Wie kan mij vertellen wat het benzineverbruik van een KTM 450 EXC is bij een off road rit zoals b.v Handel.
In andere topics lees ik benzine verbruiken van 1:7 tm 1:16. Dit lijkt mij wel een heel groot verschil. Het gaat mij er om hoe ver je ongeveer op een tankje bezine kan rijden.
Benzineverbruik KTM 450 EXC
Moderator: ghulst
heel erg afhankelijk van je gashand en de omstandigheden.
heb je zware maïsplakken dan gaat je verbuik zwaar onderuit. ZO ook op klapzand.
Gewoon zandpaden valt het wel mee.
En dan heb je inderdaad een verschil zoals je aangeeft.
heb je zware maïsplakken dan gaat je verbuik zwaar onderuit. ZO ook op klapzand.
Gewoon zandpaden valt het wel mee.
En dan heb je inderdaad een verschil zoals je aangeeft.
nog niet gemaakt ??KUIP schreef:Vroeger 1:10 (xc525) nu 1:8 Met zwarte rook,
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Dat hangt heel sterk af van je carburateur instelling en je gashand. Met name de accelleratie pomp maakt het verschil.
Standaard instelling is ongeveer 3 seconden inspuiten van benzine elke keer als je gas geeft wat eigenlijk te lang is voor off-road gebruik waar je achterwiel toch meestal aan het spinnen is bij uit-accellereren. Met behulp van een ander diafragma (Honda) en een andere instelling kan je deze op 1-2 seconden zetten wat bijdraagt in het benzine verbruik.
Normaal gesproken moet je na een rondje van 60-80km off-road maisplakken je tankje toch weer vullen voor je aan een nieuw rondje begint. Na bovengenoemde aanpassing kan je ongeveer 10-15km verder komen. Dit komt neer op ongeveer 1 op 10.
Als je je gashand onder controle hebt en probeert je vermogen "aan de grond" te zetten ipv elke keer voluit de boel laten spinnen bij elke bocht kun je nog verder komen.. (maar dat is lastig....
Op de weg (rijden volgens de verkeersregels..) kom je ongeveer 110-120km met een tank. (1 op 12-13)
Standaard instelling is ongeveer 3 seconden inspuiten van benzine elke keer als je gas geeft wat eigenlijk te lang is voor off-road gebruik waar je achterwiel toch meestal aan het spinnen is bij uit-accellereren. Met behulp van een ander diafragma (Honda) en een andere instelling kan je deze op 1-2 seconden zetten wat bijdraagt in het benzine verbruik.
Normaal gesproken moet je na een rondje van 60-80km off-road maisplakken je tankje toch weer vullen voor je aan een nieuw rondje begint. Na bovengenoemde aanpassing kan je ongeveer 10-15km verder komen. Dit komt neer op ongeveer 1 op 10.
Als je je gashand onder controle hebt en probeert je vermogen "aan de grond" te zetten ipv elke keer voluit de boel laten spinnen bij elke bocht kun je nog verder komen.. (maar dat is lastig....
Op de weg (rijden volgens de verkeersregels..) kom je ongeveer 110-120km met een tank. (1 op 12-13)
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Dit gebruik komt bekent voor. Het verschilt enorm. Dikke maisplak,crossbaan, Polen, beetje tokkelen in Bilstain. Hoe veel gas geef je overal ?Orange_exc schreef:Wie kan mij vertellen wat het benzineverbruik van een KTM 450 EXC is bij een off road rit zoals b.v Handel.
In andere topics lees ik benzine verbruiken van 1:7 tm 1:16. Dit lijkt mij wel een heel groot verschil. Het gaat mij er om hoe ver je ongeveer op een tankje bezine kan rijden.
Ik moet zeggen dat het mij ook niet uitmaakt,gas is alles.
Maar jij vroeg naar Handel , bij de meeste otr in Nederland ligt het verbruik zo rond de 1 op 10 bij een 525.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
- Locatie: Aalten
wat het verbruik is vind ik niet belangrijk!!!!
De meeste off-road ritjes kun je uitrijden met een tank.
als je het naar je zin heb gereden,
dan maakt het niet uit of er nu nog 1 liter of 3 liter in de tank zitten!!!
als ik bij elk maisland moet denken:
een beetje minder gas jongen, anders haal je de 1 op 10 niet,
dan stop ik er mee!!!
maar zoals al gezegd:
het geheel is afhankelijk van de ondergrond en de stand van het gas!
groet'n Marco
De meeste off-road ritjes kun je uitrijden met een tank.
als je het naar je zin heb gereden,
dan maakt het niet uit of er nu nog 1 liter of 3 liter in de tank zitten!!!
als ik bij elk maisland moet denken:
een beetje minder gas jongen, anders haal je de 1 op 10 niet,
dan stop ik er mee!!!
maar zoals al gezegd:
het geheel is afhankelijk van de ondergrond en de stand van het gas!
groet'n Marco
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Maar als ie ineens 15km voor het einde op reserve moet dan ga je vanzelf anders denken. Of je nou wil of niet. Of je moet het doen als Ad: Die zet hem altijd op reserve en gokt erop dat de anderen eerder beginnen te zeuren over benzine.melkboer marco schreef:wat het verbruik is vind ik niet belangrijk!!!!
De meeste off-road ritjes kun je uitrijden met een tank.
als je het naar je zin heb gereden,
dan maakt het niet uit of er nu nog 1 liter of 3 liter in de tank zitten!!!
als ik bij elk maisland moet denken:
een beetje minder gas jongen, anders haal je de 1 op 10 niet,
dan stop ik er mee!!!
maar zoals al gezegd:
het geheel is afhankelijk van de ondergrond en de stand van het gas!
groet'n Marco
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Als je midden in de woestijn of de rimboe rijdt waar in de verste verte geen pomp te bekennen is dan vind ik het verbruik toch wel een beetje belangrijk. Dan is het toch wel handig om je motor een beetje te leren kennen...melkboer marco schreef:wat het verbruik is vind ik niet belangrijk!!!!
De meeste off-road ritjes kun je uitrijden met een tank.
als je het naar je zin heb gereden,
dan maakt het niet uit of er nu nog 1 liter of 3 liter in de tank zitten!!!
als ik bij elk maisland moet denken:
een beetje minder gas jongen, anders haal je de 1 op 10 niet,
dan stop ik er mee!!!
maar zoals al gezegd:
het geheel is afhankelijk van de ondergrond en de stand van het gas!
groet'n Marco
ja maar de af, aan en instelling van je motor scheelt een hoop en uiteraard van je rechterhand... de groep waarmee ik regelmatig rijdt hebben bijna allemaal KTM 525's en dat beessie van mij was net opnieuw afgesteld ivm een nieuwe uitlaat jaja resulteerde in 2 liter meer verbruik over ca. 80 km dan de rest; zelfde motor, zelfde rit etc... okok andere rijder zul je zeggen klopt maar ik ben by far the slowest
toen iets geprietse prutst met sproeiertjes en naaldstandje enz... en toen ging het weer een stuk minder dorstig en nog steeds even langzaam/snel... hahaha
Cheers
Felix
toen iets geprietse prutst met sproeiertjes en naaldstandje enz... en toen ging het weer een stuk minder dorstig en nog steeds even langzaam/snel... hahaha
Cheers
Felix
E=MC2
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
- Locatie: Aalten
sorry hoor, maar volgens mij was de vraag over het verbruik
tijdens een oof-road-rit. b.v. Handel.
heb er niet zoveel verstand van,
maar Handel ligt niet in de rimboe of woestijn....
en volgens mij kun je de meeste off-road-ritjes wel uitrijden met een tank.
en ja, als je 15 km voor het eind op res. moet rijden,
ga je er wel anders mee om..
heb dit jaar met de rit in Varsseveld nog een met een
twee takt naar de radstake (start) geduwd. (ook een lege tank)
en als je dan zo'n ding door de zandweg moet duwen
is dat geen pretje.(ies van 1.5 km of zo!!!)
groet'n Marco.
tijdens een oof-road-rit. b.v. Handel.
heb er niet zoveel verstand van,
maar Handel ligt niet in de rimboe of woestijn....
en volgens mij kun je de meeste off-road-ritjes wel uitrijden met een tank.
en ja, als je 15 km voor het eind op res. moet rijden,
ga je er wel anders mee om..
heb dit jaar met de rit in Varsseveld nog een met een
twee takt naar de radstake (start) geduwd. (ook een lege tank)
en als je dan zo'n ding door de zandweg moet duwen
is dat geen pretje.(ies van 1.5 km of zo!!!)
groet'n Marco.
Doet het verbruik er toe als je je hobby met plezier uitoefent?
Mij maakt het niet uit. Tank elke ronde bij en rijden maar...
Mij maakt het niet uit. Tank elke ronde bij en rijden maar...
nja een 2takt verbuikt standaard al veel 1:9-1:10 is al een goede waarde.melkboer marco schreef: heb dit jaar met de rit in Varsseveld nog een met een
twee takt naar de radstake (start) geduwd. (ook een lege tank)
en als je dan zo'n ding door de zandweg moet duwen
is dat geen pretje.(ies van 1.5 km of zo!!!)
Afgelopen zaterdag 90km op 1 tank gedaan (weel veel asfalt als verbinding) al reed ik het laatste stuk wel op reserve.
Als je in Handel flink gas geeft zit er op het einde van de +-35KM lange rit echt niet veel meer in.
Met een Honda CR250 ( 2-takt ) heb ik het al eens gehad dat ik niet rond kwam op 1 tank.
Met mijn huidige Honda CRF450R kom ik gemakkelijk rond op 1 tank.
Met een Honda CR250 ( 2-takt ) heb ik het al eens gehad dat ik niet rond kwam op 1 tank.
Met mijn huidige Honda CRF450R kom ik gemakkelijk rond op 1 tank.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: di jul 10, 2007 21:32
- Locatie: omg. Eindhoven
Dit was precies het doel van mijn vraag. Ik moest vorig jaar ook mijn motor terugduwen naar de Radstake. Rondje erna heb ik maar over de weg ingekort. Toen was het nog wel met een tweetakt (duwt lichter!).melkboer marco schreef: heb dit jaar met de rit in Varsseveld nog een met een
twee takt naar de radstake (start) geduwd. (ook een lege tank)
en als je dan zo'n ding door de zandweg moet duwen
is dat geen pretje.(ies van 1.5 km of zo!!!)
groet'n Marco.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
- Locatie: Aalten
nou, orange_exc, das niet zo slim!!!!
er stonden toch twee borden op de route om te tanken.
maarja, dat kan ik makelijk zeggen, ik ken de weg daar!!!!
ik zelf doe het op het asfalt (bijna) altijd rustig aan.
spaar benzine en de achterband!!!
groet'n Marco.
er stonden toch twee borden op de route om te tanken.
maarja, dat kan ik makelijk zeggen, ik ken de weg daar!!!!
ik zelf doe het op het asfalt (bijna) altijd rustig aan.
spaar benzine en de achterband!!!
groet'n Marco.
Hier ben ik het niet mee eens en wel omdat ik in Marokko onverhard (meeste) al ruim 1 op 20 deed. Wel denkte ik erom, het kan best leuk zijn om zuinig te rijden!. Ik was samen met nog een WR450, EXC525 en een LC4 en de andere motoren verbruikte meer dan ik. En met een 25 l. tank kan je dan toch eventjes 500 km. rijden, das leuk. In Nederland heb ik mijn motor nog nooit naar start/finish hoeven duwen, geen idee wat die hier verbruikt.Wortel schreef:Op de weg (rijden volgens de verkeersregels..) kom je ongeveer 110-120km met een tank. (1 op 12-13)
# 442
Mijn ding rijdt onroad 1:18 met Edelbrock en steile nokken.
In het klapzand/akker ga ik ook terug naar 1:12. Gemiddels zo 1:15. Met mijn gemiddelde kan ik dan zo'n 250 km rijden. Bij 180 gaat hij op reserve.
Heb gelukkig 17L bij me maar ben daar ook niet altijd even gelukkig mee in alle situaties.
Kunnen ze geen benzine maken die minder weegt
Noppy
In het klapzand/akker ga ik ook terug naar 1:12. Gemiddels zo 1:15. Met mijn gemiddelde kan ik dan zo'n 250 km rijden. Bij 180 gaat hij op reserve.
Heb gelukkig 17L bij me maar ben daar ook niet altijd even gelukkig mee in alle situaties.
Kunnen ze geen benzine maken die minder weegt
Noppy
Jij weet niet hoe idioot ik om rotondes heen rij en hoe snel ik op de max snelheid zit... hahaha... Overigens heb ik een 525.Sanne schreef:Hier ben ik het niet mee eens en wel omdat ik in Marokko onverhard (meeste) al ruim 1 op 20 deed. Wel denkte ik erom, het kan best leuk zijn om zuinig te rijden!. Ik was samen met nog een WR450, EXC525 en een LC4 en de andere motoren verbruikte meer dan ik. En met een 25 l. tank kan je dan toch eventjes 500 km. rijden, das leuk. In Nederland heb ik mijn motor nog nooit naar start/finish hoeven duwen, geen idee wat die hier verbruikt.Wortel schreef:Op de weg (rijden volgens de verkeersregels..) kom je ongeveer 110-120km met een tank. (1 op 12-13)
Maarre, op lange stukken in Marokko rij je vaak veel "standgas" en dat scheelt een hoop (accelleratiepomp!!) Met een 13ltr tank kwam ik daar ook makkelijk mee weg op afstanden van meer dan 150km incluis kruip/door en wat duinen heb ik geen 1 keer mijn reserve hoeven in te schakelen( ik weet niet hoeveel reserve in die 13ltr tank zit..) .
De tandwiel verhouding heeft er zeker ook wat mee te maken...
Ach, maar het gaat erom dat je je eigen motor leert kennen zodat je niet zonder peut komt te staan.. Ik weet in ieder geval dat ie met de standaard tank (8liter?) net aan 80km haalt op een gemiddelde off-road rit met flink doorgassen. Maar na elk rondje gooi ik er voor de zekerheid weer wat in.. (ikzelf heb dan ook wat vocht nodig trouwens)
in handel moet je met een exc 450 zat rond kunnen komen
heb zelf ook een exc 450 2006 gehad
wel had ik vorig jaar ook het probleem in varseveld
lege tank dit is een rit van +- 55km
maar ik haalde het niet super vette blubber op de akkers
heb zelf ook een exc 450 2006 gehad
wel had ik vorig jaar ook het probleem in varseveld
lege tank dit is een rit van +- 55km
maar ik haalde het niet super vette blubber op de akkers
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: di jul 10, 2007 21:32
- Locatie: omg. Eindhoven
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.
Bedankt voor jullie reacties.