Ik vind dat ze deze jongens aangepakt hebben "volgens het boekje" maar het had gerust een onsje minder gemogen:
1) Stel je houdt een paar crossers aan op het industrieterrein, zonder legitimatie, papieren, je kent het wel. Dan 'gijzel' je de motoren om zeker te weten dat die boefjes de juiste gegevens achterlaten (want ze willen hun motoren terug)
2) Stel je houdt een paar crossers aan die wild aan het crossen zijn met hun bus, met crossers er nog in. Die geef je een bekeuring, want je hebt hun kentekenplaat.
3) Stel je ziet een paar crossers die rondjes rijden om hun gekentekende bus. Dan neem je uiteraard de crossers in beslag? Uiteraard, want er is niemand die kan garanderen dat die crossers bij die twee bussen horen. Oplossing: dan kijk je even on-line in het kentekenregister, maar dat is natuurlijk te veel werk.
Ik trek het nu bewust een beetje uit zijn verband, maar ze hadden alle middelen voorhanden voor ' garanties'. In mijn ogen dus een te hard optreden.
Ik weet niet wat voor SM-fietsen dit waren (ooit wel op kenteken gestaan?), maar waren de framenummers goed zichtbaar? Zo niet, dan is het interessant om op het buro te zien of deze gejat waren. Doen ze volgens mij met rontgenfoto' s. Dan is het ineens een extra service en kunnen de eventuele gedupeerden hun fietsjes terugkrijgen.
"Elk nadeel hep se voordeel".
Noppy
Mafkezen
Moderator: ghulst
In het engels heb ik wel eens gehoord: If you can't stand the heat, get out of the kitchen...
Of het nu wel of niet terecht of te hard of te zacht is, feit blijft dat als die gasten daar niet waren gaan rijden ze hun motoren nog hadden...
Zoals ze het nu brengen bekruipt mij een beetje het "Wir haben es nicht gewust" gevoel...
Of het nu wel of niet terecht of te hard of te zacht is, feit blijft dat als die gasten daar niet waren gaan rijden ze hun motoren nog hadden...
Zoals ze het nu brengen bekruipt mij een beetje het "Wir haben es nicht gewust" gevoel...
Je moet niet doen, je moet niet laten!
Ik ben geen agent, noch wil ik mijn overtredingen onbekend houden... Dank voor het onbegrip...Sanne schreef:Tja of Smullie is zelf een agent of hij is zo slim om niet tegenover alle mede-formleden zijn overtreding bekend te maken. Elke overtreding die je begaat is er een te veel. Maar als je er dan een begaan hebt laat het dan lekker voor jezelf. Dat is echt heel dom van die Teunissen. Ik kan ook geen begrip opbrengen voor Smullie. En die motoren krijgen ze terug, dat weet ik zeker. (zelf ook weleens een brommer voor onbepaalde tijd mogen afstaan aan onze blauwe vrienden)
Natuurlijk krijgen ze die motoren terug... Als ik vroeger mijn brommertje opgedreven had (ging 65, jeugdzonde) dan nam de politie dat ook in beslag en kreeg je het afgesteld terug (of mocht je het gaan ophalen bij de politie om het de dag erna afgesteld te laten zien). Met boete uiteraard. Je mag nu eenmaal niet met die motoren op de baan, dus ze kunnen ook niet toelaten dat je er ff mee naar huis rijdt... Ok, ze hadden hun busje bij, maar dat is nog geen garantie dat ze even na het vertrek van de agenten niet verder zouden "trainen"... Lijkt me dus logisch dat ze de motoren meenamen... Gewoon ff logisch nadenken...
Maar, alweer wil ik nogmaals benadrukken dat het te ver zou gaan om deze motoren verbeurd te verklaren (lees: niet terug te geven). Stefan Everts zal zijn moto in Balen (hehe, mijn geboortedorp trouwens) ook wel terug gekregen hebben, maar ook hebben moeten afgeven dan... Hoewel, een bekende vlaming mag meestal nog altijd meer in ons Belgenlandje...
En in Belgie zegt men: wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten...
Edit: Dit is trouwens het laatste dat ik hier over gezegd heb, ik ga er niet op in. Ik heb respect voor ieders mening en daar laat ik het bij...
Zulke discussies kunnen beter bij pot en pint gevoerd worden... Met woorden wordt er toch te veel verkeerd verstaan.
Dus bij een volgend ritje: schol he...
Waarom 4 cylinders gebruiken om ne moto met 800cc te maken als je met 1 cylinder meer dan genoeg hebt?
http://www.motorum.be
http://www.motorum.be
Ach de mannen dachten er verstandig en goed aan te doen, om met hun nette gedrag niet in de straten te gaan knallen, maar gewoon netjes naar een industrie tereintje te gaan met hun bus. en daar hun circuit motoren te gaan proberen.
de gedachten gang is heel goed. en bijna niemand zal je daar over aanvallen.
maar je weet ook dat je in nederland woont . en nederland zijn ze van de regeltjes. en dan daar pakken ze je op.
je weet dat het een risico is om zonder kenteken e.d de openbare weg te gaan. dat risico heb je genomen met de gedachten dat je er goed aan deed. en helaas heb je pech gehad.
hoe kut het ook maar is, je zat fout! (volgens de regels).
en ja, ik heb het ook gedaan, op industrie met crosser zonder kenteken rijden. maar ik heb al die tijd geluk gehad.
de gedachten gang is heel goed. en bijna niemand zal je daar over aanvallen.
maar je weet ook dat je in nederland woont . en nederland zijn ze van de regeltjes. en dan daar pakken ze je op.
je weet dat het een risico is om zonder kenteken e.d de openbare weg te gaan. dat risico heb je genomen met de gedachten dat je er goed aan deed. en helaas heb je pech gehad.
hoe kut het ook maar is, je zat fout! (volgens de regels).
en ja, ik heb het ook gedaan, op industrie met crosser zonder kenteken rijden. maar ik heb al die tijd geluk gehad.
verstand op nul en nadenken