op de rijksweg...maar helaas hield die, weliswaar wat minder, nog steeds in. Slang er maar weer vanaf gehaald, en liep weer lekker. Maar ik zat te denken, als je links en rechts zo'n pijpje hebt op je carburateur, die volgens mij allebei lucht aanzuigen, dan zou er toch ook op beide kanten een slang moeten zitten, en niet aan 1 kant?
Shifty-PK
Contacteer:

Dat zou logisch zijn ja...

helaas is de suzuki waarheid wat minder logisch.

Bij mijn big zit het gewoon op de linker carb, bij de jouwe waarschijnlijk op de rechter. Een beetje speeksel op het tuitje moet al snel onthullen welke nu precies dicht óf open zit.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Plaats reactie