Hallo Motormuizen,
Ik zit met een probleem en hoop dat jullie misschien een oplossing kunnen vinden.
Als ik mijn kawasaki start is er niets aan de hand, ik kan hem gewoon stationair laten lopen maar zodra ik gas geef verzuipt hij en valt hij dood. Er is dan ook geen beweging meer in te krijgen, de bougie eruit halen schoonmaken en erop nieuwe indoen, dan doet hij het weer meteen maar als je dan weer gas geeft weer finito!
De carburateur is al meerdere malen schoongemaakt en de zuiger is nog vrijwel niet gebruikt. Hoe lang ik hem ook warm laat draaien enzo, toch valt hij uit!
Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voordat ik klauwen met geld uit moet gaan geven bij de dealer.
Groeten Raymon!
Uitvallende Kawasaki kx125
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:07
- Locatie: Sint Oedenrode
hey
ga maar eens naar je membraamkleppen kijken, of die nog goed zijn. anders misschien valse lucht.
succes
ga maar eens naar je membraamkleppen kijken, of die nog goed zijn. anders misschien valse lucht.
succes
Lijkt of hij direct verzuipt, mischien versleten gasnaald?
Als je het gas in één keer opentrekt als de motor goed op temperatuur is, doet hij het dan ook? Zo niet zou ik eens kijken naar versleten gasnaald.
Kijk ook eens of je sproeiers de goede maat zijn (check wphb).
Luchtfilter o.k.? Luchtmengsel schroef o.k.? Nieuwe bougie al geprobeerd?
Als je onsteking te zwak is dan kan hij wellicht niet goed onsteking met meer benzine, bobine/cdi/ontstekingspoel doormeten (check wphb). Alle contacten (inc aarde) nalopen op corrosie.
Ik durf alleen niet te zeggen of een motor met een zwakke onsteking wél normaal stationair kan lopen.
Succes
Als je het gas in één keer opentrekt als de motor goed op temperatuur is, doet hij het dan ook? Zo niet zou ik eens kijken naar versleten gasnaald.
Kijk ook eens of je sproeiers de goede maat zijn (check wphb).
Luchtfilter o.k.? Luchtmengsel schroef o.k.? Nieuwe bougie al geprobeerd?
Als je onsteking te zwak is dan kan hij wellicht niet goed onsteking met meer benzine, bobine/cdi/ontstekingspoel doormeten (check wphb). Alle contacten (inc aarde) nalopen op corrosie.
Ik durf alleen niet te zeggen of een motor met een zwakke onsteking wél normaal stationair kan lopen.
Succes
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
De bougie is 1 middag oud maar er komt een nogal witachtige vonk vanaf, het i geen mooie blauwe vonk. ZOu dat iets kunnen zijn?
De sproeiers en afstelling moet wel goed zijn want het is echt ineens gebeurd.
Ik had een tijdje (veel te) rustig gereden voor een 2-takt.. toen draaide ik ineens het gas vol open en toen mocht ik zelf het werk gaan doen, mn motor kapte er namelijk gelijk mee en was met geen mogelijkheid aan te krijgen. Ik een nieuwe bougie erin gedraaid (wel een iets andere) en na een uur ofzo weer hetzelfde probleem.
Hoe kan ik checken of mn gasnaald versleten is want ook met een warme motor kan ik niet vol gas geven!
Al bedankt voor de reacties
ltr
De sproeiers en afstelling moet wel goed zijn want het is echt ineens gebeurd.
Ik had een tijdje (veel te) rustig gereden voor een 2-takt.. toen draaide ik ineens het gas vol open en toen mocht ik zelf het werk gaan doen, mn motor kapte er namelijk gelijk mee en was met geen mogelijkheid aan te krijgen. Ik een nieuwe bougie erin gedraaid (wel een iets andere) en na een uur ofzo weer hetzelfde probleem.
Hoe kan ik checken of mn gasnaald versleten is want ook met een warme motor kan ik niet vol gas geven!
Al bedankt voor de reacties
ltr
Ook niet volgas gereden nee, maar kan de bougie echt stuk gaan van niet volgas rijden? Ik was hem toen niet aan het belasten in lage toeren.
Ik reed op een achtergelegen weiland met allemaal huizen er omheen i.p.v. het circuit dus hard kunnen rijden heb ik niet.
Ltr
Kan het dat er door het afspuiten iets bij de bobine is gaan roesten ofzo?
Of is die kans heel klein?
Ik reed op een achtergelegen weiland met allemaal huizen er omheen i.p.v. het circuit dus hard kunnen rijden heb ik niet.
Ltr
Kan het dat er door het afspuiten iets bij de bobine is gaan roesten ofzo?
Of is die kans heel klein?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
het kan, zou er zeker naar kijken, maar schijnt ook voor te komen dat er spoelen zijn waar een breuk in zit die pas op speelt als de spoel warm word..
dan zoek je je dus het lazerus
dan zoek je je dus het lazerus
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Mmm lijkt me niet zo heel voor de hand liggend probleem een breuk in de spoel of komt dit heel vaak voor? Mn motor is uit 1997 ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.
Maar je bedoeld dus dat je je het lazerus zoekt naar het zoeken van die breuk?
Bij de dealer is dat allemaal wel door te meten neem ik aan?!
Maar je bedoeld dus dat je je het lazerus zoekt naar het zoeken van die breuk?
Bij de dealer is dat allemaal wel door te meten neem ik aan?!
Het lijkt erop dat ie veel te rijk staat waardoor je je bougie kapot maakt. Is deze fout plotseling opgetreden of is ie geleidelijk aan slechter geworden?
Ik gok op een carburatie of membraan probleempje.
Een breuk in de spoel als ie warm wordt is ook heel goed mogelijk maar dan moet het voor korte tijd wel mogelijk zijn om vol gas te geven. Zit de onsteek sensor van de ontsteking nog op de juiste plek?
Ik gok op een carburatie of membraan probleempje.
Een breuk in de spoel als ie warm wordt is ook heel goed mogelijk maar dan moet het voor korte tijd wel mogelijk zijn om vol gas te geven. Zit de onsteek sensor van de ontsteking nog op de juiste plek?
Hallo,
Ik heb nog een keer het membraam eraf gehaald en een andere bougie geleend. Wat bleek: de bougie vonkt stukken beter, en als je het membraam tegen het licht in houd zie je gleufjes langs de zijkant, mag dit echt niet, of maken zulke gleufjes niet veel uit?
Ik heb nog een keer het membraam eraf gehaald en een andere bougie geleend. Wat bleek: de bougie vonkt stukken beter, en als je het membraam tegen het licht in houd zie je gleufjes langs de zijkant, mag dit echt niet, of maken zulke gleufjes niet veel uit?
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:07
- Locatie: Sint Oedenrode
jawel dat mag.
dat is gewoon het licht wat er door valt. als je met je vinger de klep dichtduwd dan mag je geen gleuf zien.
dat is gewoon het licht wat er door valt. als je met je vinger de klep dichtduwd dan mag je geen gleuf zien.
Hallo,
Het probleem is opgelost.
Ik zocht het probleem veel te ver, het bleek gewoon weer de bougie te zijn. Op aanraden van de dealer heb ik er nu een simpele goedkope bougie ingedaan i.p.v. een kwetsbare dure.
Bedankt voor de reacties
Gr Raymon
Het probleem is opgelost.
Ik zocht het probleem veel te ver, het bleek gewoon weer de bougie te zijn. Op aanraden van de dealer heb ik er nu een simpele goedkope bougie ingedaan i.p.v. een kwetsbare dure.
Bedankt voor de reacties
Gr Raymon
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
lulige zoektocht maar goedkope oplosing
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ja inderdaad, voor 5 euro is hij weer gemaakt.
Maar nu de volgende 'probleempjes'.
-Er komt olie uit mn uitlaat, bij de demper zie je zo'n zwart oliespoor weglopen.
-En als ik hem start lijkt hij in het begin uit te vallen maar na 30 sec kun je gewoon volgas geven.
-Na het rijden komt er benzine uit een van de slangetjes van mn carburateur, de overloop ofzo.
Hebben deze drie dingen iets met elkaar te maken? Vanmiddag ga ik hem wel weer even goed afstellen, kijken wat dat oplevert.
Groeten,
Maar nu de volgende 'probleempjes'.
-Er komt olie uit mn uitlaat, bij de demper zie je zo'n zwart oliespoor weglopen.
-En als ik hem start lijkt hij in het begin uit te vallen maar na 30 sec kun je gewoon volgas geven.
-Na het rijden komt er benzine uit een van de slangetjes van mn carburateur, de overloop ofzo.
Hebben deze drie dingen iets met elkaar te maken? Vanmiddag ga ik hem wel weer even goed afstellen, kijken wat dat oplevert.
Groeten,
tis tweetakt toch?
Daarbij hoort olie bij de cylinder gegooid te worden waarna het via de uitlaat eruit wordt gegooid. Als je oliepomp heel rijk staat wordt de hoeveelheid olie die erin wordt gegooid te groot. Het zou heel goed kunnen dat je bougie's steeds sneuvelen doordat hij teveel olie krijgt. Mijn yamaha dt doet ruim 1 liter olie op 50liter benzine. Voor 'snelle 2 takten' kan dit 1 op 30 worden maar meer ook niet.
In het begin is je motor koud en zal hij zeker niet lekker rijden. Als hij na 30 seconden pas normaal loopt is dat niet héél gek maar het kan best komen dat dit iets te maken heeft met de andere problemen.
Als je overloop van je caberateur overloopt kan dit een aantal oorzaken hebben:
- Je hebt net gecrossed en alles is heen en weer geschud waardoor de flotter bak iets te vol is komen te zitten waardoor het 'teveel' eruit wordt gegooid.
- Je vlotternaald(/rubber) is versleten en kan niet voorkomen dat er benzine passeerd zodra de vlotterbak vol zit.
Succes!
Daarbij hoort olie bij de cylinder gegooid te worden waarna het via de uitlaat eruit wordt gegooid. Als je oliepomp heel rijk staat wordt de hoeveelheid olie die erin wordt gegooid te groot. Het zou heel goed kunnen dat je bougie's steeds sneuvelen doordat hij teveel olie krijgt. Mijn yamaha dt doet ruim 1 liter olie op 50liter benzine. Voor 'snelle 2 takten' kan dit 1 op 30 worden maar meer ook niet.
In het begin is je motor koud en zal hij zeker niet lekker rijden. Als hij na 30 seconden pas normaal loopt is dat niet héél gek maar het kan best komen dat dit iets te maken heeft met de andere problemen.
Als je overloop van je caberateur overloopt kan dit een aantal oorzaken hebben:
- Je hebt net gecrossed en alles is heen en weer geschud waardoor de flotter bak iets te vol is komen te zitten waardoor het 'teveel' eruit wordt gegooid.
- Je vlotternaald(/rubber) is versleten en kan niet voorkomen dat er benzine passeerd zodra de vlotterbak vol zit.
Succes!
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Ik heb geen oliepomp volgensmij, er gaat gewoon mengsmering in 1:40 ongeveer. Ik ga het oliepijl nog even na of er geen kering lek ik. Ook een beetje met de luchtschroefspelen, kijken of dat wat uithaalt.
De slangetjes zitten nog niet goed op zijn plek( hangen nu bij mn voetsteuntje) en ik had hem op de zijstandaard gezet, misschien is dat iets.
Bedankt weer in ieder geval en ik laat zo snel mogelijk weer iets weten.
Gr
De slangetjes zitten nog niet goed op zijn plek( hangen nu bij mn voetsteuntje) en ik had hem op de zijstandaard gezet, misschien is dat iets.
Bedankt weer in ieder geval en ik laat zo snel mogelijk weer iets weten.
Gr
Het lijkt er toch op dat ie te rijk loopt, wellicht is er iets met je vlotterhoogte afstelling of vlotter zelf aan de hand. Het is niet normaal dat er benzine uitloopt als je net gereden hebt.
Dat zal ook de olie verklaren uit je uitlaat, het ding wordt gewoon niet warm genoeg waardoor de olie niet verbrand wordt. Met een armer mengsel wordt ie warmer en vreet ie ook niet elke keer bougies op.
Hikt of smoort ie misschien als je vol gas geeft? Blijft hij veel roken als ie warm is?
Dat zal ook de olie verklaren uit je uitlaat, het ding wordt gewoon niet warm genoeg waardoor de olie niet verbrand wordt. Met een armer mengsel wordt ie warmer en vreet ie ook niet elke keer bougies op.
Hikt of smoort ie misschien als je vol gas geeft? Blijft hij veel roken als ie warm is?