Hya,
Zat net eens even in m'n papieren te neuzen.
Mijn DR is in Juni 1988 in België op kenteken gezet (een SR41 toch?)
en in Mei 2003 op Nederlands kenteken gezet als 750cc 2 cylinder !!
Wie zei er nou dat Belgen dom zijn??
Zeg, er staat ook JDR 750 S .... wat is die "J" en waar staat die "S" voor?
Cheers,
Dennis
Domme Belgen?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
bouwjaar klopt klopt
eersten die ik vind zie ik niet veel logica in C='78 , N='79 , I='80 , X='81 , Z='82
dan word het beter D='83 , E='84 , F='85 , G='86 , H='87
dan gaan ze de klinkers opeens weg laten J='88 , K='89 , L='90 , M='91 , N='92 , P='93
de Q is ook te moeilijk R='94 , S='95 , T='96 , V='97 , W='98 , X='99
en dan opeens weer een klinker Y=2000
uiteindelijk word het echt simpel K1=2001 , K2=2002 , K3=2003 enz.
verder zou het moeten zijn DR750SJ
ik weet niet waar DR voor staat
750 is ietwat overdreven
S is volgens mij de ééncylinder (single)
eersten die ik vind zie ik niet veel logica in C='78 , N='79 , I='80 , X='81 , Z='82
dan word het beter D='83 , E='84 , F='85 , G='86 , H='87
dan gaan ze de klinkers opeens weg laten J='88 , K='89 , L='90 , M='91 , N='92 , P='93
de Q is ook te moeilijk R='94 , S='95 , T='96 , V='97 , W='98 , X='99
en dan opeens weer een klinker Y=2000
uiteindelijk word het echt simpel K1=2001 , K2=2002 , K3=2003 enz.
verder zou het moeten zijn DR750SJ
ik weet niet waar DR voor staat
750 is ietwat overdreven
S is volgens mij de ééncylinder (single)
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Waarom staat mij berichtje dubbelgeplaatst??
S staat volgens mij niet voor single maar voor street of shield want Suzuki plakt die S er wel vaker achter, bijvoorbeeld de Bandit 650S heeft een stuurkuipje en de Bandit 650 is het naked model.
De D van DR staat misschien voor Dualsport, die kreet gebruikte Suzuki nogal vaak in die tijd. De R om het wat sneller te maken, hoe meer R-en hoe sneller de motor
De code SR43A heeft wel een systeem:
S=single (een cilinder)
R=cilinderinhoud (meer dan 700cc)
43=uitvoering
A=internationaal model (B=Duits model)
S staat volgens mij niet voor single maar voor street of shield want Suzuki plakt die S er wel vaker achter, bijvoorbeeld de Bandit 650S heeft een stuurkuipje en de Bandit 650 is het naked model.
De D van DR staat misschien voor Dualsport, die kreet gebruikte Suzuki nogal vaak in die tijd. De R om het wat sneller te maken, hoe meer R-en hoe sneller de motor
De code SR43A heeft wel een systeem:
S=single (een cilinder)
R=cilinderinhoud (meer dan 700cc)
43=uitvoering
A=internationaal model (B=Duits model)
Aha ... dus volgens mijn papieren heb ik een:
"83dualsportracer750singlestreetshield" .... mja .... dan is gewoon DR750S makkelijker
Dat 2cylinder verhaal ... zou ik daar wat aan moeten doen, of zou dat geld weg gooien zijn?
chers,
Dennis
"83dualsportracer750singlestreetshield" .... mja .... dan is gewoon DR750S makkelijker
Dat 2cylinder verhaal ... zou ik daar wat aan moeten doen, of zou dat geld weg gooien zijn?
chers,
Dennis