Hallo, ik heb pas een KTM 125sx van het jaar 2001 gekocht.
Hij is prima in orde, alleen blijft de uitlaat nogal lang rook vormen.
Ik zeg dus: ik moet de carburateur afstellen.
Maar welke sproeier zit er standaard in een KTM 125sx van mijn jaar ?
KTM 125 sx 2001
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
- Locatie: Ehv
"standaard" afstelling bestaat niet met sproeiers.. het is altijd afstelwerk..
enne.. het is niet voor niets een 2takt.. 2takt horen te roken, dat is juist het skonne er aan! ..
met vol synthetische olie zal die minder roken dan met halfsynthetische of geraffineerde smeerolie..
Maar een "standaard" sproeier bestaat niet.. ik had er toen geloof ik een 130 / 140 inzitten.. maar is ook heel erg afhankelijk van je carburateur, ik weet niet wat vooriets je er nu op hebt zitten? en weet je zeker dat heel je setup standaard is?
p.s: stimpie.. ik ben altijd bereid om mijn kawa met je te ruilen, dat je het even weet hehe
enne.. het is niet voor niets een 2takt.. 2takt horen te roken, dat is juist het skonne er aan! ..
met vol synthetische olie zal die minder roken dan met halfsynthetische of geraffineerde smeerolie..
Maar een "standaard" sproeier bestaat niet.. ik had er toen geloof ik een 130 / 140 inzitten.. maar is ook heel erg afhankelijk van je carburateur, ik weet niet wat vooriets je er nu op hebt zitten? en weet je zeker dat heel je setup standaard is?
p.s: stimpie.. ik ben altijd bereid om mijn kawa met je te ruilen, dat je het even weet hehe
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
- Locatie: Ehv
is aardig aan de rijke kant, maar dat is wel goed.. hierdoor rookt die al best veel..
maar we bedoelen, welk type olie, niet de verhouding
maar we bedoelen, welk type olie, niet de verhouding
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Ik ga nu vol synthetische olie gebruiken...Acid Burns schreef:"standaard" afstelling bestaat niet met sproeiers.. het is altijd afstelwerk..
enne.. het is niet voor niets een 2takt.. 2takt horen te roken, dat is juist het skonne er aan! ..
met vol synthetische olie zal die minder roken dan met halfsynthetische of geraffineerde smeerolie..
Maar een "standaard" sproeier bestaat niet.. ik had er toen geloof ik een 130 / 140 inzitten.. maar is ook heel erg afhankelijk van je carburateur, ik weet niet wat vooriets je er nu op hebt zitten? en weet je zeker dat heel je setup standaard is?
p.s: stimpie.. ik ben altijd bereid om mijn kawa met je te ruilen, dat je het even weet hehe
Maar wanneer KTM nu een nieuw model uitbrengt, dan steken zij daar toch steeds een standaard sproeier in hé ? Zij gaan toch geen verschillende sproeiers steken in dezelfde modellen hé ?
Maar ik zal wel eerst eens kijken wat er op zit en dan wss een maatje kleiner nemen...Toch bedankt:)
Hier is ie:
Er zijn ondertussen al wel dingen aan verandert hoor.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
- Locatie: Ehv
veel rook wil niet altijd zeggen te rijk afgesteld (!) een 2takt hoort te roken.. een te arm afgestelde carburateur kan finest zijn.. dus uitkijken, als die goed rijd, niet stotterd, niets anders afstellen.. heb je niet zoveel verstand van afstellen, dan laat het doen..
Castrol TTS 1:30 is goed..
en van die sproeiers..
Jawel.. dat doen ze wel
dezelfde modellen, met de zelfde setups, kunnen sproeier maten hebben tot ongeveer 20 maten verschil.. dus scheeld aardig
Castrol TTS 1:30 is goed..
en van die sproeiers..
Jawel.. dat doen ze wel
dezelfde modellen, met de zelfde setups, kunnen sproeier maten hebben tot ongeveer 20 maten verschil.. dus scheeld aardig
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
mijn smeerverhouding is 1op40 met denicol syn100.
welke kleur heeft je bougy ?
een 2takt rookt altijd als hij koud is , als hij op bedrijfstemperatuur is en goed afgesteld is hoort hij niet meer te roken.
kijk ook even de spanning van je ketting na.
@ acid.. mijn kawa krijg je niet hoor
welke kleur heeft je bougy ?
een 2takt rookt altijd als hij koud is , als hij op bedrijfstemperatuur is en goed afgesteld is hoort hij niet meer te roken.
kijk ook even de spanning van je ketting na.
@ acid.. mijn kawa krijg je niet hoor
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Hij pruttelt in eerste vitesse, dus hij moet wel degelijk afgesteld worden.Acid Burns schreef:veel rook wil niet altijd zeggen te rijk afgesteld (!) een 2takt hoort te roken.. een te arm afgestelde carburateur kan finest zijn.. dus uitkijken, als die goed rijd, niet stotterd, niets anders afstellen.. heb je niet zoveel verstand van afstellen, dan laat het doen..
Castrol TTS 1:30 is goed..
en van die sproeiers..
Jawel.. dat doen ze wel
dezelfde modellen, met de zelfde setups, kunnen sproeier maten hebben tot ongeveer 20 maten verschil.. dus scheeld aardig
Voor de rest doet hij normaal.
Foto is niet zo recent:)stimpie schreef:mijn smeerverhouding is 1op40 met denicol syn100.
welke kleur heeft je bougy ?
een 2takt rookt altijd als hij koud is , als hij op bedrijfstemperatuur is en goed afgesteld is hoort hij niet meer te roken.
kijk ook even de spanning van je ketting na.
@ acid.. mijn kawa krijg je niet hoor
Ketting ligt ondertussen al strakker.
ketting spanning van een ktm is vrij slap , bij inveren wordt deze strakker
ik hanteer de volgende regel : ongeveer 15 centimeter vanaf het draaipunt moet de ketting 2 cm omhoog en omlaag kunnen .
zet m zeker niet te strak dat kost je je lagers in de uitgaande as
ik hanteer de volgende regel : ongeveer 15 centimeter vanaf het draaipunt moet de ketting 2 cm omhoog en omlaag kunnen .
zet m zeker niet te strak dat kost je je lagers in de uitgaande as
4 strokes only !!
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: do apr 19, 2007 20:05
- Locatie: Berendrecht, home of the brave
Hadden de KTM's in 2001 geen doorzichtige tank?
Trots lid van MC. overkop én grensland enduro club...