wat voor lak uitlaat die er niet van af brand

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
tinus
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 05, 2005 20:47

wat voor lak uitlaat die er niet van af brand

Bericht door tinus »

heb men hgs pijp als nieuw gemaakt met hittebestendigde lak
van motip 650 ''c en dan de blanke lak zeer nooi een keer gerede
en het zand bleeg er aan plaken de uitlaat zat geheel vol zand en kreeg er
ook niet zo maar af tippppppppp wat voor lak dan ?????????????????????????????????????????????????????????? :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

Bericht door Klx300R »

je gaat geen enkele lak goed kunnen houden,die voorbocht wordt zowizoo kaal, het beste wat je kan doen is alles blank schuren en behandelen tegen roest. Dan slaagt het nog mooi blauw uit ook.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Bericht door Noppy »

Zwart laten emailleren wil wel eens helpen, maar voor hoelang?

Noppy
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Bericht door Max_Kool »

Je hebt het over blanke lak. Bestaat er hittebestendige blanke lak dan? Ik ken het niet.

Wat het beste werkt is goed schuren (alle roest weg) en dan terwijl de bocht warm is een flink aantal dunne lagen Hitzefest 800 Superterm van Duplicolor. De eerste keer dat je de motor start zal deze lak gebakken worden en blijft daarna redelijk zitten. Niet geweldig, maar redelijk.

Uiteindelijk bladdert het af en wordt grijs, maar het wordt zeker geen plakkerige kleefzooi zoals je nu hebt. Emailleren kan ook en ook dat blijft redelijk goed, maar niet meer dan dat.

suc6!
Dr_Bean
Berichten: 433
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 22:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dr_Bean »

Al die hittebestendige lakken moet je als het ware inbakken: Ze worden pas hard na de eerste keer echt heet.

Dus als jij na het spuiten direkt het zand in gaan zal alles idd volkleven.
Dus volgende keer: Eerst goed warmdraaien, en effe op een schone weg rijden, dan af laten koelen, en daarna pas echt het zand in.

maar geen van alle hechten ze echt goed hoor
Roos
Berichten: 82
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 01:52
Locatie: Hamont (BE)
Contacteer:

Bericht door Roos »

Bij mijn CB-1 werkte die hittbestendige lak goed (alhoewel ook niet voor eeuwig) Spuitbus gewoon bij Halfords gehaald.

Belangrijkste is denk ik goed voorbehandelen.
Bij mij deed zandstralen het goed, daarna 2 keer gespoten.
650XChallenge'07, XT660Z Tenere '08, DRZ400e'02
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Bericht door Max_Kool »

Dat inbakken zoals Dr Bean reeds aanhaalde is al gebeurd voor je de straat uit bent. Ik vermoed dat het bij de TS aan de blanke lak lag.
tinus
Berichten: 25
Lid geworden op: di jul 05, 2005 20:47

de uitlaat bocht

Bericht door tinus »

heb de bocht + demper weer als nieuw gekregen dit keer geen lack meer
maar gewoon zo er op en gassen
Gebruikersavatar
willem7
Berichten: 135
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 19:32
Locatie: maldegem

Bericht door willem7 »

[quote="Klx300R"]je gaat geen enkele lak goed kunnen houden,die voorbocht wordt zowizoo kaal, het beste wat je kan doen is alles blank schuren en behandelen tegen roest. Dan slaagt het nog mooi blauw uit ook.[/quote]

wat is dat product tegen de roest?
yamaha yz 125
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Bericht door hornet911 »

Ik heb net mijn uitlaat en demper laten metaliseren (bijna gelijkaardig aan verzinken). Dit is hittebestendig tot 400°C. Dan motip 650°C erop.....

Beter een andere uitlaat kopen uit roestvrij materiaal, die moet je niet spuiten, maar zijn dan ook veel duurder...... Ik doe dat om de twee jaar en tis zoals nieuw, als je wil post ik wel een fotootje...
0X
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

Bericht door Klx300R »

willem7 schreef:
Klx300R schreef:je gaat geen enkele lak goed kunnen houden,die voorbocht wordt zowizoo kaal, het beste wat je kan doen is alles blank schuren en behandelen tegen roest. Dan slaagt het nog mooi blauw uit ook.
wat is dat product tegen de roest?
goed heet zetten en isnpuiten met kruipolie. moet je wel elke keer goed afspuiten en droogameken
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Bericht door Zot »

>>>> Techniek
Afbeelding
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Bericht door Mario2t »

Als je een uitlaat met hittebestendige lak spuit, dan moet de zwarte laag wel goed droog zijn en uitgehard, voor je er een andere lak overheen spuit.

Op het moment dat je te snel een blanke lak er over heen spuit, dan zorgen de oplosmiddelen die in de blanke lak zitten er voor, dat de zwarte lak weer week wodt.

Ondertussen droogt de blanke lak wel, omdat die aan de lucht is blootgesteld en zal de zwarte lak veel langzamer drogen.

Dus zwarte lak er op. Uitlaat warm laten worden. Laten afkoelen en dan pas met de blanke lak er op.

Resultaat is wel goed en blijft ook best een tijdzitten, is mijn ervaring!
joe pilar
Berichten: 24
Lid geworden op: do sep 29, 2005 20:22

Bericht door joe pilar »

zwartpoets voor kachels en oude olie
dat 50/50 mengen en insmeren
herjo
Berichten: 68
Lid geworden op: zo nov 13, 2005 12:55
Locatie: heerde

Bericht door herjo »

met sillecone sray in spuit dit bak er tijdens het rijden erin .
wel regel matig herhalen.
Plaats reactie