hey
ik ben zaterdag een keer goed gevallen, en nou zit er een flinke deuk in mijn uitlaat van men honda CR250. Hoe krijg ik deze eruit?
ik heb al verschillende dingen gehoord:
1. gat boren en met een massief pijpje van ong 5 mm de want terug tikken
2. verwarmen en druk erop zetten; 3 bar hadden ze het over (???)
3. naar de motorzaak brengen (maar dat kost best veel geld denk ik, hoeveel precies weet ik niet?)
4. water erin en laten bevriezen ( ) :S
ik hoor graag wat het beste is.
groetjes jaap
uitlaat uitdeuken
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:07
- Locatie: Sint Oedenrode
ja,
dus in de deuk een oog lassen, en dan eruit trekken met iets wat hard trekt. dan oog er voorzichtig afslijpen en klaar is kees denk ik dus...
dus in de deuk een oog lassen, en dan eruit trekken met iets wat hard trekt. dan oog er voorzichtig afslijpen en klaar is kees denk ik dus...
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Onlangs had ik mijn titanium bocht zo plat als een dubbeltje, het was over en uit. Het is wel geprobeerd,maar zonder resultaat.
Bij een uitlaat ligt het wat eenvoudiger schat ik,er zijn bedrijven die dit voor je doen.
Bij een uitlaat ligt het wat eenvoudiger schat ik,er zijn bedrijven die dit voor je doen.
van een acrapovic 4 takt pijp?Houten Klaas schreef:Onlangs had ik mijn titanium bocht zo plat als een dubbeltje, het was over en uit. Het is wel geprobeerd,maar zonder resultaat.
Bij een uitlaat ligt het wat eenvoudiger schat ik,er zijn bedrijven die dit voor je doen.
deze kun je ook onder druk zetten met de compressor en (flink) heet stoken op de deuk , titanium heeft een vele malen hoger smeltpunt dan staal.
Laatst gewijzigd door JoeBaR op wo jun 06, 2007 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
4 strokes only !!
Water erin, afsluiten net genoeg dat het water er niet uitloopt en een nachtje in de vriezer, je gelooft het niet maar het werkt als een trein!
druk op de uitlaat zetten en met salomo de deuk opwarmen mag lekker kersenrood worden,komt er mooi uit.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:07
- Locatie: Sint Oedenrode
hey
ja het is een flinke deuk, en het is een 2 takt motor, dus het maakt zeker wat uit. nu er een flinke deuk in zit, duwen de uitlaatgassen de uitlaat van de uitlaatpoort af bij vol gas, en dit veroorzaakt een ander geluid dan normaal
ja het is een flinke deuk, en het is een 2 takt motor, dus het maakt zeker wat uit. nu er een flinke deuk in zit, duwen de uitlaatgassen de uitlaat van de uitlaatpoort af bij vol gas, en dit veroorzaakt een ander geluid dan normaal
Als deze echt zo groot is dan wordt het open zagen , uitdeuken en weer aan elkaar lassen.
Broer van me heeft een keer zijn Montesa pijp PLAT tegen een boom gereden. Zagen en lassen was de enigste optie.
Op druk rood heetstoken en was mijn eerste optie, dat vriezen is nieuw voor mij.
Heb wel een vriezer, maar met lades!
Broer van me heeft een keer zijn Montesa pijp PLAT tegen een boom gereden. Zagen en lassen was de enigste optie.
Op druk rood heetstoken en was mijn eerste optie, dat vriezen is nieuw voor mij.
Heb wel een vriezer, maar met lades!
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ja een akra,niet alleen een deuk maar echt helemaal plat over 6 cm, er is waarschijnlijk een gat in gevallen bij het warmstoken.JoeBaR schreef:van een acrapovic 4 takt pijp?Houten Klaas schreef:Onlangs had ik mijn titanium bocht zo plat als een dubbeltje, het was over en uit. Het is wel geprobeerd,maar zonder resultaat.
Bij een uitlaat ligt het wat eenvoudiger schat ik,er zijn bedrijven die dit voor je doen.
deze kun je ook onder druik zetten met de compressor en (flink) heet stoken op de deuk , titanium heeft een vele malen hoger smeltpunt dan staal.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ook titianium bochten ?
Jij durft ...................... (ik ga er van uit dat je vult met lucht of een inert gas, oftewel lekker samenpersbaar).stimpie schreef:wij zetten ze op 5 bar
Zeker nog nooit een klapper meegmaakt ?
Als er op het werk (raffinaderijen e.d.) luchtleidingsystemen op druk i.v.m. lekkages getest moeten op een veel lagere druk jij vermeld moet dat 's nachts gebeuren en mag niemand in de buurt komen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: vr mei 25, 2007 13:42
- Locatie: kleit
water zet uit bij bevriezing, vandaar dat het truukje helptWortel schreef:Water erin, afsluiten net genoeg dat het water er niet uitloopt en een nachtje in de vriezer, je gelooft het niet maar het werkt als een trein!
bij stevige deuken heb ik wel mijn twijfels.
dan is het beter op druk zetten en verwarmen
droom van oude GS 2klepper
een maat van me heeft pas een uitlaat uitgedeukt door hem te vullen met
natte split-ewrten (ja die waar ze soep van maken)
even een nacht laten staan en ze beginnen uit te zetten, volgende morgen was de deuk er uit
natte split-ewrten (ja die waar ze soep van maken)
even een nacht laten staan en ze beginnen uit te zetten, volgende morgen was de deuk er uit
never drive faster then your angel can fly
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: za sep 17, 2005 15:59
Had ook een paar deuken in de uitlaat en las dit topic. Het was toch al een oude uitlaat dus ik dacht probeer hem eens in te vriezen. Nu is de uitlaat mooi doormidden gescheurd. Oftewel invriezen is niet aan te raden ;.
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo mar 07, 2007 12:16
- Locatie: Houthalen Belgie
Hey Stimpie,stimpie schreef:wij zetten ze op 5 bar en dan gewon heet maken , je ziet de deuken er zo uit komen
Ik heb een paar blutsen in mijn uitlaat van mijn RM 250.
Nu heb ik een tool voor de uitlaat op druk te zetten maar heb ik geen sjallamo om heet te stoken. Stuur me als ge wilt eens een mailtje naar carlo.briers@telenet.be dan kunnen we misschien iets regelen.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
zout werk ook, vullen en beetje bij beetje water toevoegen.. niet te veel anders barst iemx jake schreef:een maat van me heeft pas een uitlaat uitgedeukt door hem te vullen met
natte split-ewrten (ja die waar ze soep van maken)
even een nacht laten staan en ze beginnen uit te zetten, volgende morgen was de deuk er uit
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997