uitlaat uitdeuken

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
jaap.ackermans

hey

ik ben zaterdag een keer goed gevallen, en nou zit er een flinke deuk in mijn uitlaat van men honda CR250. Hoe krijg ik deze eruit?

ik heb al verschillende dingen gehoord:

1. gat boren en met een massief pijpje van ong 5 mm de want terug tikken

2. verwarmen en druk erop zetten; 3 bar hadden ze het over (???)

3. naar de motorzaak brengen (maar dat kost best veel geld denk ik, hoeveel precies weet ik niet?)

4. water erin en laten bevriezen ( :? ) :S

ik hoor graag wat het beste is.

groetjes jaap
Max_Kool

optie 5. Oog vastlassen en met een slagtrekker de deuk eruit halen.
jaap.ackermans

ja,

dus in de deuk een oog lassen, en dan eruit trekken met iets wat hard trekt. dan oog er voorzichtig afslijpen en klaar is kees denk ik dus...
brommer

is dat heel erg een deuk in je uitlaat?
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Houten Klaas

Onlangs had ik mijn titanium bocht zo plat als een dubbeltje, het was over en uit. Het is wel geprobeerd,maar zonder resultaat.

Bij een uitlaat ligt het wat eenvoudiger schat ik,er zijn bedrijven die dit voor je doen.
JoeBaR

Houten Klaas schreef:Onlangs had ik mijn titanium bocht zo plat als een dubbeltje, het was over en uit. Het is wel geprobeerd,maar zonder resultaat.

Bij een uitlaat ligt het wat eenvoudiger schat ik,er zijn bedrijven die dit voor je doen.
van een acrapovic 4 takt pijp?

deze kun je ook onder druk zetten met de compressor en (flink) heet stoken op de deuk , titanium heeft een vele malen hoger smeltpunt dan staal.
Laatst gewijzigd door JoeBaR op wo jun 06, 2007 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
4 strokes only !!
Wortel
Contacteer:

Water erin, afsluiten net genoeg dat het water er niet uitloopt en een nachtje in de vriezer, je gelooft het niet maar het werkt als een trein!
Klx300R

druk op de uitlaat zetten en met salomo de deuk opwarmen mag lekker kersenrood worden,komt er mooi uit.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
jaap.ackermans

hey

ja het is een flinke deuk, en het is een 2 takt motor, dus het maakt zeker wat uit. nu er een flinke deuk in zit, duwen de uitlaatgassen de uitlaat van de uitlaatpoort af bij vol gas, en dit veroorzaakt een ander geluid dan normaal
gassen

Als deze echt zo groot is dan wordt het open zagen , uitdeuken en weer aan elkaar lassen.
Broer van me heeft een keer zijn Montesa pijp PLAT tegen een boom gereden. Zagen en lassen was de enigste optie.

Op druk rood heetstoken en was mijn eerste optie, dat vriezen is nieuw voor mij.

Heb wel een vriezer, maar met lades!
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Houten Klaas

JoeBaR schreef:
Houten Klaas schreef:Onlangs had ik mijn titanium bocht zo plat als een dubbeltje, het was over en uit. Het is wel geprobeerd,maar zonder resultaat.

van een acrapovic 4 takt pijp?

deze kun je ook onder druik zetten met de compressor en (flink) heet stoken op de deuk , titanium heeft een vele malen hoger smeltpunt dan staal.
Ja een akra,niet alleen een deuk maar echt helemaal plat over 6 cm, er is waarschijnlijk een gat in gevallen bij het warmstoken.
stimpie

wij zetten ze op 5 bar en dan gewon heet maken , je ziet de deuken er zo uit komen
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Houten Klaas

Ook titianium bochten ?
Sjokske

stimpie schreef:wij zetten ze op 5 bar
Jij durft ...................... (ik ga er van uit dat je vult met lucht of een inert gas, oftewel lekker samenpersbaar).
Zeker nog nooit een klapper meegmaakt ?
Als er op het werk (raffinaderijen e.d.) luchtleidingsystemen op druk i.v.m. lekkages getest moeten op een veel lagere druk jij vermeld moet dat 's nachts gebeuren en mag niemand in de buurt komen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
iron gonzo

Wortel schreef:Water erin, afsluiten net genoeg dat het water er niet uitloopt en een nachtje in de vriezer, je gelooft het niet maar het werkt als een trein!
water zet uit bij bevriezing, vandaar dat het truukje helpt
bij stevige deuken heb ik wel mijn twijfels.

dan is het beter op druk zetten en verwarmen
droom van oude GS 2klepper
mx jake

een maat van me heeft pas een uitlaat uitgedeukt door hem te vullen met
natte split-ewrten (ja die waar ze soep van maken)
even een nacht laten staan en ze beginnen uit te zetten, volgende morgen was de deuk er uit
never drive faster then your angel can fly
pieterpost666

Had ook een paar deuken in de uitlaat en las dit topic. Het was toch al een oude uitlaat dus ik dacht probeer hem eens in te vriezen. Nu is de uitlaat mooi doormidden gescheurd. Oftewel invriezen is niet aan te raden :lol: ;.
Freestyler

stimpie schreef:wij zetten ze op 5 bar en dan gewon heet maken , je ziet de deuken er zo uit komen
Hey Stimpie,

Ik heb een paar blutsen in mijn uitlaat van mijn RM 250.
Nu heb ik een tool voor de uitlaat op druk te zetten maar heb ik geen sjallamo om heet te stoken. Stuur me als ge wilt eens een mailtje naar carlo.briers@telenet.be dan kunnen we misschien iets regelen.
zappa.suzuki

mx jake schreef:een maat van me heeft pas een uitlaat uitgedeukt door hem te vullen met
natte split-ewrten (ja die waar ze soep van maken)
even een nacht laten staan en ze beginnen uit te zetten, volgende morgen was de deuk er uit
zout werk ook, vullen en beetje bij beetje water toevoegen.. niet te veel anders barst ie :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
nvsmx

oog vastlassen en zo'n slagtrekker erop zetten. :wink:
Plaats reactie