Dit weekend is de tweede GP voor het wereld kampioenschap enduro. Vorige week is de aftrap genomen voor een nieuw zeisoen in Zweden waar de omstandigheden door de vele sneeuw val erg lastig waren voor de rijders. Deze week is het circus in Portugal waarJohnny Aubert de eerste dag het snelst heeft gereden, heeft hij Salminen achter zich gelaten die problemen heeft gehad met zijn vering. De Nederlanders worden vertegenwoordigt door Erwin Plekkenpol die voor het HM Zanardo team het hele kampioenschap meerijdt.
http://we.abc-wec.com/cms/index.php?opt ... e&Itemid=1
ABC-WEC maxxis
Moderator: ghulst
2e dag vandaag.
E1
1 Cervantes, 2 Albergoni, 3 Ahola, 4 Remes, 5 Sagar
E2
1 Salminen, 2 Aubert, 3 Salonen, 4 Belometti
E3
1 Nambotin, 2 Aro, 3 Kehr, 4 Merriman, 5 Tarkkala
Het was erg slecht weer, heel de nacht volle bak geregend. Bij de start was het zo goed als droog maar meteen daarop weer harde regenbuien en als toetje nog een flinke hagel bui met daaraanvast meer regen. De 2e ronde was al bijna niet meer rond te komen, de 3e was niet normaal zwaar op veel plaatsen de motor omhoog duwen omdat niet meer te rijden viel, of je moet salminen heten . Aro vatte het samen 'alleen Knight vind dit nog grappig' de 3e ronde was de cross test een loterij of je overal boven kwam en niet vast zat.
Plekkenpol vandaag niet gestart, was gisteren gevallen na de 2e ronde en had veel last van zijn been. Volgende week wel weer ok.
E1
1 Cervantes, 2 Albergoni, 3 Ahola, 4 Remes, 5 Sagar
E2
1 Salminen, 2 Aubert, 3 Salonen, 4 Belometti
E3
1 Nambotin, 2 Aro, 3 Kehr, 4 Merriman, 5 Tarkkala
Het was erg slecht weer, heel de nacht volle bak geregend. Bij de start was het zo goed als droog maar meteen daarop weer harde regenbuien en als toetje nog een flinke hagel bui met daaraanvast meer regen. De 2e ronde was al bijna niet meer rond te komen, de 3e was niet normaal zwaar op veel plaatsen de motor omhoog duwen omdat niet meer te rijden viel, of je moet salminen heten . Aro vatte het samen 'alleen Knight vind dit nog grappig' de 3e ronde was de cross test een loterij of je overal boven kwam en niet vast zat.
Plekkenpol vandaag niet gestart, was gisteren gevallen na de 2e ronde en had veel last van zijn been. Volgende week wel weer ok.
Holten was er niks bij?
Lijkt me een mooi spektakel te zijn geweest; kan niet wachten op de video's. De "andere" merken deden aardig mee. Persoonlijk vind ik Nambotin E3 wel aardig:
Christophe NAMBOTIN (FRA-GAS) created the great sensation of the weekend by winning this second day of competition in the big class. Favoured by the lightness of his 2-stroke machine, the French could beat Samuli ARO (FIN-KTM). The junior vice-champion wins with 22 seconds advance on the Finn and signs his first victory in the seniors.
Aro rijdt overigens ook een 300 2takt.
Christophe NAMBOTIN (FRA-GAS) created the great sensation of the weekend by winning this second day of competition in the big class. Favoured by the lightness of his 2-stroke machine, the French could beat Samuli ARO (FIN-KTM). The junior vice-champion wins with 22 seconds advance on the Finn and signs his first victory in the seniors.
Aro rijdt overigens ook een 300 2takt.
En die Johnny Aubert dan? Is dit niet pas zijn derde enduro zeisoen? Hij rijdt lekker mee op zijn Yamaha.
jaja, 2-takt bovenaan
Heeft wel motorcross ervaring lop GP niveau, dus geen kleine jongen.Sanne schreef:En die Johnny Aubert dan? Is dit niet pas zijn derde enduro zeisoen? Hij rijdt lekker mee op zijn Yamaha.
Maar daar rijdt ook geen kleine jongen op, alhoewel hij al aardig op leeftijd is (35).brommer schreef:Vindt het wel leuk dat bmw nog in de punten rijdt.
Dag 2 van Portugal, toch best aardig voor een fiets die volgens veel mensen niet deugt.
Anders Eriksson, een grootheid (godje) in de endurowereld.
7x wereldkampioen van 1995 t/m 2003
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Heb je de motor al besteldbrommer schreef:Vindt het wel leuk dat bmw nog in de punten rijdt.
Dag 2 van Portugal, toch best aardig voor een fiets die volgens veel mensen niet deugt.
Ik lees niks anders dan dat je het een prachtige motor vind, je bent er poepie geil van.
De mooie filmpjes van het vorige jaar.
http://we.abc-wec.com/cms/index.php?opt ... &Itemid=22
a.s. vrijdag is er al een verslag van WEC Portugal en morgen van Zweden op Motors TV, zie link.
http://www.upclive.nl/Televisie/TV_gids ... search=wec
@ gassen: de 3 andere bmw rijders hebben ook punten. en ik mag aannemen dat de andere deelnemers ook aardig kunnen rijden, anders doen ze niet mee.
Verder maakt het me allemaal niks uit. (vindt vrijwel alle enduro fietsen mooi)
Ik vindt de WEC een mooi evenement, ik volg het dit jaar voor het eerst maar ik vindt het zeer gaaf.
@ Sanne: is idd een erg geil fietsje.
Verder maakt het me allemaal niks uit. (vindt vrijwel alle enduro fietsen mooi)
Ik vindt de WEC een mooi evenement, ik volg het dit jaar voor het eerst maar ik vindt het zeer gaaf.
@ Sanne: is idd een erg geil fietsje.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Helemaal mee eensbrommer schreef:@ gassen: de 3 andere bmw rijders hebben ook punten. en ik mag aannemen dat de andere deelnemers ook aardig kunnen rijden, anders doen ze niet mee.
(Btw die BMW vind ik (na de Husaberg van 2009) ook super)
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
De BMW mannen hebben op dit moment nog te weinig ervaring om echt goed mee te doen. Als je in portugal de 2e dag finished had je punten, maar als je dan naar de afstand kijkt in tijd dan is dat gigantisch. Goblet moet in ieder geval erg wennen aan een viertakt, hij reed veel beter op zijn 300 KTM afgelopen jaar. Maar hij heeft ook geen ervaring met een motor op punt zetten. KTM was standaard en gaan. Kirssi kan veel beter maar daar is niet te zeggen of het de motor is of het mannetje, zelfde geld voor Eriksson die reed afgelopen jaar zelfde uitslagen met de Huskie. Uiteindelijk zullen ze het bij BMW wel voor elkaar krijgen om mee te doen aan de top maar dan moeten ze minder eigenwijs worden wat heel moeilijk is voor BMW en ze moet echte toppers aantrekken wat ook moeilijk is omdat ze geen vertrouwen hebben in de motor. Er zijn nog al wat toppers die in de winter getest hebben en allemaal een gruwelijk grote zak met geld hebben laten staan omdat ze niet het risico willen nemen om geen uitslag te rijden en dan geen team meer kunnen vinden.
Dit verhaal geld natuurlijk niet alleen voor BMW, dit is ook het geval met Aprillia en daar gaat het nu na 3 jaar beter met Merriman maar kijk naar Botturi die reed top 5 met KTM, reed buiten top 10 met Aprillia en rijd nu weer top 5 met Honda. Bij enduro gaat het om veel dingen, de motor moet kloppen, het team moet kloppen (lees ervaring) en je moet een beetje geluk hebben.
Bij Husaberg zie je nu dat veel ervaring werkt, ze komen met een nieuwe motor en zijn meteen competetief. Ook hier zitten nog wel wat kinderziektes in maar dat zijn kleine dingen in vergelijk waar de anderen mee kampen.
Dit verhaal geld natuurlijk niet alleen voor BMW, dit is ook het geval met Aprillia en daar gaat het nu na 3 jaar beter met Merriman maar kijk naar Botturi die reed top 5 met KTM, reed buiten top 10 met Aprillia en rijd nu weer top 5 met Honda. Bij enduro gaat het om veel dingen, de motor moet kloppen, het team moet kloppen (lees ervaring) en je moet een beetje geluk hebben.
Bij Husaberg zie je nu dat veel ervaring werkt, ze komen met een nieuwe motor en zijn meteen competetief. Ook hier zitten nog wel wat kinderziektes in maar dat zijn kleine dingen in vergelijk waar de anderen mee kampen.
De uitslagen van de crosstesten en de extreme tests zijn bekend. Opvalend is dat E. Plekkenpol zijn beste plek 15e is Goed! Dat Hans Vogels meerdere keren in de uitslag voorkomt dus bij de eerste 40 en zelfs A. Advokaat staat tussen de uitslagen. Nog opvallender is dat J. Salminen na test 8 niet meer in de uitslag voorkomt, zal hij uitgevallen zijn? We wachten het af!
De mannen doen het uitstekend. Erwin Plekkenpol 15 E3, Hans Vogels 18 E2. Amel Advokaat 20 E2. WEC Spanje. Allemaal in de punten.
Salminen de bak kapot.
Salminen de bak kapot.
Mech is mechanieker bij WP suspensionbrommer schreef: Mech, ik weet niet of je rijder of "mechaniker" bent maar veel plezier.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
aha, die mech!!!
Haha, over eigenwijs gesproken: KTM-PDS-WP, hoewel ik op die nieuwe BAJA 690 geloof ik wel een link zag.
Groeten aan je vrouw Mech en je weet het he, als je de man voor je in wilt halen moet je niet in hetzelfde spoortje rijden.
Haha, over eigenwijs gesproken: KTM-PDS-WP, hoewel ik op die nieuwe BAJA 690 geloof ik wel een link zag.
Groeten aan je vrouw Mech en je weet het he, als je de man voor je in wilt halen moet je niet in hetzelfde spoortje rijden.