enduro opstapdag

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Sanne
Contacteer:

Mannen en dames uw attentie!

http://www.enduro.nl/temp/enduroopstapdag.htm

Kwam ik tegen op Allroadmaniacs.nl

En niet hier :?: :!:

Als nog hier dan.
# 442
schildertje
Contacteer:

:D denk dat de meeste het al op enduro.nl hadden gelezen :wink:
Tja en geen vrij rijden :twisted:
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
TTT

schildertje schreef: Tja en geen vrij rijden :twisted:
Nee, maar wel gratis, zelfs de roemruchte verzekering
smurf.
kateem

is dit een dag voor de beginnende enduro rijder?
Houten Klaas

Ja
schildertje
Contacteer:

:D yep, of zoekende personen die het nog niet weten 8) Gewoon gaan loeren, of meedoen.
:shock: Of gelijk voor een enduro gaan :twisted: ......
www.lib-enduro.nl
henkzelf
Contacteer:

In samenwerking met de Promotie Groep Dutch Enduro (PGDE) en MAC Veldhoven organiseert de KNMV op zaterdag 17 maart 2007 weer een Enduro Opstapdag op het circuit "De Landsard" in Eindhoven. Doel van de opstapdag is om geïnteresseerde rijders te laten proeven aan het endurogevoel, bijgestaan door diverse endurorijders uit de intersklassen die als instructeur hen de basisbeginselen gaan bijbrengen.

In het ochtendgedeelte zal de theorie behandeld worden en de route worden verkend, na de lunch rijden de deelnemers een mini-enduro. De rijders moeten in het bezit zijn van een geldig rijbewijs A en men kan zich aanmelden door middel van het inschrijfformulier. Het aantal plaatsen is gelimiteerd en de aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst behandeld.

Voor vragen over de opstapdag kan men contact opnemen met de KNMV Sportafdeling, contactpersoon Mario Pieterse (026-3528517).

Klik hier voor het inschrijfformulier.

http://www.knmv.nl/images/public_upload ... 202007.pdf
johanb

hoi,

wie heeft hier ook aan meegedaan? waar let men op bij de motor en wat kan ik er van verwachten?
doen er meer van noppenforum mee.

johan
TTT

johanb schreef:hoi,

wie heeft hier ook aan meegedaan? waar let men op bij de motor en wat kan ik er van verwachten?
doen er meer van noppenforum mee.

johan
ik zal er zijn.
Alle eisen aan de motor die ook voor KNMV enduro gelden zijn van kracht dus o.a. kenteken, verlichting, toeter, snelheidsmeter, FIM banden, uitlaat.

Ik had nog speciaal over de banden gevraagd, want ik had zojuist de originele nieuwe FIM bandjes door michelin crossbanden vervangen. Nou moet ik ze weer terug erop lepelen :(
smurf.
Bikevouwer
Contacteer:

zijn michelin t 63 goedgekeurde banden ??
schildertje
Contacteer:

:D daar kan je mee rond komen maar ik zou de enduro banden comp 3 en 4 nemen.
Ben trouwens met een kawa klx650 op T 63 in ruurloo rond gekomen was in 2004 oid. Het is te doen. 8)
www.lib-enduro.nl
kateem

Ik ben ook van de partij en heb ook contact met KNMV gehad over banden.
Heb namelijk een 'motorcross only' voorband erop liggen en dacht dat zal niet zo'n probleem zijn. Maar toch, ik moet een andere voorband monteren.

Verder zeiden ze dat de banden goedgekeurd moeten zijn voor op de weg. Is dit een DOT vermelding?

Als achterband heb ik een KENDA trackmaster. Ik weet dat deze een DOT merk heeft, maar hoe zit het met de nophoogte?
Deze band heeft aan de zijkant noppen van 19mm. Is dit dan toegestaan? of mogen deze maar max 16mm zijn?

Hoe denken jullie hierover? Ik verwacht morgen ook nog een antwoord van de KNMV hierover. Zal ik posten...
Joop

DOT keurmerk is de goedkeuring voor op de weg. Kenda trackmaster met DOT is wel goedgekeurd voor op de weg. Deze heeft echter een nophoogte van 18 mm en is dus niet goedgekeurd voor enduro en dus ook niet voor de opstapdag. :(
Fee

Volgens mij moet je dat FIM 'keurmerk' hebben, dat verplicht je wel die dure krengen te kopen. ik rij met die Pirelli Scorpions die ook standaard onder mijn KTM zaten bij aflevering. Ik heb de uitnodiging binnen en ik hoop op zo'n weer als vandaag :-)

tot zaterdag
Felix

@TTT jij bent er ook bij dus? lachen....
E=MC2
kateem

Dit is het antwoord van de KNMV:
"Kenda banden zijn Off Road banden en mogen alleen hiervoor gebruikt worden. Bij een enduro band mag de nophoogte hiet hoger zijn dan 13 mm. Er zit een DOT nummer op de Kenda dus geschikt voor de openbare weg. Voor endurowedstrijden is de band dus niet goed".

Met de vraag of mijn band toch toegelaten wordt op de opstapdag is dit het antwoord:

"Uit het antwoord van de Technisch Official lees ik dat je motor wordt afgekeurd omdat de band niet voldoet aan de specificatie om aan een enduro te mogen deelnemen".

Dus toch die dure FIM bandjes monteren!!
TTT

heb je meteen de belangrijkste les van enduro rijden te pakken geloof ik... regels!!!
(ben d'r wel wat allergies voor)
smurf.
gassen

En het is geen enduro!
Het is een opstapdag ,Off road komt meer in de richting.

De KNMV hè :evil:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
schildertje
Contacteer:

:shock: da's wat ik ook dacht, een opstap dag.
Op de dag zelf was nog ruimte en tijd genoeg om aan de "bandenkwestie" een woord te richten.
Ben benieuwd wat het verschil is tussen de erosie met een 13mm nop (fim norm enduro) en een 17mm nop (dot nr openbare weg).
Na mijn bescheiden mening ben je met een fim band aan het graven en spinnen en met een dot band aan het vooruitkomen, maar ja wie ben ik :roll:
www.lib-enduro.nl
Houten Klaas

Daar valt niet over te praten, het is gewoon een regelement.
oossie
Contacteer:

Zinloze discussie over nophoogte.
Je gaat in wedstrijdverband rijden en daar horen regels bij punt. Die neem je door als je beginner bent en zo weet je dat je aan bepaalde regels moet voldoen.

Stel ik ga voetballen, dan moet ik ook aan bepaalde regels/spelregels voldoen. Doe ik dat niet dan mag ik of niet meedoen of wordt voor x wedstrijden geschorst na een overtreding.
Helen

De voorbije enduro in Flavion was eerder een "enduro afstapdag" dan een opstapdag :?
Beter een slecht karakter dan geen karakter
gassen

oossie schreef:Zinloze discussie over nophoogte.
Je gaat in wedstrijdverband rijden en daar horen regels bij punt. Die neem je door als je beginner bent en zo weet je dat je aan bepaalde regels moet voldoen.

Stel ik ga voetballen, dan moet ik ook aan bepaalde regels/spelregels voldoen. Doe ik dat niet dan mag ik of niet meedoen of wordt voor x wedstrijden geschorst na een overtreding.
Oossie, that's not the point.
Als je wil gaan voetballen ben je niet verplicht om een keer een "instaptraining" in vol ornaat aan te vangen , dat doe je wel als het je bevalt lijkt mij.
Dat verlangt de KNMV wel.
Dat de motor aan het wegregelement moet voldoen staat vast , maar om alleen een "kennismakingsdag" een set nieuwe aan moeten schaffen lijkt mij een bietje over de top.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
johanb

Dat de motor aan het wegregelement moet voldoen staat vast , maar om alleen een "kennismakingsdag" een set nieuwe aan moeten schaffen lijkt mij een bietje over de top.
klote :( :( :( , zal nog een paar band halen. gisteren gelukkig kunnen regelen. bedankt adje :lol: :lol: :lol:
zal zaterdag wel een verrassing worden.

johan
Laatst gewijzigd door johanb op di mar 13, 2007 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
TTT

gassen schreef:
oossie schreef:Zinloze discussie over nophoogte.

Oossie, that's not the point.
Als je wil gaan voetballen ben je niet verplicht om een keer een "instaptraining" in vol ornaat aan te vangen , dat doe je wel als het je bevalt lijkt mij.
Goed vergelijk... ik denk dat er wel van je verlangt wordt op geschikte schoenen met goedgekeurde.... en nu komt ie ..... jawel ..... noppen op het veld te verschijnen :lol:
smurf.
TTT

gassen schreef:En het is geen enduro!
Jawel hoor, in de middag is er een mini enduro van 2,5 uur met daarna de uitslag. Het is dan wel zo eerlijk dat iedereen op materiaal rijdt dat aan de regelementen voldoet.
Anders leg ik er nu alsnog verse Michelin S12's onder :twisted:
smurf.
Plaats reactie