Weet iemand of er voor een Yamaha WR 250 een verlaagd zadel te krijgen is?
Aan de vering wil ik niet raken, want die staat nu helemaal Yammie
En het is zo zonde om in mijn gloednieuw zadel een putje te gaan frezen...
Maar dat omvallen altijd, staat ook weer zo stom
Verlaagd zadel Yamaha WR 250?
Moderator: ghulst
Helen,
Zelf ben ik ook niet groot +/- 1.65 m dus waarschijnlijk zit ik met het zelfde als jij, dat je voeten niet altijd even makkelijk de grond raken . En daarom ben ik ook achter een mogelijkheid aangeweest om de motor te verlagen. Maar dat is zo makkelijk nog niet. Nu rij ik altijd al op een normale hoogte en weet dus niet beter en het is ook wel makkelijk dat ik het zo gewend ben want dan kan ik op elke andere motor goed wegkomen . Daarom ben ik nu wel blij dat ik het toen niet heb doorgezet en een verlaagd zadel had gekocht of aan mijn vering iets verandert. En trouwens hoeveel hoogte denk je te kunnen winnen met een ander zadel, die ligt al op de accu en het zitframe.
Zelf ben ik ook niet groot +/- 1.65 m dus waarschijnlijk zit ik met het zelfde als jij, dat je voeten niet altijd even makkelijk de grond raken . En daarom ben ik ook achter een mogelijkheid aangeweest om de motor te verlagen. Maar dat is zo makkelijk nog niet. Nu rij ik altijd al op een normale hoogte en weet dus niet beter en het is ook wel makkelijk dat ik het zo gewend ben want dan kan ik op elke andere motor goed wegkomen . Daarom ben ik nu wel blij dat ik het toen niet heb doorgezet en een verlaagd zadel had gekocht of aan mijn vering iets verandert. En trouwens hoeveel hoogte denk je te kunnen winnen met een ander zadel, die ligt al op de accu en het zitframe.
# 442
Ik heb weleens gezien dat mensen zelf het zadel verlagen, door een stuk uit te snijden.
Het zadel van mijn Husqvarna heb ik zelf uitgehold (tis te zeggen, ik hield het vast en gaf aanwijzingen, terwijl mijn broer de frees bediende ). Het zadel was toen al niet meer nieuw, dus als het mislukte was het ook geen ramp. Voor mijn nieuwe Yam vind ik dat wel wat zonde.Rolando schreef:Ik heb weleens gezien dat mensen zelf het zadel verlagen, door een stuk uit te snijden.
Ik zag dat KTM wél lagere zadels verkoopt, en hoopte dat Yamaha dat misschien ook zou doen...
De Husqvarna had een royaal dik zadel, ik heb 5 cm gewonnen in het "putje", en zat nog steeds zacht! Bovendien was de uitholling gelijkmatig gedaan, het was best goed gelukt.Sanne schreef:En trouwens hoeveel hoogte denk je te kunnen winnen met een ander zadel, die ligt al op de accu en het zitframe.
Maar het is toch niet hetzelfde als een echt, professioneel lager zadel
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Laat je vering staan zoals ze is, maar laat je vorkpoten door je kroonplaat zakken, en koop voor achteraan een andere link.Helen schreef:Aan de vering wil ik niet raken, want die staat nu helemaal Yammie
Je veerkarakteristieken (wat een woord) blijven hetzelfde, maar je motor komt lager te staan.
Voorbeeld vind je hier
http://www.mountainmotorsports.biz/page ... -link.aspx
De vorkpoten zijn al door de kroonplaat gezakt (die truuk doe ik ook al jaren), maar je link naar de link is interessant! Ik ga het verder bekijken en beginnen sparen...GuyC schreef:Laat je vering staan zoals ze is, maar laat je vorkpoten door je kroonplaat zakken, en koop voor achteraan een andere link.
Je veerkarakteristieken (wat een woord) blijven hetzelfde, maar je motor komt lager te staan.
Voorbeeld vind je hier
http://www.mountainmotorsports.biz/page ... -link.aspx
Beter een slecht karakter dan geen karakter