Welke merke types hebben we ondertussen en wat zijnde ervaringen?
Ik kom niet verder dan gasgas 450 (fse?), rxv, rmz450?, de nieuwe bmw 450, sherco. ktm 690(maar das teveel cc)
En nee, ik ben niet opzoek naar de discussie of injectie wel op een modderbrommer moet/kan.
Als er mensen ervarings deskundige zijn ja reageer aub. Zijn het verhalen van zien horen zeggen, dan laat maar.
Alvast bedankt
injectie
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Honda CRE450 EFI is er ook nog, staat een verslagje van in 2X2 Noppen nieuws no.70, maarja dat zegt eigenlijk niks. En tsja wat is de ervaring mijnerzijds? Injectie houdt het aan/uit effect altijd een beetje, maar start beter en loopt veelal netter rond!
You're free to do as we tell you!
Husky 2008. Alle 4 takt enduro modellen.
Hier staat iets van een getestte 510 tijdens de 12 uren van Chinelle.
http://www.mvagusta.nl/index_husky.html
Klik op de link husqvarnas scoren in la Chinelle.
Hier staat iets van een getestte 510 tijdens de 12 uren van Chinelle.
http://www.mvagusta.nl/index_husky.html
Klik op de link husqvarnas scoren in la Chinelle.
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
GasGas FSE 450 05. Heerlijke souplesse en directe afgifte van vermogen.
Aan/uit effect heb ik nog niet meegemaakt op mijn fiets.
maw
Ze zijn tenslotte al een paar jaar( dacht vanaf 2002) met injectie bezig in tegenstelling tot andere merken.
Aan/uit effect heb ik nog niet meegemaakt op mijn fiets.
maw
Ze zijn tenslotte al een paar jaar( dacht vanaf 2002) met injectie bezig in tegenstelling tot andere merken.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Inderdaad ! Vandaag zo'n GasGas 2008 model gereden, en ik vind de gasrespons erg soepel. GasGas heeft nu ook een onsteking van Kokusan, en die zouden beter (betrouwbaarder) moeten zijn dan de 1ste series.schildertje schreef:GasGas FSE 450 05. Heerlijke souplesse en directe afgifte van vermogen.
Een on-off karakter merk je niet bij het off-road rijden... door de aard van het terrein.
Jo VdB
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
voel ik een ombouw projekt?brommer schreef:Welke merke types hebben we ondertussen en wat zijnde ervaringen?
Ik kom niet verder dan gasgas 450 (fse?), rxv, rmz450?, de nieuwe bmw 450, sherco. ktm 690(maar das teveel cc)
En nee, ik ben niet opzoek naar de discussie of injectie wel op een modderbrommer moet/kan.
Als er mensen ervarings deskundige zijn ja reageer aub. Zijn het verhalen van zien horen zeggen, dan laat maar.
Alvast bedankt
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Op de toevoer ritten en verbindings stukken met enduro's ook geen on/off.Jo VdB schreef:Inderdaad ! Vandaag zo'n GasGas 2008 model gereden, en ik vind de gasrespons erg soepel. GasGas heeft nu ook een onsteking van Kokusan, en die zouden beter (betrouwbaarder) moeten zijn dan de 1ste series.schildertje schreef:GasGas FSE 450 05. Heerlijke souplesse en directe afgifte van vermogen.
Een on-off karakter merk je niet bij het off-road rijden... door de aard van het terrein.
Jo VdB
type 2007 is ook zo'n heerlijke fiets, jammer dat ik geen 2008 centjes heb
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Injectie heeft bij motorfietsen nog niet zoveel voordeel opgeleverd, de eerste motoren met injectie waren gewoon minder fijn te berijden als de voorgangers met carburateurs. Voorbeeld de suzuki gsx 750r, de eerste met versie met injectie was nogal aan uit.Surfroy01 schreef:OK het aan/uit effect merk ik met name op mijn Ducati en wel op het circuit, excuses.
Roy (die een gewone carburateur versie CRF450X in bestelling heeft)
Ze blijken het bij de sport motoren overigens wel steeds beter onder controle te krijgen door allerlei leuke systemen. Als ze over een paar jaar overgaan op directe injectie zullen ze het zelfde probleem wel weer hebben .
Belangrijkste reden dat ze naar injectie gaan is voor zover ik weet het milieu. Echt vermogens winst oid halen ze volgens mij niet.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Belangrijkste reden zou ik vinden de ongevoeligheid voor (grote) hoogteverschillen, Verder ongevoeligheid voor grote temperatuurswisselingen.Rudy schreef:Surfroy01 schreef: Belangrijkste reden dat ze naar injectie gaan is voor zover ik weet het milieu. Echt vermogens winst oid halen ze volgens mij niet.
Of ze beter starten bij kou weet ik niet, maar mocht dat zo zijn dan is het idd een voordeel.
Verder vind ik die kickstartsystemen met injectie interessant. Hoe flikken ze dat? Mechanisch of electrisch?
Noppy
Toevallig al iemand gedonder gehad met storingen vanwege overmatig vocht ?
Dat is nl. hetgene wat mij een tikkie huiverig zou maken, maar alles is natuurlijk hufterproof te maken. Ben daarom (en omdat je hieraan zelf vrij simpel nog iets kunt regelen) nog steeds een voorstander van een ouderwetse carburateur (die op de 2008 TM's gelukkig nog steeds aanwezig is). Maar ik zal er in de (nabije) toekomst ook een keer aan moeten geloven.
Dat is nl. hetgene wat mij een tikkie huiverig zou maken, maar alles is natuurlijk hufterproof te maken. Ben daarom (en omdat je hieraan zelf vrij simpel nog iets kunt regelen) nog steeds een voorstander van een ouderwetse carburateur (die op de 2008 TM's gelukkig nog steeds aanwezig is). Maar ik zal er in de (nabije) toekomst ook een keer aan moeten geloven.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Dat moet gewoon nog even wennen tussen de oren lijkt me.Sjokske schreef:Toevallig al iemand gedonder gehad met storingen vanwege overmatig vocht ?
Dat is nl. hetgene wat mij een tikkie huiverig zou maken, maar alles is natuurlijk hufterproof te maken. Ben daarom (en omdat je hieraan zelf vrij simpel nog iets kunt regelen) nog steeds een voorstander van een ouderwetse carburateur (die op de 2008 TM's gelukkig nog steeds aanwezig is). Maar ik zal er in de (nabije) toekomst ook een keer aan moeten geloven.
Of wil je eigenlijk ook liever contactpuntjes ipv een CDI?
#777 - Mijn fotoboekenplank
Ben gewoon nog van de oude stempel , heb vroeger op school ook nog gewoon met een potlood leren tekenen, computers waren nog niet uitgevonden. Zit nu trouwens wel hele dagen lijnen te trekken op een fijn groot scherm (uitgummen is een stuk gemakkelijker en schoner met muismans).
Kortom, zelfs ik moet met m'n tijd mee, maar blijf wel van oude dingen houden (heb een oude auto, oud huis, oude fiets, ja zelfs een oud wijf ).
Puntjes alleen nog op voorkanten van vrouwen die het koud hebben graag .
Kortom, zelfs ik moet met m'n tijd mee, maar blijf wel van oude dingen houden (heb een oude auto, oud huis, oude fiets, ja zelfs een oud wijf ).
Puntjes alleen nog op voorkanten van vrouwen die het koud hebben graag .
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Geef die meid een jas van kamelenleer .Sjokske schreef:.... ja zelfs een oud wijf ).
Puntjes alleen nog op voorkanten van vrouwen die het koud hebben graag .
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
er zijn al div quads met injectie, en int begin was ook iedereen bang dat het stuk zou gaan
maar tegenwordig knallen ze die quads net zo makkelijk het water in, als 1 met carb, en geen last van water
maar tegenwordig knallen ze die quads net zo makkelijk het water in, als 1 met carb, en geen last van water
never drive faster then your angel can fly
Mmmja,Sjokske schreef:Toevallig al iemand gedonder gehad met storingen vanwege overmatig vocht ?
Een dagje zeikende regen en een paar plassen deden een GG450 de das om. Maar het kon ook zijn dat de gelijkrichter overleden was. Zijn licht gings steeds flauwer branden.
Het leuke is dat het ding dan wel na 10 keer kicken alsnog start.
Weet jij of er ergens een GG handleiding of service manual te downloaden is van een 2005-model?
Grx.
Laatst gewijzigd door Noppy op zo mar 16, 2008 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
verstandigste is om gewoon oerlemans even te bellen,bij ons in de groep rijden er 2,waarvan 1 de juiste info in zijn bezit heeft maar de juiste tips komen toch altijd bij oerlemans vandaan
Als het alleen een storing volgens het volgens het principe "licht gaat uit en de motor blijft gewoon netjes lopen" is dan zou ik er niet al te wakker van liggen, stekkerverbindingen in de kabelboom kunnen altijd gevoelig zijn voor hemels sap (daarom tape ik altijd die verbindingen in met vulcaniserend tape(van Motozoom.nl)).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Misschien is hier iets te vinden qua manuals : http://www.gasgas.com/end_manuals.htm
Zo, dan ga ik nu de bagger van gisteren van m'n brommerke afspuiten (en dan maar hopen dat ik de stekkerverbindingen goed heb ingetaped zodat ze straks weer gewoon tegen me wil praten )
Zo, dan ga ik nu de bagger van gisteren van m'n brommerke afspuiten (en dan maar hopen dat ik de stekkerverbindingen goed heb ingetaped zodat ze straks weer gewoon tegen me wil praten )
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Heb ik ook vanmiddag gedaan.Sjokske schreef: Zo, dan ga ik nu de bagger van gisteren van m'n brommerke afspuiten
Ik ben zelf natter geworden dan mijn Honda , zo leek het wel
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Was mooi weer om mijn garage op te ruimen!!!adje schreef:Heb ik ook vanmiddag gedaan.Sjokske schreef: Zo, dan ga ik nu de bagger van gisteren van m'n brommerke afspuiten
Ik ben zelf natter geworden dan mijn Honda , zo leek het wel
Geen motor, dus alle ruimte.