Hallo,
ik ben een beginnende rijder en het bevalt me tot nu toe zeer goed. in het begin was het zo dat mijn motor dus veel sporen zocht en dat het erg vermoeidend voor mijn armen was om de motor onder controle te houden.
nu weet ik al dat bij sporen op rechte stukken het gas er op moet worden gehouden omdat de motor dan minder sporen zoekt. en dus ook minder belastend is voor je (onder) armen.
echter zal er ook een keer geremd moeten worden voor bochtenwerk. dat is nog het punt wat ik erg zwaar vind. vooral bij mullig zand en waar diepe sporen zijn, gaat de motor dus erg trekken aan het stuur.
hoe lossen jullie dit op?
gewoon de motor zijn richting op laten gaa en volgen?
of heeft dit alles te maken met dat ik nog niet snel genoeg ben, en met mate er mee snelheid in mijn rijsteil komt, dat ik hier dan ook minder last van zal hebben?
bvd
diepe sporen voor de bochten
Moderator: ghulst
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Barry ik ben geen expert,maar net voor de bocht ga je zitten en kruip je op de tank. Je zet de motor in het spoor,kijkt waar je heen wilt en dan het gas er weer op. Hoe hoger je snelheid, hoe beter je kijkt,dus niet in het spoor kijken maar ver daarvoor, hoe beter het gaat.
gas houden , niet afremmen als het niet nodig is , zolang je vaart houdt ga je beter door sporen als waneer je afremt .
sporen in de bochten zijn ideaal , je zet de motor schuin in de bocht en je houdt het gas erop , de motor volgt het spoor (mits je gaat tegen sturen op niks af)
bij kuilen , bulten , sporen en soms ook bochten is gas erbij de juiste oplossing.
sporen in de bochten zijn ideaal , je zet de motor schuin in de bocht en je houdt het gas erop , de motor volgt het spoor (mits je gaat tegen sturen op niks af)
bij kuilen , bulten , sporen en soms ook bochten is gas erbij de juiste oplossing.
BIERTAKT crossen en zuupn
Klaas, het lijkt me beter dat je zolang mogelijk rechtstaat en pas in de bocht gaat zitten, namelijk net op het moment dat het gas er weer op gaat. En goed druk zetten op de voetsteunen met het buitenste been. Zelf probeer ik ook al staande bochten te nemen : voordeel : je hebt altijd druk op de voetsteunen en je hebt meer overzicht.Ik ben wel geen zandrijder, dus ik kan ook verkeerd zijn, maar de echte zandhazen zullen me dan wel verbeteren.Houten Klaas schreef:Barry ik ben geen expert,maar net voor de bocht ga je zitten en kruip je op de tank. Je zet de motor in het spoor,kijkt waar je heen wilt en dan het gas er weer op. Hoe hoger je snelheid, hoe beter je kijkt,dus niet in het spoor kijken maar ver daarvoor, hoe beter het gaat.
De echte zandhazen verwachten jullie nog steeds een keertjeErik V schreef:Ik ben wel geen zandrijder, dus ik kan ook verkeerd zijn, maar de echte zandhazen zullen me dan wel verbeteren.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
De echte zandhazen zouden een datum prikken...adje schreef:De echte zandhazen verwachten jullie nog steeds een keertjeErik V schreef:Ik ben wel geen zandrijder, dus ik kan ook verkeerd zijn, maar de echte zandhazen zullen me dan wel verbeteren.
kijk! mooi om te lezen dit allemaal.
het 1ste wat mij opvalt aan mijn probleem is dat ik inderdaad nog te veel in de bochten kijk bij mijn voorwiel, dan dat ik zo ver mogelijk de bocht doorkijk.
het viel me laatst al wel op dathet dan iets beter gaat. hier maar even goed op letten dus!
het 2de.
ik lees hier ga staan op de motor! op rechte stukken doe ik dat vaak al wel, maar in de bochten? ik heb dan juist het idee dat ik minder controle heb over de motor.
stel mijn voorwiel schuift weg, dan kan ik sneller en makkelijker bijsteppen oid wanneer ik op de motor zit dan wanneer ik sta.
altans, zo ervaar ik dit .
of is dit ook een kwestie van leren waarbij ik er later achterkom dat staan toch beter is?
het 1ste wat mij opvalt aan mijn probleem is dat ik inderdaad nog te veel in de bochten kijk bij mijn voorwiel, dan dat ik zo ver mogelijk de bocht doorkijk.
het viel me laatst al wel op dathet dan iets beter gaat. hier maar even goed op letten dus!
het 2de.
ik lees hier ga staan op de motor! op rechte stukken doe ik dat vaak al wel, maar in de bochten? ik heb dan juist het idee dat ik minder controle heb over de motor.
stel mijn voorwiel schuift weg, dan kan ik sneller en makkelijker bijsteppen oid wanneer ik op de motor zit dan wanneer ik sta.
altans, zo ervaar ik dit .
of is dit ook een kwestie van leren waarbij ik er later achterkom dat staan toch beter is?
verstand op nul en nadenken
Barry,
Ik heb het voorrecht mogen genieten om eens naar de kont van Adje te kijken terwijl hij bochten reed.
Ad blijft staan, maar hurkt een beetje in het diepst van de bocht, met zijn ass zwevend vlak boven het zadel, om dan tijdens het gas geven weer te gaan staan.
Ad zou daarmee ook een goede Alpineskiër zijn want die beweging heet hoch-tief-hoch.
Doordat Ad met zijn lichaam omhoog komt tijdens het gasgeven, drukt hij nog eens bovenop zijn lichaamsgewicht zo'n 20 kilo extra in de aardbodem.
Niet ontkennen Ad! Betrapt!
Noppy
Ik heb het voorrecht mogen genieten om eens naar de kont van Adje te kijken terwijl hij bochten reed.
Ad blijft staan, maar hurkt een beetje in het diepst van de bocht, met zijn ass zwevend vlak boven het zadel, om dan tijdens het gas geven weer te gaan staan.
Ad zou daarmee ook een goede Alpineskiër zijn want die beweging heet hoch-tief-hoch.
Doordat Ad met zijn lichaam omhoog komt tijdens het gasgeven, drukt hij nog eens bovenop zijn lichaamsgewicht zo'n 20 kilo extra in de aardbodem.
Niet ontkennen Ad! Betrapt!
Noppy
Noppy , sinds wanneer kijk jij naar mannenkonten
Ik ben een slechte leermeester want ik kan niet verwoorden hoe ik alles doe op de motor
Het is zo'n automatisme geworden als ik rij
Ik ben een slechte leermeester want ik kan niet verwoorden hoe ik alles doe op de motor
Het is zo'n automatisme geworden als ik rij
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/