Aangezien ik dus een Montesa trail heb gekocht ben ik geïnteresseerd in oefeningen om met de trial te leren omgaan. In november ga ik bij trialschool.be een dagje op cursus, maar jullie inbreng is alvast welkom!
1tje weet ik al: achtjes draaien in 1e versnelling
Thanks!
Stijn
Trial oefeningen
Moderator: ghulst
Montesa Cota 315R
Leuk man,
Inderdaad, 8jes draaien is toch een belangrijke oefening maar wel gauw saai. Gewoon lekker spelen en tussendoor wat 8jes.
Wat wel helpt is iemand zien die het wel kan. Dus ergens oefenen waar anderen ook bezig zijn. Maakt het ook een stuk leuker.
Inderdaad, 8jes draaien is toch een belangrijke oefening maar wel gauw saai. Gewoon lekker spelen en tussendoor wat 8jes.
Wat wel helpt is iemand zien die het wel kan. Dus ergens oefenen waar anderen ook bezig zijn. Maakt het ook een stuk leuker.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Een serieus antwoord dan maar.
Als je de 8tjes op vlakke grond onder de knie hebt, dan gaan we een stapje verder. 8tjes op een talud draaien. Wel met stuur op slot, dan hoor! Dus tegen de nok aan draaien. Doe eerst maar op gras. lekker veel traktie, en ga daarna op zoek naar zand.
Tussendoor wheelies oefenen. Stoppies leren. Met een hand los een bocht draaien. Balanceren oefenen. etc etc
En verder ergens een club op zoeken, want daar leer je het het snelst. Anderen bezig zien, etc
Als je de 8tjes op vlakke grond onder de knie hebt, dan gaan we een stapje verder. 8tjes op een talud draaien. Wel met stuur op slot, dan hoor! Dus tegen de nok aan draaien. Doe eerst maar op gras. lekker veel traktie, en ga daarna op zoek naar zand.
Tussendoor wheelies oefenen. Stoppies leren. Met een hand los een bocht draaien. Balanceren oefenen. etc etc
En verder ergens een club op zoeken, want daar leer je het het snelst. Anderen bezig zien, etc
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
euh... wat is dat juist? En vooral: hoe doe je dat?huskie schreef:Welnee, dubbele opstappen. Dat is het echte werk. Wel veel plastic bestellen, liefst vooraf.
Montesa Cota 315R
Hier wat simpele trial oefeningen:
http://youtube.com/watch?v=_wyAUcyPqKE
Als je al zweethanden krijgt van alleen maar kijken naar dit videootje, ben je zeker ook niet geschikt
Noppy
http://youtube.com/watch?v=_wyAUcyPqKE
Als je al zweethanden krijgt van alleen maar kijken naar dit videootje, ben je zeker ook niet geschikt
Noppy
Thanks! Daar heb ik wat aan sé. Ik heb al zitten kijken voor een club, maar er is niet echt iets dichtbij (jammer genoeg). Breda is nog het dichtste bij (half uurtje) maar dan zit ik tussen de 'ollanders te trainenhuskie schreef:Een serieus antwoord dan maar.
Als je de 8tjes op vlakke grond onder de knie hebt, dan gaan we een stapje verder. 8tjes op een talud draaien. Wel met stuur op slot, dan hoor! Dus tegen de nok aan draaien. Doe eerst maar op gras. lekker veel traktie, en ga daarna op zoek naar zand.
Tussendoor wheelies oefenen. Stoppies leren. Met een hand los een bocht draaien. Balanceren oefenen. etc etc
En verder ergens een club op zoeken, want daar leer je het het snelst. Anderen bezig zien, etc
Anders is er nog trial club leuven (maar dat terrein zou weggaan) of Maaskant (Genk). Beiden zijn ongeveer een uurtje rijden en dat vind ik te ver om elke zondag te doen.
"van horen zeggen" wordt er nog véél gereden op een stuk terrein in Kontich waar de buurtbewoners een gedoogbeleid voeren voor trailisten. Enduro's, quads en crossers worden niet getolereerd en bijgevolg bellen ze de politie als ze die bezig horen. Voor de politie loop je dan natuurlijk weer wel risico met je trial, want die maken geen onderscheid.
Ach... éénmaal ik wat bezig ben leer ik wel mensen kennen uit de buurt veronderstel ik.
Montesa Cota 315R
Z'n terrein zou ik wel in mijn achtertuin willen hebbenNoppy schreef:Hier wat simpele trial oefeningen:
http://youtube.com/watch?v=_wyAUcyPqKE
Als je al zweethanden krijgt van alleen maar kijken naar dit videootje, ben je zeker ook niet geschikt
Noppy
In breda ben ik zelf nog nooit geweest.Estivie schreef: Breda is nog het dichtste bij (half uurtje) maar dan zit ik tussen de 'ollanders te trainen
Ik rij ook een uurtje van amsterdam naar apeldoorn om bij de club te komen, dus niet zeuren he!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Tja... jij hebt misschien meer tijd als ikhuskie schreef: Ik rij ook een uurtje van amsterdam naar apeldoorn om bij de club te komen, dus niet zeuren he!
Nee, 't is mijn bedoeling om bijvoorbeeld 's zondags eens een paar uurtjes te rijden in de voormiddag zodat ik in de namiddag nog wat vrij heb voor vrouw en kind. Als je dan al 2u kwijt bent om van en naar het terrein te rijden heb je niet veel tijd meer over om te triallen.
Montesa Cota 315R
He Stijn, nog gefeliciteerd!
Wat het oefenen betreft; gewoon die motor meenemen naar je werk. Weet zeker dat je in Zolder lekker tussendoor kunt spelen. ( naast de baan dan ) En het oefenterrein bij uitstek blijft natuurlijk Bilstain.
Veel plezier! Met beide....!
Wat het oefenen betreft; gewoon die motor meenemen naar je werk. Weet zeker dat je in Zolder lekker tussendoor kunt spelen. ( naast de baan dan ) En het oefenterrein bij uitstek blijft natuurlijk Bilstain.
Veel plezier! Met beide....!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
contacteer Fred Crosset en ga met hem een dagje naar Bilstain
ik ga nu 2 november samen met hem wat "trainen"
voor 95 euro houdt hij u een dagske bezig
Gery
ik ga nu 2 november samen met hem wat "trainen"
voor 95 euro houdt hij u een dagske bezig
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Nu is het hoge woord eruit Pas getrouwd en al onder de sloef Allez Stijn, wat meer weerwerk !!Estivie schreef:'t is mijn bedoeling om bijvoorbeeld 's zondags eens een paar uurtjes te rijden in de voormiddag zodat ik in de namiddag nog wat vrij heb voor vrouw en kind.
Trouwens, hoe minder het vrouwke je ziet, hoe minder ruzie je kan maken
Jo VdB
O, goeie tip die ze mij ook niet opt ijd verteld hebben
Je achterspatbord met tieripswraps vastzetten.
De mijne zat zo maar netjes met boutes is natuurlijk mooier en ook zoals ze origineel zitten lijkt me. Dus, snel "gefixed" met een paar mooie inbussen.
Vervolgens de moto achterover getrokken, spatbord hapt in de grond en krak. Grote scheur.
M'n nieuwe spatbord zit weer lekker met tiewraps dus.
Je achterspatbord met tieripswraps vastzetten.
De mijne zat zo maar netjes met boutes is natuurlijk mooier en ook zoals ze origineel zitten lijkt me. Dus, snel "gefixed" met een paar mooie inbussen.
Vervolgens de moto achterover getrokken, spatbord hapt in de grond en krak. Grote scheur.
M'n nieuwe spatbord zit weer lekker met tiewraps dus.
#777 - Mijn fotoboekenplank
i.p.v. tie raps kun je ook vaak die kunststof kentekenplaat boutjes gebruiken. Ik geel en zwart bij elke halfords.
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.