lijkt me zeker leuk, en het is érg betaalbaar (fmx dagje voor €50.. supermotard dagje, wat minstens 5x minder spectaculair is kost al €245 bij van drunen)
ik heb wel de motor, het lef, en fysiek.. (nouja, voldoende kracht in arm en benen.. maar is toch een erg zware sport zover ik zie, dus twijfel toch nog iets)
maar ik weet niet of ik de "skills" heb.. maar ik neem aan dat het gewoon een leuke leerdag is? en is MON licentie + verzekering genoeg?
DFMXA: Freestyle Motorcross Initiatie/opstapdagen
Moderator: ghulst
-
Laatst gewijzigd door mark-dj-fmx op ma sep 03, 2007 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
-
Acid Burns schreef:lijkt me zeker leuk, en het is érg betaalbaar (fmx dagje voor €50.. supermotard dagje, wat minstens 5x minder spectaculair is kost al €245 bij van drunen)
ik heb wel de motor, het lef, en fysiek.. (nouja, voldoende kracht in arm en benen.. maar is toch een erg zware sport zover ik zie, dus twijfel toch nog iets)
maar ik weet niet of ik de "skills" heb.. maar ik neem aan dat het gewoon een leuke leerdag is? en is MON licentie + verzekering genoeg?
FMX is sowieso een zeer goedkope sport vergeleken met MX, en je kunt er nog wat mee bereiken in NL.
Kracht in je armen heb je wel wat van nodig maar nog moet je de motor zijn werk laten doen.. het gaat meer of flexibiliteit en snelheid
maar tijdens een opstapdag gaat het niet direct om vette tricks.
het is toch eerst een kwestie van wennen aan de "FMX Ramp" en afstand.
Het is sowieso een hele ervaring rijker zoals de meeste opstapper aangeven, en uiteraad een leuk dagje springen onder mekaar..
Je wordt tevens op een verantwoorde manier begeleid!
MON licentie + verzekering = Voldoende
-
ok, zal even kijken, lijkt me iig erg leuk..
maar ben niet zo een type die in zijn eentje ergens naartoe gaat, even kijken of ik een maat kan regelen die mee rijd, is een stuk gezelliger
maar ben niet zo een type die in zijn eentje ergens naartoe gaat, even kijken of ik een maat kan regelen die mee rijd, is een stuk gezelliger
Niks voor mij.
Heb wel lef en durf te springen, maar ben zo lenig als de stoeprand.
Ben altijd blij als ik mijn been over het zadel gezwaaid krijg
Heb wel lef en durf te springen, maar ben zo lenig als de stoeprand.
Ben altijd blij als ik mijn been over het zadel gezwaaid krijg
-
psst rolando ik neem aan dat de opstapdagen juist zijn om dat te leren.. iedereen is lenig als je in de lucht hangt, is namelijk noodzaak, het is vrij lastig als je het niet optijd terug op zijn plek hebt..
maar motor dwars gooien is het "lompste" wat ik tot nu toe doe.. en wat gedoe op de grond, maar dat telt niet
maar motor dwars gooien is het "lompste" wat ik tot nu toe doe.. en wat gedoe op de grond, maar dat telt niet
Lenigheid kun je niet leren, daar moet je ook voor trainen. Beetje rek en strek etc..., maar wel een uitdaging.
Wauw!!
Super, ik zou zeker meedoen als de 10-urencross niet zou zijn.
Maar in elk geval weer een site om aan mijn favoriete toetevoegen.
Kan het eigenlijk ook met een 4-takt want ik zie alleen maar 2 takters??
# 442
Wauw!!
# 442
-
Hi..Sanne schreef:Wauw!!
Kan zkrs wel
Er zijn er toch best veel die met een 4-T mee doen:
zie beide verslagen:
http://www.dfmxa.nl/index/index.php?p=media
en voor een opstapdag is dat geen probleem
Laatst gewijzigd door mark-dj-fmx op ma jul 30, 2007 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Indruk van de begeleiding en de rijders ziet er prima uit.
Toch eens overwegen.
Speelt leeftijd ook nog een rol?
Toch eens overwegen.
-
Over wat voor een leeftijd hebben we het?Rolando schreef:Indruk van de begeleiding en de rijders ziet er prima uit.
Toch eens overwegen.
de oudste die tot nu toe heeft meegedaan was van 1963.
en de jongste opstapper was van 1992
Klinkt goed, ben nog iets jonger.
Vind het wel een uitdaging.
Kun je ook een dagverzekering afsluiten?
Vind het wel een uitdaging.
Kun je ook een dagverzekering afsluiten?
-
@ ktm640..
je kan het nog altijd doen met fotosjop..
ik zit er nog hard over na te denken..
zijn er ook bepaalde motorconfiguraties belangrijk?
zwaar vertand? of juist licht? vering? ..
daar mijn powervalves overleden zijn, en dit ziekelijk veel kost om te repareren, ben ik een beetje bang dat het fout gaat (wheelie monster numero uno op het moment, powerband schopt er hard in.. en dat is minder als je een vaste snelheid nodig hebt, bij crossen is het wel ruig, maar bij zoiets ronduit gevaarlijk denk ik, vandaar.. en het kost toch zo €450 om dat geintje te laten repareren)
ik zit er nog hard over na te denken..
zijn er ook bepaalde motorconfiguraties belangrijk?
zwaar vertand? of juist licht? vering? ..
daar mijn powervalves overleden zijn, en dit ziekelijk veel kost om te repareren, ben ik een beetje bang dat het fout gaat (wheelie monster numero uno op het moment, powerband schopt er hard in.. en dat is minder als je een vaste snelheid nodig hebt, bij crossen is het wel ruig, maar bij zoiets ronduit gevaarlijk denk ik, vandaar.. en het kost toch zo €450 om dat geintje te laten repareren)
-
Acid Burns schreef:@ ktm640..
ik zit er nog hard over na te denken.. ( niet denken maar doen! )
zijn er ook bepaalde motorconfiguraties belangrijk? ( nee niet direct nodig voor opstappers )
zwaar vertand? of juist licht? vering? .. ( idem )
daar mijn powervalves overleden zijn, en dit ziekelijk veel kost om te repareren, ben ik een beetje bang dat het fout gaat (wheelie monster numero uno op het moment, powerband schopt er hard in.. en dat is minder als je een vaste snelheid nodig hebt, bij crossen is het wel ruig, maar bij zoiets ronduit gevaarlijk denk ik, vandaar.. en het kost toch zo €450 om dat geintje te laten repareren) ( daar kan ik helaas niet over meepraten doe wat vertrouwt is )
-
Rolando schreef:Klinkt goed, ben nog iets jonger. ( hoe jong ben je? )Vind het wel een uitdaging.
Kun je ook een dagverzekering afsluiten? ( Voor KNMV bedoel je? )
Ja een dagverzekering van welke bond dan ook, want ik heb er geen enkele. Ik ben van 1967!!
-
Hallo,Rolando schreef:Ja een dagverzekering van welke bond dan ook, want ik heb er geen enkele. Ik ben van 1967!!
ja dat is mogelijk de dagverzekering is op locatie te verkrijgen.
-
net wat je iets jonger noemt ben van '88Rolando schreef:Ja een dagverzekering van welke bond dan ook, want ik heb er geen enkele. Ik ben van 1967!!
maar zit hard te twijfelen over die powervalves.. ik denk dat ik er blijer mee ben als ik ze eerst laat repareren.. veiligheid eerst natuurlijk
-
Uiteraard “safety first”Acid Burns schreef:net wat je iets jonger noemt ben van '88Rolando schreef:Ja een dagverzekering van welke bond dan ook, want ik heb er geen enkele. Ik ben van 1967!!
maar zit hard te twijfelen over die powervalves.. ik denk dat ik er blijer mee ben als ik ze eerst laat repareren.. veiligheid eerst natuurlijk
-
VOL!
Onderstaande 13 rijders staan momenteel ingeschreven voor 25-08-2007:
-Mike Verhoek (NL)
-William Gerrits (NL)
-Peter van Malsen (NL)
-Bryan Zuidinga (NL)
-Henrik Evers (DE)
-Luke verhoek (NL)
-Jimmy broeke (NL)
-Michael van Kippersluis (NL)
-Kid Mostmans (BE)
-Michel Heerschop (NL)
-Henry van de Kammen (NL)
-Nicky van Rheenen (NL)
-Rick siemeling (NL)**
** Deelname ondervoorbehoud van afvallers!
zie ook: http://www.dfmxa.nl/index/index.php?p=training
Onderstaande 13 rijders staan momenteel ingeschreven voor 25-08-2007:
-Mike Verhoek (NL)
-William Gerrits (NL)
-Peter van Malsen (NL)
-Bryan Zuidinga (NL)
-Henrik Evers (DE)
-Luke verhoek (NL)
-Jimmy broeke (NL)
-Michael van Kippersluis (NL)
-Kid Mostmans (BE)
-Michel Heerschop (NL)
-Henry van de Kammen (NL)
-Nicky van Rheenen (NL)
-Rick siemeling (NL)**
** Deelname ondervoorbehoud van afvallers!
zie ook: http://www.dfmxa.nl/index/index.php?p=training
-
De foto albums van de afgelopen FMX opstapdagen hebben een grote verandering ondergaan
Bekijk de nieuwe foto album van de: 1e FMX Initiatie/opstapdag 02-06-2007: http://www.dfmxa.nl/media/DFMXA_Opstap_02-06-2007
Bekijk de nieuwe foto album van de: 2e FMX Initiatie/opstapdag 30-06-2007: http://www.dfmxa.nl/media/DFMXA_Opstap_30-06-2007
Uiteraard zullen foto’s van toekomstige Initiatie/opstapdag & vrij FMX trainingen op diezelfde manier worden verwerkt.
De foto’s zijn vanaf heden ook makkelijk te bestellen en blijven als het aan ons licht voor altijd op het internet staan.
--------------------------------------------------------------------------------------
Foto's: Vrije FMX Training 11-08-2007 MACL Marcel & Bart = Eerste FQX rijder in NL: http://www.dfmxa.nl/media/20070812_training_macl
Vanaf heden proberen we bij elke training foto’s te maken en die elke donderdag en zaterdag op de site te plaatsen. Bij FMX opstapdagen worden er sowieso altijd veel foto’s gemaakt.
--------------------------------------------------------------------------------------
Bekijk de nieuwe foto album van de: 1e FMX Initiatie/opstapdag 02-06-2007: http://www.dfmxa.nl/media/DFMXA_Opstap_02-06-2007
Bekijk de nieuwe foto album van de: 2e FMX Initiatie/opstapdag 30-06-2007: http://www.dfmxa.nl/media/DFMXA_Opstap_30-06-2007
Uiteraard zullen foto’s van toekomstige Initiatie/opstapdag & vrij FMX trainingen op diezelfde manier worden verwerkt.
De foto’s zijn vanaf heden ook makkelijk te bestellen en blijven als het aan ons licht voor altijd op het internet staan.
Foto's: Vrije FMX Training 11-08-2007 MACL Marcel & Bart = Eerste FQX rijder in NL: http://www.dfmxa.nl/media/20070812_training_macl
Vanaf heden proberen we bij elke training foto’s te maken en die elke donderdag en zaterdag op de site te plaatsen. Bij FMX opstapdagen worden er sowieso altijd veel foto’s gemaakt.
Ziet er weer goed uit.
-