honda cr250 met hpp cilinder slecht type ?????
Moderator: ghulst
hallo beste noppenrijders mijn crosser van ca 1988 met 1990 kenteken met hpp cilinder loopt div keren warm of is dit type gewoon een slecht type cilinder vindt het jammer want het crossen bevalt me prima is mijn eerste crosser kapot gekocht niet echt lang mee gereden na revisie bijna alleen maar ellende de tweede zuiger al en nog steeds krassen op de achter kant uitlaat kant zeg maar ben bang dat deze ook weer warm loopt alle tekenen zijn weer daar voor ik er mee verder ga wil ik wel eens weten welke type honda echt slecht waren en welke echt goed ivm met aanschaf ander ben benieuwt maar de reactie alvast bedankt
.,?!:''
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Gewoon Hertog Jan blijven drinken
HPP staat voor: Honda Power Port.
Dit is een powervalve van Honda-motorfietsen en de opvolger van ATAC voor de CR 250 crosser vanaf 1985.
HPP werkt met twee horizontaal geplaatste schuifjes in het uitlaatkanaal en wordt aangestuurd door centrifugaalgewichtjes op de krukas. In 1989 kwam HPP ook op de andere Honda crossers.
De atac systemen maken de uitlaatpoort lengte wat langer, terwijl het HPP systeem de uitlaatpoort timing aanpast wat een veel betere werking heeft.
Er is niets mis met die cilinders, motoren slijten overgens wel. Een zuiger moet je op tijd vervangen.
Kwaliteit van de revisie maakt nogal wat uit en de manier van monteren ook. Enige waar je bij sommige motoren op moet letten dat de power valve zo ver kan slijten dat hij tegen de zuiger aan komt. Weet niet of dat kan bij die honda's van die bouwjaren.
HPP staat voor: Honda Power Port.
Dit is een powervalve van Honda-motorfietsen en de opvolger van ATAC voor de CR 250 crosser vanaf 1985.
HPP werkt met twee horizontaal geplaatste schuifjes in het uitlaatkanaal en wordt aangestuurd door centrifugaalgewichtjes op de krukas. In 1989 kwam HPP ook op de andere Honda crossers.
De atac systemen maken de uitlaatpoort lengte wat langer, terwijl het HPP systeem de uitlaatpoort timing aanpast wat een veel betere werking heeft.
Er is niets mis met die cilinders, motoren slijten overgens wel. Een zuiger moet je op tijd vervangen.
Kwaliteit van de revisie maakt nogal wat uit en de manier van monteren ook. Enige waar je bij sommige motoren op moet letten dat de power valve zo ver kan slijten dat hij tegen de zuiger aan komt. Weet niet of dat kan bij die honda's van die bouwjaren.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Tsjèh, leestekens...
Je moet niet doen, je moet niet laten!
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:07
- Locatie: Sint Oedenrode
enne hoe heet de powervalve na 1992 dan? die zitte er tot 2001 of 2002 op. ik rijd zelf op 1 van 1998 en loopt super goed hier wel 1 tip: smeer castrol TTS, want daar zitten stoffen in die de powervalve ook goed smeren, en die olie geeft het minste koolaanlsag op de powervalve kleppen enz. hmm die versleten kleppen die tegen de zuiger aan komen lijkt me erg sterk eerlijk gezegd!
groetjes Jaap
groetjes Jaap
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Jaap;
Vraag maar eens een keer iemand met een Aprilia RS250 of ze kapot willen lopen op de powervalve.
Een neef van me heeft ooit eens een wat oudere Kawasaki gehad die ook gewoon vastgelopen was op de powervalve.....
De meeste crossers (die ik zelf losgehaald heb iig) kan het inderdaad niet of nauwlijks gebeuren.
Vraag maar eens een keer iemand met een Aprilia RS250 of ze kapot willen lopen op de powervalve.
Een neef van me heeft ooit eens een wat oudere Kawasaki gehad die ook gewoon vastgelopen was op de powervalve.....
De meeste crossers (die ik zelf losgehaald heb iig) kan het inderdaad niet of nauwlijks gebeuren.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Warmlopen van een enduro heeft vaak te maken met de afstelling.
Voor langere ritten met een hogere snelheid, moet je een grotere hoofdsproeier monteren.
Standaardafstelling ( voor de cross)
1988: 185/62 naald: R1367N, 4e groef, carb.type PJ26B
1989: 178/58 naald R1369PS, 4e groef, carb.type PJ26C
1990: 175/55 naald R1370NS, 3e groef, carb.type PJ28A
1991: 175/55 naald R1369NS, 3e groef, carb.type PJ28C
Luchtschroef in alle gevallen 2 slagen uit.
Bloknrs. 1988 beginnen met: 500...
1989: 510...
1990: 520...
1991: 530...
Afstelling voor enduro gebruik mag per soort zeker 5 hoger voor de hoofdsproeier. Dat betekent dat een model 1988 wel een sproeier van 190 kan gebruiken.
Voor langere ritten met een hogere snelheid, moet je een grotere hoofdsproeier monteren.
Standaardafstelling ( voor de cross)
1988: 185/62 naald: R1367N, 4e groef, carb.type PJ26B
1989: 178/58 naald R1369PS, 4e groef, carb.type PJ26C
1990: 175/55 naald R1370NS, 3e groef, carb.type PJ28A
1991: 175/55 naald R1369NS, 3e groef, carb.type PJ28C
Luchtschroef in alle gevallen 2 slagen uit.
Bloknrs. 1988 beginnen met: 500...
1989: 510...
1990: 520...
1991: 530...
Afstelling voor enduro gebruik mag per soort zeker 5 hoger voor de hoofdsproeier. Dat betekent dat een model 1988 wel een sproeier van 190 kan gebruiken.