GESTOLEN YAMAHA

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

schildertje
Contacteer:

Sanne schreef:Het zal inderdaad niet echt makkelijk zijn om de politie hieraan mee te laten werken, heb wel al iemand van een ander forum benaderd die agente is, ze heeft nog niet gereageerd. ook een kennis van mij is politie agent geweest, eens horen wat hij hierover te zeggen heeft. Nee het is ook niet makkelijk voor de politie, ze hebben het al zo druk met de fietsers die wel of niet met licht rijden en of het licht dan wel of niet vast zit aan de fiets :lol:
Heel stiekem denk ik aan zo een televisie programma als opgelicht, met de camera erachter aan. :)
:evil: Ik denk persoonlijk :2gunfire: en begraven in een bos.
Alleen niet waar een mooi paadje loopt anders kom je ze volgend jaar weer tegen :lol:
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
Sanne
Contacteer:

schildertje schreef:
Sanne schreef:Het zal inderdaad niet echt makkelijk zijn om de politie hieraan mee te laten werken, heb wel al iemand van een ander forum benaderd die agente is, ze heeft nog niet gereageerd. ook een kennis van mij is politie agent geweest, eens horen wat hij hierover te zeggen heeft. Nee het is ook niet makkelijk voor de politie, ze hebben het al zo druk met de fietsers die wel of niet met licht rijden en of het licht dan wel of niet vast zit aan de fiets :lol:
Heel stiekem denk ik aan zo een televisie programma als opgelicht, met de camera erachter aan. :)
Alleen niet waar een mooi paadje loopt anders kom je ze volgend jaar weer tegen :lol:
oehw wat een agressie :?
zappa.suzuki

Sanne schreef:
schildertje schreef:
deze veronderstelde agressie van motorrijders zorgt er voor dat we de helm aan de motor kunnen laten hangen terwijl we op het terras zitten..
weet zeker dat als er een aantal keren in de krant heeft gestaan dat een motordief helemaal kort is geslagen het aantal diefstallen terug loopt..
somige mensen verstaan helaas maar 1 taal goed..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Sjokske

wr450f'05 schreef:De enige oplossing is gewoon als je gaat meedoen bij een OTR laat je motor nooit onbeheerd achter of met gigantische sloten ergens aan vast maken.
Ik zet voor of na een rit de motor naast of achter de aanhanger vast met een degelijk slot. Om het zootje dan mee te nemen wordt een stuk moeilijker (stuitert nogal met twee losse maar wel gekoppelde onderdelen) dan wanneer de motor óp de aanhanger staat, dan is het slechts een kwestie van aanhanger afkoppelen en allebei meenemen :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
YZF250

zappa.suzuki schreef:
Sanne schreef:
schildertje schreef: :evil: Ik denk persoonlijk :2gunfire: en begraven in een bos.
deze veronderstelde agressie van motorrijders zorgt er voor dat we de helm aan de motor kunnen laten hangen terwijl we op het terras zitten..
weet zeker dat als er een aantal keren in de krant heeft gestaan dat een motordief helemaal kort is geslagen het aantal diefstallen terug loopt..
somige mensen verstaan helaas maar 1 taal goed..
Ik zeg niet dat het altijd buitenlanders zijn, maar toch vaak. Omdat ze die dan kunnen meenemen naar hun land en daar verpatsen. Diefstal op internationale schaal is immers weinig aan te doen.
Ze verstaan dan wel geen nederlands, maar een pak slaag dan zullen ze meteen begrijpen waar het over gaat. Klinkt hard, maar zo'n jonges houd je niet tegen met celstraf. Voor hen is het het gokken waard.
Gast

Had in 2003 een yamaha wr 426 te koop . De nederlander die kwam kijken had geen auto bij en kon op mijn vraag evenmin een paspoort voorleggen. De testrit mocht hij uitvoeren ZONDER helm ( had demijne al op zijn kop maar heb hem terug afgenomen?.Tevens stond ik klaar met mijn tweede motor om hem achterna rijden. Hij kocht hem niet maar smorgens was mijn carport opengebroken en mijn omheining vernielt.Gelukkig had ik de motoren in een barakje achter het kippenhok staan en/of heb ik onbewust de inbrekers weggejaagd (laat vertrokken en vroeg thuis. Dit is de boodschap : vertrouw niemand, stel vervelende eisen bij een testrit( paspoort opeisen is beter dan een auto achterlaten , kan immers gestolen zijn).
Nog even dit: Ik heb de dader nog voorbij mijn deur zien wandelen een tijdje later; kon hem niet achterna wegens baby op de arm maar hij heeft mij duidelijk gezien. Gevolg : allarm geinstallateerd in blokhut , babyfoon met video waakt op moto en geladen geweer naast mijn dakvenster. Ik ben door het oog vd naald gekropen en julie jongens wens ik: Good luck...
folie

dominique.H schreef:Had in 2003 een yamaha wr 426 te koop . De nederlander die kwam kijken had geen auto bij en kon op mijn vraag evenmin een paspoort voorleggen. De testrit mocht hij uitvoeren ZONDER helm ( had demijne al op zijn kop maar heb hem terug afgenomen?.Tevens stond ik klaar met mijn tweede motor om hem achterna rijden. Hij kocht hem niet maar smorgens was mijn carport opengebroken en mijn omheining vernielt.Gelukkig had ik de motoren in een barakje achter het kippenhok staan en/of heb ik onbewust de inbrekers weggejaagd (laat vertrokken en vroeg thuis. Dit is de boodschap : vertrouw niemand, stel vervelende eisen bij een testrit( paspoort opeisen is beter dan een auto achterlaten , kan immers gestolen zijn).
Nog even dit: Ik heb de dader nog voorbij mijn deur zien wandelen een tijdje later; kon hem niet achterna wegens baby op de arm maar hij heeft mij duidelijk gezien. Gevolg : allarm geinstallateerd in blokhut , babyfoon met video waakt op moto en geladen geweer naast mijn dakvenster. Ik ben door het oog vd naald gekropen en julie jongens wens ik: Good luck...
Pas je wel op met een geladen geweer en een baby in huis ? :wink:
zappa.suzuki

hmm, over geweren doen ze hier in nederland een beetje moeilijk :?
over boksbeugels ook.. maar gelukig mogen motor handschoenen met knokkel bescherming weer wel :wink:

moeten je hem na het goede gesprek wel een paar deuren verder op neer leggen want anders ga je zelf de bak in en mag je de beste dief een schade vergoeding betalen :shock:
Klx300R

al iets gehoord van de motor zelf? eventueel kan je bij de maker van de gps eens luisteren of ze willen opzoeken waar die het laatste is gesignaleerd of waar hij het laatste connectie heeft gehad met satelieten, kan je enkele euro's kosten maar ze doen dat. ook voor gsm's geld dat als je kan voorleggen dat het de jouwe is of was natuurlijk.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
mmrizio

GPS ontvangers ontvangen alleen maar. Pas in combinatie met een zender kun je personen of goederen traceren.

Een GSM is wel te traceren.
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Klx300R

dacht dat een gps ook gewoon te traceren is omdat die ook gerigistreerd word in de satelieten die hij ontvangt, dus je kan die laten opvragen.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Gast

Dat van dat geweer is het enige wat overdreven ( zeg maar gelogen) is in mijn verhaal .
Misschien nog nuttig : de dader was een magere jongen met een Nederlands Limburgs accent , heeft halflang golvend onverzorgd bruin haar, +- 1.75 m groot en is onhandig met off road motoren .Hij claimt dat hij van Heerlen is en verplaatst zich met een kleine witte wagen met Nederlandse nummerplaat. Hij noemt zich Carlo.
Als je hem tegen komt wil je hem even zijn adamsappel door zijn hersens rammen aub... :twisted:
zappa.suzuki

mogen we hem ook als springschans gebruiken met grove noppen op een 194kg wegende motor?
LIA
Contacteer:

Kijk ook ff op mobile.de, soms worden daar motoren aangeboden, ver onder de prijs, alleen met mobiel telefoonnummer.
Plaats reactie