Nek Brace

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Wie rijdt er met een Nek Brace?

Ja
25
38%
Nee
16
24%
Nog niet
24
36%
Ga er nooit mee rijden
1
2%

Totaal aantal stemmen: 66
schildertje
Contacteer:

Sjokske schreef:
schildertje schreef::D een beperkte € 399,- , voor je nek geen geld, je moet het alleen ff hebben liggen :roll:
Daar heb je in Engeland bijna de duurdere (lichtgewicht) versie voor : http://www.dirtbikebitz.com/leatt-neck- ... -3141.html
In Nederland wel eens prijzen gezien van bijna € 800,= meen ik :shock:
Euhhh, volgens mij staan daar Engelse Ponden als valuta, daar moet je dus nog 30% bovenop tellen... dacht ik. :(
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
adje

1 pond = 1.33 euro.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
RvD

Wie rijdt er met elleboog beschermers ?[/quote]

Ik al jaren, (helaas eerst puntje van elleboog moeten verbrijzelen voordat ik ze ging dragen).
Rij tegenwoordig gewoon met skeeler elleboogbeschermers. Zakken tenminste met springen niet omlaag, iets waar ik met originele telkens wel last van had na een tijdje. Zijn ook nog heel wat goedkoper ook nog.
Dr_Bean
Contacteer:

Ik draag zo'n compleet harnas-vestje, met borst, rugprotector, elleboog/onderarm en schouder protectie. Dat dus icm Leatt Brace, die er onder gaat. (again... zie plaatjes)

Waar ik wle achtergekomen ben: Het kunstof van dat beschermingsvest is eigenlijk niet zo kei-hard. Een stuur oid prikt toch nog wel redelijk op 1 plek, zodat je nog steeds ribben kan kneuzen, hoewel de kracht natuurlijk wel enige mate verdeeld wordt.

Ik vroeg me dus een beetje af: Zijn er beschemers die hardere schalen hebben: Ik denk bijv aan carbonfibre schalen/platen ?
Rolando
Contacteer:

adje schreef:1 pond = 1.33 euro.
Klopt, en een pint kostte daar 3 pond!!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Sjokske

schildertje schreef:Euhhh, volgens mij staan daar Engelse Ponden als valuta, daar moet je dus nog 30% bovenop tellen... dacht ik. :(
Je kunt op die site ook gewoon Euro's laten weergeven :idea:
@ Rolando : de pinten zijn daar wel wat groter dan die ieniemienie-glazen bij ons (1 pint = 0.568261 liter volgens de regels).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
barry!
Contacteer:

Dr_Bean schreef:Ik draag zo'n compleet harnas-vestje, met borst, rugprotector, elleboog/onderarm en schouder protectie. Dat dus icm Leatt Brace, die er onder gaat. (again... zie plaatjes)

Waar ik wle achtergekomen ben: Het kunstof van dat beschermingsvest is eigenlijk niet zo kei-hard. Een stuur oid prikt toch nog wel redelijk op 1 plek, zodat je nog steeds ribben kan kneuzen, hoewel de kracht natuurlijk wel enige mate verdeeld wordt.

Ik vroeg me dus een beetje af: Zijn er beschemers die hardere schalen hebben: Ik denk bijv aan carbonfibre schalen/platen ?
zo'n vest vind ik ook best interessant. Maar ik hoor dat ze vrij hard slijten en na een jaar al vaak slijtage plekke (scheuren e.d) beginnen te vertonen?.
En dat het het bij je borstkast niet echt hard plastic is lijkt mij ook een nadeel aan dit vest?
verstand op nul en nadenken
Hoelio
Contacteer:

Dr_Bean schreef:Ik denk bijv aan carbonfibre schalen/platen ?
Het gevaar van dit materiaal is dat het splintert en dus in potentie ook levensgevaarlijk is. Hard is goed, maar het moet ook taai zijn. En dat gaat weer ten koste van de hardheid... :|
Je moet niet doen, je moet niet laten!
schildertje
Contacteer:

Sjokske schreef:
schildertje schreef:Euhhh, volgens mij staan daar Engelse Ponden als valuta, daar moet je dus nog 30% bovenop tellen... dacht ik. :(
Je kunt op die site ook gewoon Euro's laten weergeven :idea:
@ Rolando : de pinten zijn daar wel wat groter dan die ieniemienie-glazen bij ons (1 pint = 0.568261 liter volgens de regels).
:D Was me ook opgevallen, en in yens, maar dat is op dit moment nog niet interessant :lol:
Blijft het feit dat de carbon uitvoering daar goeiekoper is dan hier, hadde gij goed gezien Sjokske :!:
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
Sjokske

Ik zie het nut van zo'n brace ook wel, maar het feit blijft dat als je zo'n ding draagt er een beetje uitziet als een hond die niet aan zijn eigen ballen mag likken :lol: .
Surfroy01

Goed excuus om een ander aan je ballen te laten likken (maar dan geen hond).

Heb 2 jaar geleden mijn rug gebroken, met een stom ongelukje op de ATB (even brood halen tijdens vakantie - voorvork afgebroken) sindsdien kijk ik iets anders tegen dit soort zaken aan.

Heb er net 1 in de US besteld, Eur 258 omgerekend, heb een postbus adres in NY, wordt het daar vandaan naar hier verscheept voor een paar tientjes, belastingen doen ze hier niet aan!
You're free to do as we tell you!
Hoelio
Contacteer:

Surfroy01 schreef: belastingen doen ze hier niet aan!
Heaven on Earth... 8)
Je moet niet doen, je moet niet laten!
Surfroy01

Belastingtechnisch wel, maar na bijna 3 jaar kom ik ook weer graag terug naar het kneuterige NL, dat blijkt toch meer een paradijs!
You're free to do as we tell you!
Rolando
Contacteer:

Sjokske schreef:Ik zie het nut van zo'n brace ook wel, maar het feit blijft dat als je zo'n ding draagt er een beetje uitziet als een hond die niet aan zijn eigen ballen mag likken :lol: .
Is wel een rare vergelijking :roll:
Houten Klaas

:lol:
adje

Rolando schreef:
Is wel een rare vergelijking :roll:
Wat is raar he' als je sjokske heet :lol:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Jacdesert
Contacteer:

Ondertussen ook de Leat brace binnen gekregen , besteld in USA inclusief verzendkosten Euro 314,-- en geen invoerrechten hoeven te betalen ,
TIP als je de brace in The States besteld vraag dan of ze op de doos willen zetten GIFT en Vallue $ 70 dan heb je meestal mazzel en hoef je geen invoerrechten te betalen.
Woestijn is fijn !!!
ives

Ik vind het eigenlijk wel een terechte vergelijking. En deze jongens kunnen hun jasje ook niet tot aan de kraag toekrijgen.

Afbeelding
Sjokske

Jacdrz400 schreef:Ondertussen ook de Leat brace binnen gekregen , besteld in USA inclusief verzendkosten Euro 314,-- en geen invoerrechten hoeven te betalen ,
TIP als je de brace in The States besteld vraag dan of ze op de doos willen zetten GIFT en Vallue $ 70 dan heb je meestal mazzel en hoef je geen invoerrechten te betalen.
Ga je met die brace nordic-walken of zo (of rij je nog wel eens :twisted: ).
Dr_Bean
Contacteer:

Wel grappig om te zien dat er inmiddels wel alle kleuren stcikers te verkrijgen zijn om die brace me op te leuken:

Kost 30 UK pond per setje... maar das blijkbaar geen belemmering om een paar stickertjes te kopen.

De prijs van 10 stickersetjes is blijkbaar wel te duur om je nek te beschermen?
Rolando
Contacteer:

Dr_Bean schreef:Wel grappig om te zien dat er inmiddels wel alle kleuren stcikers te verkrijgen zijn om die brace me op te leuken:

Kost 30 UK pond per setje... maar das blijkbaar geen belemmering om een paar stickertjes te kopen.

De prijs van 10 stickersetjes is blijkbaar wel te duur om je nek te beschermen?
WLM heeft ze ook. (ik ben dealer van WLM) :wink:
Jacdesert
Contacteer:

Sjokske schreef:
Jacdrz400 schreef:Ondertussen ook de Leat brace binnen gekregen , besteld in USA inclusief verzendkosten Euro 314,-- en geen invoerrechten hoeven te betalen ,
Ga je met die brace nordic-walken of zo (of rij je nog wel eens :twisted: ).
Sjokske , nogal wat ja , bijna elke maandag 150 / 200 km , dan nog wat ritten , b.v. 2 febr Enduro de Condroz , 5 febr Peellandrit , 23 + 24 febr OER enduro weekend , 24 april tot 5 mei Marokko Raid en ga zo maar door , helaas zaterdag zit er voor mij nauwelijks meer in , dat is toch de drukste dag in mij winkeltje en daar zal ik toch van moeten leven.
Groeten , Jac
Woestijn is fijn !!!
Sjokske

Tis sunt
singlerider1

Iemand ervaring met de beschermer van Frosystems?
Zien er ook wel mooi uit ,alleen iets vriendelijker geprijst dan de Leatt.
Gezien de rijdersnamen die erbij staan lijkt het mij ook een systeem wat de veiligheid verhoogt ,alleen misschien iets minder commercieel in de markt gezet dan Leatt wat door KTM gepusht wordt?

https://www.frosystems.com/store/index. ... ductId=141

http://www.leatt-brace.com/index.asp
Dr_Bean
Contacteer:

Geen ervaring mee...

Maar als ik het zo zie: Heeft bijna geen stelmogelijkheden. De Leattbrace is echt super verstelbaar, en kan je dus ook echt zo afstellen dat je er geen last van hebt. Dat lijkt hier te missen.

Verder is het prijsverschil niet schokkend.
Plaats reactie