Wie kan mij helpen met dit mysterie?
Zopas bezig geweest m'n DR750 (eencilinder, luchtgekoeld) een beetje klaar te maken voor z'n eerste rit na de winter. Controle oliepeil leverde iets heel eigenaardigs op: het blok zat tjokvol benzine-oliemengsel!
Wie heeft daar ervaring mee, en vooral: wat is de oorzaak?
Ik durf nu niet te rijden, zonder eerst de oorzaak te kennen.
benzine in blok
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he bard, ga je vreemd?
kijk hier eens ;
http://home.germany.net/avehrenb/DR800maintenance.html
klik op; micelllaneous hints,
scroll naar fuel in motor oil..
site kan ook in duits en is dan uitgebreider..
het is je o-ring van de vlotter naaldhuis..
maak het heel
zappa
kijk hier eens ;
http://home.germany.net/avehrenb/DR800maintenance.html
klik op; micelllaneous hints,
scroll naar fuel in motor oil..
site kan ook in duits en is dan uitgebreider..
het is je o-ring van de vlotter naaldhuis..
maak het heel
zappa
zappa.suzuki schreef:he bard, ga je vreemd?
kijk hier eens ;
http://home.germany.net/avehrenb/DR800maintenance.html
klik op; micelllaneous hints,
scroll naar fuel in motor oil..
site kan ook in duits en is dan uitgebreider..
het is je o-ring van de vlotter naaldhuis..
maak het heel
zappa
moet het zover niet zoeken... benzinekraan open,gasschuif niet compleet toe, inlaatlep toevallig open..benzine loopt in cilinder,boel verzuipt en benzine loopt langs segmenten door in de olie.... gebeurt bij een yamaha ook wel es.
wat die o-ring betreft kan ook
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
O, kan dat allemaal zo gemakkelijk? Ik ben er toevallig bij uitgekomen, wat als ik er gewoon mee beginnen rijden was? Heel de boel naar de verdoemenis toch?
Ik zal in ieder geval die bewuste o-ringen zo snel mogelijk vervangen, merci voor de snelle reacties!
Toch een bemerking: ik vind geen enkele slang die de carburateur verbindt met de luchtfilter, dus via welke weg komt die overstromende benzine dan in het motorblok?
Enne Zappa, ik ga vreemd omdat ik niet verwacht had dat er een BIGGER zo snel een antwoord zou weten.
Ik rij trouwens ook vreemd, meer dan op m'n BIG
Ik zal in ieder geval die bewuste o-ringen zo snel mogelijk vervangen, merci voor de snelle reacties!
Toch een bemerking: ik vind geen enkele slang die de carburateur verbindt met de luchtfilter, dus via welke weg komt die overstromende benzine dan in het motorblok?
Enne Zappa, ik ga vreemd omdat ik niet verwacht had dat er een BIGGER zo snel een antwoord zou weten.
Ik rij trouwens ook vreemd, meer dan op m'n BIG
Keep on smiling!
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he bard, door dat de vlotter naald niet meer goed afsluit loopt de bezine je carb in, vandaar door een open inlaat klep de cilinder in en dan verder..
blij dat je het optijd merkte..
kraan maar dicht als ie lang stilstaat+ carbs leeg draaien.
ps rijd er iets better dan een BIG??
hou het heel zappa
blij dat je het optijd merkte..
kraan maar dicht als ie lang stilstaat+ carbs leeg draaien.
ps rijd er iets better dan een BIG??
hou het heel zappa
Hoort er niet een of andere overloopleiding op die carburateur te zitten om dit soort problemen te vermijden?
Op m'n Huskie iig wel
Enne, die laatste rijdt inderdaad niet beter op straat dan een BIG, op onverhard daarentegen ...
Op m'n Huskie iig wel
Enne, die laatste rijdt inderdaad niet beter op straat dan een BIG, op onverhard daarentegen ...
Keep on smiling!