Ok,
ik moet aan een grotere bestelwagen, en omdat ik weet dat jullie allemaal een bestelwagen rijden, kom ik bij jullie voor informatie.
Natuurlijk kopen jullie allemaal eerstehands , maar daar heb ik de middelen niet voor, dus een tweedehandsje van een jaar of 4 oud, waar de kop van af is.
Ik moet waarschijnlijk ook nog gedeeltelijk bpm en btw betalen dus...
Het moet ook nog een verlengde en verhoogde zijn, want ruimte is zo heerlijk om te hebben.
Het wordt natuurlijk een hachelijke zaak, dat snap ik, want de meeste zijn toch door koerierboys afgeragd. Maar hoe kom ik daar achter.
1/liever veel kilometers in weinige jaren, dan weinig kilometers in veel jaren.
2/geen een met trekhaak kopen
3/let op de binnenbekleding, afgeragd stoelen, interieur etc.
4/onderhoudsboekje aanwezig, met daarop de distributieriem kilometers.
5/alleen kopen van oud vrouwtje.
6/kopen van een bekende
7/ga naar de merkdealer
8/ga juist niet naar de merkdealer, maar naar de handelaar op de hoek.
9/niet boven de ....... zoveel kilometers kopen ivm motor/koppelings problemen.
Heeft iemand een goede bus aan te bieden?
Laat maar horen.
tweedehands bestelwagens
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ik heb er één van marktplaats gehaald 3 jaar oud en 90.000 echte kilometers. Een bus van een aannemer geweest dat zag je alle kleine krasjes en deukjes. Hij zou eigenlijk een keer moeten worden overgespoten worden om hem van alle roest te ontdoen.
Trouwens het was een LT. Ik was op zoek naar een bus van 3 jaar,weinig km en puntgaaf. Deze was netjes bijgewerkt. De roest komt daar echter weer snel doorheen.
Trouwens het was een LT. Ik was op zoek naar een bus van 3 jaar,weinig km en puntgaaf. Deze was netjes bijgewerkt. De roest komt daar echter weer snel doorheen.
Mijn Peugeot Expert is er ook in een verlengde versie en die is prima voor twee motoreren naast elkaar in de lengte erin. De mijne is niet verlengd en van 2000 met 65000 kilometer dus deze auto is nog lang niet afgeschreven.
dezelfde auto als hoerboven is ook in Citroen en Fiat uitvoering verkrijgbaar.
Hoe goed past je motor daarin Sanne? Mijn Adventure gaat er niet in... te hoog en te lang.
Hoe goed past je motor daarin Sanne? Mijn Adventure gaat er niet in... te hoog en te lang.
Mijn motor past er alleen diagonaal in. Dus met een rijplaat en een spanband vanaf een dakspant en een band vanaf de vloer waar ik een oog heb gemonteerd zet ik de motor in twee minuten erin en vast. Twee motoren kan ook alleen dan voorwielen eruit en het voorspatbord eraf, niet echt handig dus. Auto rijdt op benzine en is zeker niet zuinig vaak 1:10
Ik had dezelfde met "Fiat" erop. 2 ltr Turbo diesel, 1 op 14 maar wel 1 grote motorbeurt en bij 500.000 km weer de koppakking op omvallen dus weggedaan. Rijden lekker, is onderstel van de mpv's.
Nu een verlengde Hiace diesel maar die lust 1 op 11 en haalt de 140 p.u. niet. Is 1.30 m hoog boven de vloer, net als de Fiat maar heeft ca. 2,80 vloerlengte. Dat is voor elke gewone cross/enduro motor genoeg.
Nu een achterklep, is ook wel eens lekker als het regent.
Ga toch op zoek naar 1 maatje groter en dan als camper want die 100 euro pm wegenbelasting wordt ik niet vrolijk van.
Nu een verlengde Hiace diesel maar die lust 1 op 11 en haalt de 140 p.u. niet. Is 1.30 m hoog boven de vloer, net als de Fiat maar heeft ca. 2,80 vloerlengte. Dat is voor elke gewone cross/enduro motor genoeg.
Nu een achterklep, is ook wel eens lekker als het regent.
Ga toch op zoek naar 1 maatje groter en dan als camper want die 100 euro pm wegenbelasting wordt ik niet vrolijk van.
Natuurlijk zet ik hem op camper kenteken, dat is een abc-tje.
Maarre jongens, ff bij de les blijven. Met hoeveel kilometers is een diesel op? Koppeling? Enne wie rijdt er een mercedes sprinter 311 of iets dergelijks.
Bij mij zijn het niet alleen motoren die er in moeten, maar ook een achterbankje met kinderen, fietsen ed.
Is mercedes "de" bus, of mag een franse auto tegenwoordig ook?
Maarre jongens, ff bij de les blijven. Met hoeveel kilometers is een diesel op? Koppeling? Enne wie rijdt er een mercedes sprinter 311 of iets dergelijks.
Bij mij zijn het niet alleen motoren die er in moeten, maar ook een achterbankje met kinderen, fietsen ed.
Is mercedes "de" bus, of mag een franse auto tegenwoordig ook?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Het beste qua blokken zijn de duitsers, maar qua comfort zijn de fransen een tikje beter, wel meer onderhoud nodig.huskie schreef:Natuurlijk zet ik hem op camper kenteken, dat is een abc-tje.
Maarre jongens, ff bij de les blijven. Met hoeveel kilometers is een diesel op? Koppeling? Enne wie rijdt er een mercedes sprinter 311 of iets dergelijks.
Bij mij zijn het niet alleen motoren die er in moeten, maar ook een achterbankje met kinderen, fietsen ed.
Is mercedes "de" bus, of mag een franse auto tegenwoordig ook?
Het beste kun je een bus kopen met overcapaciteit dus een grote bus met een 1900 cc motor is wat minder verstandig. Deze zijn eerder 'op' en je hebt vaker last van een koppakking en koppeling.
Vanaf 2500 cc is wel verstandig.
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Voor mij koop je best maar 'vanaf' 110PK en zeker in occasie.
Motoren van dit PK gehalte hebben minder afgezien en kunnen al meer vracht aan en rijden niet constant in het 'rood' als je wat wilt doorrijden.
Ik had vroeger een Nissan Vanette Cargo 2300 gewone diesel en plankgas haalde die amper 140KM/U.Hij verbruikte ook dan een 14 tal liter op 100 KM.Het was wel een handig bakse,er konden makkelijk 2 motoren in,één voor- en één achterwaarts + alle bagage nog voor één week.Dan was er nog wa plaats over.
Nu heb ik een VW LT25 TDI met Mercedes motor met ketting,geen distributieriem,en die heeft 130PK.Dat verschil voel je wel.Ik heb deze omgebouwd naar motorhome.Met een aanhangwagen,dubbelas,met 3 motoren erop en alle bagage voor 3 man en 3 man in de LT haalt ie makkelijk 155KM/U op de autostrade en dan is ie nog niet eind...
Wel plezant als je wat power over hebt om in te halen.Het verbruik valt reuze mee,bij 'normaal' rijden op gewone wegen verbruikt ie geen 10 liter.Bij goed doorrijden en vol geladen kom ik nooit aan het verbruik van de Vanette.
Motoren van dit PK gehalte hebben minder afgezien en kunnen al meer vracht aan en rijden niet constant in het 'rood' als je wat wilt doorrijden.
Ik had vroeger een Nissan Vanette Cargo 2300 gewone diesel en plankgas haalde die amper 140KM/U.Hij verbruikte ook dan een 14 tal liter op 100 KM.Het was wel een handig bakse,er konden makkelijk 2 motoren in,één voor- en één achterwaarts + alle bagage nog voor één week.Dan was er nog wa plaats over.
Nu heb ik een VW LT25 TDI met Mercedes motor met ketting,geen distributieriem,en die heeft 130PK.Dat verschil voel je wel.Ik heb deze omgebouwd naar motorhome.Met een aanhangwagen,dubbelas,met 3 motoren erop en alle bagage voor 3 man en 3 man in de LT haalt ie makkelijk 155KM/U op de autostrade en dan is ie nog niet eind...
Wel plezant als je wat power over hebt om in te halen.Het verbruik valt reuze mee,bij 'normaal' rijden op gewone wegen verbruikt ie geen 10 liter.Bij goed doorrijden en vol geladen kom ik nooit aan het verbruik van de Vanette.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
kijk dat is een km stand daar kunnen we wat meehenkzelf schreef:Ik had dezelfde met "Fiat" erop. 2 ltr Turbo diesel, 1 op 14 maar wel 1 grote motorbeurt en bij 500.000 km weer de koppakking op omvallen dus weggedaan. Rijden lekker, is onderstel van de mpv's.
Nu een verlengde Hiace diesel maar die lust 1 op 11 en haalt de 140 p.u. niet. Is 1.30 m hoog boven de vloer, net als de Fiat maar heeft ca. 2,80 vloerlengte. Dat is voor elke gewone cross/enduro motor genoeg.
Nu een achterklep, is ook wel eens lekker als het regent.
Ga toch op zoek naar 1 maatje groter en dan als camper want die 100 euro pm wegenbelasting wordt ik niet vrolijk van.
De meeste geven rond de 300000 toch wel de geest hoor,wel afhankelijk van de chauffeur maar toch
Ik rij een Mercedes 210 5cilinder uit '99 en die doet het nog uitstekend.
Pas helemaal overgespoten en staat er nu weer als nieuw bij.
180000 km op de teller.
Pas helemaal overgespoten en staat er nu weer als nieuw bij.
180000 km op de teller.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik ben een beginner op het gebied van busjes dus bij voorbaat al verontschuldigingen als ik een domme vraag stel : Hoe krijg je een bus makkelijk op camper kenteken? Dan moet hij toch ook echt omgebouwd zijn en aan bepaalde eisen voldoen? Of is er een shortcut?huskie schreef:Natuurlijk zet ik hem op camper kenteken, dat is een abc-tje.
Ik zou ook best een bus willen maar wel voor erbij en om nou zoveel belasting te betalen voor een ding waar je maar een paar keer mee rijdt vind ik teveel van het goede. Ik heb nu al drie kentekens in de belasting en verzekering dus ik geef al genoeg aan de witteboorden criminelen van de staat en de verzekering.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Als je dat laat doen met je bussie, dat overspuiten, dan ben je wel heel erg tevreden over je bus, Ad. Of ga je hem nu aan mij verkopen?adje schreef:Ik rij een Mercedes 210 5cilinder uit '99 en die doet het nog uitstekend.
Pas helemaal overgespoten en staat er nu weer als nieuw bij.
180000 km op de teller.
Ik rij nu een campertje van 94, een renault trafic, verlengd, heb er een schuifbare achterbank ingemaakt zodat ik dan wel kinderen, dan wel motoren kan verplaatsen.
En het ombouwen naar een camper is niet zo een probleem, ook al dien je je aan wat richtlijnen te houden. Te lezen op diverse sites...google ze.
http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=48
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Sprinters hebben een aantal kwaaltjes gehad in het verleden. De meeste zijn verholpen als de bus dealeronderhouden is:
-waterlekkage achterkant cilinderkop (koppakking)
-remklauwen rondom (modificatie:andere klauwen)
-ABS pompen gaven problemen (dure hobby)
Voor de rest super busjes. Vooral de 212 die rijdt verdomd sssnel...
Kijk ook eens naar de iveco daily vanaf 2001. rijdt goed en hebben een erg betrouwbare motor. Ze zijn goedkoop, makkelijk zelf te onderhouden, niet verkeerd als je een beetje handig bent.
Gr. Mark
-waterlekkage achterkant cilinderkop (koppakking)
-remklauwen rondom (modificatie:andere klauwen)
-ABS pompen gaven problemen (dure hobby)
Voor de rest super busjes. Vooral de 212 die rijdt verdomd sssnel...
Kijk ook eens naar de iveco daily vanaf 2001. rijdt goed en hebben een erg betrouwbare motor. Ze zijn goedkoop, makkelijk zelf te onderhouden, niet verkeerd als je een beetje handig bent.
Gr. Mark
Mark, bedankt voor de tip.
Enne ik heb op internet nog een tip gevonden.
Aan de hoeveelheid carterdruk kun je de zuigerblowby vaststellen. Draai de vuldop eraf, en leg hem los op de opening. Als hij er wordt afgeblazen, kun je de auto beter laten staan. Teveel carterdruk, teveel slijtage bij de zuiger/cilinder.
Kunnen andere dieselgangers dit onderschrijven? Ik heb het bij "de mijne" uitgeprobeerd, en het is kantje boord, en de mijne heeft zeker last van olie verbranden wat uit het carter komt. Dus teveel carterdruk.
Enne ik heb op internet nog een tip gevonden.
Aan de hoeveelheid carterdruk kun je de zuigerblowby vaststellen. Draai de vuldop eraf, en leg hem los op de opening. Als hij er wordt afgeblazen, kun je de auto beter laten staan. Teveel carterdruk, teveel slijtage bij de zuiger/cilinder.
Kunnen andere dieselgangers dit onderschrijven? Ik heb het bij "de mijne" uitgeprobeerd, en het is kantje boord, en de mijne heeft zeker last van olie verbranden wat uit het carter komt. Dus teveel carterdruk.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Kan ook komen door een verstopte carterventilatie, hoeft dus niet altijd ernstig te zijn. Een verstopte carterventilatie kan ook de oorzaak van jouw olieverbruik zijn Teveel carterdruk betekent dat de lucht ergens naartoe moet. Als je carterventilatie verstopt zit dan gaat de druk via andere wegen naar de inlaat toe en das dan meestal via zuigerveren tijdens de inlaatslag.
Maar inderdaad wel goed om die tip met de vuldop te onthouden.
Nog een tip is het koelsysteem te controleren op luchtbellen. Komt niet vaak voor maar als je koppakking tussen de cilinder en een koelkanaal lek is dan gaat je koelvloeistofreservoir bubbelen doordat de compressieslag lucht in je koelsysteem perst.
Gr Mark
Maar inderdaad wel goed om die tip met de vuldop te onthouden.
Nog een tip is het koelsysteem te controleren op luchtbellen. Komt niet vaak voor maar als je koppakking tussen de cilinder en een koelkanaal lek is dan gaat je koelvloeistofreservoir bubbelen doordat de compressieslag lucht in je koelsysteem perst.
Gr Mark
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
http://www.2dehands.nl/invalide-bus-kni ... 69581.html
Traffic met geel kenteken, dus bpm is betaald(camperombouw) en lage achter'instap'
Traffic met geel kenteken, dus bpm is betaald(camperombouw) en lage achter'instap'
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Freek schreef:http://www.2dehands.nl/invalide-bus-kni ... 69581.html
Traffic met geel kenteken, dus bpm is betaald(camperombouw) en lage achter'instap'
Ik wil niets afkraken maar:
Die bus heeft de huidige eigenaar net in oktober 2007 aangeschaft, waarom nu al verkopen? Hij heeft ook een motor te koop staan die sinds eind december 2007 op zijn naam staat. Lijkt me niet erg fris.
Gr Mark
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Waar haal je die info vandaan ? Ik kan het in de advertentie niet vinden.mark20v schreef: Ik wil niets afkraken maar:
Die bus heeft de huidige eigenaar net in oktober 2007 aangeschaft, waarom nu al verkopen? Hij heeft ook een motor te koop staan die sinds eind december 2007 op zijn naam staat. Lijkt me niet erg fris.
Gr Mark
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Kenteken van de bus is via de advertentie na te gaan, vul deze in op:
https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx
Kijk dan bij alle advertenties die deze verkoper heeft en dan zie je ook een motorkenteken. Vul deze ook in op rdw.nl en je bent er.
Best een handige site
Gr Mark
https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx
Kijk dan bij alle advertenties die deze verkoper heeft en dan zie je ook een motorkenteken. Vul deze ook in op rdw.nl en je bent er.
Best een handige site
Gr Mark
Misschien was zijn vrouw niet blij met al die aankopen ...
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Goed speurwerkmark20v schreef:Kenteken van de bus is via de advertentie na te gaan, vul deze in op:
https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx
Kijk dan bij alle advertenties die deze verkoper heeft en dan zie je ook een motorkenteken. Vul deze ook in op rdw.nl en je bent er.
Best een handige site
Gr Mark
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.