Zekering

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
KTM-450EXC
Berichten: 7
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 11:59
Locatie: Borne

Sinds kort gaat de zekering er steeds door bij mn KTM. Aangezien ik "de ballen" verstand heb van electrisch zou ik niet weten hoe ik het euvel het beste kan opzoeken. Ik zie ook geen vast patroon wanneer hij erdoor gaat. Heb echter het gevoel dat wanneer ie droog is, ik er weer even mee kan rijden. Is er misschien een manier om te kijken waar ergens het probleem ligt, of moet ik de hele bedrading langslopen?
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

zou ik zeker doen
te beginnen ergens rond het balhoofd

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
klomp

Gery400 schreef:zou ik zeker doen
te beginnen ergens rond het balhoofd

Gery
idd misschien een stukje blanke draad dat kortsluiting maakt bij het draaien van het stuur?
Heb het zelf meegemaakt met losse draden van de knipperlichten...
KTM-450EXC
Berichten: 7
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 11:59
Locatie: Borne

klomp schreef:
Gery400 schreef:zou ik zeker doen
te beginnen ergens rond het balhoofd

Gery
idd misschien een stukje blanke draad dat kortsluiting maakt bij het draaien van het stuur?
Heb het zelf meegemaakt met losse draden van de knipperlichten...
Bedankt voor de reacties, ik zal de draden eens nakijken. Ik las in een ander topic dat het ook de spanningsregelaar kan zijn, kan ik die eenvoudig nameten/controleren?
niek_xtz
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 17:55

motor starten, meetpennen op de accu zetten. Op de accu moet je dan 13,8 volt of meer meten. Deze waarde moet constant blijven en niet verschrikkelijk op en neer duiken.

Klopt dit allemaal dan is de spanningsregelaar niet kapot, en moet je het ergens anders zoeken.
Yamaha xtz 750, Yamaha wr450f
Gix
Berichten: 119
Lid geworden op: do jan 04, 2007 00:58
Locatie: Grembergen

Testlampje in de plaats van de zekering steken.
Afhankelijk van de amperage van de zekering.

Met het contact op de bekabeling goed bewegen in alle richtingen.
Wanneer de lamp fel oplicht ligt de boel in kortsluiting.

Dus daar waar je laatst iets veranderd hebt in de bekabeling, daar in die buurt ligt hoogst waarschijnlijk het probleem.
Inderdaad zoals Gery zegt meestal rond het balhoofd.

Succes.
KTM-450EXC
Berichten: 7
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 11:59
Locatie: Borne

klomp schreef:
Gery400 schreef:zou ik zeker doen
te beginnen ergens rond het balhoofd

Gery
idd misschien een stukje blanke draad dat kortsluiting maakt bij het draaien van het stuur?
Heb het zelf meegemaakt met losse draden van de knipperlichten...
Net als bij Klomp zat het probleem bij de losse draden van de knipperlichten... Ik kwam er heel iets aan en toen begon ie (gelukkig) licht te vonken. Scheelt me weer wat tijd :wink:
Plaats reactie