waar moet ik aan denken, dus olie dingen stellen etc.
en dan recratief beginners niveau otr en eens in de twee weken crossbaantje , niks wilds.
En dan het liefst niet in uren maar in kilometers (ja ik weet dat eht wat uitmaakt wat voor kilometers)(ok crossbaan is duidelijker in uren, dat si dan 3 maal 20 minuten is een uur in de twee weken)
crf450x
rxv 450/550 2008 (wat ik heb gelezen zijn de intervallen met het dubbele vergroot)
van die 450 bmw weet niemand wat van geloof ik.
alvast bedankt.
onderhouds intervallen
Moderator: ghulst
Sven, wel appels met appels vergelijken, nietwaar.
Jouw DRZ is zeker een goede moto, maar niet te vergelijken met een EXC, WRF, CRFX, ..
Jo VdB
Jouw DRZ is zeker een goede moto, maar niet te vergelijken met een EXC, WRF, CRFX, ..
Jo VdB
Ik doe het ook ongeveer zo ja.pHreaC schreef:om de 500km olie
om de 1000km olie+oliefilter
luchtfilter als ie vuil is
kleppen stellen op 1000+3000+5000+8000...km
grtz
pHreaC
Alleen de kleppen stel ik wat minder vaak, ik controleer alleen maar meestal staan ze nog goed.
Sven schreef:Welke fabrikant maakt nu een moto waar je om de 500km andere olie moet indoen? Schandalig !
Mijn DRZ krijgt om de 5000km verse olie en filter. Kleppen zal ik na 20.000km eens bekijken.
5000 km is wel erg veel hoor.
Om de 500 km verversen is misschien schandalig, maar besparen op olie is zeker niet verstandig.
Heb zelf met een DRZ gereden en na 1500 km zag de olie ook roetzwart hoor. Komt het blokje zeker niet ten goede.
Grtz.
Het ligt aan de hoeveelheid olie die je blok bevat.
Een exc heeft iets van 1 liter olie die cross/enduro verbruik om de 500km gewisseld moet worden.
een drz zal bij enduro/allroad gebruik max om de 5000km olie moeten wisselen. Als je er meer mee gaat crossen zal olie wisselen sneller moeten.
Trouwens, is de zwartheid van je olie een graadmeter voor welke staat je olie is? Of is elke olie na 1000km zwart?
Een exc heeft iets van 1 liter olie die cross/enduro verbruik om de 500km gewisseld moet worden.
een drz zal bij enduro/allroad gebruik max om de 5000km olie moeten wisselen. Als je er meer mee gaat crossen zal olie wisselen sneller moeten.
Trouwens, is de zwartheid van je olie een graadmeter voor welke staat je olie is? Of is elke olie na 1000km zwart?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
en als die dikker is??
Heb nu een drz s welke is gekietelt. gebruik hem alleen all/offroad en zo nu en dan crossbaan.
Na 2500 was idd de olie pikzwart.
er gaat met filter 1,8l in.
De drz is volgens mij wel redelijk onderhouds vriendelijk maar daar is het vermogen ook naar.(maar met een 440cc kitje ander carb en uitlaatdinges) doet ie het toch lekker met 40pk op het achterwiel en 40 koppel.
Maar ik ben een beetje aan het zoeken naar een andere.
met name de crf450x, de rxv450 spreken me erg aan. Ook de 450 bmw lijkt me een wat( ).(niet dat ik er het geld voor heb, maar wie weet)
Ik heb 3 linkerhanden en weinig tijd. Bij het 2008 model staat dat de onderhouds intervallen bijna verdubbelt zijn(langer uit elkaar dus) maar ik kan nergens info vinden.
die 500 olie dat is idd wat normaal is voor de crossers/hard enduro, had gehoopt dat een 450x of een rxv minder zou zijn.
Heb nu een drz s welke is gekietelt. gebruik hem alleen all/offroad en zo nu en dan crossbaan.
Na 2500 was idd de olie pikzwart.
er gaat met filter 1,8l in.
De drz is volgens mij wel redelijk onderhouds vriendelijk maar daar is het vermogen ook naar.(maar met een 440cc kitje ander carb en uitlaatdinges) doet ie het toch lekker met 40pk op het achterwiel en 40 koppel.
Maar ik ben een beetje aan het zoeken naar een andere.
met name de crf450x, de rxv450 spreken me erg aan. Ook de 450 bmw lijkt me een wat( ).(niet dat ik er het geld voor heb, maar wie weet)
Ik heb 3 linkerhanden en weinig tijd. Bij het 2008 model staat dat de onderhouds intervallen bijna verdubbelt zijn(langer uit elkaar dus) maar ik kan nergens info vinden.
die 500 olie dat is idd wat normaal is voor de crossers/hard enduro, had gehoopt dat een 450x of een rxv minder zou zijn.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Ik denk als je kalm aan doet dat je wel langer kunt rijden met dezelfde olie.
Bij mij is het ook 'tussen de oren', ik weet dat ik veel prettiger rij als ik weet dat alles goed in orde is met het onderhoud.
En als er dan iets kapot gaat weet ik in ieder geval dat het niet kan liggen aan het onderhoud wat de motor heeft gekregen.
En een beetje onderhoud hoord bij de hobby vind ik(of je moet een prive monteur hebben).
Bij mij is het ook 'tussen de oren', ik weet dat ik veel prettiger rij als ik weet dat alles goed in orde is met het onderhoud.
En als er dan iets kapot gaat weet ik in ieder geval dat het niet kan liggen aan het onderhoud wat de motor heeft gekregen.
En een beetje onderhoud hoord bij de hobby vind ik(of je moet een prive monteur hebben).
CRF450X '08
ik kan echt wel olie wisselen en filtertje plaatsen.
Maak kleppen en dingen heb ik geen verstand van.
Ook staan de brommers buiten en ben ik weers afhankelijk of ik iets kan doen ja of nee.(alhoewel ik nu een party tent heb)
Maar ik weet genoeg
bedankt voor de info.
Maak kleppen en dingen heb ik geen verstand van.
Ook staan de brommers buiten en ben ik weers afhankelijk of ik iets kan doen ja of nee.(alhoewel ik nu een party tent heb)
Maar ik weet genoeg
bedankt voor de info.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Ook niet echt gezond voor een motor hé ?brommer schreef:ik kan echt wel olie wisselen en filtertje plaatsen.
Maak kleppen en dingen heb ik geen verstand van.
Ook staan de brommers buiten en ben ik weers afhankelijk of ik iets kan doen ja of nee.(alhoewel ik nu een party tent heb)
Maar ik weet genoeg
bedankt voor de info.
Buiten staan in weer en wind.
duits staal kan heel veel hebben.
japans staal iets minder, maar hoesje doet wonderen.
Er zijn mensen die hebben een verwarmde schuur voor hun motor die constant op 17 graden blijft.
dat gaat er bij mij niet in.
japans staal iets minder, maar hoesje doet wonderen.
Er zijn mensen die hebben een verwarmde schuur voor hun motor die constant op 17 graden blijft.
dat gaat er bij mij niet in.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
een crf450X laat iedereen die standaard.
Bij een drz400S wordt vrijwel altijd de lucht inlaat vergroot etc.
om meer pk te krijgen en een mooiere air fuel grafiek te krijgen.
Als je een crf450x out of the box hebt moet je daar ook van dat soort dingen doen of is het standaard gewoon goed
Bij een drz400S wordt vrijwel altijd de lucht inlaat vergroot etc.
om meer pk te krijgen en een mooiere air fuel grafiek te krijgen.
Als je een crf450x out of the box hebt moet je daar ook van dat soort dingen doen of is het standaard gewoon goed
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Zadel er af halen en de rubbere snorkel van de bovenkant luchtfilterbak halen.brommer schreef:.
Als je een crf450x out of the box hebt moet je daar ook van dat soort dingen doen of is het standaard gewoon goed
Aan de zijkant van de luchtfilterbak gaten maken.
De rose draad loskoppelen aan de linkerkant achter het zijschildje.
Grotere hoofdsproeier en stationairsproeier.
Hotcam stage 2 nokkenas monteren
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik zat vanavond eens te kwijlen op de site www.husaberg.se en heb wat gebruikershandleidingen gedownload.
Daar zaten ook de onderhoudstabellen bij. Van een beetje sleutelen was ik niet vies, dacht ik. Maar toen ik dat las begreep ik dat ik toch wel iedere 30 uur het blok moest splitsen om allerlei toleranties te controleren.
Daar heb je een opleiding voor nodig of Arjan die het me ff allemaal 1x voordoet
Nee, ik ben nog niet toe aan een Husa, Kim, jij ook niet hoor!
@Adje: ik dacht dat die HC 2 'uit' was, die 'R' nokkenas schijnt super te rijden!
@Kim: de oude EXC400 of de nieuwe EXC 450 is misschien wel wat voor jou? Bij deze laatste moet je de evt. kinderziektes op de koop toenemen of toch maar even wachten.
Kijk maar eens hier op pagina 2, 2e tabel!!!!
http://www.husaberg.se/fileadmin/user_u ... EN_PMS.pdf
Daar zaten ook de onderhoudstabellen bij. Van een beetje sleutelen was ik niet vies, dacht ik. Maar toen ik dat las begreep ik dat ik toch wel iedere 30 uur het blok moest splitsen om allerlei toleranties te controleren.
Daar heb je een opleiding voor nodig of Arjan die het me ff allemaal 1x voordoet
Nee, ik ben nog niet toe aan een Husa, Kim, jij ook niet hoor!
@Adje: ik dacht dat die HC 2 'uit' was, die 'R' nokkenas schijnt super te rijden!
@Kim: de oude EXC400 of de nieuwe EXC 450 is misschien wel wat voor jou? Bij deze laatste moet je de evt. kinderziektes op de koop toenemen of toch maar even wachten.
Kijk maar eens hier op pagina 2, 2e tabel!!!!
http://www.husaberg.se/fileadmin/user_u ... EN_PMS.pdf
Te pittig, maar als je 20 jaar MX-ervaring hebt of meer, dan zal je de gasresponse wel lekker vinden.brommer schreef:DUs een crf450x is out of the box niet pittig genoeg?
Ik heb een half uurtje op de CRF van Adje mogen rijden en die vond ik persoonlijk niet vermoeiend. Lekkere motor! Wel eentje die je uitdaagt hard te rijden.
Maar die injectieversie schijnt een monster te zijn. Hoe hou je dat vol als je 8 of 10 uur non-stop in/op het zadel zit?
Noppy,
er staat een conversiegetal ergens waarin het verbruik van 100 liter brandstof vergeleken wordt met 15 bedrijfsuren. En dan valt het weer mee en is het sterk afhankelijk van hoe je gas geeft. Ook begrijpelijk, als je dagen achter elkaar in klapzand aan het zwoegen bent om de snelste te zijn is dat veel zwaarder voor een motor dan dat toeristische gedoe op stenige ondergrond en goed berijdbare paadjes. Ik heb in Spanje 60 liter nodig gehad voor 1 week rijden.
En vergis je niet, voor een Husky, Honda of KTM ofzo heb je te maken met dezelfde soort tabellen hoor.
er staat een conversiegetal ergens waarin het verbruik van 100 liter brandstof vergeleken wordt met 15 bedrijfsuren. En dan valt het weer mee en is het sterk afhankelijk van hoe je gas geeft. Ook begrijpelijk, als je dagen achter elkaar in klapzand aan het zwoegen bent om de snelste te zijn is dat veel zwaarder voor een motor dan dat toeristische gedoe op stenige ondergrond en goed berijdbare paadjes. Ik heb in Spanje 60 liter nodig gehad voor 1 week rijden.
En vergis je niet, voor een Husky, Honda of KTM ofzo heb je te maken met dezelfde soort tabellen hoor.
Laatst gewijzigd door Max_Kool op zo okt 28, 2007 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.