het is dus een Laser Produro?
wat is het verschil precies tussen open en gesloten demper?
kan je evt ook aan de aansluitstukken komen?
uitlaat
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Passen deze trouwens ook op de dr 750?
-
kom ik ook kijken, mischien daarna wat spelen???
liefs zondag of maandag
maken we er een mini meeting van
zappa

liefs zondag of maandag

maken we er een mini meeting van

zappa
Wat is het letterlijke verschil tussen de open en gesloten uitlaat?
Ik heb op mijn demper uitgang een grof gaas zitten, is dit ook voor de geluidsdemping?
Ik heb op mijn demper uitgang een grof gaas zitten, is dit ook voor de geluidsdemping?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Een open uitlaat zorgt ervoor dat ie z'n gassen makkelijker kwijt kan.
Maar als het er makkelijker uit kan moet het er ook makkelijker in ... dus wil je, buiten alleen het geluid en "the looks", er profijt van hebben moet je ook je luchtfilter aanpassen, sproeiers/naald/carb en ontsteking aanpassen, en dan alles optimaal op elkaar afstemmen op de dynobank.
.. want alleen een open/sport einddemper geeft geen extra pk's .. soms integendeel zelfs..... maar 't klinkt wel lekker
Dat grofgaas is niet voor geluiddemping .... maar eerder ervoor dat er geen woestijnmuizen in kunnen nestelen
cheers,
Dennis
Maar als het er makkelijker uit kan moet het er ook makkelijker in ... dus wil je, buiten alleen het geluid en "the looks", er profijt van hebben moet je ook je luchtfilter aanpassen, sproeiers/naald/carb en ontsteking aanpassen, en dan alles optimaal op elkaar afstemmen op de dynobank.
.. want alleen een open/sport einddemper geeft geen extra pk's .. soms integendeel zelfs..... maar 't klinkt wel lekker

Dat grofgaas is niet voor geluiddemping .... maar eerder ervoor dat er geen woestijnmuizen in kunnen nestelen

cheers,
Dennis
Die woestijnmuizen zullen er snel weer uitgeblazen dan wel verbrand worden.
Heeft iemand een idee wat er dan gesloten is aan de gesloten demper? Zitten er extra klepjes in oid?
Heeft iemand een idee wat er dan gesloten is aan de gesloten demper? Zitten er extra klepjes in oid?
Suzuki DR 750SK Big '89
Een gesloten systeem bij een uitlaat is dat de uitlaatgassen via pijpjes door diverse kamers geblazen worden.
Hierdoor heb je iets meer tegendruk en een flinke geluidsreductie.
(ongeveer zoiets)

en een opensportuitlaat is een geperforeerde buis met steenwol oid eromheen voor de demping.

cheers,
Dennis
Hierdoor heb je iets meer tegendruk en een flinke geluidsreductie.
(ongeveer zoiets)

en een opensportuitlaat is een geperforeerde buis met steenwol oid eromheen voor de demping.

cheers,
Dennis

-
maar gaan we nog spelen???