Bilstain

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Sjokske

Ik heb een lichtblauwe vriend(in) :wink:
(en een vriendvrouw, en een vrienddochter .............. :oops: ).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
gilbert100

Jo VdB schreef:Ik wil bij jullie 1ste keer ook wel mee, hoor.

Sommigen weten de 1ste keer niet goed wat doen in Bilstain, en dan komt het nogal eens "beperkt" over...

Jo VdB
Kan je meer zeggen over het terrein? via de site kom je niet veel te weten... Ik bedoel maar, de 10€ inkom, mag je dan enkel op het cross circuit rijden of kan je ook een tijdje enduro rijden, dus een beetje van beide? Of is het enkel 1 onderdeel per bezoek? Hoe is het cross circuit, snel, technisch, breed of smal... en de enduro is da een vooraf uitgestipelde piste, kan je gewoon overal doorheen of hoe moet ik het zien? Is het echt moeilijk of kan een beginner er ook terecht?
Ik wil er eens gaan rijden dus dank voor de info :wink:
jan2

Hoi,
Bilstain was goed .!
Wel veel stenen maar erg leuk
Ik zag dat Erik 1e was! Is toch een knappe prestatie.
ik was 22 e ... Ok mOi
Groet Jan
mark20v

Sommigen weten de 1ste keer niet goed wat doen in Bilstain, en dan komt het nogal eens "beperkt" over...

Jo VdB
Jo, je hebt een Pb.

Mark
Bosje

gilbert100 schreef:

Jo VdB
Kan je meer zeggen over het terrein? via de site kom je niet veel te weten... Ik bedoel maar, de 10€ inkom, mag je dan enkel op het cross circuit rijden of kan je ook een tijdje enduro rijden, dus een beetje van beide? Of is het enkel 1 onderdeel per bezoek? Hoe is het cross circuit, snel, technisch, breed of smal... en de enduro is da een vooraf uitgestipelde piste, kan je gewoon overal doorheen of hoe moet ik het zien? Is het echt moeilijk of kan een beginner er ook terecht?
Ik wil er eens gaan rijden dus dank voor de info :wink:
hier sluit ik mij bij aan. hoe is het terrein? midden mei ga ik met n groepje van 7 man onder leiding van alex vd broek een soort oefendag doen. maar als je er gewoon vrij kan rijden is het misschien wel optie om er wat vaker heen te gaan :)
pruus
Contacteer:

Las ik dat goed? VIJFTIG grenslanders aanstaande Zondag?!
Probeer er ook te zijn maar subframe nog niet terug van de lasser...
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
mark20v

pruus schreef:Las ik dat goed? VIJFTIG grenslanders aanstaande Zondag?!
Probeer er ook te zijn maar subframe nog niet terug van de lasser...

Ander kom je 12 of 13 mei, dan ben ik er ook :wink:

We gaan met 2 man en overnachten daar. BBQ erbij en gaan met die banaan :lol:
pruus
Contacteer:

12 mei gaat hopelijk wel lukken. !3e is Moederdag, en aangezien ik haar moeder heb gemaakt...
Zondag was heel gezellig. Eerst trof ik geheel onverwacht mijn duitse maat Gilbert op zijn gebruikelijke stekkie bij de barbequeplaats en zijn we lekker gaan touren. Later kwam ik Erik, Jo, Stijn, Guy en een vriend uit Maasmechelen tegen wiens naam helaas in de beerput van mijn geheugen is verdwenen :oops: sorry. Maar mijn dank is groot en aanhoudend want ze hebben herhaaldelijk mijn motor uit een benaarde positie gered :wink:
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
mark20v

Mooi, laat ff weten als je zeker weet dat je gaat dan spreken we daar op het terrein ergens af.

Gr Mark
mark20v

Gisteren weer terug gekomen van Bilstain.

We zijn vrijdag weggereden en met een tussenstop na ongeveer 3,5 uur rijden aangekomen. Via X-travels hadden we alles geboekt en dat was perfect geregeld. We konden de aanhangwagen en auto voor de slaapplaatsen parkeren.

De kamers zijn er behoorlijk klein maar voor zo'n weekend niets mis mee, we hadden er eentje met 2 stapelbedden. Met zijn drieen en een beetje spullen mee stond de kamer lekker vol 8) Potje bier hebben we buiten koel gezet en het gereedschap konden we in een kast met slot erop kwijt. Nadat we alles uitgepakt hadden zijn we naar het cafe geweest en hebben we een paar Jupiler genuttigd..niks mis mee :wink:

Na de nacht stonden we rond 9 uur bij Patrick van X-travels klaar voor een bak koffie. Na een paar tips (was de eerste keer voor ons daar) hebben we de motor aangetrapt en een verkennend rondje gereden.

Begon het net te regenen, en nog best hard ook :twisted: Patrick zei al dat het weleens het hele weekend kon gaan regenen, dus niet zo'n goed vooruitzicht. We zijn even teruggereden om een jas aan te trekken en toen weer de bergen in. Wat wordt het daar glad als het regent :!: Via de hoofdpaden zijn we een keer rond gereden en hebben een beetje verkend, het is niet echt een groot terrein maar er zijn meer dan genoeg uitdagingen te vinden.

Tussen de middag een lunch gekregen van Patrick en toen waren wee klaar om het iets ruiger aan te pakken :D Via de kleine paadjes omhoog gereden en behoorlijk steil naar beneden. Echt gaaf!! Het is wel glibberen en glijen als het regent, oppassen dus :idea: Onderaan hebben we een aantal keren het beekje gepakt, leuk om te doen en gaat nog niet eens zo verkeerd :wink: Iets verderop ligt een mooi droge beek waar je ook lekker doorheen kunt. Nadat we nog wat meer lucht uit de banden hebben laten lopen kregen we nog meer grip en dat was een lekke band wel waard. We hebben er gelukkig geen gehad dit weekend :lol:

Een van de 2 takten die stopte regelmatig en was niet meer aan te trappen, bougie zeiknat en na montage van een nieuwe zat er weer leven in de brouwerij. Op zo'n moment merk je wel dat de andere motorrijders onderin het dal niet te beroerd zijn om mee te denken en een onderdeeltje uit te wisselen. Later lijkt het er steeds meer op dat de ontsteking zijn beste tijd heeft gehad. We hebben er gelukkig wel het weekend ermee uit kunnen zingen.

Helemaal achterop het terrein kwamen we via een single track bij een helling uit waar we niet meer tegenopkwamen, net te steil, te nat en teveel rotsblokken 8) Dan maar verder rijden, komen we daar een bord met een doodskop erop tegen :roll: ff omgedraaid dan maar :D

Hoe meer je rondrijdt hoe meer uitdagende paadjes die je ziet! Veel stenen, los liggende maar ook paden waar de stenen goed vast zitten en je dus behoorlijk hard over heen kunt zeilen. Her en der wortels die 30 a 40 cm uit de grond steken maken het niet makkelijk. Af en toe ga je een keertje onderuit en weet je weer waar je staat :lol: Eind van de dag ga je enorm veel beter rijden, je pakt de steilere hellingen en kunt ook harder en met meer lef naar boven knallen.

Zondag hebben we nog wat rondjes gereden en af moeten sluiten met een valparty van een kameraad. Na een ongelukkige kei met een boom ernaast was het resultaat een gebroken rib en een paar gekneusde ribben er onheem :x Das echt klote!! Maar je weet dat het kan gebeuren daar. Om het samen te vatten: tis echt een gaaf terrein om te oefenen, het is technisch en hard. Je komt er geen modder tegen en het beste is het om niet te rijden als het veel heeft geregend. Ik vind het persoonlijk meer hebben dan een OTR hier in Nederland, je gaat echt steeds een stapje verder en je kunt er net doen wat je wilt. Dus voor diegenen die er nog niet zijn geweest zeker aan te raden.

Patrick van X-travels had het goed voor elkaar samen met zijn vrouw en personeel. De BBQ smaakte lekker en ook de Jupiler die hij verkocht :roll: Aardige kerel! Hij kwam alleen zelf niet meer aan het rijden toe :P Als hij een keertje een weekend organiseert in DL of BE dan zijn wij waarschijnlijk wel weer van de partij.

gr Mark
huskie

Leuk verslagje, Mark :)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
gilbert100

idd Mark mooi verslagje, de valpartij van je maat was niet zo leuk :( . Heb je op het terrei ook een motocross terrein of is het alleen enduro? Op de site staat motocross er wel bij maar ik vind nergens een foto ofzo van een crossterrein. Ik wil het graag weten want ik wil morgen of vrijdag daar gaan rijden! :D :D
mark20v

Gilbert,

Er is een motorcross terrein volgens zeggen...we hebben ons rot gezocht en toe bleek het dus niet zoals bij ons een zandbaan te zijn. Het is gewoon eenzelfde verhard gedeelte als de rest daar.

Suc6, en laat ff weten wat je er van vond :D

Gr Mark
gilbert100

ik zal zeker iets laten weten, is dat "crossbaantje" wat te doen voor een beginner?
mark20v

Je ziet geen verschil tussen de crossbaan en de rest, tis allemaal berg en keien. Voor de beginner kun je daar leuk rondrijden en steeds een stapje verder gaan. Je kunt het net zo moeilijk maken als je wilt 8)
pruus
Contacteer:

De crossbaan is zeker te doen voor een beginneling. Alleen is ie maar zeldzaam open...En als hij open is kunnen de enduro's er ook op dus uitkijken voor spookrijders.
GorilaZz

crossbaan zit rechts boven, moet je zo een hek door wat meestal dicht is.
gilbert100

idd, crossbaan was vandaag dicht, wel spijtig, maar ik heb er toch een leuke dag aan beleefd. verder vind ik het een heel mooi park, groot, proper, alle voorzieningen aanwezig. wel heel technisch daar en met de natte leemgrond en de keien dus heel glad.... ik heb er dus geregeld bodemonderzoek gedaan...

Conclusie: zeker voor herhaling vatbaar al is het niet voor elke week..
Plaats reactie