collega-enduristen,
vorig week-end ben ik tijdens een ritje hier in de buurt mijn nummerplaat kwijtgespeeld.
't is te zeggen: de vijzen samen met de hoeken van de plaat hingen nog op het spatbord maar de plaat zelf was verdwenen (losgetrild dus).
ik ben dan dezelfde weg teruggereden en ik heb het boeltje weten terug te vinden.
om zulke toestanden in de toekomst te vermijden overweeg ik een sticker van mijn plaat te laten maken.
heeft iemand hier enig idee waar zoiets kan?
thx,
petrol
nummerplaat
Moderator: ghulst
Is geen goed idee...
Politiemensen mogen uw motor in beslag nemen als het voertuig niet in regel is met de wetgeving (inschrijvingsbewijs, nummerplaat, verzekering). Ook al heb je de originele nummerplaat bij of op je borststuk hangen, je KAN er problemen mee krijgen.
Als je een aluminium plaat achter je nummerplaat hangt zal je niet snel een afgescheurde nummerplaat hebben & je bent in regel...
Mocht je toch een sticker willen hebben kan je dat bij iedereen die belettering doet laten maken.
Stijn
Politiemensen mogen uw motor in beslag nemen als het voertuig niet in regel is met de wetgeving (inschrijvingsbewijs, nummerplaat, verzekering). Ook al heb je de originele nummerplaat bij of op je borststuk hangen, je KAN er problemen mee krijgen.
Als je een aluminium plaat achter je nummerplaat hangt zal je niet snel een afgescheurde nummerplaat hebben & je bent in regel...
Mocht je toch een sticker willen hebben kan je dat bij iedereen die belettering doet laten maken.
Stijn
Montesa Cota 315R
Mijn vorige plaat ben ik kwijtbespeeld, de onderste helft was afgebroken dus moest een nieuwe aanvragen.
Om mijn nieuwe nummerplaat te beschermen heb ik de plaat eerst op een alu plaatje gemonteerd, en tesamen op zijn plaats gehangen. Nu merk ik dat door trillingen ook dit niet 100% vast hangt. Moest ik tussen het alu plaatje en de nummerplaat een soort rubber gestoken hebben, dat de trillingen dempt, dat ze wel 100% vasthangt(en zo blijft).
Misschien ben je er iets mee....
Om mijn nieuwe nummerplaat te beschermen heb ik de plaat eerst op een alu plaatje gemonteerd, en tesamen op zijn plaats gehangen. Nu merk ik dat door trillingen ook dit niet 100% vast hangt. Moest ik tussen het alu plaatje en de nummerplaat een soort rubber gestoken hebben, dat de trillingen dempt, dat ze wel 100% vasthangt(en zo blijft).
Misschien ben je er iets mee....
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik heb mijn plaat in een U-vorm gevouwen zoals je vrij vaak ziet. Hierdoor wordt hij veel stijver en zal hij dus niet zo snel metaal-moe worden en barsten. Beide zijkanten heb ik dan iets naar voren geknikt.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Zelf ook de beste ervaring met een alu plaat (neem ze niet te dun, fuction boven esthetiek), en zet er genoeg schroeven in. Nu zitten er bij mij 6 in (1 op elke hoek en 2 in het midden) en ik speel ze niet meer kwijt...
DR-Z 400
of doe zoals ik:
afprinten van je nummerplaat op geel papier (iets dikker dan gewoon copy paper)
vervolgens het boeltje lamineren met een lamineertoestel,
bevestigen,
en klaar is kees
Gery
afprinten van je nummerplaat op geel papier (iets dikker dan gewoon copy paper)
vervolgens het boeltje lamineren met een lamineertoestel,
bevestigen,
en klaar is kees
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Nog beter plak op het zwarte spatbord zelfklevende isolatie schuim.
Zorg dat je met minimaal 3 boutjes in een driehoek de nummerplaat vast zet.
Trek nu je nummerplaat in het schuim vast.
En gebruik als moeren de nyloc moeren (die met het blauwe nylon randje)
Probleem van lostrillende nummerplaten is altijd dat het hard op hard vastzit en maar met 2 boutjes. Door trillen gaat het aluminium in no-time stuk.
Zorg dat je met minimaal 3 boutjes in een driehoek de nummerplaat vast zet.
Trek nu je nummerplaat in het schuim vast.
En gebruik als moeren de nyloc moeren (die met het blauwe nylon randje)
Probleem van lostrillende nummerplaten is altijd dat het hard op hard vastzit en maar met 2 boutjes. Door trillen gaat het aluminium in no-time stuk.
bovenaan in het hoekje van mn plaat een gaatje van 2 mm geboort , zo ook in de kenteken plaat houder . door de gaatjes een ijzerdraadje geregen en inelkaar gedraait . (draadje moet in een lus hangen , dus niet te strak aandraaien) mocht je plaat losscheuren van de schroeven , of afbreken van de houder , dan blijft ie aan het staaldraadje bungelen .
4 strokes only !!
ben in 3jaar aan men 4e plaat toe... waaronder 2nieuwe nummers
op die led achterlichten en dergelijke scheurt heel de boel af..monteer je dik alu achter scheurt de achtergardebou gewoon achter je zadel af... nu heb ik de dikke zwarte rand van men plaat afgeknipt (was toch helemaal vermassacreerd) en op men led achterlicht geplakt... is veel lichter en goed zichtbaar. kijken wat het effect is he.
op die led achterlichten en dergelijke scheurt heel de boel af..monteer je dik alu achter scheurt de achtergardebou gewoon achter je zadel af... nu heb ik de dikke zwarte rand van men plaat afgeknipt (was toch helemaal vermassacreerd) en op men led achterlicht geplakt... is veel lichter en goed zichtbaar. kijken wat het effect is he.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
ik ga akkoord met KLX,
hoe meer verstevigende elementen je gaat toevoegen,
des te heviger het boeltje vibreert.
ik ben voorstander om het zo licht mogelijk te houden
Gery
hoe meer verstevigende elementen je gaat toevoegen,
des te heviger het boeltje vibreert.
ik ben voorstander om het zo licht mogelijk te houden
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
aan de reacties te zien is het een probleem waar iedereen vroeg of laat wel eens mee te kampen heeft.
bedankt voor alle suggesties trouwens.
ik ga mijn kans wagen met een sticker: plaat in de rugzak en gedaan met de zever.
't feit dat dit niet echt legaal is neem ik er bij.
bedankt voor alle suggesties trouwens.
ik ga mijn kans wagen met een sticker: plaat in de rugzak en gedaan met de zever.
't feit dat dit niet echt legaal is neem ik er bij.
Ik ben net als Joebar nog nooit een nummerplaat verloren , zelfs niet in 26 jaar enduro en OTR rijden . Daarnaast cross ik ook nog veel en haal daarbij mijn nummerplaat er nooit af. Ik zet de numerplaat altijd met 4 boutjes vast en dat is volgens mij de reden dat ik nog nooit problemen heb gehad. Met 4 boutjes krijgt een nummerplaat niet de kans om te gaan trillen.
Jep ... 4 boutjes.. dat heb ik ook (en nog geen gebroken plaat tot hiertoe), maar ik rij nog geen 26 jaar
Montesa Cota 315R
Spatbord en plaat goed schoonmaken en monteren met moertjes en boutjes met een flinke laag siliconenkit ertussen. Die plaat gaat nooit meer los en de siliconenkit dempt de trillingen zodat de plaat heel blijft.
Na 28 jaar off-road op de meest gekke plaatsen nog nooit een plaat verloren....[/u]
Na 28 jaar off-road op de meest gekke plaatsen nog nooit een plaat verloren....[/u]
Die van mij hangt al een jaar of wat op twee M6 bouten met rubber doorvoerrubbers met stalen busjes .
Nog niet kwijt geweest ,tenminste............................. heb net gekeken en hij hangt er nog steeds
Bij de KL250WW had ik dit niet en daar kwamen de scheuren aan alle kanten in. Daar hangt nu een stalen plaat achter en ook weer rubber doorvoerbussen . Plaat trilt vreselijk, maar gaat tot nog toe niet verder kapot.
Nog niet kwijt geweest ,tenminste............................. heb net gekeken en hij hangt er nog steeds
Bij de KL250WW had ik dit niet en daar kwamen de scheuren aan alle kanten in. Daar hangt nu een stalen plaat achter en ook weer rubber doorvoerbussen . Plaat trilt vreselijk, maar gaat tot nog toe niet verder kapot.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250