Hya,
Ik wil de kop en cylinder loshalen voor inspectie .. nu zie ik hier in de manual (Hartelijkdank Zappa ) dat je met een platte schroevendraaier de kettingspanner kan "ontspannen".
Heb het gat gevonden, oliekoeler gedemonteerd, met diverse maten en lengtes geprobeerd het gleufje van de schroef te vinden ...... nowt, wil niet echt.
iemand een tip voordat ik de boel sloop?
Moet het met een brede of dunne smalle schroevendraaier?
is het stiekum toch imbus?
cheers,
Dennis
Nokkenasketting
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Aha ... klein is het dus ... 'k heb met diverse schroevendraaiers er in zitten wroeten maar geen kreeg grip op/in wat dan ook.
Zal eens gaan zoeken naar een lange dunne schroevendraaier dan.
Kop moet eraf voor inspectie ... ik heb de DR gekocht zonder testrit omdat ie het niet deed.
De vorige eigenaar zei dat de kop eraf geweest was om te kijken of daar ergens het probleem zat en toen bleek dat dat (naar zijn zeggen) daar niet zat is het weer dichtgebouwd.
.... aangezien ik principieël elke verkoper wantrouw gaat de boel dus wederom uit elkaar.
Beter voor 150,- het zeker weten dan voor 0,- een blok finaal verrot draaien
@zappa .. ik heb me geregistreerd bij die duitse site ... zal je link eens bekijken zodra ik eindelijk het activerings mailtje van ze gehad heb.
cheers,
Dennis
Zal eens gaan zoeken naar een lange dunne schroevendraaier dan.
Kop moet eraf voor inspectie ... ik heb de DR gekocht zonder testrit omdat ie het niet deed.
De vorige eigenaar zei dat de kop eraf geweest was om te kijken of daar ergens het probleem zat en toen bleek dat dat (naar zijn zeggen) daar niet zat is het weer dichtgebouwd.
.... aangezien ik principieël elke verkoper wantrouw gaat de boel dus wederom uit elkaar.
Beter voor 150,- het zeker weten dan voor 0,- een blok finaal verrot draaien
@zappa .. ik heb me geregistreerd bij die duitse site ... zal je link eens bekijken zodra ik eindelijk het activerings mailtje van ze gehad heb.
cheers,
Dennis
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
vast het stukje waar je wat aan hebt-
Hm, I remember that the hole where you find the slot isnt straight behind the plug hole. IIRC it is a bit above of the hole axle. Just poke around a little and you will find it, dont panic.
Yes, I found it, this screw is just below the top edge of this hole it's strange but it is. Is't small screw near #4mm-
suc6 zappa
Hm, I remember that the hole where you find the slot isnt straight behind the plug hole. IIRC it is a bit above of the hole axle. Just poke around a little and you will find it, dont panic.
Yes, I found it, this screw is just below the top edge of this hole it's strange but it is. Is't small screw near #4mm-
suc6 zappa
Hya,
Heb het schroefje gevonden ... het zit inderdaad vrij ver schuin naar boven.
'k heb wel vals gespeeld om met de otoscoop van m'n vriendin ff naar binnen te gluren
Maarûh volgens mij hebben jullie zelf nog nooit de kop van een 750 gelicht.
In mijn redelijke ervaring met motoren ben ik alleen maar motoren tegen gekomen waarvan je vrij eenvoudig de kop er af kan halen zonder al te veel demontage.
Bij een DR750 kan je alleen de kop lichten als je het hele blok demonteerd.
Is wel een beetje wazig ... want je zou verwachten dat 'juist' bij zo'n Dakarfiets het makkelijk sleutelen moet zijn.
Nâh, dan het hele geval maar uit elkaar
(die duitse site is trouwens niet echt snel met z'n activerings mail, of wordt ik daar geboycot?)
Cheers,
Dennis
Heb het schroefje gevonden ... het zit inderdaad vrij ver schuin naar boven.
'k heb wel vals gespeeld om met de otoscoop van m'n vriendin ff naar binnen te gluren
Maarûh volgens mij hebben jullie zelf nog nooit de kop van een 750 gelicht.
In mijn redelijke ervaring met motoren ben ik alleen maar motoren tegen gekomen waarvan je vrij eenvoudig de kop er af kan halen zonder al te veel demontage.
Bij een DR750 kan je alleen de kop lichten als je het hele blok demonteerd.
Is wel een beetje wazig ... want je zou verwachten dat 'juist' bij zo'n Dakarfiets het makkelijk sleutelen moet zijn.
Nâh, dan het hele geval maar uit elkaar
(die duitse site is trouwens niet echt snel met z'n activerings mail, of wordt ik daar geboycot?)
Cheers,
Dennis
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
yep, zelfs nog nooit een kop gelicht behalve dan van een 2t,
stuur anders en pb naar BIG88,hans heeft daarzeker ervaring mee, rij zelf een dr800 '93.
volgens mij als je je hebt aangemeld kan je er direkt op, anders opnieuw aan melden maar is niet echt een actief forum..
maak hem heel
zappa
stuur anders en pb naar BIG88,hans heeft daarzeker ervaring mee, rij zelf een dr800 '93.
volgens mij als je je hebt aangemeld kan je er direkt op, anders opnieuw aan melden maar is niet echt een actief forum..
maak hem heel
zappa
Hya,
'k heb daar al 2 accounts aangemaakt en van geen van beide wat gekreken
En dat blok .. ach 't is maar een eencylinder, moet toc makkelijker uit het frame te halen zijn als het 4cyl blok van een GSX1100S
maar heel wordt ie
cheers,
Dennis
'k heb daar al 2 accounts aangemaakt en van geen van beide wat gekreken
En dat blok .. ach 't is maar een eencylinder, moet toc makkelijker uit het frame te halen zijn als het 4cyl blok van een GSX1100S
maar heel wordt ie
cheers,
Dennis
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he dennis, denk dat je geen mail krijgt, kan je er niet op met het wachtwoord wat je daar hebt opgegeven?
suc6 en vertil je niet
suc6 en vertil je niet
Hallo
om de kop te lichten, draai de 4 bouten die in de cilinder staan er uit.....
je moet de twee moeren die op de kop zitten er op draaien, en zet ze vervolgens tegen elkaar vast
dan draai met een goede ring sleutel 14 op de onderste moer het tapeind er eenvoudig uit
bij het terug zetten doe je er gelijk koperslip op, en ook even merken want ze zijn verschillend van lengte
peter
zeta 820
om de kop te lichten, draai de 4 bouten die in de cilinder staan er uit.....
je moet de twee moeren die op de kop zitten er op draaien, en zet ze vervolgens tegen elkaar vast
dan draai met een goede ring sleutel 14 op de onderste moer het tapeind er eenvoudig uit
bij het terug zetten doe je er gelijk koperslip op, en ook even merken want ze zijn verschillend van lengte
peter
zeta 820
Hallo
om de kop te lichten, draai de 4 bouten die in de cilinder staan er uit.....
je moet de twee moeren die op de kop zitten er op draaien, en zet ze vervolgens tegen elkaar vast
dan draai met een goede ring sleutel 14 op de onderste moer het tapeind er eenvoudig uit
bij het terug zetten doe je er gelijk koperslip op, en ook even merken want ze zijn verschillend van lengte
peter
zeta 820
om de kop te lichten, draai de 4 bouten die in de cilinder staan er uit.....
je moet de twee moeren die op de kop zitten er op draaien, en zet ze vervolgens tegen elkaar vast
dan draai met een goede ring sleutel 14 op de onderste moer het tapeind er eenvoudig uit
bij het terug zetten doe je er gelijk koperslip op, en ook even merken want ze zijn verschillend van lengte
peter
zeta 820
Hya,
Dat heb ik geprobeerd, maar bij de mijne steekt net niet genoeg schroedraad boven/in de kop.
en met een griptang tussen de kop en de cylinder door wil ook niet echt.
Kan het zijn dat de vorige eigenaar de tapenden/bouten te diep in het blok gedraaid heeft?
(en dan koperslib en locktide verwisseld heeft )
cheers,
Dennis
Dat heb ik geprobeerd, maar bij de mijne steekt net niet genoeg schroedraad boven/in de kop.
en met een griptang tussen de kop en de cylinder door wil ook niet echt.
Kan het zijn dat de vorige eigenaar de tapenden/bouten te diep in het blok gedraaid heeft?
(en dan koperslib en locktide verwisseld heeft )
cheers,
Dennis
Nope, zodra ik dat doe komt ie met de melding dat dat account nog niet geactiveerd is ... nee dôh gek hézappa.suzuki schreef:he dennis, denk dat je geen mail krijgt, kan je er niet op met het wachtwoord wat je daar hebt opgegeven?
suc6 en vertil je niet
'k zal nog maar een account aanmaken met een ander email adres.
Dat vertillen zal wel meevallen ....... hoop ik
'k ga zo ff sleutelen.
cheers,
Dennis
Hya,
Net even aan het sleutelen geweest en zoals je kan zien is 't gelukt.
Gewicht viel best mee.
't ziet er allemaal best netjes uit heb ik zo het idee .... 'k denk alleen een setje nieuwe zuigerveren en nieuwe pakkingen en de boel kan weer in elkaar.
'k vraag me alleen af wanneer ik het voor m'n kiezen krijg ... want 't gaan net ff te netjes allemaal
cheers,
Dennis
Net even aan het sleutelen geweest en zoals je kan zien is 't gelukt.
Gewicht viel best mee.
't ziet er allemaal best netjes uit heb ik zo het idee .... 'k denk alleen een setje nieuwe zuigerveren en nieuwe pakkingen en de boel kan weer in elkaar.
'k vraag me alleen af wanneer ik het voor m'n kiezen krijg ... want 't gaan net ff te netjes allemaal
cheers,
Dennis
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ken dat gevoel
maar geen gekke dingen dus? dat scheelt weer...
maar dan is er helaas de volgende vraag..
waarom loopt ie niet
suc6
maar geen gekke dingen dus? dat scheelt weer...
maar dan is er helaas de volgende vraag..
waarom loopt ie niet
suc6
dan zal dat waarschijnlijk toch in de carburatie zitten zoals hij zei.
Sh*t zeg, had de verkoper misschien toch gelijk
Sh*t zeg, had de verkoper misschien toch gelijk
Hya,
Voor degene die nog niet weet wat er heen en weer gaat in z'n motor:
's behoorlijk aan de maat
Voor degene die nog niet weet wat er heen en weer gaat in z'n motor:
's behoorlijk aan de maat
Haha wow! Die is inderdaad groter dan ik had gedacht!
In welke staat zijn de cilinder, zuiger en de zuigerveren? En hoeveel km heeft 't gedraaid?
In welke staat zijn de cilinder, zuiger en de zuigerveren? En hoeveel km heeft 't gedraaid?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Hya,
Cylinder en zuiger zien er redelijk netjes uit ... maar ik neem ze morgen voor de zekerheid toch ff mee naar m'n dealer.
De km-stand staat op 12436 (meer cijfertjes passen er niet op) ... geen idee of het klopt of dat er een 1 voor moet of dat ie is teruggedraait.
cheers,
Dennis
Cylinder en zuiger zien er redelijk netjes uit ... maar ik neem ze morgen voor de zekerheid toch ff mee naar m'n dealer.
De km-stand staat op 12436 (meer cijfertjes passen er niet op) ... geen idee of het klopt of dat er een 1 voor moet of dat ie is teruggedraait.
cheers,
Dennis
ik heb een SR41 ... DR750 van 1988
Hehehe ....
Zie je deze onder elk van mijn berichtjes :
als je daar op klikt kom je op www.Camokat.nl
dan links in de rij onder "DR.Camo" zie je "*the project" staan ... als je die aanklikt zie je rechts alle foto's die ik heb
Die Hessler ... is die een beetje snel met verzenden als je iets besteld?
Ben namelijk van plan 2 carb revisisetjes te bestellen daar. (en misschien later de valbeugelset)
cheers,
Dennis
Zie je deze onder elk van mijn berichtjes :
als je daar op klikt kom je op www.Camokat.nl
dan links in de rij onder "DR.Camo" zie je "*the project" staan ... als je die aanklikt zie je rechts alle foto's die ik heb
Die Hessler ... is die een beetje snel met verzenden als je iets besteld?
Ben namelijk van plan 2 carb revisisetjes te bestellen daar. (en misschien later de valbeugelset)
cheers,
Dennis
hey camocat,
bestellen bij Hessler gaat vlot,bij mij duurde dat ongeveer 8 dagen tussen overschrijven en pakket thuiskrijgen. (vraag aan stefan het DPD tracking pakketnummer)
greetz,big 67
bestellen bij Hessler gaat vlot,bij mij duurde dat ongeveer 8 dagen tussen overschrijven en pakket thuiskrijgen. (vraag aan stefan het DPD tracking pakketnummer)
greetz,big 67
Wees niet te voorzichtig want durf is veiliger !