Wie rijdt er met een Nek Brace?
Ik heb een Jopa nekbrace op proef

Wel even wennen in het begin, maar werkt wel. (ervaringsdeskundige!!)
Toch een mooier prijsje dan een Leat Brace.
http://www.jamopa.nl/shop/product_info. ... cts_id=209
Moderator: ghulst
Hij is (nog) vrij dik en stevig. Omhoog kijken is moeilijk.adje schreef:Nog niet maar denk wel dat het er van gaat komen.
Ik heb wel zo'n nek brace van schuimrubber ( EVS nekbrace ) net zoals op de website staat van Roland maar volgens mij helpt dat niet veel als je op je kop terecht komt.
aan de voorkant draagt de brace net boven de beschermende delen en op de rug kan je waarschijnlijk de brace tussen het stof en het beschermende deel steken . ken er enkele die zo rijdenives schreef:Ik heb er vorige week eentje besteld.
In afwachting van levering vraag ik mij toch af hoe ik hier mijn endurojas ga over aan doen? Vermits mijn harnas zoiets ismoet ik eerst de brace aandoen en dan het harnas (als ik het goed begrijp moet de brace direct aansluiten op het lichaam, dus daar mag geen backprotector tss zitten). Maar aldus denk ik niet dat ik mijn jas nog dicht krijg...
Hoe doe jij dat Mech?
Het is de bedoeling dat de brace rechtstreeks op je romp zit,zonder speling.Sjokske schreef:Kan zo'n Leatt-brace niet gewoon over een jas (zodat je kraag van je jas gewoon dicht kan) ?
Het kan wel. Mike Brown heeft hem ook over zijn kleding aan in de GP'sSjokske schreef:Kan zo'n Leatt-brace niet gewoon over een jas (zodat je kraag van je jas gewoon dicht kan) ?
Ik rijd met zo'n compleet harnas (bionic protection jacket) van alpinestars met daarin rug,borst schouder en elleboog bescherming.Houten Klaas schreef:[
Wie rijdt er met elleboog beschermers ?
Ik rij (reedHouten Klaas schreef:[ *knip*
Wat kost zo'n Brace ongeveer?Dr_Bean schreef:ik heb inmiddels een KTM Leatt brace. Draag hem onder mijn harnas.
Jasje en harnas zelf effe iets aangepast. plaatjes etc zie:
http://www.allroadmaniacs.nl/index.php?topic=2240.210
Ik vind dat ie nu goed zit
als ik er mee rij voel ik hem helemaal NIET meer
ik heb hem 'helaas'al getest bij een forward-flip, en werkt absoluut perfect.
tis alleen meer gedoe met aankleden, maar ok, dat heb ik er wel voor over!
Ik wil mijn jas gewoon ouderwets tot bovenaan de kraag toedoen want dan heb ik het lekker warm. Draag ik de brace onder de jas gaat dit niet. Maar mss kun je ook wel je harnas aanpassen? Als ik de bovenste wervelprotectoren verwijder dan past de achterkant rechtstreeks op mijn rug. Dan zit er enkel mijn shirt en de dunne achterkant van mijn jas tussen. Dus probleem opgelost, niet?Houten Klaas schreef:Het is de bedoeling dat de brace rechtstreeks op je romp zit,zonder speling.Sjokske schreef:Kan zo'n Leatt-brace niet gewoon over een jas (zodat je kraag van je jas gewoon dicht kan) ?
Je moet 4 gelijktijdige drukpunten op je lichaam hebben. Rug,borst en 2 maal schouder.
Idd zit je brace dan correct, ik kreeg mijn jas in iedegeval niet meer dicht.ives schreef:Ik wil mijn jas gewoon ouderwets tot bovenaan de kraag toedoen want dan heb ik het lekker warm. Draag ik de brace onder de jas gaat dit niet. Maar mss kun je ook wel je harnas aanpassen? Als ik de bovenste wervelprotectoren verwijder dan past de achterkant rechtstreeks op mijn rug. Dus probleem opgelost, niet?Houten Klaas schreef:Het is de bedoeling dat de brace rechtstreeks op je romp zit,zonder speling.Sjokske schreef:Kan zo'n Leatt-brace niet gewoon over een jas (zodat je kraag van je jas gewoon dicht kan) ?
Je moet 4 gelijktijdige drukpunten op je lichaam hebben. Rug,borst en 2 maal schouder.
Daar heb je in Engeland bijna de duurdere (lichtgewicht) versie voor : http://www.dirtbikebitz.com/leatt-neck- ... -3141.htmlschildertje schreef:een beperkte € 399,- , voor je nek geen geld, je moet het alleen ff hebben liggen